Jump to content

Cumparare masina din Germania


barton
 Share

Postare recomandată

eu de fapt ma bucur ca voi putea recupera TVA-ul pe firma. si ca nu pare atat de greu.

ma gandeam ca un act banal poate fi foarte usor contrafacut si ca cine stie cat voi fi nevoit sa umblu dupa obtinerea lui.

nu ramane decat ca valorile mari prognozate pentru prima inmatriculare sa scada si atunci in mod cert la anu imi iau masina.

-_-

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut ceva curatenie in topic ca se adunase prea multe lucruri pe langa subiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare oameni buni,

Va rog sa-mi spuneti si mie care vor fi formalitatile de aducere a unei masini second din Germania dupa 01.01.2007 (e vb de un Passat 1.9 TDI 130CP an 2004 cu 70 kkm). Mai precis ma intereseaza:

1.Care sunt actele pe care trebuie sa le cer neamtului cind cumpar masina? Neamtul mi-a zis ca-mi da : cartea masinii, nr provizorii + asigurare, chitanta care atesta plata. Mie mi se pare cam putin. Voi ce ziceti? In plus a zis ca mergem impreuna la VW sa o testeze aia si sa-mi demonstreze ca are km reali. Eu nu ma pricep, aia trebuie sa-mi dea ceva in scris pt RAR ?

2. La vama Hu mai trebuie sa stampilez ceva? Sau sa declar ceva avind in vedere ca suntem in UE?

3. La vama RO ce trebuie sa fac?

4. Aveti idee cum se calculeaza taxa aia speciala si/sau vama? Am inteles ca sunt 2 lucruri diferite!

5. Din cate stiu, dupa ce am toate actele stampilate trebuie sa fac RAR si sa o inmatriculez definitiv la politie. Va rog sa-mi spuneti daca gresesc!

Va multumesc foarte mult pt intelegere si astept cu nerabdare sfaturile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca e neclara procedura de inmatriculare, dar sustin in continuarea ca vei avea nevoie de certificat de origine Eur 1, ca sa faci dovada ca masina e fabricata in UE si sa nu platesti 10% taxe vamale. chitanta de care vorbesti probabil ca e factura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca e neclara procedura de inmatriculare, dar sustin in continuarea ca vei avea nevoie de certificat de origine Eur 1, ca sa faci dovada ca masina e fabricata in UE si sa nu platesti 10% taxe vamale. chitanta de care vorbesti probabil ca e factura...

Bine, dar certificatul de origine Eur 1, cine mi-l da? Proprietarul?

In plus, faptul ca voi cumpara un VW din Germania nu atesta oare si ca masina e fabricata in Ge? Cartea de identitate a masinii poate fi o dovada?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot dealerul trebuie sa se ocupe de asta, ramane de vazut daca iti cere bani sau nu pentru asta. certificatul respectiv il acorda VW.

poti sa cumperi din Germania un Jetta de ultima generatie, fabricat in Mexic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
tot dealerul trebuie sa se ocupe de asta, ramane de vazut daca iti cere bani sau nu pentru asta. certificatul respectiv il acorda VW.

poti sa cumperi din Germania un Jetta de ultima generatie, fabricat in Mexic...

Partea cu Jetta si ... Mexic este adevarata dar , NU Vw acorda certificat Eur 1 ci vama ( comisionarul vamal ) din orasul respectiv . Taxa de comisionar este undeva in jur de 50 Eu. Comisionarul trimite datele din certificatul de inmatriculare la Vw Ag iar certificatul Eur 1 este eliberat de comisionar in baza unei hartii trimise de Vw AG , hartie in care se sunt trecute toate datele masinii respective . Multi din dealeri au deja hartia cu datele de la Vw Ag si cand vand masina , pentru export atunci doar merg la comisionar si cer certificat Eur 1 .

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la cate masini am cumparat din Germania nu am fost niciodata la comisionar, certificatul Eur1 mi la facut Handlerul si l-am stampilat la vama (zoll). Stiu ca singurul producator care solicita 50 Eur pentru a comfirma ca masina este fabricata in Eu este Renault

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiam ca certificatul Eur 1 este eliberat de producator. si de obicei vine prin fax, dupa o cerere la sediul VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@ sm33 @ oaspetele Trebuia sa cititi tot postul meu .

