Jump to content

ID.3 - consum și autonomie


Rave
 Share

Postare recomandată

"Eu pana nu pot face Bucuresti-Viena dintr-o bucata nu imi iau masina electrica" :) 

Adevarul este ca si eu m-am dus la ski in Austria, cu 2 soferi, si am condus non-stop, cu pauze scurte pentru nevoi biologice.

Dar a fost o exceptie, regula fiind ca merg cu 2 copii mici si fac opriri lungi si dese cand plec pe undeva. De aceea o sa merg in Grecia cu ID.3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel ca si cei ce sustin ca ''electrica e buna ca a doua masina''.  Pai daca cel mai mult timp il petreci in traficul din oras mai ales in timpul saptamanii, de ce nu 'masina de mers in concediu' sa fie a doua masina? Cum adica electrica e a doua masina din moment ce pe ea o folosesti cel mai mult/des in 90% din timp?

 

Ar putea sa nu fie deloc o a doua masina si sa iti dai seama ca decat sa repari/intretii o a doua masina, mai bine inchiriezi pentru cand ai cu adevarat nevoie de range mai mare (alea 2-3 ori pe an, pentru cei mai multi dintre noi). Sau sa faci schimb cu un prieten care are termica, pentru concediu. Solutii se gasesc.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca expresia era

Quote

sa ai o a doua masina cu care sa te deplasezi la drumuri lungi sau la nevoie

nicidecum

Quote

electrica e buna ca a doua masina

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei care spun ca se poate inchiria o masina cand ai nevoie pentru a calatori prin tara n-au incercat asta niciodata in sezon.

 

Este practic imposibil sa gasesti un auto de calitate de clasa medie (motor cat de cat, nu 1.0TSI) la un pret decent in lunile de vara sau iarna si cu disponibilitate relativ imediata.

Nu mai spun daca doriti vreun VAN, sa mergeti in Grecia/Croatia in grup extins.

 

Este o persoana care in 2 ani la rand, cand venea din USA in vacanta cu familia a preferat sa cumpere in fiecare an cate un VAN nou, pe care sa-l vanda dupa luna de concediu si spunea ca e preferabil inchirierii, financiar iese aproximativ la fel.

 

Autonomia conteaza foarte mult la masina de vacanta, de aceea EV-urile de clasa medie sunt vazute ca a doua/a treia masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  

1 hour ago, Dolfin said:

Cei care spun ca se poate inchiria o masina cand ai nevoie pentru a calatori prin tara n-au incercat asta niciodata in sezon.

asa cum rezervarile la avion, hotel, se fac din timp, asa si masina se poate rezerva din timp.

bad planning se poate  face la orice, nu are legatura cu electrica. 

 

 

dar suntem foarte OT. eu ma opresc aici. o sa il rog pe @Rave sa mute posturile. 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca mi se pare incredibil cum un drum de o ora in traficul aglomerat costa ~3 lei.

Nu-i de mirare ca vad tot mai multe masini electrice de taxi/ridesharing.

 

Update consum pe ultimii 600 km: 14.9 kwh, viteza medie 27kmh. 

id3 city consumption.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amateurs...

trip2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sunt in Bulgaria, unde mai stam nitel dupa ce am fost in Grecia pana ieri.

Reteaua la care am incarcat pana acum a fost Fines, care te taxeaza 1 leva/kWh. Si se plateste la final, nu la inceput, ca la Renovatio.

Am facut planul cu abetterrouteplanner.com, care s-a dovedit mult prea conservator. Am setat sa ajung cu 20% la chargere, ca sa fiu sigur, dar s-a dovedit ca oricum supraestimeaza consumul. Am mers cu 110 km/h pe autostrada.

 

Traseul de sus a fost cam așa:

- plecat din Bucuresti cu 100%

- intors din drum dupa 15 minute ca mi-am uitat ceva, așa ca 30 de minute de drum au fost facuti in plus fata de plan (vreo 40-50 km)

- oprit cu 25% la Veliko Tarnovo la McDonald's, unde era o statie Fines de 150 kW, cu doua conectoare CCS; unul era ocupat de un eUp; am incarcat pana la 100% (43 kWh in 58m)

- oprit la Sofia, cu bateria la 40%, unde am incarcat pana la 80% (34 kWh in 39m); o locatie super dubioasa

- oprit peste noapte in Sandanski, unde am ajuns cu 34%; am discutat cu cei de la hotel si am dat 5 euro ca sa incarc; pana dimineata incarcasem pana la 96%

- am luat-o ocolit spre vama pentru ca Waze incerca sa ne bage in fata, am fost intorsi de politie, am stat peste 2 ore la vama Kulata intre 7 si 9:30, apoi am plecat spre Grecia

- ajuns in Stavros cu bateria la 40%, unde iarasi am vorbit la hotel si am platit 10 euro ca sa incarcam masina

 

Consum mediu la dus a fost sub 18 kWh/100 km.

