Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

@gapmag: eu am luat Leon 1.4 PHEV (abia ce mi-a venit zilele trecute) si poti beneficia de ambele Rable (26.500 lei) si astfel din Pret lista + optionale scazi Rablele si evident reducerea dealer-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu uitam care este titlul topicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, akon said:

 ... din care mai scad si rabla 6500 ron ...

 

Predai tu rabla sau achizitionezi tichetul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sigur nu o sa predau rabla, daca gasesc mai ieftin decat cei 2500lei ceruti la dealer o sa vin cu tichetul propriu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

a aparut in configurator si motorul pe benzina 2.0TSI de 190cp cu 4x4. pe viitoarea echipare sportline, poate fi un mic RS, este doar cu 0.2 secunde mai moale 0-100 fata de RS benzina 245cp

Modificat de krygod_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ai in vedere ca 2.0 tsi 190 de cai e  alt motor ca cel de 245 cai. Cel de 190 are compresie mai mare si merge pe ciclu Budack vs cel de 245 care are compresie mai mica si merge pe otto. Motivul ptr care e dif mica la 0-100 este datorat faptului ca e 4x4. Dar in rest, la reprize (in viata reala), e mult mai lenes ca cel de 245 .

Fiind 4x4, cred ca anuleaza si economia generata de ciclul budack.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat ca motoarele de 2.0 TSI nu sunt mild hibrid si au emisii CO2 destul de mari, intre 140-150g, ceea ce mi se pare mult pentru Euro 6.  Pare ca nu au fost "actualizate" la noile norme Euro, la O3 sunt cam la fel....   Care sunt oare limitele pentru E6 ? 

 

Daca o sa se introduca taxe in functie de emisii asa cum este in vest, cred ca ar trebui analizat de 2 ori daca merita sau nu sa iti cumperi aceeste motorizari... probabil ca varianta hibrid cu 1.4 motor termic + electric va fi de viitor ...

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa ziceau si cand a aparut 1.2 TSI, ca motoarele mici si turbo sunt viitorul. Am vazut cu totii ce ,,viitor" a avut 1.2 TSI, l-au scos din productie din cauza emisiilor.

Nu stim ce va fi in viitor si ce taxe se impun. Daca motorul se incadreaza in limitele euro 6d, eu zic ca este de cumparat, chiar daca se vor plati niste taxe in plus pe el. Motorul e de vis, dupa parerea mea umila. Problema este ca nu se incadreaza la achizitie prin programul Rabla, unde se cer emisii de maximum 140 g/km, masurate dupa standardul WLTP. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici motoarele mari si turbo nu cred ca sunt viitorul...  De asemenea, 1.2 TSI, si problemele TSI in general sunt cunoscute de toata lumea, motiv pentru care eu am parasit "partial" grupul VAG...  Totusi, 2.0, este un motor destul de vechi, eficienta clasa C,  fara nicio "intentie" actuala de trecere la hibrid, din aceasta cauza, consum mare si  neincadrarea   la emisii pentru rabla... Pentru mine, este destul de ciudat ca, este inca acceptat la Euro 6... suna un pic a  "Benzingate" ...

 

Oricum nu cred ca va ramane mult timp in productie, deci cei care isi doresc acest motor, mai au ceva timp. Dezvoltarea VW pare ca se axeaza acum, aproape in totalitate,  pe hibrid/ electric, motoarele de 1.5 TSI mild hybrid si 1.4TSI + electric par a fi singurele  care "conteaza" acum ...  

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/13/2021 at 12:23 PM, ovidius said:

Am observat ca motoarele de 2.0 TSI nu sunt mild hibrid si au emisii CO2 destul de mari, intre 140-150g, ceea ce mi se pare mult pentru Euro 6.  Pare ca nu au fost "actualizate" la noile norme Euro, la O3 sunt cam la fel....   Care sunt oare limitele pentru E6 ? 

 

Daca o sa se introduca taxe in functie de emisii asa cum este in vest, cred ca ar trebui analizat de 2 ori daca merita sau nu sa iti cumperi aceeste motorizari... probabil ca varianta hibrid cu 1.4 motor termic + electric va fi de viitor ...

sunt si mild hybrid...dar pe audi. acolo o sa vezi 2.0 tsi mild. le tin special pt audi pesemne.