1. Taxa n-o cere handlerul ci comisionarul vamal pentru eliberarea certificatului Eur 1 , in cazul in care masina e cumparata de la PF si mergi tu sa obtii certificatul Eur 1 => de aceasta chestie se folosesc unii dintre handleri ( arabi , polonezi , chiar si unii nemti ) pentru a-ti lua niste bani in plus pentru eliberarea certificatului Eur 1 . Daca nu-i dai , te trimit pe tine sa-ti procuri certificatul . :D

2. Multi handleri au deja hartiile de la Vw Ag si-atunci cer la comisionar doar certificatul Eur 1 .

3. Handlerii cu pretentii si clasa au deja certificatul Eur 1 , deoarece au solicitat la vama ( Zoll ) dreptul de a fi comisionar vamal si-atunci cand vand masina la export doar merg la vama si pun stampila pe el .

No offense !

:offtopic:

S-aveti cu totii un an nou mult mai bun ca asta ! Si sa ne ajute Domnul sa fim sanatosi , ca restul le facem noi . :sbine:

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La multi ani cu sanatate si motoare (bune) turate!

1. Stie cineva unde pot gasi ce taxe oficiale trebuie sa platesc cind inmatriculez o masina second adusa din Ge? (pp ca are cerificat de origine Eur 1)

Am inteles ca exista site-uri care iti arata si cum se calculeaza taxele respective...

2. Revin cu intrebarea: care sunt actele care i le voi cere PF care imi vinde masina ca sa pot apoi sa o inmatr in RO?

Modificat de mihaighita1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.automobiletv.ro/specialTaxes.php

Euro 1 este certificatul care atesta ca produsul insotit de acesta este fabricat in UE.Euro1 este necesar produselor care pleaca din UE la export catre tari din afara Uniunii Europene.

va rog numai aglomerati threadu cu intrebari fara raspuns deocamdata.Cand voi afla ceva concret voi posta info si pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la o emisiune pe un post local un individ a pomenit de ordonanta asta care ar fi pe site la ministerul de finante, si modul de calcul al taxei (eu unul nu am dat de ea):

http://www.conta.ro/forum/index.php?showtopic=19743

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@ mihaighita1

Taxa de prima inmatriculare

post-7729-1167857875_thumb.jpgpost-7729-1167857887_thumb.jpgpost-7729-1167857898_thumb.jpg

http://www.automobiletv.ro/specialTaxes.php

Euro 1 este certificatul care atesta ca produsul insotit de acesta este fabricat in UE.Euro1 este necesar produselor care pleaca din UE la export catre tari din afara Uniunii Europene.

va rog numai aglomerati threadu cu intrebari fara raspuns deocamdata.Cand voi afla ceva concret voi posta info si pe forum.

;)

1. Certificatul este EUR 1 si nu Euro 1 .

2. Esti sigur ca intrebarile iti sunt adresate tie personal ? Ce te face sa crezi ca toti cei care au pus intrebari pe acest topic asteapta raspunsuri NUMAI de la tine ? Ar trebui sa fii mai putin acid in replici , ca doar suntem cu totii colegi de forum . ;)

No offense !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar imi pare rau ca am gresit Euro 1 este Eur 1 pentru cei care fac vreo confuzie.

cand pronunt de obicei nu spun Eur 1 ci Euro 1.

te rog nu mai imi da quote.mai ales pe acest thread.

rugamintea de a "tine" threadu curat este adresata tuturor colegilor care sar cu intrebari intr-o perioada in care nimeni nu stie nimic.Cand aceste informatii or sa "apara" ele vor fi postate in acest thread de mine sau de altcineva.Intrebarile nu-mi sunt adresate mie dar deocamdata nu au raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu noutati.

Cei care aveti firma puteti verifica daca aveti cod de tva european la adresa: http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/ro/vieshome.htm. Selectati Romania, bagati un RO in fata si apoi codul fiscal.

