Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

PDG vine cu scuturi de plastic si 1,5 cm in plus garda la sol. Bifezi ambele pachete Cleverpack pentru optionalele importante, inclusiv LED Matrix.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, dercos said:

Deci in 2021 trebuie sa ma duc la un dealer pentru o configurare completa? Foarte...clever.

Salut, 

Nu este adevarat, eu am cumparat masina in ianuarie, de pe canapeaua din sufragerie. Pe mail am primit documente, configuratie, am discutat telefonic cleverpacks, am negociat pretul...

Deci, in 2021, nu m-am deplasat la dealer DELOC! 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curiozitate. Varianta PHEV impreuna cu reducerea de la stat, ajunge pe la acelasi pret ca si 1.5 TSI. De ce este mai dorita a2a varianta? Ce mi scapa mie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul se rezuma la posibilitatea de a incarca masina zilnic. Daca nu ai optiunea de a face asa ceva este posibil sa ajungi sa ai consum chiar si peste varianta clasica, daca consideram greutatea extra adusa de hibrid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alexs: sigur au acelasi pret? Intreb ptr ca Octavia Ambition 1.5 TSI are pret de catalog de 22000 euro, iar Octavia 1.4 TSI PHEV are pret de aprox 31000 euro. Cat sa fie subventia in 2021 ptr plug-in Hybride sa ii scada pretul de la 31 000 euroa la sub 22000 euro?! In 2020 a fost de 20 000 RON (4100 euro).

Ce este deranjant la plug-in hybride este faptul ca au portbagajul si rezervorul mai mici. Spre ex Octavia 1.5 TSI are portbagaj de 600l si rezervor de 45l. In schimb, Octavia 1.5 TSI PHEV are portbaaj de 450l si rezervor de benzina de 41litri. E o diferenta (in minus), nu-i asa? Octavia e facuta sa iti pui cat mai multe lucruri in portbagaj, nu sa cari acumulatorii dupa tine. 

O alta diferenta este la viteza maxima, care este in devafoarea hibridului (230km/h vs 220 km/h). La Octavia IV nu prea se simte, dar la alte modele de hybride se simte. 

O a treia diferenta (in opinia mea) este ca putini isi iau Octavia sa mearga cu ea la serviciu si in oras. Octavia e o masina de drum lung si de concedii, iar la drumuri lungi ai mai mare nevoie de portabagaj mare decat de motorul hybrid.

Parerea mea!!

Modificat de vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru PHEV nu sunt aceleasi reduceri date de fabrica:

 

- Pentru eTSI:

 

$WB Actiune Cleverpack Style -1.050,-- -1.249,50
$WR Actiune Cleverpack Style Plus -300,-- -357,--
$OQ Cleverbonus OCTAVIA -1.681,01 -2.000,40

 

- Pentru PHEV avem doar:

 

$WB Actiune Cleverpack Style -1.050,-- -1.249,50
$WR Actiune Cleverpack Style Plus -300,-- -357,--

 

De asemenea, reducerile suplimentare pe care le poate aloca dealerul sunt mai mari la eTSI. Per total, cu tot cu bonusul de  PHEV (- 1 ECO VOUCHER -4.521,01 -5.380) eTSI este mai ieftin cu ~4000 Euro.

 

Mai trebuie sa tineti cont pe termen lung ca un PHEV trage 250 kg in plus la cantar, deci costuri mai mari cu anvelope si elemente de suspensie, portbagaj mai mic cu 150 litri si cel mai important, chargerul on-board este destul de limitat : 3.6 / 7 KW (nu sunt 100% sigur). Oricum, nu are DC 50+ KW.

 

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am lansat si eu comanda de Style+ cleverpack style+ volan sport+ dinamic mode+ Perseus antracit. Nu am luat pachetul Style Plus cu Matrix, am considerat ca nu am nevoie.

 

Am comandat in schimb interiorul textil bej, dealerul mi-a spus ca e prima masina comandata asa la ei. Daca are cineva, m-ar interesa cum se prezinta.

