Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Va reamintesc ca modelele Skoda care se vand la noi, au clasele configurate pentru standardul din Romania la cerintele Porsche Romania.

 

La vecinii unguri sau austrieci, sau chiar la bulgari, aceeasi clasa de Skoda poate sa aiba si optiunea de cutie manuala, nu va obliga nimeni sa cumparati din RO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DolfinSunt aceleași condiții de achiziție și prețuri ca la noi?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Dolfin said:

Va reamintesc ca modelele Skoda care se vand la noi, au clasele configurate pentru standardul din Romania la cerintele Porsche Romania.

 

Oare clientii romani au cerut sa se scoata cutia manuala de pe 2.0 TDI? Nu prea cred, soferul roman nu ar renunta niciodata la clasica cutie manuala. Aici cred ca e problema de tendinte la nivel european sau mondial, vad ca nici BMW seria 3 si Mercedes C classe nu se mai pot configura cu cutie manuala, iar Audi A4 si-a epuizat cota de cutii manuale ptr acest an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios cati fani ai cutiilor manuale si-ar mai lua manuale daca automatele ar fi mai ieftine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

        Aia zgarciti, care nu vor sa plateasca nici macar schimbul de ulei in cutie :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am lucrat in domeniu. Configurarea se face cu niste coduri pe care le primesti de la fabrica. Sunt diferente ce incep cu insonorizarea si terminand cu transmisiile. Mai departe cu suportul in bani oferit de producator samd. Manualele se vand din ce in ce mai putin, nu pentru ca ar fi mai proaste sau mai ieftine, ci din comoditatea utilizatorilor si a promovarii producatorului, care vinde un produs mai scump. Exista cutii manuale proaste si grozave, la fel cum exista automate ratate sau foarte bune. In principiu, o manuala iti ofera control total asupra masinii si te implica mai mult in condus.

Revenind la discutie, as lua un TSI oricand in locul unui TDI. 1.5 TSI e un motor echilibrat pe o compacta mai bun decat 2.0TDI de 115CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_VEu mi-aș lua manuala chiar dacă ar fi mai scumpă. Aș renunța la unele dotări inutile și aș bifa cutia manuală. 

Exact cum spunea și @dercosai alt control asupra mașinii cu cutie manuală.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alt control? Pai o treci pe manual si te joci din padele. Eu de exemplu nu pot schimba la fel de lin cand ma grabesc cum o face dsg-ul. Nu toata lumea merge pe circuit, mai ales cu Octavia de 150cp...
Nu se compara confortul oferit de o cutie automata cu una manuala. Ca e vorba de cea cu ambreiaje uscate si lumea stramba din nas e una, dar s-au vandut milioane si pe forum n-o sa scrie cei multumiti, ci o sa fie prezentate probleme si rezolvarea acestora. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu spun că nu sunt bune cutiile automate, ci doar că le prefer pe cele manuale și atât timp cât pot alege, manuală aș alege, plus că personal nu văd mare confort că nu mai apăs ambreiajul.

Am condus atât automate cât și electrice și pot spune că vorbesc în cunoștință de cauză. 

Dar... e doar o chestiune de gusturi și e strict părerea mea.

Da, în opinia mea ai alt control. Manuala nu pleacă niciodată de sub tine, sau cu tine târâș, atât timp cât tu nu vrei asta.

 

Offtopic! Scuze!

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uneori cutia automata este pentru a se incadra la noxe.

In general importatorul forteaza lumea catre automata pentru ca aduce business in reteaua de dealeri, si are si valoare adaugata mai mare la vanzare.

 

Cat priveste pretul de pe alte piete, este evident ca nu este acelasi, depinde de volume contractate, de concurenta, insa in mare daca o masina costa mai scump are si mai multe piese pe ea.

Sa nu credeti ca daca in RO aveti Lane Assist, scaune incalzite si toate cele de mai sus la un pret comparabil cu o masina de la unguri care nu are aceste echipari, voi sunteti mai castigati, foarte posibil ei au o masina mai inchegata, mai insonorizata, unele repere prinse cu suruburi si nu doar cu clips-uri, per total pot avea o experienta de utilizare mai mai placuta fata de o masina configurata autohton.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde si de TVA care in Ungaria e 27%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 minutes ago, Dolfin said:

Uneori cutia automata este pentru a se incadra la noxe.

 

Care cutie automata are noxe mai reduse decat una manuala ? Decat sa isi bata joc producatorul de tine fortand o automata sa schimbe treptele la 1500 rpm doar ca sa dea bine in testele de omologare, mai bine iti iei manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

35 minutes ago, Adi_vw said:

Alt control? Pai o treci pe manual si te joci din padele. Eu de exemplu nu pot schimba la fel de lin cand ma grabesc cum o face dsg-ul. Nu toata lumea merge pe circuit, mai ales cu Octavia de 150cp...
Nu se compara confortul oferit de o cutie automata cu una manuala. Ca e vorba de cea cu ambreiaje uscate si lumea stramba din nas e una, dar s-au vandut milioane si pe forum n-o sa scrie cei multumiti, ci o sa fie prezentate probleme si rezolvarea acestora. 

