Jump to content

Pierde apa din vas destul de multa


AlexandruGalati
 Share

Postare recomandată

AlexandruGalati

Salutare colegi ! Passat 2.0 190CP Adblue 2015 ! 
La un drum de Bucuresti , cand a terminat autostrada , sa aprins apa in bord , deschis capota si verificat nu avea deloc apa in vas , a completat apa cca 1 litru  si a pornit , la nici 5 km din nou fara apa in vas ! 
Masina adusa pe platforma acasa ca sa evite riscurile mai mari ! Astazi dimineata i-am pus apa in vas si am fugit la service , demontat scut tot , verificat pe unde ar pierde apa , nici urma de apa nicaieri , apa abia ajunsese la 90 cand am ajuns la service , pana la service nu a scazut deloc apa ! Vazand ca nu sunt urme de apa am zis sa o lasa asa fara scut si sa o scot sa ma dau la ea vreo 20 km , sa vad daca scade apa , am facut 68 km cu ea si apa tot la nivel era ! 
Ajuns inapoi la service si apa la nivel , fara urme de pierderi de apa pe nicaieri ! Montat scutul inapoi si am plecat cu ea ! Acum intrebarea este : Ce anume sa se fi intamplat incat sa se ajunga la pierderea apei inclusiv dupa o completare iar acum sa nu mai piarda apa ( cel putin cei 68 km facuti acum numai cu turatie ridicata am mers sa vad daca arunca pe undeva apa si nimic ) 

Daca ma trezesc din nou ca dispare apa ce anume sa fie ? Imi da cu virgula tare , cat de cat ma pricep , dar nu pot intelege cum sa nu mai ia apa acum , m-am gandit ca a deschis circuitul si si-a luat apa daca s-ar fi schimbat distributia inainte , sau nu stiu , imi da cu virgula ! Va multumesc si astept raspunsurile celor care ma pot ajuta cu ceva ce ar putea fi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca mai dispare poti banui garnitura de chiulasa sau termoflotul (racitor ulei). Antigelul fie il scoti pe evaucare sub forma de fum alb fie se amesteca cu uleiul din baie, de la caz la caz.

O vaga banuiala ca e vorba de garnitura de chiulasa in cazul tau si antigelul dispare pe turatie, gen mers pe autostrada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AlexandruGalati

Masina nu scoate fum / nu are mers neregulat / nu are urme de apa pe joja de ulei ! Iar , daca ar fi fost garnitura de chiulasa , nu pierdea apa in 68 km in forja  facuti cu masina acum ? 

Modificat de AlexandruGalati
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca nu sunt pierderi exterioare vizibile, scurgeri..atunci mai raman alea 2 cauze posibile spuse mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AlexandruGalati

Pai inteleg ce spui , insa , unde ar fi apa , daca nivelul uleiul e normal ca inainte , nu are urme de apa , masina merge exact ca inainte fara nici o problema , nu scoate gram de fum , daca ar fi fost garnitura , nu ar fi fost si simtome ? Plus ca nu inteleg , de ce in 68 km facut doar tras de ea , nu a pierdut apa ? Iar atunci in 5 km a disparut apa din vas ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai era un fenomen, cauzat de suctiunea facuta de vaccum , tot de la garnitura de chiulasa...in asa fel incat in mers ramanea vasul gol, iara la oprire, desfacand busonul de la vas  atigelul reveana in vas.

 

In cazul asta nu scoate fum alb pe evacuare

Modificat de jhonutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AlexandruGalati

Si , cum se testeaza daca e racitorul de ulei sau garnitura de chiulasa ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la racitor se vad urme la joja, se vede uleiul daca e diluat...din ce spui tu nu asta ar fi cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AlexandruGalati

Fix asta a facut prima data , cand a dat drumul la capacul de la apa , a mai ajuns un sfert de vas cu antigel , apoi dupa completare , in nici 5 km a disparut iar insa de data asta la deschiderea vasului nu a mai venit apa inapoi ! 

Nu , uleiul este la acelasi nivel pe joja , la 1 litru de apa ma gandesc ca crestea considerabil nivelul uleiului pe joja plus ca probabil ar fi avut si spuma ceva de la amestecare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AI facut schimbul de antigel recent? Inainte de aparitia problemei? Poate e vorba doar de o bula de aer ramas captiva in instalatie in cazul in care s-a facut schimbul recent de lichid de racire.

Urmareste in continuare si vezi daca mai face.

Modificat de jhonutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AlexandruGalati

Nu stiu daca a fost abia facut schimbul , masina e cumparata de cca 1 luna , eu la asta m-am gandit poate i-a schimbat distributia sau antigelul , primul lucru venit in minte asta a fost , astept cu nerabdare sa vad acum daca mai dispare apa din vas , sper sa nu mai dispara , dar daca dispare trebuie cumva sa identific cauza reala incat sa nu schimbe aiurea piese la masina si sa fie de fapt din alta parte 

La proba am mers cu caldura inchisa ca imi era mie cald , vreau sa vad si cu ea deschisa daca se intampla , m-am gandit sa nu fie si de la partea cu caldura ceva pe la caloriferul de caldura ori nu stiu ce sa mai zic 

Modificat de AlexandruGalati
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dap. Tine-o sub observatie. Se poate intampla sa raman captiv aer pe circuit cand se schimba antigelul, iara in momentul cand iese se poate produce fenomenul descris. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AlexandruGalati

Iti multumesc mult de informatie ! Voi revenii cu detalii 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca si cu caldura pornita. Mie imi pierdea antigel din cauza unui furtun fisurat care intra in calorifer. Si pierdea in special cand motorul functiona in regim de turatii mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AlexandruGalati