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@akon sa fie intr-un ceas bun. de la ce dealer ai luat si ce termen de livrare ai primit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Seat, Leon-ul eTSI-ul iese chiar mai scump cu vreo 1000 EUR vs PHEV (dupa toate reducerile posibile si imposibile:) pastrand aceleasi dotari... bine la Seat, FR-ul PHEV, in standard, include cateva optiuni care la FR-ul normal eTSI trebuie adaugate de aici cred si diferenta de 1k EUR pt PHEV). Dar chiar si asa daca va uitati FR PHEV vs FR  eTSI standard, fara alte dotari optionale (diferenta de pret este exact discount-ul de la stat, iar PHEV-ul este mai dotat, deci politica diferita de preturi -- > si totusi pare mai logic cum procedeaza Seat, astfel promoveaza masini cu CO2 mai scazut). Personal am ales PHEV-ul, dar l-as fi ales chiar si daca ar fi fost la aceeasi bani, mi se pare f tare personalitatea dubla/tripla :)... si faptul ca prin oras poti merge "verde", e chiar fain. Bine ce e drept ... drumurile mele sunt oras mainly + 4-5 plecari mai mari (unde de obicei cea mai mare, prin Europa...desi #pandemie), iar restul sunt la 3-5 ore de Bucuresti, deci pt ce imi trebuie mie pare perfect (... nu fac naveta pe autostrada/centura etc).

 

Iar legat de spatiu, am rezolvat simplu: varianta break (in cazul Seat: original 620 litri vs 470l hybrid... ce sa nu incapa :) totusi in aproape 500 de litri, da poate daca ai 3 copii sa fie ceva probleme). Legat de viteza max nu cred ca are sens sa discutam din motive logice :) si simplu de inteles. Eu am avut superb si avea 600l dar in afara ca bagajele trebuia sa le blochez sa nu se alerge unul pe altul :) la altceva nu am utilizat spatiul.

 

Plus ca si la consum, daca stau in 6-7% long term... sunt extrem de multumit, totusi este o masina cu 204CP si punte spate independenta :) vs eTSI care nu are suspensie independenta si are 150CP. La Seat cam oricum o dai PHEV-ul castiga clar lupta logica. (recunosc ca de cand am abandonat ideea de Octavia in favoarea Seat nu m-am mai uitat atent la preturile practicate de Skoda).

 

Fiecare marca cu logica ei de pret. Scuze de offtopic dar mi-am permis avand in vedere ca e vorba de aceeasi motorizare si platforma tehnica. 

Modificat de corbu33
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa ne spui concret la ce pret te-a dus Seat-ul? Sau macar ce procent de discount au aplicat? Vad ca pleaca de la 30500 euro (pentru break), deci nu ar fi cu mult mai ieftin fata de Octavia 4. 

Un plug in hybrid este f interesant, dar nu la aceste preturi. 

Modificat de vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sub 30K decent-binisor :) ... discount peste 7% + rable stat roman ... dar discutia era intre 1.5eTSI si PHEV, iar in cazul Seat-ului castiga lejer PHEV-ul si cu optionale si fara.


De ce spui ca nu ar fi cu mult mai ieftin decat Octavia (ca Style-ul PHEV vs FR-ul PHEV) e cu aprox 2-2,5KEUR din start mai sus, diferenta ce se mentine probabil si la pretul final cu optionale, dupa discount-uri etc.

 

La ce pret ar deveni un PHEV VAG interesant ? ca sincer nu cred ca gasesti masina ca sa le bifeze pe toate (in aceasta categorie decenta, pt ca nu ma uit la BMW MERC...). Masina (ma refer si la Octavia si la Leon) este extrem de versatila dpdv mecanic/consum/putere/practica, pret ok vs ce mai e pe piata: Hyundai KIA, Toyo, Honda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sub 30k bazandu-te ca rabla + rabla plus se vor mentine la aceleasi valori ca anul trecut. Altfel? 35k?

