Jump to content

Pierde apa din vas destul de multa


AlexandruGalati
 Share

Postare recomandată

Vă salut, în urmă cu 2 sapt mașini a cerut antigel, era puțin sub minim. Am completat cu aprox 150 ml, ultima completare fiind acum mai bine de 2 ani. Insa ieri am observat antigel sub masina, era umed inca, azi e uscat, deci a curs după ultimul drum cu masina(urban). Se vede pe sub borcan cum s-a scurs, știți cumva pompa de supra plin la bitdi unde e? 

IMG_5489.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari.Posed o Skoda Octavia 2.0 tdi cu DSG din 2017.Masina cumparata de noua,acum are 125.000 km.Am observat ca de cateva luni regenerarea filtrului de particule se face mai des decat inainte.Adica undeva la 200-250 km indiferent de deplasare.Mentionez ca lucrez in domeniul reparatiilor auto de aprox.25 de ani,avand atelier specializat doar pe reparatii pe partea electrica.Am hotarat sa dau jos filtrul de particule si sa-l trimit la Gordius.Mentionez ca toba este extrem de curata fara nici cea mai mica urma de funingine.Acolo surpriza.Ma anunta ca filtrul nu s-a curatat la prima incercare,avand ceva calcaros in el.Reusec sa-l curete la a doua incercare.Intradevar am avut pierderi de antigel,dar nesemnificative,aprox 1l in 50000.km.Am pus-o pe seama largirii furtunurilor de apa.Am trecut la verificarea racitorului de gaze,unde am si gasit defectul.L-am taiat pt a putea vedea mai bine,.Cred ca este defect de fabricatie.Am montat unul pe producator,respectiv NRF,achizitionat pe firma mea la pretul de 800 lei,iar problemele au disparut.Regenereaza acum la 450-500 km extraurban si 300 km urban.Antigel nu a mai disparut.Aceste concluzii le-am tras dupa aprox.1500 km rulati.Atasez mai jos si cateva poze.Concluzie.Nici VW nu mai este ce a fost o data.

IMG-20231019-WA0000.jpg

IMG_20231019_174307.jpg

IMG_20231019_174257.jpg

Modificat de schummyford
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de unde vorba asta pentru ca probleme au fost cu fiecare generatie. As avea curajul sa zic ca ultimele modele sunt relativ fabile pentru complexitatea pe care o au. E nasol pentru tot sistemul de evacure cand masina consuma antigel, pentru ca lichidul de racire are aditivi care se transforma in depuneri solide in urma evaporarii. Fii sigur ca si turbina a avut de suferit, iar daca scapi fara sa iti "agate" geometria considera-te norocos. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat turbina. Are zero uzura. Slava Vw... 

A trebuit sa demontez evacuarea pt. a scoate filtrul de particule. Deci fi sigur ca am verificat turbina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de joc, e vorba de cat de liber se misca geometria turbinei (acele vane din interior) . O sa iti dea eroare daca e ceva, are senzor pentru monitorizarea pozitiei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Si eu am o problema la Passatul meu tot B8 2.0tdi 190cai cod motor DDAA imi arunca apa afara din vas mers normal prin oras arunca mai putin cand merg pe autostrada imi arunca de raman fara apa in vas si mie se aprinde martorul de apa in bord ,am schimbat vasul de expansiune si tot asa face la deschiderea capacului cand raman fara apa creste nevel de antigel la loc.Masina in rest merge normal si apa nu mia crescut niciodata mai mult de 90 de grade distributia si pompa de apa am schimbato la 218mii si acuma masina are 230mii.Am mai verificat sa vad daca imi vine antigel pe furtunul de retur ce intra in vasul de expansiune si a venit cativa picuri si dupaia nu a mai venit deloc am si turat motorul si venea foarte foarte putin pe retur si dupaia deloc.Am facut si test CO2 sa vad daca am gaze in vas si nu am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radiator incalzire habitaclu

