Jump to content

Cumparare masina din Germania


barton
 Share

Postare recomandată

Eu am adus Passat-ul acum o luna si am luat numere galbene. In 10 minute am rezolvat atat cu "primaria" cat si cu asigurarea/placutele, pe care le-am luat dintr-un chiosc aflat la 3m de aceasta "primarie". Tipa de la "primarie" nu a facut nicio verificare la nicio politie sau ceva similar. Doar a emis talonul roz.

INSA, (apropo de verificari facute de politie): pe drumul de intoarcere, pe la 8 seara, oprisem la un OMV in Austria pe autostrada in parcarea benzinariei. Nu au trecut 2 minute de cand am oprit si cand ma uit in retrovizoare, vad un A4 B6 civil care tocmai ma bloca (a parcat fix in spatele meu, foarte aproape, a.i. sa nu pot iesi).

Se dau jos 2 tipi (tot in civil) si imi pun in geam o insigna de politie.

In urmatoarele 45 de minute a urmat verificarea "la sange" a masinii. S-au uitat baietii la toate seriile, la motor, la parbriz, pe stalpul B de la sofer, la stickerul din portbagaj (sa vedeti ce sport faceam dand jos rotile de iarna si punandu-le la loc...). Apoi au verificat actele, s-au uitat la talonul roz cu un soi de lupa cu lanterna, cam cum au bijutierii (probabil verificau daca actele sunt false sau nu), au cautat seriile intr-o baza de date (aveau un laptop in masina lor montat pe bord pe locul pasagerului). Si toate astea repetate de 2-3 ori.

In final mi-au dat toate actele inapoi si si-au cerut scuze pt. deranj, iar eu personal stau acum mult mai linistit dupa aceasta verificare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ohhh, va multumesc colegi! Dupa ce am citit pe antonio nu mai imi aminteam corect cum e sa aduci masini din Germania. Am crezut ca 275 de euro platit pe drum cu tot cu cazare sunt un vis. Am stat in Germania cu 10 euro pe noapte la o pensiune dar nu mai credeam ca a fost adevarat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@www_ionut_ro: aia cu rugina e valabila, e testul suprem la caroserie :))...ma rog, exista si testare a integritatii caroseriei si a vopselei (cu ultrasunete parca), dar nu stai sa cauti asa ceva prin Germania cand ai ochit o masina.

@antonio.ferra:pe coloana de directie exista un senzor necesar calculatorului esp-ului sa "vada" traiectoria pe care o doreste soferul in momentul in care se pierde controlul masinii. NU stiu la ce tester ai fost tu si nici nu stiu ce soft de testare se foloseste la Fiat...dar computerele din masinile VAG precum si VAG-COM-ul nu le pacalesti. Sa-ti explic de ce Rezistentele despre care vorbesti tu se monteaza pe circuitele care duc la martorii luminosi din bord. Intr-adevar, montate corect, aceste rezistente opresc efectiv interactiunea martorilor luminosi cu computerul de bord si genereaza ele semnale asemanatoare celor trimise de computer in momentul in care totul ok. Exemplu: martorii de airbag si esp se vor aprinde in bord in momentul pornirii motorului intrucat computerul efectueaza un check-up al sistemelor de siguranta la fiecare pornire a motorului. Apoi acesti martori se sting. Ei bine, rezistenta va genera un semnal care va aprinde cateva secunde acesti martori, la pornire, apoi ii va stinge. Daca nu ai o interfata de diagnoza, in aceasta situatie sigur vei fi pacalit...vei zice ca totul e ok, ecu a facut check-up-ul la pornire si a constatat ca totul e ok in masina. Dar cand pui interfata de diagnoza vei vedea ca nu e deloc asa. De ce? Erorile la sistemele de siguranta se pastreaza in memoria nevolatila a computerului (alta decat cea unde se salveaza erorile obisnuite ce pot fi sterse) si nu pot fi sterse/modificate. Exemplu: Au sarit airbagurile, vanzatorul pune o rezistenta pentru a nu mai tine martorul de airbag aprins dar eroarea nu o poate sterge decat daca da jos computerul si il reprogrameaza. Iar asta nu o mai poate face oricine si sub nici o forma cu "scule" normale.