 

Acum suntem in Burgas, unde am ajuns cam așa:

- plecat din Stavros cu 100% (am incarcat la hotel), si mers cu max 110 km/h (nu ca aveai cum sa gonesti, pentru ca era plin de restrictii) pana la granita, unde am asteptat vreo 40 de minute, bara la bara

- ajuns in Kirkovo cu 26%, unde am gasit un charger de 50 kW, la care am incarcat pana la 90% (40.3 kWh), 49m; am stat mai mult pentru ca copii mici

- ajuns la o benzinarie Eko de pe A1 cu 44% cu incarcator Fines de 120 kW, unde am incarcat pana la 88% (26.3 kWh in 30m)

- ajuns in Burgas cu 38%; viteza de deplasare pe autostrada a fost de 130 km/h

 

Cum ziceam, ABRP este foarte conservator.

Cost total incarcare: 64 leva si 15 euro (aprox. 48 de euro in total).

IMG_0450.jpg

IMG_0442.jpg

IMG_1281.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce cablu de incarcare e in prima poza? Arata putin cam ciudat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este granny charger făcut de mine din cel original. Scopul a fost sa fie cât mai compact și puțin mai puternic (13A, dar configurabil). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkyson, din cate tin eu minte la ABRP poti configura din setari consumul masinii. Daca ti s-a parut prea conservator poate merita sa-l scazi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, Sparkyson said:

Cum ziceam, ABRP este foarte conservator.

Cost total incarcare: 64 leva si 15 euro (aprox. 48 de euro in total).

 

Cost total de încărcare raportat la ce număr de km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e traseul. Are 1200-1250 km.

4 euro/100 km, echivalentul a vreo 2l/100 km, cu incarcat rapid 80-90% din timp (am mai incarcat si la hotel).

 

image.thumb.png.d927368a82a3f1a555d04fca006be6c2.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Double post pentru ca nu mai pot edita si am gresit mai sus.

 

Pretul litrului benzinei in Bulgaria este cam 2 leva = ~1 euro.

Pretul kWh curent in reteaua Fines Bulgaria este 0.45 leva = 0.23 ~euro.

In Grecia nu am incarcat decat la hotel, cu 0.2 euro/kWh.

 

Deci o electrica, incarcata numai la statii publice din Bulgaria, costa, pentru un consum de 15 kWh/100 km, 6.75 leva, adica ~3.4 euro la 100 km. Eu am consumat ceva mai mult, spre 18 kWh/100 km, dar nu am mers la consum, mai putin pe autostrada.

 

image.thumb.png.878753ab989ce00f3481255c01a9d238.png

 

image.thumb.png.1c63007042e09936802f8d60f9222378.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit din Bulgaria, zona Burgas.

Am plecat cu bateria la 96%.

 

Am mers cu viteza legala, la consum, pentru ca nu mi-era clar daca merge chargerul de la Shumen. Cand am ajuns, intr-adevar, nu mergea, dar nu am fost surprins, pentru ca vazusem in aplicatia Eldrive si pe PlugShare ca e defect.

Aveam autonomie suficienta (63%) cat sa ajung la Ruse, unde era un charger Fines rapid, de 150 kW, așa ca am mers sa mancam prin oras si am plecat mai departe.

 

Am ajuns in Ruse cu 34% si am incarcat cu 77 kW maxim (64 kW medie) pana la 51% in 9 minute. 11.14 kWh, cost 5.02 leva.

Am ajuns acasa cu bateria la 24%, deci as fi ajuns si fara sa incarc la Ruse, dar oricum asteptam alta masina care ramasese in urma si nici nu a durat mult.

 

Viteza medie: ~50 km/h. Adica 350 km in ~7 ore. Ultima ora si jumatate pe langa Bucuresti, dand mana cu mana cu colegii de trafic.

 

Consum mediu afisat de masina: 13.9 kWh/100 km. Media a fost de 13.4 pana am ajung in traficul bara la bara de langa Bucuresti.

Consum calculat: 96% (plecare) + 51%-34% (= 17%, incarcare Ruse) - 24% (ramas in baterie la destinatie) = 89% din baterie consumat, deci 51.6 kWh consumati pe 350 km => 14.7 kWh/100 km. Autonomie calculata dupa regula de 3 simpla: 350*100/89 = 393 km. Mers la consum, fara accelerari puternice, mers tare, etc.  

 

Nu am preconditionat masina sau ceva. Totul este consum in mers. Nu m-as increde super mult in ce raporteaza masina. 