Nu e acelasi lucru. Unii prefera o manuala, in dauna acelui confort. Eu unul gasesc mult mai placut schimbatul manual, pentru ca ma mentine mai conectat la sosea si la trafic. Si conduc si automate si electrice. Am condus un rwd cu cutie manuala de 450CP si e complet brutal, nu are nicio legatura cu o automata, asta e un exemplu mai extrem.

Un 1.5TSI manual e excelent pentru Octavia, desi nu stiu cum are etajate treptele,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sylverbozvaci
acum o oră, Dolfin a scris:

Uneori cutia automata este pentru a se incadra la noxe.

In general importatorul forteaza lumea catre automata pentru ca aduce business in reteaua de dealeri, si are si valoare adaugata mai mare la vanzare.

 

Cat priveste pretul de pe alte piete, este evident ca nu este acelasi, depinde de volume contractate, de concurenta, insa in mare daca o masina costa mai scump are si mai multe piese pe ea.

Sa nu credeti ca daca in RO aveti Lane Assist, scaune incalzite si toate cele de mai sus la un pret comparabil cu o masina de la unguri care nu are aceste echipari, voi sunteti mai castigati, foarte posibil ei au o masina mai inchegata, mai insonorizata, unele repere prinse cu suruburi si nu doar cu clips-uri, per total pot avea o experienta de utilizare mai mai placuta fata de o masina configurata autohton.

e minciuna, nu exista.

Am mai auzit asa cand Reno au scos cutia automata EDC de pe dacia Duster o buna perioada de timp, mintind ca nu se mai incadreaza la noxe.

Era vorba de ultimele 1,5dci 110cp si primele 1,3Tce 140cp puse pe Dacie.

 

Facand astea,au explodat in sus preturile la SH-urile Duster cu cutia automata EDC 4x2, crescand pretul nejustificat 😉

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La achizitiile intracomunitare TVA-ul se plateste in statul membru de destinatie, in speta Romania, dealer-ul din extern emite factura fara TVA.

 

Cat despre cutii manuale si noxe, va rog nu scrieti un reply inainte sa faceti o minima documentare!

Volkswagen Golf to drop manual gearbox under Euro 7 rules

Citat:

Volkswagen technical development boss Kai Grünitz confirmed to Autocar: "With the next generation of the Golf, there will not be one with a manual gearshift." He added that the decision was taken for reasons of emissions compliance.


According to Volkswagen's data, the manual Golf GTI emits 162g/km of CO2 compared with the automatic's 160g/km - a slight difference but one that has significant implications in the context of manufacturer fleet emissions quotas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar eu vorbeam de unguri ("ei au o mașină mai închegată, mai insonorizata...").

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare mașinile pentru unguri, francezi, nemiți etc,

să fie altfel făcute decât cele pentru România?

 

Aici mă refer la procesul tehnologic de fabricație și nu la dotări, opționale sau design.

 

Cu riscul de a mă contrazice cineva eu înclin să cred că nu există diferențe. Poate mă înșel.

 

Logica ar fi faptul că elementele de caroserie sunt debitate, îmbinate și sudate de roboți pe banda de producție și nu cred că aceștia fac vreo diferență, sau să existe tehnologic mai multe procedee.

 

Mașinile sunt sudate și îmbinate prin puncte multiple, nu cu șuruburi. Cu suruburi sunt prinse de caroserie elementele exterioare gen aripi, uși, carenaje, roți.

 

Adică pentru Ro se dau 4 puncte de sudură iar pentru Ungaria 7? Mira-m-aș!

 

Știu de la dealer că fabrica alocă un anumit număr de unități pe regiuni/state, dar nu cred că în cazul caroseriei, cel puțin în UE, să se facă diferențe. 

 

1.5 tsi pentru unguri are punte spate independentă? Sau cele pentru Germania?

 

 

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin Ai citit tot mesajul meu  ? Eu nu zic ca e imposibil ... eu ziceam ca si daca ar fi asa, cu ce pret ? In principiu nu ai cum sa depasesti eficienta unei manuale cu o cutie automata, doar alea cu ambreiaje uscate pot fi oarecum aproape. Acum daca optimizezi la maxim cutia automata pentru un scenariu specific cum ar fi testele WLTP prin diferite artificii ingineresti ( schimbat trepte cat mai jos, rapoarte de transmisie optimizate pentru vitezele din WLTP ...), posibil sa o scoti o idee sub aia manuala. Si mai e si problema cu faptul ca manuala e eficienta prin natura sa simpla, iar cu cat producatorii incearca sa stoarca maximul dintr-o automata pe partea de eficienta, cu atat e posibil ca desing-ul sa fie mai putin robust si clientul final sa "sufere" dupa ce masina iese din garantie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

28 minutes ago, Gabriel*77 said:

Oare mașinile pentru unguri, francezi, nemiți etc,

să fie altfel făcute decât cele pentru România?