Si in nici un caz nu te vei prinde ca masina are o problema la esp sau la airbag dupa modul in care ii toarce motorul =))

Mai mult, la relanti niciodata nu vei auzi turbina (care mi se pare o piesa destul de importanta, si cu probleme frecvente). Aceasta se aude in sarcina. Si nici aici nu poti sa te bazezi pe sunete. Edificator este log-ul din vag-com unde vezi, clar intr-un excel, exact in ce parametrii lucreaza ea, dandu-ti seama astfel dc totul e in regula sau dc are nevoie doar de o curatare, sau dc se pierde presiune pe undeva, sau dc este efectiv dusa si in curand va trebui schimbata. Mai mult in vag-com vezi exact in ce stare e actuatorul turbinei, debitmetrul, cum lucreaza injectoarele, cat de bine incarca alternatorul, cat de bine e pusa distributia, si starea precum si modul de lucru a multor alte componente .... dar mai ales vezi cat de "curati" sunt kilometrii din bord.

Hai sa fim seriosi...tehnologia a ajuns destul de sus si in domeniul auto...nu o putem ignora bazandu-ne doar pe metodele bunicilor. Intr-adevar e bine sa asculti vreo 2 minute motorul cum merge la ralanti dar apoi treci la lap-top sa vezi ce zice si "stiinta" :D

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca turbina scapa ulei pe la ax cum iti dai seama de pe vag-com??

Daca semeringurile de la supape sunt duse vezi pe vag-com?

Daca pompa de vacuum e dusa si nu mai ai frane bune tot timpul poti vedea pe vag-com?

Te lasa in germania sa pui vagcom pe masina si sa-i dai forja in a 3 a ca sa scoto tu loguri de pe ea?

Sunt doar niste intrebari la care m-as bucura sa aflu raspuns pozitiv.

Eu zic ca ne bazam cand luam masina din Germania sh si nu din Romania, Franta, Italia ptr ca:

-nemtii chiar au grija de masinile lor

-calitatea ireprosabila a drumurilor din Germania si a motorinei etc.

-mecanicii si service-urile profesioniste si de aici garantia tuturor reviziilor ca sunt facute ca la carte

Pana la urma e vorba de o probabilitate de a lua o masina foarte ingrijita si care sa mai mearga fara costuri exorbitante 2-3 ani in Romania.

Din Germania cand cumperi o masina de 2-3 ani probabilitatea sa iei una varza este foarte mica fata de probabilitatea de a lua o masina praf din Romania la aceeasi varsta. Iar pentru probabilitatea aia tre sa platesti ceva in plus la aceeasi masina 1000-2000 de euro cam asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si pana la urma tot la vechea metoda se ajunge si anume, sa asculti motorul, sa vezi cum merge si nu numai.

de altfel, pt cei care nu stiu, in germania daca o masina este scoasa din circulatie si anume, radiata mai pe romaneste, neamtul ori oricare alta persoana nu te va lasa sa iesi cu ea pe strada, deaorece, odata prins de catre politie, ii inchide taraba, ii da amenda, ii face dosar penal si puscarie direct.

bravo bbogdanmircea esti un baiat care chiar gandeste rational

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut!! As vrea sa stiu daca pt imatriculare definitiva si la RAR mai este nevoie de declaratie pe proprie raspundere ca am adus masina pe platforma in tara si ca nu am placutele de imatriculare vechi ? Astept raspuns urgent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut!! As vrea sa stiu daca pt imatriculare definitiva si la RAR mai este nevoie de declaratie pe proprie raspundere ca am adus masina pe platforma in tara si ca nu am placutele de imatriculare vechi ? Astept raspuns urgent.

la RAR nui intereseaza cum ai adus u masina ....la RAR doar daca nu se vede seria motorului iti trebuie declaratie notariala...in schimb la politie scrii pe o foaie .....subsemnatul ...cu domiciuliu ...bla bla bla ....declar pe proprie raspundere ca masina a fost adusa pe platforma....data si semnatura.....asta iti trebuie la dosarul final ...cand scoti numere definitive

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am auzit si eu ca daca o masina e fabricata in 2002 dupa luna a 8 a se poate scrie in cartea de identitate urmatorul an,2003?

E adevarat asa ceva???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maresoiu daca te referi la masini din grupul VAG tot ce depaseste luna 06 se trece in Cartea de Identitate a Vehiculului cu urmatorul an.

O seara buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun. Cred ca ar fi cazul sa lamurim niste lucruri, fiindca se discuta destul de mult pe langa subiect. Asadar:

1) Numerele "galbene" inseamna, in esenta, doua lucruri: valabilitate restransa la 5 zile si lipsa obligativitatii AU si HU (Abgasuntersuchung si Hauptuntersuchung--verificarea de noxe si verificarea tehnica generala). Data de pe banda galbena semnifica, de sus in jos, ziua, luna si anul expirarii valabilitatii. Sunt mai ieftine decat numerele "rosii."