 

oricum raportat la pret nu iti scoti banii pe mild hybrid ala. m-am uitat la configurator la nemti si raportat la cat era inainte doar pt dsg in plus, vreo 1800-2000 euro, acum dai 2800 in plus (am comparat 1.5tsi 130 vs 1.5 etsi 130 si la fel pt cel de 150, la ei sunt toate in configurator). adica 800-1000 pt MH. iti scoti banii ciuciu. mai ales ca trebuie tinut cont ca la un moment dat si bateria aia se va schimba.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observasem că în configurator nu apare opțiunea DCC la motorul 2.0 TSI 190 CP 4x4.

Am scris pe skoda.ro o sesizare și am primit frumos răspunsul, că există totuși:

 

Va multumim pentru observatie! Aveti dreptate, DCC-ul trebuie sa fie disponibil si pe motorizarea la care faceti referire. Din cauza unei erori tehnice, informatia nu a migrat spre configurator.
Am corectat acest lucru si de maine, DCC-ul ar trebui sa fie vizibil.

Modificat de vladp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, ovidius said:

  Totusi, 2.0, este un motor destul de vechi, eficienta clasa C,  fara nicio "intentie" actuala de trecere la hibrid, din aceasta cauza, consum mare si  neincadrarea   la emisii pentru rabla... Pentru mine, este destul de ciudat ca, este inca acceptat la Euro 6... suna un pic a  "Benzingate" ...

 

Ba sunt si 2,0 TSI hibride, dar sunt puse pe Audi. Spre ex Audi A4 vine cu motor 2,0 TSI 150 CP myld hibrid si se incadreaza in programul  rabla (plus o bonificatie ca este hibrid). 

parerea mea este ca se vor pune si pe Octavia 4, dar trebuie sa mai avem rabdare, poate dupa ce apare noul A4. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, vizitator said:

parerea mea este ca se vor pune si pe Octavia 4, dar trebuie sa mai avem rabdare, poate dupa ce apare noul A4. 

Nu cred ca mai apuca sa le puna pe Octavia... 

7 hours ago, vizitator said:

Ba sunt si 2,0 TSI hibride, dar sunt puse pe Audi.

Daca sunt tot alea cu 150 g CO2, e clar ...

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

141g CO2 parca dar tot nu se incadreaza din ce stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seat leon se încadrează la programul rabla la limita cu motorul 2.0 tsi 190...140 g/ km.... 

  Octavia fiind 4x4, iese cu 142g/ km, deci nu se încadrează pentru rabla... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare tuturor !

 

Aș avea nevoie de ajutorul și experienta voastră.

 

Aș dori să achiziționez o Skoda Octavia 4 / 2.0 TDI. Țin să menționez că nu am mai avut diesel pana acum niciodată,  doar benzinare.

 

Aici apare deja prima întrebare. Nu știu ce să aleg dintre motorul de 2.0 150CP sau cel de 200 CP. 

Mașina o voi folosi ca mașină de zi cu zi, mers la muncă, plimbări, concedii de minim 2x/an ( + cărat tot felul de lucruri pentru copil, gen cărucior... ) etc. Voi merge în proporție de 60-70% regim de autostrada iar restul oraș. 

Mă gândesc, ca și costuri de întreținere ( schimb ulei, filtre, întreținere DSG etc. ) nu diferă foarte mult cel de 150CP față de cel de 200CP, mai spre deloc. 

Ținând cont ca mașină este cam greoaie, care dintre motorizări ar fi mai indicată? Voi conducandule  zi de zi, aveți deja experienta în asta. La 130/140  km/h pe autostrada, nu se simte cam forțat motorul de 150 CP? Cum se comporta ținând cont ca eu pe autostrada voi merge cel mai des?

 

Ar mai apărea în joc și cea de 200CP 4x4, dar aici apar deja costuri de întreținere mai mari și nu știu dacă se rentează . Dar mă interesează și aici părerea voastră,  deoarece nu am mai avut 4x4 niciodată și nu știu ce presupune ... ( avantaje + dezavantaje )

 

Vreau ca mașină sa fie destul de bine dotată și să aibă cam toate sistemele de siguranță existente pe acest model. Achiziția vreau sa o fac pe minim 4-5 ani.

 

Eu am găsit una deja, destul de bine echipată dar doresc și sfatul vostru în ceea ce privește motorizarea, prețul și dotările.  Vă atașez un link cu masina aici. Sper sa nu va încurce denumirile dotărilor în limba germană. 