 

Aici mă refer la procesul tehnologic de fabricație și nu la dotări, opționale sau design.

 

Cu riscul de a mă contrazice cineva eu înclin să cred că nu există diferențe. Poate mă înșel.

 

Logica ar fi faptul că elementele de caroserie sunt debitate, îmbinate și sudate de roboți pe banda de producție și nu cred că aceștia fac vreo diferență, sau să existe tehnologic mai multe procedee.

 

Mașinile sunt sudate și îmbinate prin puncte multiple, nu cu șuruburi. Cu suruburi sunt prinse de caroserie elementele exterioare gen aripi, uși, carenaje, roți.

 

Adică pentru Ro se dau 4 puncte de sudură iar pentru Ungaria 7? Mira-m-aș!

 

Știu de la dealer că fabrica alocă un anumit număr de unități pe regiuni/state, dar nu cred că în cazul caroseriei, cel puțin în UE, să se facă diferențe. 

 

1.5 tsi pentru unguri are punte spate independentă? Sau cele pentru Germania?

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu exista diferente. Sunt constant in fabricile auto din Estul Europei si nu exista nicio diferenta. Asta deoarece costurile ar fi prea mari pentru producatori, mai mari decat economiile pentru asa ceva (costuri cu stocuri, costuri logistice, modificari de linie etc). Intotdeauna se lucreaza pe princinpiul FIFo (first in first out) si just in time (adica fara stocuri). Pentru fiecare reper exista mai multi furnizori (de exemplu, daca iti iei un Duster, poti avea farurile Valeo sau Elba, de la Timisoara) etc. 

Pot exista diferente de calitate datorita liniei de productie, doar pentru modele care se fac in fabrici diferite, de ex. Renault in Franta si Renault in Turcia.

Pentru cine nu a vazut sau nu intelege o linie automatizata, durata de schimbare a unui proces (a unui singur post de pe o linie) poate fi intre o zi si 3-6 luni, unde productia ar fi afectata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand spuneam sa se scrie cu o minima documentare ma refeream la user-ul care a spus direct ca este o minciuna relatia dintre tipurile de cutii de viteze si noxe.

 

Masinile in cadrul unui brand, asa cum spune si colegul de mai sus, sunt facute toate la aceeasi calitate, numarul de piese de pe ele difera in functie de standardul de tara si echiparea aleasa.

In mod clar si definit standardul de tara pentru Germania este superior altor tari pe care activeaza grupul VAG.

Inclusiv la dealeri, de ex. cand ajunge la service o Skoda O3 facuta pentru Austria se cheama mecanicii intre ei, poate si inginerii de service, sa se uite la diferente; un plastic care acopera dedesubt spatiul din sasiu de langa rezervor, o antifonare pe toata suprafata usii, nu doar patch-uri in anumite zone, alte elemente de plastic de deflectare a fluxului de aer, si cate si mai cate...care fac ca masina sa se simta altfel in exploatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai interesant este in R. Molova, alte motoare, alte cutii, alti parametri, etc.

 

image.thumb.png.ae705673059b36997b7ccf49fbc53448.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Dolfin said:

sa se uite la diferente; un plastic care acopera dedesubt spatiul din sasiu de langa rezervor, o antifonare pe toata suprafata usii, nu doar patch-uri in anumite zone, alte elemente de plastic de deflectare a fluxului de aer, si cate si mai cate...care fac ca masina sa se simta altfel in exploatare.

Am desfacut destul de mult O4 pt a o antifona, usi, stalpi, carenaje etc si nu am gasit nici macar o diferenta in asamblare sau antifonare comparativ cu masini din De, DK, UK, Rusia ( documentare inainte de a ma apuca ).

MIT-uri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puteti continua aici offtopicul:

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru sugestii si idei.

Intre timp am mai sapat putin si se pare ca nu exista masina de drive test pe 2.0TDI la Octavia in tot Bucurestiul.

Dealerii par hotarati/motivati sa vanda doar 1.5 TSI.
In plus, deja de la 2 reprezentante am primit raspunsul ca 2.0 TDI 115 CP este similara (!) cu vechiul 1.6 TDI de pe O3.  Personal 

ma indoiesc , exista o diferenta de cuplu de ~ 50 Nm intre ele dar in fine.  Nu am mai avut curiozitati sa intreb daca si volant cu masa simpla de pe 1.6 TDI (cu probleme multe) se aplica pe noul 2.0 TDI 115 CP.  Sper ca nu...
O diferenta care insa m-a mirat in mod neplacut este capacitatea de doar 45 L a rezervorului atat pe 1.5 TSI cat si pe 2.0 TDI manuala.  

Cand am luat O3 ul actual m-a mirat si acei doar 50L de atunci dar se pare ca mai e loc de taiat.  
Nu imi dau seama daca este un trend sau daca Skoda taie agresiv din greutatea masinii ..
 

Modificat de rastan777
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!