2) Numerele "rosii" au AU si HU (vezi mai sus). Data inscriptionata pe ele, de sus in jos: ziua, luna si anul, NU inseamna data expirarii numerelor, ci data expirarii asigurarii valabile in Germania, moment de la care autoturismul care le poarta nu mai are voie sa fie pus in circulatie pe drumurile publice din Germania. Se elibereaza pe 1, 2 sau 3 luni si NU pot fi prelungite. Teoretic, se poate circula cu respectivele numere pe perioada determinata doar de valabilitatea unei polite de asigurare tip RCA incheiata pentru respectivul autoturism. Devreme ce nu mai pot fi prelungite, insa, devine limpede ca odata cu expirarea valabilitatii, autoturismul va trebui sa fie inmatriculat in alt stat decat Germania.

Deci: cand mergeti in Germania, nu mai dati bani pe numere rosii valabile 3 luni, daca in 2 zile iesiti din tara, fiindca practic, nu achitati valabilitatea lor, ci valabilitatea politei de asigurare care va permite sa circulati in Germania. Luati "rosii" pe o luna ca oricum puteti circula in Romania cu ea si dupa ce sunt expirate, cu conditia ca masina sa aiba carte verde valabila. Pentru asta, intrebati la KFZ-Zulassungsstelle, acolo unde vi se dau numerele temporare.

Surse de informare:

§ 16 Prüfungsfahrten, Probefahrten, Überführungsfahrten

Abgasuntersuchung - AU

Hauptuntersuchung - HU

LE: Ma simt dator sa mai adaug ceva legat de niste mituri care se tot perpetueaza.

1) Nemtii au profesionisti in servisuri. Partial adevarat. In comparatie cu ai nostri, asa e, sunt mici Dumnezei, insa se fac constant sondaje de opinie printre clienti si inspectii inopinate si nu putine servisuri iau "mangelhaft" (inadecvat) sau "durchschnittlich" (mediu).

2) Testerul la cumparare te scuteste de probleme. Fals. Exista asa-numitele KFZ-Prüfstelle(n) (centre de verificare) ale ADAC (automobil clubul german) sau DEKRA (organism independent de evaluare al autovehiculelor) si contra unei sume de cca. 60 Euro, iti testeaza masina si-ti spun tot despre ea: atat chestii tehnice, cat si estetice (cati PS mai are, daune evidente si mai putin evidente, pana la "stop spate dreapta aburit, posibile cauze: ... )

De-abia evaluarea asta e una pe care te poti bizui atunci cand negociezi pretul unei masini si prost tre' sa fie ala care cumpara o masina si se zgarceste la 60 Euro pentru linistea lui.

post-16418-0-33953900-1290106650_thumb.j

post-16418-0-32780100-1290106661_thumb.j

Modificat de Vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@maresoiu Eu mi-am luat un Golv IV din Germania fabricat in 2001 si mi-au trecut la inmatriculare 2002 pentru ca era fabricat in a doua parte a anului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde se vede anul fabricatiei? ca pe brief si pe cartea de service nu am gasit decat data primei inmatriculari...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care este diferenta de pret intre un numar galben si unul rosu ?

Cum se poate face un test la ADAC sau DEKRA ? Este necesara o programare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incercati sa cumparati masini din romania, deoarece diferenta numai este cea care era odata si aici, cel putin poti pune un tester pe masina pe cand in germania, nu poti sa pui tester-ul pe ea " cand vrea muschiul romanului ".

cel putin in romania, cand te duci sa iti cumperi o masina second mai ales daca ai si un prieten care are vreun tester e VIS pe cand in germania, cine crezi ca vine cu tine, cu tester-ul pana acolo?

in romania ai mai multe sanse sa faci acea " verificare cum ti-o doresti " decat in germania.

dar acum, fiecare face cum vrea.

eu ma ocup cu masini si anume, aduc din afara si credeti-ma ca nu stau sa pierd timpul cu verificari pe acolo, deoarece, inseamna pierdere de timp, bani si rabdare si in general, ma orientez spre masini care au carte service si care sunt la un nr de km apropiat de cel real.

apoi, daca chiar vreau sa vad daca masina are sau nu km reali,cer acelui handler vin#-ul masinii sau pt acei romani care nu stiu ce inseamna " seria de sasiu " si verific aici in romania istoricul. in acest fel, scutesc bani si timp pierdut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand spui cumparati masini din Romania, te referi la cele aduse de diversi si apoi inmatriculate sau la cele achizitionate prima oara de la un dealer din Romania? Daca te referi la cea de-a doua situatie, sunt de acord; daca insa te referi la prima...:rolleyes:

Spui ca diferenta nu mai e ce era odata dar se pare ca totusi unii inca supravietuiesc de pe urma unor astfel de afaceri. Normal, unii au renuntat la diverse cheltuieli asemenea celor enumerate de tine pentru ca altfel nu se mai justifica o astfel de ocupatie. Nimeni nu continua sa faca afaceri care nu aduc un profit multumitor, nu?