 

https://link.mobile.de?link=https%3A%2F%2Fsuchen.mobile.de%2Ffahrzeuge%2Fdetails.html%3Fid%3D323711740%26utm_source%3DsharedAd%26utm_medium

 

Dacă am uitat ceva sa menționez,  imi cer scuze. Voi reveni ulterior cu adăugiri în caz că am uitat ....

 

Mersi mult de tot !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E am avut diesel de 140 CP. Diferența între benzină și diesel se simte în oraș la cuplu, pe autostradă nu prea e diferență. În nici un caz nu e forțat la 130/140 km/h, dar în depășiri înfipte pe autostradă e mai plăcut un 200 CP, totuși astea nu prea se fac cu copiii în spate și nevasta lângă. De la 160 km/h e adevărat că se simte mai slab 150 CP și parcă ar trebui ceva în plus. În concluzie 200 CP reprezintă doar un confort suplimentar și plăcere, dacă banii permit, de ce nu.

4x4 e bun iarna și dacă se iasă un pic la iarbă iar în oraș nu mai patinează roțile la porniri bruște, dar aici depinde de stilul de condus, la un condus lin în oraș cu gândul la consum, nu are sens. Cui îi place să o calce mai des în oraș și nu vrea să audă roțile, da atunci e util 4x4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca o iei sh de pe mobile, clar merita cea de 200 de cai... Dar cred ca nu ti-ai ales momentul bun sa iei diesel in 2021... in 5 ani de acum, vor fi orase in care nu vei putea circula... Sigur, ca probabil nu vei fi afectat dar valoarea de revanzare va scadea dramatic atunci. Sigur vrei asta?

 

Cuplul se simte la diesel mai tare ca la benzina unde e limitat electronic la 250 ptr ca sa poata pune cutii mai ieftine.

La RS din semnatura, nu simt dif de cuplu fata de diesel.. Doar liniste si lipsa de vibratii si consum mai mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noile motoare diesel un Euro6+, pana sa le elimine si pe astea va dura mult mai mult de 5-10 ani... ( momentan sunt interzise doar pana la euro4 parca, nu stiu daca si euro5, si doar in cateva orase din europa, intr-o zona foarte limitata centrala )  

Nu inteleg mentalitatea de a cumpara o masina dpdv al revanzarii... nu iei o masina se te bucuri de ea? Iei o masina sa stai stresat 5 ani, cum o vinzi? :)

Daca bugetul permite, dpmdv ordinea ar fi

2.0TDI 200cp 4x4

2.0TDI 200cp

2.0TDI 150cp ( nu, nu se va simti gatuit la viteze de autostrada. e chiar un motor foarte ok raportat la performante/consum )

Cutiile automate pe 2.0TDI sunt toate ok, sunt cu ulei, deci no stress.

Depinde si cati km vei face pe an, aproximativ? Pana in 15.000km poate nu prea merita un diesel, parerea mea :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nsm nu stiu de unde iti iei informatiile, dar nu par a avea ceva argument solid in spate, doar zvonuri. Euro6+d temp sau cum s-or mai numi in ultimul an vor merge lejer 10 ani si asa cum a spus si @acidone77 nu cred ca iei o masina doar cu gandul ce faci cu ea peste 5 ani. Ce s-a spus a fost despre 'petrol and diesel ban in uk' incepand cu 2030 dar e vorba de vanzarea de masini noi. Atat diesel cat si benzina.

 

Iar referitor la masina ta (apropo, imi place foarte mult, am vazut prezentarea lui Vlad) pe care o compari cu un diesel, nu stiu cum nu simti, dar tind sa nu te cred :P 

 

@NewLook nu voi repeta deja ce a zis colegul @acidone77 pentru ca sunt de acord cu ce a spus el, ci te voi intreba de unde ai auzit ca un 4x4 are costuri de intretinere mai mari. Iei o masina relativ noua, ulei la diferential/haldex periodic si apa paie si bataie :) 

 

Daca bugetul nu e o problema, go for 4x4. Nu e doar pt iarna si iarba verde, e pentru placerea ta de a conduce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand vreau să vă mulțumesc tuturor pentru ca v-ați rupt din timpul vostru sa ma ajutați cu niște sfaturi. @vladp @nsm @acidone77 @adrian001 @sNaKeyy

 

Mai aștept și alte sfaturi de la deja fericitii posesori ai ambelor motorizări de pe 04 !!😀

Momentan văd că indicațiile voastre mă îndrumă spre RS 4X4 200CP.