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciudat ca la ruse nu merge cardul we charge la dealer. vad ca nu apare in aplicatie. 

la mall acolo ai fost? fines deci merge cu aplicatie, unde setezi datele si cardul (cum sunt restul) sau cum? care sunt pasii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am incarcat cu cardul We Charge, ci mi-am facut cont in aplicatia lor.

Am gasit 2 retele si le-am folosit pe ambele:

- Fines (0.45 BGN/kWh), care au chargere puternice, de pana la 150 kW

- Eldrive (0.5 BGN/kWh + 0.5 BGN pornirea), cu chargere de 50 kW

 

Am incarcat la VW Hobby Car in Ruse, care avea 2 porturi CCS de 150 kW, prin aplicatia Fines.

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzia este ca in BG se gasesc incarcatoare DC mai rapide decat cele de la noi si la pret semnificativ mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cluj-Bistrita ID.3 Pure 45kWh 

 

- plecat cu 100% baterie, range estimat 355 km in bord

- ajuns cu 64% baterie, range estimat 221 km in bord 

 

Distanta parcursa 122 km 

Viteza medie 62km/h 

Durata 1h:56

Consum 13.6 kWh/100 km

 

Mers in ritm cu traficul 90-110 km/h extraurban, traversat ambele orase la orele diminetii, AC setat pe 23 grade.

In aceste conditii 300 km mi se par usor de atins, chiar si cu ''id3 cu bateria mica''.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnny Bravo

Sunt in Thassos cu ID.3-ul. Am plecat din Bucuresti cu 98% in baterie.
La Veliko Tarnovo, la Kaufland, aveam 49%. Am incarcat in vreo 15 minute pana la 80%. 
Am ajuns la Dimitrovgrad unde am incarcat de la 38 la 90%. 
Am mai oprit o data la Kirkovo ca picam de somn, unde am atipit cat am mai incarcat de la 70-96%.
Am ajuns in Thassos cu 70%. 
am incarcat in total 74kwh. 18 au fost free, la Kaufland, 56 i-am bagat din reteaua Fines si m-au costat 62 de lei. 
Am mers cat am putut de legal, 50% din drum cu AC pornit, ca se aburea parbrizul, vteza medie de 65 km/h dar cred ca aici a inclus si statul la coada jumatate de ora la Ruse, unde nu am oprit masina, consum mediu afisat, 14,7kwh/100
Cred totusi ca am consumat mai mult, pe la 16kwh. 
chiar si asa, in conditii de masina plina, drum prin munti, a fost foarte bine. 
Nu am experienta cu drumuri lungi cu electrica si am avut o abordare foarte conservatoare. 
Puteam sa incarc doar de doua ori, pana la 100% si tot ajungeam fara probleme. 
Cu eUp-ul mergeam mai la limita. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci: se poate merge cu masina electrica ASTAZI pana in Grecia.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/18/2021 at 10:50 PM, kolfleading said:

Amateurs...

trip2.jpg

 

 IMG_7180.thumb.jpg.3cb61da428611d93741647b3c1723a9e.jpg

 

Challenge Accepted.

Bistrita-Cluj.

 

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ce le faceti? Le impingeti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la Campulung si m-am intors (livrat copil la bunici).

- Bucuresti-Pitesti: 100 km, 130 km/h, consum 21.7 kWh/100 km

- Pitesti-Campulung: 55 km, consum 17.8 (predominand in urcare)

 

SOC: 42%; incarcat la priza din garaj pana la 45%

 

- Campulung-Pitesti: 55 km, 68 km/h medie, 11.5 kWh/100 km (predominant in coborare)

 

Incarcat 13 minute la Kaufland Pitesti, de la ~32% la 50%.

 

- Pitesti-Bucuresti: 100 km, 130+ km/h (nimic ilegal, dar cat am putut de tare), 115 km/h viteza medie, 23.7 kWh/100 km

 

5% SOC la destinatie.

 

Ceva hilar: punand pe navigatia masinii destinatia, vazand ca nu am baterie suficienta, mi-a aratat aceste "statii de incarcare":

 

IMG_1497.thumb.jpeg.26e168d27c25abdc916dae2a2d8f6d23.jpeg

 

Cand a ajuns bateria la 9%, mi-a afisat acest mesaj, iar la Search chiar mi-a gasit statii de incarcare:

 

 IMG_1500.thumb.jpeg.90bbd147f2d95a19a39e5da8a6dcbd29.jpeg

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Sunt proaspat posesor de ID.3 si nu reusesc sa scot consum mai mic de aprox. 20kWh/100km. Utilizare zilnica in Bucuresti AC pornit.

Am ajuns la aprox 2100 km cu masina. 

Cum faceti voi sa obtineti consum de 14-15?

O zi buna. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!