"If you carry on a trade and send us your VAT ID with your order, you do not have to pay german VAT. For this case you can switch our productlists to show net prices"

In consecinta daca esti in UE si esti firma si ai un cod de tva intracomunitar, primesti si platesti factura fara TVA. Presupun ca e similar si la masini.

ramane de vazut daca se aplica produselor second hand, purtatoare de TVA. eu cred ca da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Germania 2007

in primul rand vorbim despre doua tipuri de masini:

masini rulate(second) caracterizate printr-o vechime mai mare de 6 Luni ATENTIE -de la data fabricatiei- SAU cu un rulaj mai mare de 12.000km

masini noi caracterizate printr-o vechime mai mica de 6 Luni de la data fabricatiei SAU cu un rulaj mai mic de 12.000 km

de exemplu: un mercedes din 1930 cu mai putin de 12.000km la bord este considerata masina noua. :)

Persoane Fizice cumparare:

masini rulate se vor plati la pret cu TVA fara a mai putea fi recuperat in tara.

masini rulate provenite de la persoane fizice si care nu au TVA deductibil se vor plati la pretul afisat iar in tara NU SE PLATESTE TVA.

masini rulate de provenienta NON-UE(Honda-Toyota-Subaru.etc.) - plecand de la prezumtia ca sunt deja inmatriculate in Germania-de aici rezulta ca taxa de import in UE (10% din pretul facturii) a fost platita- aceste masini intra in aceeasi oala cu cele fabricate in UE si la importul acestora nu se mai plateste nici o taxa suplimentare

masini noi se vor plati la pret FARA TVA urmand ca in tara sa se plateasca TVA la pretul de factura.(despre plata TVA intrebati la trezorerie)

masini noi de provenienta NON-UE(Honda-Toyota-Subaru.etc.) se vor plati la pret fara TVA urmand ca in tara sa se plateasca TVA si 10% din valoarea facturii.

-----cont. mai tarliu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de exemplu: un mercedes din 1930 cu mai putin de 12.000km la bord este considerata masina noua. ;)

:beerchug: Esti sigur?!

Pai atunci de ce nu i-si dau toti km inapoi (sub 12.000)?

cred ca ambele cerinte, max. 6 luni vechime+max. 12.000 km merg mana in mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Germania 2007

in primul rand vorbim despre doua tipuri de masini:

masini rulate(second) caracterizate printr-o vechime mai mare de 6 Luni ATENTIE -de la data fabricatiei- SAU cu un rulaj mai mare de 12.000km

masini noi caracterizate printr-o vechime mai mica de 6 Luni de la data fabricatiei SAU cu un rulaj mai mic de 12.000 km

M-ai pierdut pe drum ... Unde scrie asta ? :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Germania 2007

in primul rand vorbim despre doua tipuri de masini:

masini rulate(second) caracterizate printr-o vechime mai mare de 6 Luni ATENTIE -de la data fabricatiei- SAU cu un rulaj mai mare de 12.000km

masini noi caracterizate printr-o vechime mai mica de 6 Luni de la data fabricatiei SAU cu un rulaj mai mic de 12.000 km

de exemplu: un mercedes din 1930 cu mai putin de 12.000km la bord este considerata masina noua.

Persoane Fizice cumparare:

masini rulate se vor plati la pret cu TVA fara a mai putea fi recuperat in tara.

masini rulate provenite de la persoane fizice si care nu au TVA deductibil se vor plati la pretul afisat iar in tara NU SE PLATESTE TVA.

masini rulate de provenienta NON-UE(Honda-Toyota-Subaru.etc.) - plecand de la prezumtia ca sunt deja inmatriculate in Germania-de aici rezulta ca taxa de import in UE (10% din pretul facturii) a fost platita- aceste masini intra in aceeasi oala cu cele fabricate in UE si la importul acestora nu se mai plateste nici o taxa suplimentare

masini noi se vor plati la pret FARA TVA urmand ca in tara sa se plateasca TVA la pretul de factura.(despre plata TVA intrebati la trezorerie)

masini noi de provenienta NON-UE(Honda-Toyota-Subaru.etc.) se vor plati la pret fara TVA urmand ca in tara sa se plateasca TVA si 10% din valoarea facturii.

