Jump to content

Pierde apa din vas destul de multa


AlexandruGalati
 Share

Postare recomandată

Am si eu un Passat B7 motor 2.0 CFFA care pierde antigel intermitent, nu sunt urme de scurgeri exterioare, am mers la service reprezentanta, au verificat antigelul cu o solutie chimica si au gasit urme de dioxid de carbon provenit de la gazele arse. Mi-au spus ca in cazul asta sunt doua posibilitati: chiulasa/garnitura de chiulasa defecta sau racitor de gaze EGR. Prima ipoteza au exclus-o deoarece nu se face presiune mare in circuitul de racire (presiunea din cilindri este vreo 30 bar, daca scapa pe la chiulasa trebuiau sa fie furtunele foarte umflate sub aceasta presiune iar la desfacerea capacului de la borcanul cu apa sa se simta presiunea mare din instalatie). Presiunea normala din circuitul de racire este aprox 1 bar. Au desfacut si bujiile incandescente si nu au gasit urme de depuneri specifice patrunderii antigelului in cilindri. 

In concluzie, ar fi racitorul EGR, dar nu e 100% sigur (din experienta lor au avut f putine defecte). Cost piese + manopera = 3600 lei, daca o sa il schimb si se rezolva va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AlexandruGalati

Racitorul se probeaza , nu se schimba fara proba , arunci banii pe geam asa ... nu schimba pana nu demontezi si probezi sub presiune ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

On 1/20/2021 at 10:26 PM, LittleCC said:

 au verificat antigelul cu o solutie chimica si au gasit urme de dioxid de carbon provenit de la gazele arse.

Gresit!

Presiunea antigelului e mult mai mare decat presiunea gazelor din racitor ,deci...gazele nu pot intra in antigel ci invers.

On 1/20/2021 at 10:26 PM, LittleCC said:

daca scapa pe la chiulasa trebuiau sa fie furtunele foarte umflate sub aceasta presiune iar la desfacerea capacului de la borcanul cu apa sa se simta presiunea mare din instalatie

Gresit!

Depinde in ce zona e arsa garnitura 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer din moment ce omul isi repara masina la reprezentanta, poate nu il intereseaza toate detaliile si intrebarea mai buna ar fi: cine plateste in caz ca nu e racitorul de vina si il schimba degeaba ? Isi asuma reprezentata aia ceva sau il mai taxeaza cu inca 4000 de RON in cazul fericit in care problema e doar garnitura de chiulasa ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, AlexandruGalati said:

Racitorul se probeaza , nu se schimba fara proba , arunci banii pe geam asa ... nu schimba pana nu demontezi si probezi sub presiune ! 

Salut, cum se probează racitorul? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 20 ore, EEXCALADE a scris:

 

Gresit!

Presiunea antigelului e mult mai mare decat presiunea gazelor din racitor ,deci...gazele nu pot intra in antigel ci invers.

 

...e valabil si daca e infundat filtrul de particule, caz in care presiunea gazelor creste? 

In ultima perioada parca face regenerari cam dese, iar din ce am cautat pe net, cand face regenerare nu mai trec gazele arse prin racitorul EGR si scade spre zero presiunea gazelor, e posibil sa curga doar atunci?

Imi poate recomanda cineva un mecanic din Suceava sau imprejurimi, pentru problema asta? ....n-as vrea sa schimb piese degeaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca gazele sa faca presiune mare, dpf-ul trebuie sa fie colmatat ,in acest caz motorul nu mai porneste

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 20.01.2021 at 17:49, AlexandruGalati a scris:

Problema la Passat-ul verisoarei mele s-a terminat ! 
Rezolvare : Am mers in service , am pus-o sub presiune 24 ore pe instalatia de racire ! Pierdea apa pe la furtunul care pleaca de jos la vasul de expansiune , era ciupit de o surubelnita fix sub colierul care il tine ! 
Dupa 1 luna jumatate de cand este schimbat furtunul si cca 2000 km facut in oras cat si la un drum de Galati - Bucuresti si retur , nu a mai disparut gram de apa !