Pompa apa

Garnitura chiulasa 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE daca era radiatoril de caldura nu mai baga caldura nu?la mine baga caldura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/18/2024 at 4:58 AM, Horatiuuu said:

Si eu am o problema la Passatul meu tot B8 2.0tdi 190cai cod motor DDAA imi arunca apa afara din vas mers normal prin oras arunca mai putin cand merg pe autostrada imi arunca de raman fara apa in vas si mie se aprinde martorul de apa in bord ,am schimbat vasul de expansiune si tot asa face la deschiderea capacului cand raman fara apa creste nevel de antigel la loc.Masina in rest merge normal si apa nu mia crescut niciodata mai mult de 90 de grade distributia si pompa de apa am schimbato la 218mii si acuma masina are 230mii.Am mai verificat sa vad daca imi vine antigel pe furtunul de retur ce intra in vasul de expansiune si a venit cativa picuri si dupaia nu a mai venit deloc am si turat motorul si venea foarte foarte putin pe retur si dupaia deloc.Am facut si test CO2 sa vad daca am gaze in vas si nu am.

 

E problema clasica de care ne tot ferim si speram sa fie altceva, inlocuim vas expansiune ca e ieftin, apoi radiator habitaclu si in final ajungem la concluzia cu care toti ne-au confruntat si am incercat sa evitam: inlocuire garnitura chiulasa si rectificare chiulasa (dupa caz) 

Am patit la Passat B6 si cand la Superb 2016 am avut aceleasi simptome nici nu am mai stat sa investighez/investesc, am stiut exact unde sa caut si ce sa inlocuiesc.Sunt si cazuri rare cand e altceva dar majoritatea cazurilor e garnitura de chiulasa sau garnitura+ractificare chiulasa din pacate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mishu achihaitei

@Horatiuuu schimba garnitura de chiulasa.

Din pacate motorul ala DDAA nu e chiar asa de fiabil.

Un cunoscut care a tras din Franta in Ianuarie o platforma cu o masina Skoda Octavia2 cumparata de acolo, cum a ajuns in Ro ii arunca apa din vas, a fiert motorul. A continuat sa mearga asa pana spre PH cand nu se mai putea merge deloc.

A schimbat motorul cu alt motor SH.

Deci Passatul cu acel motor nu e chiar atat de fiabil, daca nu e in stare sa faca 2500 km cu o platforma + masina (asa zicea propietarul masinii)

Modificat de mishu achihaitei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
naidin ionut

Buna ziua, 

Detin un Passat B7 2.0 TDI 140 cp. Masina a fost adusa din Germania. 

De o luna si ceva de cand am cumparat-o (a stat 3 luni pe parc fara numere) mi sa aprins martorul de apa la circa 300 km , nivelul fiind sub minim. Am completat pana acum cam 400 ml in 1500 km. 

Zilele trecute am completat pana la jumatatea min/max si dupa 200 km parcursi erea iar sub minim. Am mai completat 150 ml si dupa inca 200km cand am ajuns acasa la fel. Am observat presiune pe furtunul de la radiator si dupa ce am desfacut busonul de vas care avea presiune nivelul a ajuns la jumate.

Tot azi am zis sa cumpar si busonul nou si surpriza furtunul de la radiator nu mai sta umflat in mers sau oprita ( este moale ) . 

Masina nu scotea fum, nu avea bule aer , fara gram de scurgeri si nici nu se comporta ciudat .

Acum dupa schimbare buson am apa in vas este mult peste maxim ( probabil cam tot ce am completat) 

IMG20240430103315.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Vă salut, ieri am rezolvat problema cu antigelul la un Passat din 2020 2.0TDI, schimbând intercoolerul din fața galeriei de admisi3!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua,

Am avut un drum mai lung de facut (2k km) in decursul caruia tot disparea apa din borcan.

