Jump to content

ID.3 - consum și autonomie


Rave
 Share

Postare recomandată

la consumul acesta faci 500 Km cu o incarcare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar face, in teorie, dar in practica nu prea ai cum sa depasesti nici 400. E ca si la eGolf, unde aveam si consum sub 10, dar tot nu faceam peste 250...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

revin cu consumuri in timpul zilei, pe la 30 de grade, cu temp interioara pe 20-21, din pacate consumul confirmat si de altii pe grupuri si la pompele de incarcare este de cam 19kw

Consumul instant e problema, 1.4 vad destul de frecvent. Din cate retin la eGolf, aveam cam 0.6 dupa ce se stabiliza.

 

In timpul zilei, fara AC se duce pe la 15. O diferenta de 4 kwh... semnificantiv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai compara cu e-golf că nu are nicio relevanță managementul termic HV al celor 2 mașini. De ex. pentru ID o temperatură de 36grC e considerată temperatură prag, iar peste acesta condiția pentru răcire se pune baterie>>climatizare interioară.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kolfleading
17 hours ago, detinator said:

Consumul instant e problema, 1.4 vad destul de frecvent. Din cate retin la eGolf, aveam cam 0.6 dupa ce se stabiliza.

 

NU EXISTA "agregate frigorifice" auto care sa-ti ofere aceeasi putere de racire cu consum atat de diferit.

 

Prin urmare, cea mai plauzibila explicatie este ca in cele doua cazuri necesarul de racire era diferit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e deloc greu de testat daca reluam seria de intalniri, un e-Golf si un ID.3 sigur gasim :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, Dementor said:

Nu mai compara cu e-golf că nu are nicio relevanță managementul termic HV al celor 2 mașini. De ex. pentru ID o temperatură de 36grC e considerată temperatură prag, iar peste acesta condiția pentru răcire se pune baterie>>climatizare interioară.

o sa continui sa compar cu ce masini electrice am detinut. Tu ce masina electrica detii? Crezi ca nu ai compara cu alta?

36 grade o fi temperatura prag, dar eu am vorbit aici de ce se intampla zilele acestea, la 30 de grade. Chiar nu vreau sa am gandesc ce ar fi la 36. Sau la 46, temperatura maxima vazuta de mine pe Passat acum niste ani. 

 

Si la incalzire se tot fac comparatii, si nu fara efect, producatorul anuntand ca va modifica managementul termic al bateriei in versiunile de soft mai noi (cand or veni acestea, ca se pare ca nu prea exista nici un termen clar)

 

4 hours ago, kolfleading said:

 

NU EXISTA "agregate frigorifice" auto care sa-ti ofere aceeasi putere de racire cu consum atat de diferit.

 

Prin urmare, cea mai plauzibila explicatie este ca in cele doua cazuri necesarul de racire era diferit.

continui sa te concentrezi pe contre. 

As prefera sa gasesti o explicatie pt diferenta enorma de consum dintre ID3 cu AC off si tot ID3 dar cu AC on... Am vazut multe postari pe tema asta, multi nu inteleg de ce apar asa diferente mari. 

 

Chiar si daca discutam de 15 v 19, e destul de mare diferenta. Mai mare decat acel 1.4 consum instant. Dar am observat si mai mult de 4 diferenta, zic eu. 

 

@rave, sint disponibil pt teste oricand :) am avut si eGolful si ID3 simultan o perioada, acum insa am vandut golful... urcandu-ma cand in una cand in alta, am putut face destul de multe comparatii, din pacate... zic din pacate ca am fost dezamagit in general de masina din topic... asta e acuma. Zarurile au fost aruncate

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumurile postate pana acum au fost observate in general singur in masina, ieri am vazut si 1.7 cu pasager si in fatza.

 

Ma gandesc ca la alte masini (inclusiv eGolf) vazusem consumuri mai mici de atat chiar si pt incalzire (in cazul celor cu pompa de caldura). Deci cumva se pare ca ACul (racirea) nu e f eficienta pe ID3. Mai studiem, vara abia incepe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei_2006

Dar această diferență de consum instant pe care ai observat-o comparativ cu eGolf nu vine de fapt de la răcirea bateriei, pe care o regăsim în plus la ID.3?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are cum, pt ca temp bateriei nu creste asa mult in perioada asta. Cred ca nu putem inca vorbi de racire activa, poate mai la vara.

