Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

49 minutes ago, rastan777 said:

Nu imi dau seama daca este un trend sau daca Skoda taie agresiv din greutatea masinii

Toti fac asta; se reduce volumul rezervorului ca sa nu mai mergi cu "balast" dupa tine.
Am o vaga banuiala ca exista o oarecare legatura cu normele WLTP etc., insa nu m-am documentat.

L.E.  Abia acum (ca tot ai adus in discutie) vad pe auto-data ca intre 2.0 TDI 150cp este diferenta intre rezervorul de Manuala si cel de DSG. P-asta chiar n-o pricep, da' nici nu-mi bat capu' sa pricep toate ideile "injinerilor auto". Abia ma obisnuisem cu geniile de la Reno, amu' sa-i mai inteleg si pe cei de la VAG?!?

https://www.auto-data.net/en/compare?carId1=38011&carId2=38006&carId3=38010

Modificat de SkOmk4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la alte marci este aceiasi tendinta, detin o Honda Civic si acolo am rezervor de 45 litri (lucru care ma enerveaza ptr ca trebuie sa trec prea des pe la benzinarie). 

Legat strict de motorizare, nu am inteles din ce motiv iti doresti diesel in mod deosebit..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SkOmk4 "running order" inseamna (lsau cel putin asa imi amintesc) greutatea masinii cu toate lichidele in ea, 90% combustibil si una bucata sofer de 75 de kile.

5kg in minus la rezervor (combustibil si material), 1kg de pe insonorizare, 2kg de dincolo... se transforma in cateva grame CO2 in WLTP. 

 

Cum intre 2020-2024 tinta e 95g CO2 la nivel de flota. 

Penalizarea e 95E per gram CO2. La nivel de flota.

 

https://climate.ec.europa.eu/eu-action/transport-emissions/road-transport-reducing-co2-emissions-vehicles/co2-emission-performance-standards-cars-and-vans_en 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelaṣi raționament il am şi eu. Daca au taiat incă 5 L din rezervor (Octavia 2 avea 55L) , ce altceva s-a mai scos.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru mesajul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La consumuri mai mici, rezervoare mai mici. A mea are 50.8 litri conform CIV:

 

image.png.4ade71befde1781377cac48c1a08fb62.png

 

Octavia II avea 55 dar practic era de 60. Eu am golit un rezervor cu un furtun cu pompa desfacand busonul de sub bancheta spate si cand am facut plinul au intrat fix 60.

Pentru reducerea greutatii se fac optimizari reproiectari si pe la motor (biele, manivele, etc.), se elimina roata de rezerva etc.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, rastan77 said:

Acelaṣi raționament il am şi eu. Daca au taiat incă 5 L din rezervor (Octavia 2 avea 55L) , ce altceva s-a mai scos.

Mocheta mai subtire si mai putina, izolatie fonica mai subtire (sunt niste zone sub mocheta unde e o pasla si ceva cauciuc cu bitum), tabla mai subtire... multilinku...

In plus acum au CO2 pentru modelul de baza si apoi pentru fiecare optional adaugat... 

 

@SkOmk4 O4 2.0 TDI DSG are 45l in COC. 

@Cristi_V ai 4x4?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In COC nu gasesc indicata capacitatea, tocmai am cautat.
Am gasit acum in CIV (Cap. W) capacitatea de 47,8 litri - care 'pusca partial cu alimentarile mele:
- prima alimentare la iesirea de la dealer a fost de FIX 47,8 litri (nu cred ca mergeam pe vapori)
- am o serie de alimentari de 43 de litri fara sa fi intrat "pe rosu" rezervorul.
(de stiut ca nu alimentez peste primul "click" al pompei niciodata)

 

Screenshot 2023-07-20 at 16.16.39.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zidanneNu am 4x4.

Cel mai mult am alimentat ultima data, acum vreo 3 zile 44.09 litri si mai aveam doua liniute.

 

@rastan777 un link prezentare 2.0 TDI 115 CP

 

 

 

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Mi-a placut afirmatia de la min 43: ,,decat sa imi iau cutie DSG cu țâmburuș, mai bine imi iau manuala".

In rest testul mi se pare relevant ptr Octavia IV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Next step ar fi sa-l pună pe infotainment 😉. Tamburusul vreau sa spun.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vizitatorNefiind fan cutii de viteză automate pot afirma cu sinceritate că acel "țâmburuș" arată mult mai bine și mai elegant decât "mădularul" pe care îl avea înainte DSG-ul.

 

La manuală înțeleg că trebuie să aibă forma clasică pentru a putea fi manevrat optim, însă la automată un simplu buton, sau un țâmburuș, este de ajuns și mult mai simplu de folosit.

