Jump to content

ID.3 - detalii pre lansare


Recommended Posts

@kolfleading eu auzisem de livrări începând din  Iunie, posibil sa ma înșel. Am un prieten care are și el rezervare și o să-l întreb dacă știe ceva.

@mandelu asa era vorba și anul asta și cam în fiecare an, inclusiv când am luat eu e-Up! - ul îmi ziceau reprezentanții de vânzări de la Smart (am vrut sa iau Smart ForTwo EQ inainte de e-Up! dar nu aveau în stoc) sa ma grăbesc cu comanda ca nu se știe cât tine bonusul asta... Au trecut 3 ani de atunci! :)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 478
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    88

  • Rave

    66

  • mandelu

    60

  • IRONICK

    25

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Numai mie mi se pare aiurea zona pe care am incercuit-o in poza? Nu stiu ce rol are, dar nu arata bine deloc imbinarile in zona respectiva. Eu zic ca cei care si-au luat e-golf cu reducere de 4-7

Problemele de software ale masinilor electrice sunt mai grele decat par. EV-urile construite acum de producatorii auto traditionali folosesc in continuare PLC-uri (Programmable Logic Controller) care

Cred ca aici își are locul. Înțeleg ca testul are loc la 130kmh    

Posted Images

kolfleading

Mie dealerul mi-a spus "Iulie - August".

Poza de pe pagina anterioara e de la ceva lansare oficiala in Spania, cica e proaspata, de ieri seara.

Termenul de livrare ma cam streseaza putin, pentru ca actuala masina, pe care eventual o s-o dau la Rabla, are ambreiajul terminat. Reparatia e vreo 2000 RON si nu cred ca mai rezista pana in Septembrie. Deja patineaza aproape la fiecare plecare de pe loc...Mi-e teama ca o sa raman pieton cu rabla-n curte pana vine ID.3-ul...

Edited by kolfleading
Link to post
Share on other sites

Daca se termina fondurile la Rabla Plus, ai vreo clauza ceva in contract?

Ma gandescca vor fi multi cu e-up, citigo si alte cele, care vor lua prima la inceputul programului

Link to post
Share on other sites
kolfleading

Eu acum detin doar o rezervare. Am o factura de 1000 EUR pe care scrie "REZERVARE COTA PRODUCTIE" si un cod de rezervare format din 10 caractere (litere si cifre).

Conform politicii VW, pot oricand sa renunt la aceasta rezervare si voi primi banii inapoi.

Momentan nu se poate face comanda ferma.

Rezervarea va fi transformata intr-o comanda ferma cu un contract aferent probabil in luna Mai, cand Volkswagen va deschide "comenzile oficiale". Cu aceasta ocazie voi achita si un avans de 15%.

Inca nu stiu sa-ti raspund ce va contine contractul vis-a-vis de increngatura cu programul Rabla+ si cu numarul limitat de tichete.

Link to post
Share on other sites

@tudy_cnu Citisem undeva, nu mai țin minte acum unde ca sa verific și sa postez sursa, ca bugetul Rabla Plus pe 2020 ajunge pentru 3.500 de "prime".

Cumva mi-e greu sa cred ca o sa fie depășit acest număr în Romania având în vedere ca nu s-a sărit de 2.000 de mașini "full electric" anual în ultimii ani. Interesul este mare, da, dar cu doar 100 de Citigo disponibile și oameni care strâmbă din nas la e-up! din cauza pretului cred ca sunt suficiente tichete pentru toată lumea :)

Link to post
Share on other sites
Cocojambo1

Cica ar fi probleme si mai dureaza pana incep livrarile... 

Sursa

"The start into the electrical age is getting very bumpy for CEO Herbert Diess. More than 10,000 technicians are currently trying to solve the problems on the showpiece car ID.3. And there are already signs of the first personnel casualties.

Volkswagen plant Wolfsburg, Hall 74, 8.30 a.m. Every working day, software experts, engineers and top managers meet here for a half-hour morning round. Head of Development Frank Welsch (55) is a regular participant, as are Christian Senger (45), Member of the Board of Management for Digital Affairs, and Thomas Ulbrich (53), who is responsible for electromobility. Suppliers send top people. Almost all the board members were there; sometimes Volkswagen boss Herbert Diess (61) comes himself and shows the importance of the morning round.

Because even if the advertising ("Now you can") has been suggesting for months that it's about to start - the e-mobile is not ready for the masses. And many at the top of the company doubt that it will be ready by summer as planned.