Intre o verificare aici (tester/reprezentanta) si o verificare ADAC/DEKRA/etc in Germania, ce crezi ca ar alege un cumparator? Din punctul tau de vedere e pierdere de timp. O persoana care strange banii pana la ultimul euro cent, cred ca are in calcul si astfel de verificari si mai mult ca sigur le va face. Din cate inteleg, cartea de service se poate procura pt cateva zeci de euro chiar si in parcurile auto de acolo.

Eu unul nu m-as baza doar pe asa ceva cand vine vorba de achizitia unei masini din afara. Daca proprietarul a dus-o mereu intr-un service autorizat, orice interventie a masinii se poate afla pe baza seriei de sasiu, nu?

Tu scutesti bani si timp prin renuntarea la astfel de verificari dar banii se deduc si din pretul de revanzare sau ramane la fel ca in cazul in care ar fi fost facute? Altfel, inseamna ca o oferta din partea cumparatorului cu cel putin 500-1000EUR mai putin nu poate fi considerata bataie de joc.

Certitudinea in achizitia unui automobil SH poate mai exista doar in cazul celor care depasesc 20-25k de euro. Cand vorbim de astfel de sume, riscul cred ca e mai mic. Nu mai exista atat de multe persoane fizice care sa blocheze o suma de genul asta doar cu scopul de a o revinde mai departe. Cu atat mai mult si cumparatorii sunt mult mai pretentiosi si nu se mai hazardeaza in achizitii.

Bataliile se dau acum in cazul masinilor intre 10 si 15 mii de euro. E plina piata de masini premium cu N ani vechime si N mii de kilometri la 13.998 euro. Ofertele in gama asta de pret sunt la masini non-premium de genul Skoda, Volkswagen, Seat sau alte marci non VAG vechi de cca 2 ani de zile si cumparate de noi din Romania. In cazul asta, o astfel de masina nu depaseste 40-50 de mii de kilometri pe an. Un Audi A6 la 15 mii de euro nu mai e de mult o afacere profitabila (daca a fost vreodata).

In rest, achizitia de masini SH a fost todeauna o loterie. Unii mai norocosi ca altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oamenii care ar avea 10,000 - 15,000 euro nu isi mai pierd timpul pe forumuri sau cei amintiti de tine 25,000 euro.

de altfel, un om care gandeste, se orienteaza in asa fel incat sa iasa cel mai bine, dar tu crezi ca in germania, te duci tu, nea romanul la adac sau care or mai fi si ii spui " eu vreau sa imi faci verificare, ca asa zic "

apoi, nu conteaza daca masina are unic proprietar in cazul in care este luata de la reprezentanta sau 2 sau 3, de moment ce masina a fost intretinuta, de moment ce masina arata impecabil si multe altele.

deci, aici, care vine si spune " ca eu sunt mai destept decat altul, ca eu am dreptate si nu altul " ala e varza din orice punct si e genul de om care ii place sa iasa in evidenta, sa faca pe importantul. apropo " nu bat nici un apropo la cineva " ci am vorbit, referit la " mentalitatea cea SITEATA a romanului "

da, ma ocup cu masini si e " problema mea cat imi pun la pret " si se vede ainca odata " ca sunt multi invidiosi " care cand va ca cineva se descurca, isi baga si " gheara in gat " ca acest gen de persoane se descurca si isi fac viata cum vor si altii, sunt " carcotasi "

REPET " nu bat nici un apropo "

vorba din popor si nu numai " Dumnezeu a lasat oamenii pe lumaea asta, unul [redea, altul sa munceasca, altul sa fie sportiv, altul sofer, altul sa fure si tot asa " astfel de persoane nu sunt altele decat acelea care nu le convine cand cineva le spune adevarul si ca ii afecteaza in mod direct, interesele meschine pe care acesti ( ofensati ) le au

si apoi, eu nu am inteles, nu inteleg si nici nu am sa inteleg " de ce romanilor " le place sa rastalmaceasca vorbele si de ce vor ca intotdeauna sa fie ca ei si nu " o parare generala ? "

am ajuns la o concluzie si anume "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am apelat la un samsar...a fost de treaba ...mi a adus o masina ok...golf 1.4 ,2002, 90000 km ~ 4300 (cu tot cu inscris)...merita din germanybafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu asta nu inteleg, tinand cont de "capacul" lui, cu cat a luat-o el de acolo ca sa renteze ? 3500 e ? Cum, daca pe mobile sau autoscout eu nu gasesc asa ieftine nici mort ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai nou samsarii te duc in Germania si iti cumpara masina pe firma lor (de sacrificiu) la pretul net (fara TVA) in schimbul unui procent din TVA-ul de care te scuteste, in acest fel toata lumea este multumita, tu ca ai luat masina mai ieftin el ca ti-a luat bani pentru drum, consultanta si o buna parte din TVA-ul respectiv. Ajunsi in tara se face o factura de firma catre persoana fizica.