Acte necesare:

Pasaport/buletin

Acte necesare Germania pt inmatriculare in Romania:

Brieful mare(cartea masinii),Brieful mic(talonul masinii) sau radierea masinii din DE(in Bucuresti nu se cere dar am intampinat probleme in unele localitati din tara)Factura masinii,talonul international (verde) ,placutele cu nr. de inmatriculare din Germania

Acte necesare RAR pt Omologare si Autenticitate:

Brieful mare (cartea masinii)

Inainte de tiparirea cartii de identitate la unele tipuri de autoturisme este necesara stabilirea normei de poluare.

Pt aceasta sunt necesare:

Brieful mare tipul vechi SAU

daca masina are brief tipul nou atunci este necesar brieful mic (talonul masinii-tot tipul nou) sau in lipsa acestuia certificatul de conformitate.

Pt masinile neinmatriculate in Germania(noi provenienta Germania sau import-Germania tranzit) =certificatul de conformitate este obligatoriu.

Acte necesare inmatriculare Ro-Bucuresti:

-fisa de inmatriculare cu viza de la administratia financiara

-factura original si copie (traducerea nu este necesara)

-act identitate original si copie

-inspectia tehnica periodica(vi se da de la RAR o data cu cartea masinii si certificatul de autenticitate)

-copie asigurare obligatorie

-dovada plata taxa inmatriculare

-chitanta plata contravaloare certificat inmatriculare

-chitanta plata placutelor cu nr de inmatriculare

-certificatul de autenticitate in termenul de valabilitate

-cartea masinii Romania

-brieful mare

-documentele de inmatriculare eliberate de autoritatile straine in original(talonul verde international) + placutele de inmatriculare

continuare mai tarliu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o mare dilema

Ce masina sa aleg intre Opel Astra Clasic II Caravan ( model vechi ) motor 1.7 DTL ECOTEC

59 kW/80 CP si Skoda Fabia Tour de France 1.4 l TDI; 59 kW 80 Cp.

Ce ma sfatuiti sa aleg avand in vedere pretul ( asemanator aprox 14.000 Euro ), fiabilitate, costuri revizii?? etc.

Astept cu interes opiniile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Germania 2007

in primul rand vorbim despre doua tipuri de masini:

masini rulate(second) caracterizate printr-o vechime mai mare de 6 Luni ATENTIE -de la data fabricatiei- SAU cu un rulaj mai mare de 12.000km

masini noi caracterizate printr-o vechime mai mica de 6 Luni de la data fabricatiei SAU cu un rulaj mai mic de 12.000 km

de exemplu: un mercedes din 1930 cu mai putin de 12.000km la bord este considerata masina noua.

Persoane Fizice cumparare:

masini rulate se vor plati la pret cu TVA fara a mai putea fi recuperat in tara.

masini rulate provenite de la persoane fizice si care nu au TVA deductibil se vor plati la pretul afisat iar in tara NU SE PLATESTE TVA.

masini rulate de provenienta NON-UE(Honda-Toyota-Subaru.etc.) - plecand de la prezumtia ca sunt deja inmatriculate in Germania-de aici rezulta ca taxa de import in UE (10% din pretul facturii) a fost platita- aceste masini intra in aceeasi oala cu cele fabricate in UE si la importul acestora nu se mai plateste nici o taxa suplimentare

masini noi se vor plati la pret FARA TVA urmand ca in tara sa se plateasca TVA la pretul de factura.(despre plata TVA intrebati la trezorerie)

masini noi de provenienta NON-UE(Honda-Toyota-Subaru.etc.) se vor plati la pret fara TVA urmand ca in tara sa se plateasca TVA si 10% din valoarea facturii.

Acte necesare:

Pasaport/buletin

Acte necesare Germania pt inmatriculare in Romania:

Brieful mare(cartea masinii),Brieful mic(talonul masinii) sau radierea masinii din DE(in Bucuresti nu se cere dar am intampinat probleme in unele localitati din tara)Factura masinii,talonul international (verde) ,placutele cu nr. de inmatriculare din Germania

Acte necesare RAR pt Omologare si Autenticitate:

Brieful mare (cartea masinii)

Inainte de tiparirea cartii de identitate la unele tipuri de autoturisme este necesara stabilirea normei de poluare.