E postat recent un video cu o tesla si un ID3 pe traseu Buc-Grecia, consum 13.3 la Tesla cu AC setat pe 19 grade din cauza unui catel care cica  nu sufera masina altfel, si ID3 consum 13.6 cu AC oprit tot timpul (soferul zice ca nu ii place ACul nici vara si ca merge cu maxim 90). 

 

Probabil cu AC se ducea spre 19

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator Am făcut niște calcule în ultima luna de cand s-a încălzit cu eGolful din dotare. Am ajuns la concluzia ca nu calculează corect consumul mediu cand e nevoie de A/C, temperaturi de peste 25 de grade afara. Ultimul exemplu drum de 135 de Km cu consum pe bord 10.5, a consumat 52% din baterie. Mie îmi da 12.32 kW/100 Km. E o abatere de 15% între ce raporat si realitate. Am observat aceasta abatere în mai multe ocazii incl iarna. Ea variază ce e drept în funcție de temp exterioara. Cu cât se duce spre extreme cu atât abaterea e mai mare. Abaterea minima sau eroarea minima am observat-o în jurul temp exterioare de 20 grade Celsius și este aproximativ 1-2%. Se pare ca ID3 calculează "mai" corect consumul auxilarelor. În concluzie comparația cu eGolf nu e relevanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MA indoiesc ca consumul instantaneu, pe loc, nu ar fi corect afisat. 

 

E o chestie f simpla, din orice baterie se poate calcula consumul instant, amperajul care trece printr-un cablu etc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Consum "stabilizat" 0.6 kW cu A/C pornit...

 

consum-06.thumb.jpg.340c79931df0bb7347f5c9858bfeb8a4.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am avut mai multe drumuri prin Bucuresti iar la finalul zilei, dupa ~70km, viteza medie 24Km/h, fara AC, am avut un consum mediu indicat de 12,4Kwh/100.

Traficul clar a fost mai lejer decat intr-o zi normala de lucru insa nici liber perecum in WE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e consumul cu AC pornit, nu fara. Am vazut acum vreo 2 zile cand au fost 33 de grade si 2.7 consum... wtf, la egolf asta era consum de incalzit iarna.

 

Am vazut si pe alte grupuri de id3 intrebari de genul "ce se intampla cu consumul??" la inceputul verii, cand oamenii au inceput sa mearga cu AC pornit

 

Consuma mult AC ul. Nu stiu de ce asa de mult totusi. 

 

Pompa de caldura ar putea aduce niste reduceri de consum, folosind CO2 ca agent frigorific, cica ar fi f eficienta. Din pacate functioneaza la presiuni f mari si adio aparate prin vulcanizari si spalatorii pt completare... necesita aparate complexe pe care nici reprezentantele nu prea le au (inca). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0.6 kW nu mi se pare mult.

Eu vara am autonomie buna inclusiv pe canicula, cu aerul conditionat mergand la maxim: peste 350 km la mers de 80-100 km/h.

0.6 kW inseamna 2 kWh/3 ore de condus. Foarte acceptabil. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi 0,6 nu ar fi mult, si nici nu ar mai exista discutii. Problema e ca este 1,6 nu 0,6. Chiar si 2,6.

 

Astazi si dupa 30 min consumul instant era peste 1,6. Si au fost sub 30 de grade.

 

Din nefericire, ID3 nu are posibilitatea de afisare a consumurilor din trecut, cum aveam la eGolf, absolut toate drumurile, salvate in aplicatie si disponibile pt statistici.

Dar consumul final de azi a fost pe la 19. Exact cat posteaza si altii pe alte grupuri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, detinator said:

Daca ar fi 0,6 nu ar fi mult, si nici nu ar mai exista discutii. Problema e ca este 1,6 nu 0,6. Chiar si 2,6.

Vedeti poza de mai sus, se poate si 0.6 kW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca nu se poate si 0,6 sau nu e relevant daca apare o data, fara sa stim si conditiile. 