Nedumerirea mea este cum reusesc sa le inmatriculeze, cum trec de finante fara dovada TVA-ului ? cum de nu sesizeaza nimeni ? daca se descopera frauda peste n ani ce risca proprietarul?.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oamenii care ar avea 10,000 - 15,000 euro nu isi mai pierd timpul pe forumuri sau cei amintiti de tine 25,000 euro.

de altfel, un om care gandeste, se orienteaza in asa fel incat sa iasa cel mai bine, dar tu crezi ca in germania, te duci tu, nea romanul la adac sau care or mai fi si ii spui " eu vreau sa imi faci verificare, ca asa zic "

Pai tocmai!!! Cu cat as da mai mult pe o masina, cu atat m-as interesa mai mult pe forum inainte de a face achizitia. Numai asa as putea sa ma orientez...sa ies cel mai bine...cum spui tu. Orice om intreg la cap isi sporeste nvielul de atentie acordat unui lucru, proportional cu valoarea acestuia.

Apropos, vezi ca esti si tu un "nea roman" la fel ca si noi ceilalti muritori de rand de pe acest forum.

deci, aici, care vine si spune " ca eu sunt mai destept decat altul, ca eu am dreptate si nu altul " ala e varza din orice punct si e genul de om care ii place sa iasa in evidenta, sa faca pe importantul. apropo " nu bat nici un apropo la cineva " ci am vorbit, referit la " mentalitatea cea SITEATA a romanului "

Lasand la o parte faptul ca e destul de greu in a se intelege mesajul tau din fraza de mai sus, tu blamezi pe cei care fac pe desteptii. Nu te condamn ca faci asta, dar si tu "faci pe desteptul" cand spui "ci am vorbit, referit la " mentalitatea cea SITEATA a romanului".

Din restul textului nu se mai intelege o iota din ce ai scris. Ce treaba are Dumnezeu, cu "gheara in gat", cu invidia si cu faptul ca "samsarii se descurca"??? Nuu...deja suna a manea si nu mai ma chinui sa deslusesc ceva.

Inca o data o spun, ma feresc sa-mi iau masina de la samsari iar cele spuse de tine mai sus imi dau motive seroiase sa fac acest lucru. Nu contest faptul ca exista si samsari corecti, care aduc masini bune, care le testeaza inainte de a le cumpara si nu doar le asculta cu urechea, si nici nu le dau kilometrii inapoi etc, dar sunt foarte rari si nu-mi poate spune nimeni care sunt acestia.

Si daca tot elogiaza intreaga natiune romana masinile aduse din Germania, ia aruncati un ochi aici, sa vedeti ce-a patit chiar un coleg de pe forum, cu o masina foarte buna din punctul meu de vedere. Deci nici Germania nu e atat de sfanta, ca in basmele samsarilor care aduc masini din 2001 "cu doar 80 de mii de km reali, impecabile tehnic si estetic, fara accident si cu carte de service" (carte cumparata cu 30 de euro tot de la dealerul turc, evident).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adevarul e ca nu prea mai sunt autohouse-uri care sa fie serioase....mai ales cele conduse de turci, arabi...tatari :) etc... oricum cumpararea unei masini SH este o loterie... eu sincer am cautat f mult sa imi iau din Romania masina...doar ca majoritatea masinilor din Romania...sunt luate din Germania de la autohouse...deci e un cerc vicios...acu am luat masina din Franta de la o persoana fizica...sa vedem ce noroc am cu asta...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt dbk daca as fi un muritor de foame, nu as fi aici sa dau sfaturi ci as cauta sa cumpara o masina pt mine; dar diferenta intre mine si tine e " ca eu explic la oameni ce trebuie facut iar tu, incerci sa intorci vorba, deoarece cred ca te afecteaza intr-un fel, intr-o mica sau mare masura "

cand o sa ma vezi pe mine ca intreb detalii despre o masina anume, atunci poti afirma ca sunt un muritor de foame. dimpotriva, eu vand, nu cumpar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member unpinned this topic
  • laduncaag a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!