Si pe mine varianta 1.5 Phev ma intereseaza cam la fel de mult ca ID.3, dar pana vor aparea informatii legate de Rabla/Rabla+ 2021 nu o fac nici un demers. 

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E 1.4 TSI hybrid. Rablele sigur se vor mentine asa cel putin, daca nu chiar si mai bine.

 

Si da, cu rablele incluse, pt ca exista si sunt o realitate care nu se va schimba prea curand indiferent de guvern :). 

 

Dar cu ID3 iti sugerez sa faci test drive...nu e chiar ce pare, in rau din pacate... masina e electrica si merge bine asa ca feeling de acceleratie, dar la orice altceva mi se pare ca VW a facut downgrade. Plus infrastructura pt electrica inca subdezvoltata si nici autonomia nu e unde trebuie inca, cu PHEV nu ai nicio grija. (Chiar ieri am facut testdrive ul cu ID3 si ca sa nu facem offtopic ne putem auzi private, pt alte detalii specifice). In plus ID3 e si mai scump din orice pozitie cu minim 3k EUR, pastrand aceleasi dotari.

Modificat de corbu33
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa pastrati discutia la sfaturi referitoare la Octavia 4. Pentru comparatii cu alte modele se poate pe discuta pe aria "Versus".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/15/2021 at 3:18 PM, akon said:

Am lansat si eu comanda de Style+ cleverpack style+ volan sport+ dinamic mode+ Perseus antracit. Nu am luat pachetul Style Plus cu Matrix, am considerat ca nu am nevoie.

 

Am comandat in schimb interiorul textil bej, dealerul mi-a spus ca e prima masina comandata asa la ei. Daca are cineva, m-ar interesa cum se prezinta.

Salut !

Felicitari pentru alegere. Eu am comandat masina pe linie de fabricatie undeva prin 15 dec 2020 si am primit-o pe 24 dec. in Ajun de Craciun. 1.5 TSI MT6 Ambition cu ceva dotari. Dar din start fac urmatorul comentariu. Acelasi pret in Germania sau oriunde in afara Romaniei vine cu dotari mult mai bune. 

Acum pe scurt. Pret platit dupa discount rabla 20267 euro. In realitate 20680 de euro la curs de schimb Porche. 

Dotari Ambition cu Cleverpack. Esential: Driving mode, Lane assist, Light assist, Park assist, priza 230V spate, 4 cauciucuri de iarna pe 94T( v.max !!!!)  restul neesentiale: plase bagaje, umbrela, covorase textile, suport tableta si telefon in locasul pahare.

Minusuri observate comparativ cu modele sosite in showroom recent.

Geamuri spate si luneta in tenta inchisa, valabil pe Style la data decembrie 2020.

Foarte ciudat: lipsa iluminat pedalier si sub scaune si iluminat pe buzunare usi, valabil pe toate modelele vechi

lipsa cotiera spate

lipsa camera spate

Ceasuri de bord model clasic fata de virtualcockpit pe modelele Ambition din UE ( ieri am vazut insa in showroom o Ambition cu geamuri tenta verde inchis si virtual cockpit la 20330 euro.) O observatie ar fi ca LCD-ul pe timp de noapte ar fi cam deranjant = fluorescent( mai cu seama pentru cei care poarta ochelari de citit). De aceea personal sun mai multumit de cadranele clasice.

 

Acum o recomandare pentru toti colegii de forum care sunt interesati de o astfel de masina. 

Am condus in ultimii 2 ani si jumatate 5 Skode ( 2 Rapid si 3 Octavia 3 facelift) in total cam 120000 de km. Toate au avut motoare 1.6 MPI, cutii DSG. In trecut VW Pasat 2TDI,VW GOLG 1.9 TDI si TOURAN. Din cand in cand Seat Toledo. Cam in ultimii 15  ani numai VAG. Skoda a fost de departe modelul care la pret comparabil ofera mult mai multe noutati decat restul. Si cel mai important pentru mine, un portbagaj imens cu deschidere totala pentru bagaje mari ( cazul meu care calatoresc f. mult) 

In opinia mea ca sofer nu prea ai timp de joaca pe display, de modificat tot felul de setari din mers, etc care sunt doar un pas spre accident.