Sugestie pentru cei cu aceasta problema care mi-a mancat sanatatea : Prima data mers in service ( Reprezentanta sau service autorizat ) si pusa masina sub presiune 24 ore pe instalatia de racire ( apa ) , verificat daca da apa afara si pe unde da , daca nu e de aici , verificat caloriferul de caldura din interiorul masinii cel care e sub / in fata cutiei de viteze , daca e infundat partial de schimbat , apoi verificat racitorul de gaze sub presiune / apoi de verificar chargecooler-ul daca se poate  verifica si daca problema inca persista abia apoi se ajunge la garnitura de chiulasa ( care personal cred ca nu se defecteaza la masinile astea ... ) 

Spor si sa terminati cu problema asta va doresc ca eu am zis ca o iau razna ! 

Foarte bine ca ai rezolvat!

Vad in manualul motorului EA288 ca verificarea etanseitatii sistemului de racire se face sub presiune, asa dupa cum au verificat la tine.

Astfel se pot vedea rapid neetanseitatile, in special de genul celor despre care spui si tu, care sunt greu de observat doar prin verificare vizuala.

Folosind un astfel de sistem se poate stabili rapid daca sistemul este etans sau nu si pe unde pierde lichid de racire.

check cooling system.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La toate motoarele se face la fel, se aplica presiune si sa urmareste daca se vede vreo scurgere. Problema mai mare e cand nu se observa nici o scurgere si atunci evident ca trebuie facute si alte teste, multe dintre ele nedocumentate in manualul de service. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

La mine problema s-a rezolvat prin inlocuirea intercoolerului, era spart pe interior si baga apa in admisie, atentie daca il puneti pe direct ca sa il eliminati din ecuație,  motorul va limita in momentul in care calcati mai in podea acceleratia. Diferenta e ca la mine nu dadea apa afara pe la vas.

Modificat de GabrielIoan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare. Am si eu o problema asemanatoare, pe la inceputul lunii iunie mi-a aparut in bord avertizarea de lichid si cand am verificat era sub minim in vas, am completat atunci cu apa demineralizata cam pana la 2/3 din distanta dintre min si max, am tot verificat regulat si nivelul scade treptat, acum in august (cam 2500-3000km parcursi) este cam la 1/3 din distanta dintre min si max deci este clar ca undeva exista o pierdere sau un consum. Acum eu ma gandesc ca fie exista o pierdere undeva, desi nu am vazut pana acum vreodata balta sau vreo urma sub masina si a stat chiar si o perioada mai lunga intr-un garaj, fie garnitura de chiulasa si papa pe acolo, desi imi vine greu sa cred ca se intampla asta la 5 ani si 130k km. Mentionez ca nu am avut probleme cu racirea si apa nu trece de 90 de grade in bord si nici nu a dat apa afara din vas pe la supapa de presiune. Ceva pareri/sfaturi de unde sa o apuc?

Modificat de Bingoro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu face presiune, nu e garnitura de chiulasa, cel mai des pierde apa pe la pompa de apa, nu prea ajunge sa se vada pe asfalt pentru ca ramane in scut ori se evapora daca is cantitati mici, insa pe motor raman urme, dupa trebuie testata sub presiune, eventual luate separat (racitor gaze egr, intercooler), vazut pe unde pierde presiunea. Personal am testat-o acasa , la fel avea pierderi intermitente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Am uitat sa mai mentionez si faptul ca atunci cand merge motorul si dupa oprirea lui nivelul in vas este mai crescut decat atunci cand masina nu a fost pornita de ceva timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal, cand se incalzeste, antigelul isi mareste volumul, cand se raceste se micsoreaza, de aici si variatia de nivel, acesta se ia cel mai bine cu motorul rece, dupa ce s-a racit bine si e la temperatura mediului ambiant sau foarte apropiat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 20.01.2021 at 22:26, LittleCC a scris:

Am si eu un Passat B7 motor 2.0 CFFA care pierde antigel intermitent, nu sunt urme de scurgeri exterioare, am mers la service reprezentanta, au verificat antigelul cu o solutie chimica si au gasit urme de dioxid de carbon provenit de la gazele arse. Mi-au spus ca in cazul asta sunt doua posibilitati: chiulasa/garnitura de chiulasa defecta sau racitor de gaze EGR. Prima ipoteza au exclus-o deoarece nu se face presiune mare in circuitul de racire (presiunea din cilindri este vreo 30 bar, daca scapa pe la chiulasa trebuiau sa fie furtunele foarte umflate sub aceasta presiune iar la desfacerea capacului de la borcanul cu apa sa se simta presiunea mare din instalatie). Presiunea normala din circuitul de racire este aprox 1 bar. Au desfacut si bujiile incandescente si nu au gasit urme de depuneri specifice patrunderii antigelului in cilindri. 

In concluzie, ar fi racitorul EGR, dar nu e 100% sigur (din experienta lor au avut f putine defecte). Cost piese + manopera = 3600 lei, daca o sa il schimb si se rezolva va tin la curent.

Am rezolvat problema prin schimbarea EGR-ului. Cost EGR marca Pierburg 1100 lei, manopera si consumabilele au fost inca 500 lei (in service de cartier, fara facturi, cu garantie pt manopera "pe incredere" 😁 ). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare tuturor !! Am un Passat B8 2015 cu 270000 de km. Și am avut această stresanta problema cu scăderea nivelului antigelului vreme de 1 an. Am mers la mai multi mecanici și abia acum 1 luna am rezolvat. Problema la mine a fost răcitorul de admisie ( charge cooler ). L-am by'passat si am mers 2 saptamani așa fără răcite la admisie și nu a mai scăzut nivelul in borcan. La un moment mașină nu mai trage dar după ce o lași mai ușor își revine. Am înlocuit răcitorul cu unul OE VW cost 1900 Ron. Mult succes in rezolvarea problemei. Cine are nevoie de mai multe informații cu privire la aceasta problema să-mi scrie și îi pot da numărul de telefon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Pentru un bitdi care ar fi valoarea de consum a lichidului de racire? La 4000km am completat cu circa 150ml, acum iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm ... ce zici de 0 ml :)) ? Tine-o sub observatie, daca completezi constant atunci are o problema. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

33 minutes ago, Raulbogdan said:

Salut. Pentru un bitdi care ar fi valoarea de consum a lichidului de racire? La 4000km am completat cu circa 150ml, acum iarna.

Si eu la BITDI am avut o iarna in care am completat de vreo 2 ori cate 100-150ml. Asta undeva in plaja 70-80k km.

La 100k km am schimbat distributie+pompa apa+tot ce mai trebuia.

Am 140+k km si de atunci ( acum 50-60k km ) n-am mai completat deloc cu antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 tocmai ce am verificat in istoric si apare pompa schimbata la 134k km. Acum are 173k. Deci nu cred ca e de la pompa. Diferenta asa mare sa fie oare de la faptul ca in septembrie cand am completat cu lichid pana la minim, erau 25 de grade afara iar acum sunt 0 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil. Si mie in 2019 iarna prin noiembrie am avut prima avertizare, dupaia am mai completat inva odata la cate vreo 3 4 luni distanta, si atat. Dupaia nu a mai cerut.

Tine sub observatie si vezi, daca e ceva nasol sau nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu, nu ar trebui sa necesite completare deloc.. fiind circuit inchis. Daca completezi, inseamna ca se pierde pe undeva..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu erau urme de antigel. S-a verificat temeinic.

2.0TDI sunt recunoscute pentru apetitul pentru lichidul de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pot pronunta la BiTdi, insa am avut 2.0 tdi CFGB (cel de 170 cp, pe Passat CC) si in 6 ani nu mi-a consumat deloc antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel si eu pe B7 cffb. Masina mai este o saptamana in garantie. O sa incerc sa fac niste verificari, si in functie de problema poate apuc sa rezolv pe garantie. Desi cred ca e prea mic timpul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!