Pe an precizez că aș face cam 20-25k Km +-.

 

@sNaKeyy Bugetul ar permite de 4x4, dar cam la limita momentan. Aș căuta ceva ce are deja 8-10k Km, ca automat mai scade ceva din preț și nu este o tragedie dacă are deja 10k sau sau mai mult ( cum este și cea din link-ul din prima mea postare. Ea a costat 43k€ iar acum este 27k și este aproape full ). Momentan cele 4x4 200CP sunt in mare parte cu 0 Km deoarece a și apărut mult mai târziu această versiune, iar prețul este cu mult prea mare ( undeva la 44k € una așa și așa ) . Nu prea sunt rulate. Știți și voi cum sta treaba, că orice masina ai cumpăra de nouă,  dacă ai făcut câteva mii și apoi o revinzi, prețul scade destul de bine.

 

Iar ceea ce tine de costurile unui 4x4, am citit pe forumuri, nu am zis ca știu eu ca așa este. Cum am și zis, nu am mai avut 4x4 și nu știu ce +-uri și - uri are. Și exact cum ai spus și tu, o iau pentru plăcerea de a conduce și probabil ajutorul acestuia pe timp de iarnă în oraș și pe viraje. Din câte am înțeles,  oricum nu mai este ca și clasicul 4x4, ci ai tracțiune față,  iar puntea spate intervine când simte, când vrea ea și " cât  " vrea ea. Fiind un 4x4 acționat electric, nu permanent. Mașina nefiind făcută oricum sa o scoți de pe șosea absolut deloc, fiind mai joasă cu 1,5 cm decât versiunea fără 4x4.

 

 

Ca și concluzie, momentan rămân la 4x4 și 200CP dar mai aștept păreri de la voi. 

Voi ce ziceți? Să mai aștept totuși puțin pentru un 4x4 bine dotat? Sau să iau 150CP simplu? Diferența acum este undeva la 17k € dintre una nouă 4x4 si cea de 150 full de pe mobile, ceea ce mi se pare cam prea mult, chiar dacă cea de 150 CP are deja 20k km. Pentru mine 20k Km e tot ca și nouă 😂. Este doar o părere personală, no offense.

 

Mersi fain tuturor !!

Modificat de NewLook
Adăugiri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa avem grija ca discutia sa nu se transforme iarasi intr-un versus benzina/diesel.

Benzinele astea de generatie mai noua, EA888 gen 3/4 au avut niste imbunatatiri destul de mari pe partea de cuplu la ture joase datorate sistemului AVS, care inseamna practic distributie variabila.

De aici poate si senzatia mai apropiata de un diesel, decat ce era inainte.

 

Judecand strict din ce am mai condus, comparand 1.8-ul meu cu 250NM si 1.9TDI BKC tot cu 250NM, mi se par foarte asemanatoare la ture joase, ba chiar parca benzinara e mai elastica la ture joase (plaja 1000-2000rpm).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu recomand dieselul de 200 de cai, ptr un plus de confort la drum lung si daca se parcurg distante mari per an (pest 20k km). Daca se merge mai putin, recomand TSI de pe RS (ca bani tot acolo este, poate mai ieftin). Ptr oras merge un hibrid.

Nu are rost versus ptr ca fiercare e bun pe segmentul lui.

 

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 minute în urmă, nsm a scris:

 Ptr oras merge un hibrid.

Nu are rost versus ptr ca fiercare e bun pe segmentul lui.

 

La mine cade hibridul momentan. In primul rand ca stau la bloc iar in al2lea rand nu-mi place că Skoda nu-ti oferă alternativa să încarci mai repede de 3,6kw/h. Bateria este și prea mică pentru ce am eu nevoie. Poate ar întra în calcul, doar atunci când vin cu o alternativa de incarcare mai rapidă 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAca vrei TDI 200cp si 4x4, da vei avea de asteptat ceva pana vei gasi ceva exemplare cu 10-20k km, si un pret normal/corect. Poate chiar si 6-12luni... parerea mea.

Daca ai nevoie de masina mai repede, nu prea vad sa fie exemplare 4x4 disponibile. Tot e este online, sunt cu livrare in 3-4-5 luni, deci cred ca sunt masini gata comandate :)

Tu stii cata nevoie ai de 4x4, dar eu unul nu as lua masina fara.

Sau, te poti reorienta catre alte marci/modele ( Passat Variant/Passat Alltrack/ etc )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!