Ca sa nu o lungesc. O masina este pentru deplasare de la A la B in maxima siguranta. Ce face una de 28-35000 euro face si cea de 20000. La aceeasi motorizare si aceeasi siguranta pasiva. Eu personal nu am intentia sa o vand foarte curand. In plus viata m-a invatat o lectie. Toate extradotarile si accesoriile sunt platite de primul cumparator. Apoi devin istorie !

 

In final: Recomand 1.5TSi MT6, pina la proba contrarie cand vor apare ( sper sa nu) probleme pe motor, in special consumul de ulei.

Ca o recenzie: 24 dec 2020- 18 februarie 2021, cca 4400 km parcursi din care cca 1400 km extraurban. Consum urban cca.8.6 L/100 si extraurban 6.2L/100 cu tendinta spre 5.9 L/100. Problema pe Romania este ca extraurban reprezinta in realitate cca 50% urban sau satesc. 

Plusuri: Cuplu f bun la turatie joasa, similar diesel.

Acceleratie foarte buna,

Foarte silentioasa

Tinuta de drum excelenta, si f precisa in sport mode.

Farurile full led si proiectoare sunt mai mult decat suficiente. Foarte eficace.

Minusuri: Lampile spate led aspect saracacios pe timp de noapte ( parca neterminate). Sincer nu m-as crampona de semnalizari dinamice, dar mai mult rosu pe lampile de pe hayon putea fi standard. Astept cu nerabdare update pe Aliexpres sau ceva SH din daune totale in viitor. 

Sper ca cei care vor citi postatea mea sa traga cea mai buna concluzie si sa aleaga varianta optima motorizare/dotari/ pret.

 

On 2/13/2021 at 7:24 PM, akon said:

Stie cineva cum pot in configuratorul online sa selectez acele pachete clever, ambition, style etc? Sau nu este posibil in configurator online? Ma interesa daca la style este ceva clever pack asa cum vad la cele aflate pe stoc.

Recomandare amea este daca nu te grabesti, cauta ceva pe stoc. Sunt multe cazuri cu dotari extra pe Ambition, la pret ca atare 20000+

 

On 2/14/2021 at 7:40 AM, Doc Morelli said:

@Daxx Putin ciudar dar farurile Ful LED si celelalte optiuni mentionate vin doar in pachetele Cleverpacks. Asa cum a spus @razvan.ac, ele pot fi bifate doar la dealer in aplicatia de comanda masini.

Farurile Full Led sunt standard de la Ambition in sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim pt review.

Interesant ce spui referitor la pret, eu am primit oferta pt stoc de 18500 cu rabla pt o masina ambition cu cleverpack urile alea, virtual cockpit etc, probabil la fel ca a ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut in showroom la Skoda la PBV un VRS negru.

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, Cristi2186 said:

 

 

Acum o recomandare pentru toti colegii de forum care sunt interesati de o astfel de masina. 

Am condus in ultimii 2 ani si jumatate 5 Skode ( 2 Rapid si 3 Octavia 3 facelift) in total cam 120000 de km. Toate au avut motoare 1.6 MPI, cutii DSG.

Cu scuzele de rigoare si fara sa vreau sa fiu carcotas, tin sa precizez ca din cate stiu Skoda Octavia 3 si mai ales modelele FL nu au avut niciodata motorizarea 1.6 MPI. Chiar si la rapid pun sub semnul intrebarii motorizarea sus numita. Cred ca ati gresit MPI-ul acela. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate a condus in Moldova. Acolo se vinde inca 1.6 MPI. Pe Octavia III era motorul de baza. Au chiar si cutii Hidramate Aisin. Boierie !