Asta suspectez si eu ca pe baza caldurii e ceva ! Dar , revin cu un update , astazi am desfacut vasul din nou , in momentul cand deschid vasul apa creste in vas inapoi la nivel , ea fiind sub nivelul maxim ajunge la maxim , dar la a mea , aceeasi masina , desfac vasul la fel si nu se modifica deloc nivelul apei in vas , ce sa fie de se modifica nivelul apei cand desfac capacul de la vas ? 
Mai am o nedumerire , sub vasul de la masina vad ca prelinge apa , acum nu stiu daca da apa pe la supraplin sau e fisurat , cert este ca vad apa cum se prelinge de pe vas dedesubt 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti-am spus mai sus, cand se intampla asta e de la garnitura de chiulasa. Sper sa nu fie cazul tau, dar de obicei asta e. Dar de obicei scade mult...aproape se goleste vasul si al deschiderea busonului revine inapoi.

vaccumul motorului face depresiune in instalatia de racire cand garnitura de chiulasa e ciupita.

Modificat de jhonutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AlexandruGalati

Pfff , aiurea rau ! Daca e garnitura de chiulasa , costisitoare operatiunea ? Ce anume sa iau in calcul sa schimbe in cazul asta ? Am inteles ca trebuie schimbate si garniturile de la admisie etc ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AlexandruGalati

Revin cu o intrebare : Exista vreo varianta de testare sigura , care sa imi spuna exact daca este garnitura de chiulasa ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista un tester ce detecteaza gazele din apa de racire. Insa nu pot sa zic 100% ca functioneaza ca n-am testat personal. Insa merita sa incerci ca nu costa mult.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AlexandruGalati

Super idee , insa unde as gasii de cumparat ? Ma gandesc , reprezentanta nu are posibilitatea verificarii exacte pt problema asta , nu au nimic special pt a testa ? Ca sa sun direct la ei daca e 

Modificat de AlexandruGalati
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/24/2019 at 1:37 PM, jhonutz said:

vaccumul motorului face depresiune in instalatia de racire cand garnitura de chiulasa e ciupita.

Fara suparare, eu nu am auzit in viata mea de asa ceva. Adica te referi ca in momentul cand pistonul coboara, apa ar fi supta in cilindru? Sa zicem ca este arsa garnitura intre cilindru si circuitul de racire. Apa intra acolo in cilindru si este in final evacuata pe esapament sub forma de aburi. Dar cand pistonul urca si are loc explozia care este cu multe ordine de marime mai mare decat "vacuum-ul", gazele ar trebui sa intre in circuitul de racire, presiunea sa creasca, furtunele sa fie tari ca piatra, lichidul sa refuleze din borcan, vaporii de ulei sa se vada depusi pe interiorul vasului de expansiune. Deci nici vorba de depresiune, este vorba de presiune.

 

On 12/24/2019 at 1:13 PM, AlexandruGalati said:

ce sa fie de se modifica nivelul apei cand desfac capacul de la vas ? 

  Nu inteleg ce zici. La toate masinile daca desfaci vasul de expansiune nivelul creste. Este ceva normal. Circuitul de racire lucreaza sub presiune, trebuie sa fie peste 1 atm. Daca nu ar fi asa ar fierbe apa la 90 grade daca am fi pe un munte inalt. Deci la o masina fara nici un defect instalatia este sub presiune, furtunele dilatate, radiatoarele la fel. Cand desfaci capacul de la vas presiunea dispare, furtunele se strang si nivelul apei creste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AlexandruGalati

Iti multumesc pt raspunsuri ! Trebuie sa cercetez bine pt ca nu vreau sa cred ca ar fi garnitura de chiulasa momentan , sper sa ii dau de cap , poate vre-un coleg cu B8 daca a patit asa ceva ! Seara frumoasa 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, Ebi said:

Fara suparare, eu nu am auzit in viata mea de asa ceva. Adica te referi ca in momentul cand pistonul coboara, apa ar fi supta in cilindru? Sa zicem ca este arsa garnitura intre cilindru si circuitul de racire. Apa intra acolo in cilindru si este in final evacuata pe esapament sub forma de aburi. Dar cand pistonul urca si are loc explozia care este cu multe ordine de marime mai mare decat "vacuum-ul", gazele ar trebui sa intre in circuitul de racire, presiunea sa creasca, furtunele sa fie tari ca piatra, lichidul sa refuleze din borcan, vaporii de ulei sa se vada depusi pe interiorul vasului de expansiune. Deci nici vorba de depresiune, este vorba de presiune.

 

  

Este exact ce am spus, pe timpul functionarii "suge" apa din vasul de expansiune, la unele motoare cand garnitura de chiulasa e defecta, desuruband busonul vasului apa revine inapoi.  Mai cauta informatii si afli, e vorba in special de motoarele cu canal de racire in jurul cilindrului.

Bine inteles ca nu o sa desfaci motorul pe baza la ce scrie pe forum, totul se ia ca informativ, consulti mecanici ca sa vada la fata locului si pe urma se ia decizia.

 


Modificat de jhonutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
AlexandruGalati

Salut ! Am fost azi la alt service pt a testa daca e chiulasa defecte cu acea solutie care se pune la gura vasului de expansiune si daca se inverzeste indica prezenta gazelor , nu sa inverzit si verdictul a fost ca nu e chiulasa sau garnitura , nici nu ma asteptam sa fie ! Acum incep alte verificari .... de ce sa ma apuc sa mai verific ? Apa in vas scade in ceva zile insa dand drumul la capac apa este la acelasi nivel observ , ca si cum nu ar arunca apa nicaieri si ar fi tot in circuit cumva , imi da cu virgula tare si as vrea sa ii dau de cap ... ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!