 

De ce aș vrea cutie automată (în condițiile in care vreau confort și evoluție) dacă vine la pachet cu ditamai măciuca?

 

 

 

 

@Cristi_V Să știi că nu zici rău. Nu pe info, ci pe volan. Un buton pentru D și unul pentru R, pe mâna dreaptă și altul pentru P și N pe mâna stângă. 

Aia ar fi într-adevăr evoluție.

☺️🤣

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Mercedes asa sunt cutiile automate, doar o maneta partea dreapa a volanului cu niste butoane pe ea. Comanda de la buton la transmisie este ,,shift by wire", cutia automata schimba intre P, D, R si N prin simpla apasare a butonului de pe volan. Nu mai exista comenzi mecanice intre buton si transmisie, transmiterea comenzii facandu-se electronic sau electric.

Modificat de vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ce, joystickul de la VAG este conectat mecanic la transmisie? Tot shift by wire este, ca la multe alte masini de generatie noua.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de asta l-au facut "tamburus", pentru ca au adoptat Drive By Wire.

Mai vechile DSG cu schimbator avea comanda dubla catre cutia de viteze (mecanica prin cablu si electronica )

 

Acum au tamburusul pentru comenzi si sub el, pacatosul de blocator electric care comanda prin cablu blocarea in P

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa incercam sa nu mai facem atata offtopic aici. 


Pentru noutati din grup puteti posta aici: 

 

Off topicul se sanctioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/20/2023 at 4:34 PM, Cristi_V said:

@zidanneNu am 4x4.

Cel mai mult am alimentat ultima data, acum vreo 3 zile 44.09 litri si mai aveam doua liniute.

 

@rastan777 un link prezentare 2.0 TDI 115 CP

 

 

 

la 4x4 va confirm eu ca scrie in talon 56.5 litri capacitate. deci reduceri de costuri pe toate planurile. rezervoare mai mici, inseamna materiale mai putine, greutate mai mica, rezulta intr-un co2 mai mic... e o strategie corecta pana la urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

Azi am fost anunțat de dealer că mașina e în Curtici.

Comandă dată pe 4 aprilie.

 

Deci... 

Cei care doriți să dați comandă... nu e dracul chiar atât de negru.

 

Dilema mea acum e că dacă o iau cu remat-ul, în toamnă, scutesc 1000 €, dacă optez fără, o iau în trei săptămâni. 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

            Sub 4 luni, îmbucurător ;). Asteptare usoara ( in varianta 1 :))

 

          

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1000€ sunt totusi 1000€ si mai mult de 1 luma si putin peste cele 3 saptamani urgentate nu astepti asa ca merita!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, așa zic și eu. E totuși vorba de 5000 lei.

 

Așteptarea mea cu privire la sosirea în țară a fost oricum la început/sfârșit de septembrie, deci... tot acolo mă voi încadra și acum, dar cu ridicarea.

 

Mulțumesc pentru urări!

 

Având în vedere că timpul de așteptare a fost estimat la 50 săptămâni, dar a durat 15 de la comandă la produsul finit, o lună jumate/două e o nimica toată. 

 

Rabla începe de la 1 septembrie? 

Eu parcă așa știu.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa speram ca TVA rămâne 19%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca masina a venit asa de repede; din ce am inteles acum de la mai multi dealeri, termenul de livrare la VAG a scazut la 3 luni.

Eu te sfatuiesc sa astepti pana in septembrie, ca sa o iei cu Rabla. Cei de la Porsche iti pot tine masina 2 luni, deci ai prinde luna septembrie si, implicit, programul Rabla.

@Cristi_V: TVA-ul va avea 2 cote, de 9% si 19%. La achizitiile auto TVA este deja la 19%, deci nu il mai pot mari. Singurul risc este cel valutar, sa nu scada cursul in septembrie.

Modificat de vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta chiar că ar fi culmea și anume să crească TVA-ul. 

Având în vedere că în cazul de față este 5000 €, la 22%... 

Să sperăm că nu.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Industria auto germana nu o duce foarte bine, cam astea sunt scaderile in vanzari pe Europa in acest an pana in Mai, comparativ cu anul 2019.
Cauzele sunt multiple, insa criza economica se face simtita in EU, si este doar la inceput...image.thumb.png.0b7fc2e96499adaff00deaa6869474c9.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și în cazul ăsta ce ar fi de făcut?

 

Cu bune și rele, viața merge înainte.

 

Mașini se vor produce pentru că există cerere și e nevoie de ele.

Probabil vor deveni mai scumpe și mai puțin accesibile, unele, pentru că din totdeauna au fost oameni care si-au permis luna de pe cer și alții nimic.

 

Orice industrie care cade atrage după ea și alte sectoare și atunci e nasol. Deocamdată e bine.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!