Aseara am facut si o poza cu 1.6 consum desi era intuneric si scazuse temperatura pe la 22 grade si in Buc

 

Cred ca e mai constructiv sa incercam sa intelegem de ce consuma asa mult si sa punem poate presiune si pe fabricant poate rezolva ceva prin update de soft sau alte metode, decat sa postam recorduri.

 

Atasez si cateva "dovezi" de la altii, ca pare cumva ca spui ca nu ar fi asa... 

 

ac1.JPG

 

ac2.JPG

ac3.JPG

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La al meu ID.4 AC-ul pe manual, 20.5 grade, afara 26, 0.9 consum instantaneu.

Pe auto, a marit viteza la ventilator, iar consumul a ajuns la, 1.1.

Deci diferenta este de 0.6-0.9,fata de consumul fara AC. Clar iarna mananca mai mult climatizarea.

Modificat de balaur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce am incarcat. 
De la 9% la 100% aplicatia echarge imi zice ca am bagat 51,6 kwh. 
De la incarcarea anterioara, tot pana la 100%, am mers 321 km, in Bucuresti, mod Confort, AC nesemnificativ. 
Consumul mediu indicat de BC a fost de 14,4 kwh/100, cel calculat de mine este de ~16 kwh/100. 
Nu stiu cat din cei 51,6 kwh au si ajuns in baterie, sa fac in calcul mai precis. 
 

Am sa fiu atent si eu la consumul instantaneu cu AC pornit.

Cred ca totusi e peste 1kwh, pe Auto, 20 de grade setat si mai mult de 28 de grade afara. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer cam asta e consumul real si ce ar trebui sa ne intereseze ... consumul "la pompa" de curent pentru ca tot tu platesti energia care se pierde pe drum si nu ajunge in baterie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/18/2022 at 2:34 PM, detinator said:

Eu zic ca nu se poate si 0,6

Ba se poate. Este consumul "stabilizat" dupa racirea initiala a masinii. 

 

In alta ordine de idei, in acest weekend am facut un drum Timisoara - Craiova si retur. Doua persoane, bagaj, aer conditionat, temperaturi 25 - 30 C la dus, 30 - 32C la intors.

  • 14 kWh / 100 Km la dus
  • 13.8 kWh / 100 Km la intors

Autonomie net superioara fata de e-golf.

 

Tm-Craiova.jpg

Craiova-Tm-j.jpg

20 hours ago, adrian001 said:

Sincer cam asta e consumul real si ce ar trebui sa ne intereseze ... consumul "la pompa" de curent pentru ca tot tu platesti energia care se pierde pe drum si nu ajunge in baterie. 

 

Consumul "la pompa" depinde foarte mult de modul de incarcare. La putere mica are randament slab, la putere mare daca trebuie sa faca si racirea bateriei iarasi are randament slab...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/18/2022 at 7:36 PM, balaur said:

La al meu ID.4 AC-ul pe manual, 20.5 grade, afara 26, 0.9 consum instantaneu.

Pe auto, a marit viteza la ventilator, iar consumul a ajuns la, 1.1.

Deci diferenta este de 0.6-0.9,fata de consumul fara AC. Clar iarna mananca mai mult climatizarea.

Masina pe Eco sau pe Confort? Eu am postat valorile de pe Confort, nu am mai mers cu Eco de o perioada incoace

 

@kolfleading pai nu vezi ca tot posteaza lumea consumuri si  nu are nimeni 0.6? pune si cate o poza cu consumul instant la 5, 10, 15 min etc de la plecare cu AC on.

 

Eu reclam consumul instant mult mult mai mare ca la eGolf, nu autonomia... autonomia e normal sa fie mai mare la ca eGolf de vreme ce avem o baterie mult mai mare (32 la egolf fata de teoretic 58 la id3)

 

Am atasat si 3 imagini cu discutii avute cu alti soferi de id3... mai studiem, evident, dar nu vad sensul acestor lupte sa aratam ca e posibil si 0,6 in nu stiu ce conditii... Eu nu cred ca am vazut 0.6 niciodata de altfel, dar posibil sa fie o circumstanta, combinatie de umbra, setari etc. 

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are setarile pe individual, adica drive pe eco, si AC-ul pe confort

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!