Problema nu era constanta. Pierdea apa la viteze si turatii mici, e drept ca era f cald afara. Apoi in ultimi 300km s-a facut seara, si nu au mai fost probleme, chiar si la viteze de 120, am ajuns cu apa la maxim acasa.

Nu da apa afara la borcan, cel putin de cate ori se aprindea ca nu mai am lichid, si opream, nu era ud sub borcan, dar la deschiderea borcanului crestea apa la loc, dar dupa 2 opriri de genul asta, nu mai crestea la loc.

Nu este apa in ulei, nici ulei in apa.

S-a dus masina la mecanic si a dat jos racitorul de la galeria de admisie

Pozele de la demontare.

Desi as fi zis ca e de la radiatorul de la admisie, pare ca nu e de acolo, a fost testat sub presiune 3.5 bari si nu a pierdut presiune.

Am inteles ca probabilitatea ca sa fie garnitura de chiulasa sau chiar chiulasa in sine este destul de mare.

Ce as mai putea sa testez inainte de a desaface chiulasa ?

Daca e fisurata chiulasa se poate repara ? daca nu cat ar costa alta aveti idee ?

Pierderea de apa era semnificativa, adica pe distanta de 700km a trebuit sa folosesc 5L de apa distilata.

Interesant este ca totusi dupa cei 5L de apa, in ultimele 300km nu a pierdut deloc, chiar si la turatii mai mari.

Motorul mergea ok, nu am simtit sa nu aiba putere, sau sa intre in limp mode, orice alt indiciu care ar arata ca nu merge ok.

Orice ajutor e binevenit.

Multumesc

 

WhatsApp Image 2024-08-22 at 17.17.55.jpeg

WhatsApp Image 2024-08-22 at 17.18.08.jpeg

Modificat de amoukl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista tester Geko pt chiulasa dar nu pot spune ca te poti lua 100% dupa rezultat, eu am facut testul la cineva, parea in regula si tot am ajuns la problema initiala si solutionarea ei: rectificare chiulasa si inlocuire garnitura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,In urma unui drum Bucuresti-Constanta și retur a doua zi am observat că nivelul antigelului este aproape de minim.Cand am desfăcut bușonul vasului a făcut o mică presiune și a revenit puțin sub linia de maxim.Masina in cauză este un Tiguan 2.0 tdi Cffb.Ca și istoric de probleme pe parte mecanica știu că am eroare pe Egr cu insufficient Air flow.Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu update la problema de mai sus a mea.
Dupa inlocuire pompa apa, termostat, galerie admisie, problema persista. Presiune mare in instalatia de racire, si apa sub borcan.

S-a dat jos chiulasa, si pare ca e de la garnitura.

7cc322a2b9a2565c913ced83a2fd3220.jpg

400b7da8fed13469b4aa06d4038d08e0.jpg 621e442b9033f8900f8d43adda63d218.jpg 6806fad7958c1d66b3b5379813dec593.jpg

82d838fcc564b10b2a071d60da0ea67b.jpg 87f81bc0065cb394558556e4e2da8a92.jpg de6557ceb297ec30cfabc10fe6c185e5.jpg

e81b0b388dd539477f24d5a6e2d2d251.jpg 

 

Nu se vad fisuri in chiulasa, dar oricum va fi dusa la testat si planat.

Sper sa fie doar garnitura.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pare sa fie de la garnitura, mai degraba de la chiulasa. S-a deformat si nu mai apasa cu suficienta forta pe garnitura de chiulasa in zonele unde scapa gaze. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu update, s-a schimbat garnitura, rectificat chiulasa, refacut la supape, garnituri, tacheti. Chiulasa nu avea fisuri. Binenteles, suruburi, garnituri noi... etc
Dupa primul drum pare ok, nu mai este presiune in instalatie, furtunele nu sunt tari. 
Sper sa tina.
Daca tot a fost dat jos motorul, s-a recoditionat si turbina, ca avea joc la ax.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!