Bonus: Pe Octavia IV poti comanda chiar si Aisin 8 trepte.

image.thumb.png.72ff7736daa1b79286f846086a60d45e.png

 

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/15/2021 at 11:18 AM, vizitator said:

@Alexs: sigur au acelasi pret? Intreb ptr ca Octavia Ambition 1.5 TSI are pret de catalog de 22000 euro, iar Octavia 1.4 TSI PHEV are pret de aprox 31000 euro. Cat sa fie subventia in 2021 ptr plug-in Hybride sa ii scada pretul de la 31 000 euroa la sub 22000 euro?! In 2020 a fost de 20 000 RON (4100 euro).

Ce este deranjant la plug-in hybride este faptul ca au portbagajul si rezervorul mai mici. Spre ex Octavia 1.5 TSI are portbagaj de 600l si rezervor de 45l. In schimb, Octavia 1.5 TSI PHEV are portbaaj de 450l si rezervor de benzina de 41litri. E o diferenta (in minus), nu-i asa? Octavia e facuta sa iti pui cat mai multe lucruri in portbagaj, nu sa cari acumulatorii dupa tine. 

O alta diferenta este la viteza maxima, care este in devafoarea hibridului (230km/h vs 220 km/h). La Octavia IV nu prea se simte, dar la alte modele de hybride se simte. 

O a treia diferenta (in opinia mea) este ca putini isi iau Octavia sa mearga cu ea la serviciu si in oras. Octavia e o masina de drum lung si de concedii, iar la drumuri lungi ai mai mare nevoie de portabagaj mare decat de motorul hybrid.

Parerea mea!!

As mai adauga la minusuri la PHEV - imposibilitatea montarii carligului de remorcare rabatabil din fabrica (probabil ca nici aftermarket) 

La RS PHEV nu vine cu suspensia sport ca la TSI  

5 hours ago, Silviu_7 said:

Am vazut in showroom la Skoda la PBV un VRS negru.

Merci!! Maine ma duc sa il vad si eu :) Am comandat practic pnv...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi2186: Ai uitat sa enumeri un mare minus de la varianta Ambition: lipsa scaunelor cu suport lombar si imposibilitatea de a configura scaune sport (adica vrei, nu vrei, ai disponibile doar scaunele clasice, fara suport lombar). Pentru mine a fost un deal breaker, desi gasisem masina la un preț f bun (aprox 18300 euro). 

In al doilea rand masina nu e chiar asa silentioasa: zgomotul motorului  la plecarea de pe loc se aude ca la un diesel, si pe autostrada se cam aude zgomot de rulare. In curbe mi s-a parut ca se inclina, poate e din cauza faptului ca are suspensii mai moi si mai confortabile fata de Octavia 3. Alt lucru care nu mi-a placut a fost vizibilitatea slaba in luneta. 

Privitor la Virtual cockpit, el a fost doar la Ambition first edition. Acum first edition a trecut, optiunea trebuie platita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce motor ai testat si nu ti s-a parut silentios? Ce roti avea masina de test?

Ce intelegi prin scaune cu suport lombar? cumva reglaj lombar?

Din pacate doar RS si 4x4 au susp independenta spate... deci problema cu inclinarea e cam greu de rezolvat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, vizitator said:

Acum first edition a trecut, optiunea trebuie platita.

 

Înainte era inclus în preț apoi a devenit opțiune si deci ai posibilitatea sa nu dai bani pe asa ceva iar pretul la standard a scazut.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/15/2021 at 3:18 PM, akon said:

Am lansat si eu comanda de Style+ cleverpack style+ volan sport+ dinamic mode+ Perseus antracit. Nu am luat pachetul Style Plus cu Matrix, am considerat ca nu am nevoie.

 

Am comandat in schimb interiorul textil bej, dealerul mi-a spus ca e prima masina comandata asa la ei. Daca are cineva, m-ar interesa cum se prezinta.

Curios, Style vine standard cu Matrix... Nu poti alege altfel! 

S-au sucit iarasi cehii sau tu nu ai luat Style? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Eugen Stanculescu
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!