Pt aceasta sunt necesare:

Brieful mare tipul vechi SAU

daca masina are brief tipul nou atunci este necesar brieful mic (talonul masinii-tot tipul nou) sau in lipsa acestuia certificatul de conformitate.

Pt masinile neinmatriculate in Germania(noi provenienta Germania sau import-Germania tranzit) =certificatul de conformitate este obligatoriu.

Acte necesare inmatriculare Ro-Bucuresti:

-fisa de inmatriculare cu viza de la administratia financiara

-factura original si copie (traducerea nu este necesara)

-act identitate original si copie

-inspectia tehnica periodica(vi se da de la RAR o data cu cartea masinii si certificatul de autenticitate)

-copie asigurare obligatorie

-dovada plata taxa inmatriculare

-chitanta plata contravaloare certificat inmatriculare

-chitanta plata placutelor cu nr de inmatriculare

-certificatul de autenticitate in termenul de valabilitate

-cartea masinii Romania

-brieful mare

-documentele de inmatriculare eliberate de autoritatile straine in original(talonul verde international) + placutele de inmatriculare

--------------

Procedura in ordine cronologica de la intrarea masinii in tara

1. programare RAR telefon 9672

(actele necesare la aveti mai sus)=la care se mai adauga un act de identitate

pt programare aveti nevoie de ultimile 6 cifre din seria sasiului tipul,marca si culoarea masinii + persoana care se duce cu masina la RAR

odata ajunsi la RAR in ziua si la ora programarii ridicati de la intrare foile cu programarile (sunt 2 una omologare si alta autenticitate) si urmati instructiunile celui de la poarta..in rest intrebati ca nu se supara nimeni.

costuri= 2.560.000 autenticitate+omologare

2.traducerea facturii

factura trebuie tradusa la un traducator autorizat si apoi legalizata (daca sunteti in impas bagati un PM si va fac legatura)

costuri=350.000

3. pregatirea actelor pt inmatriculat:

va duceti cu toate actele in parcarea vis-a-vis de Udriste(cea cu bariere) la ghiseul 19 luati legatura cu doamna Vali si ii spuneti ca veniti din partea mea.(sau puteti alege orice alt ghiseu).

ocolo vi se vor pregati actele ,veti plati asigurarea etc.

4.inregistrarea masinii.

masina trebuie declarata la sectia financiara din sectorul de care apartineti cu domiciliul

trebuie completata o declaratie de impunere

sunt necesare actele

copia dupa cartea romanesca

copia dupa factura tradusa si legalizata

buletin

dupa ce ati declarat masina -trebuie pusa stampila sectiei financiare pe fisa de inmatriculare

5.plata taxei de prima inmatriculare /taxelor de talon si placute

acte necesare

cartea masinii

buletin identitate

taxa de prima inmatriculare se plateste la trezoreria sectorului de care apartineti cu domiciliul. taxa se calculeaza aici http://www.mfinante.ro/taxa_auto.html

celelalte taxe se platesc la CEC(exceptie face sectorul 2 una din cele doua taxe se plateste la posta)

6.Final

lasati masina intr-un loc racoros in parcare

scoateti placutele de inmatriculare si impreuna cu toate hartiutele ,fituicile,chitantele va intoarceti la fata care va pregatit actele (de la punctu' 3) sa va pregateasca dosaru'

dupa ce ati terminat va veti indrepta cu pasi mari si increzatori catre udriste unde veti cauta caseria pt plata numerelor .cu chitantele de la casa intr-o mana si cu dosaru' in cealalta va veti "aseza" la coada pt inmatriculari.

cam asta fuse. nu ezitati sa ma contactati pe PM daca va "incurcati" pe undeva.sfaturile sunt gratuite.

Succes!

-------------------------

Rog un moderator sa stearga celelalte 2 posturi care imi apartin(423/426)

si sa mute postul lui sorintiti la versus(sau in alta parte ) multumesc.

Modificat de scuterone
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Scuterone felicitari ! Un DIY complet si la obiect . :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member unpinned this topic
  • laduncaag a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!