If it goes wrong, the ID.3 could destroy careers, theoretically even those of Herbert Diess. New drivetrain, new software and electronics architecture: ID.3 stands for the transformation to an electrical and technology group. It is Diess' very personal project. The group boss also manages the VW brand.

All the more important is the rescue round. This is where the technical problems are discussed, this is where orders are placed which are then processed by ID.3 teams throughout the group. More than 10,000 technicians and engineers are currently working on ID.3, including externals, they say in Wolfsburg. They have just brought in hundreds of additional experts, top people from Audi and Porsche, for example; they are flown in on Mondays and out again on Fridays.

When Chancellor Angela Merkel (65) personally came to Zwickau at the beginning of November 2019 for the start of production, it looked as if everything was going according to plan. Only the cars are rolling, at the moment, according to the production schedule, there are a good 50 of them a day, stupidly parked. The software does not work as it should.

The basic architecture was developed too hastily, say VW experts, system parts often don't understand each other and have mistakes. At some point in the next few months, when the quality is right, commands will be issued and the software will be installed.

Did Diess want too much too fast? In addition to the electric drive, a completely new software organization was necessary? The Porsches and Piëchs, major owners and actually Diess' most important allies, have never really been convinced of their protégé's electric focus. Now they are getting restless. In small group discussions they expressed their displeasure, they say.

Employee boss Bernd Osterloh (63) and the IG-Metall parliamentary group remind internally that the VW group missed out on billions in 2018 because of the delayed changeover to new emission regulations - and now fear similar things in terms of CO2 penalties. The group must save 30 grams of CO2 per car in order to achieve the EU targets, as Herbert Diess himself recently said. 30 grams, that would be a fine of around ten billion euros in 2020. Indisputable.

Without the ID.3, fines cannot be avoided. Purely electric vehicles will still be charged twice this year. VW would have to sell 100,000 ID.3s in 2020 to meet the targets; this is how they originally calculated. They have now reduced this number; 80,000 must also be enough. The E-Golf and E-up, both of which have a compromising electric performance and are both in deficit, are supposed to make up for the shortfall a bit. Both are currently being squandered with high discounts. This speaks more for panic than for trust in ID.3.

Audis e-tron and Porsche's Taycan could also help, because the CO2 emissions are calculated for the group in Brussels. But there is a catch there too. Audi has already lowered the forecasts for the e-tron. They wanted to sell their electric SUV and a spin-off in 2020 up to 70,000 times. In the meantime, the scenarios have reached a good 40,000; battery experts consider this figure to be wishful thinking, which is how big the battery crisis is.

LG Chem supplies too few battery cells and is constantly reporting new production problems. Batteries from Samsung, which are to be added in the summer, do not yet have the necessary quality. Audi and Porsche, whose Taycan uses cells similar to those of the e-tron, are battling to make up for the low capacity. The matter went to the group board of directors. Porsche boss Oliver Blume (51) won.

Herbert Diess had an idea of how difficult the start into e-mobility would be. He said at a top management conference in January that compliance with the limit values for supplying, building and selling cars with batteries was "perhaps the most difficult task Volkswagen has ever had to face.

The problems are everywhere. They just postponed the Taycan delivery in Germany again for several weeks. The Ionity charging station joint venture, also supported by Volkswagen, is nowhere near as far as promised. And the teams responsible for the next electric VW ID.4 - scheduled to start at the end of 2020 - are urgently waiting for the people who now have to save the ID.3; a cascade of postponements is in the offing.

But the real battle will be fought in Hall 74. In the afternoon at 4 pm, the ID.3 rescuers will meet for the second time every day. What problems have they solved, what has remained open, where do they need to step up their efforts again? They are working in a disciplined manner on the electrical front, almost militarily, as contributors tell.

The hundreds of test drivers who are on the road in the evenings and at night report new faults every morning in Hall 74; up to 300 would do it every day, says one who is often there. Negative scenarios of a delay of three to a maximum of twelve months are already circulating, which Diess' people dismiss as "complete nonsense".

But what to do if it doesn't work? Then it will have personnel consequences away from the CEO.

With foresight, Diess has expanded the VW brand board of directors to a council of eleven. In the event of a major ID.3 delay, he could fire various board members. Welsch, Head of Development, has been joined by Chief Technology Officer Matthias Rabe (57), who could take over. Another digital board member is also being sought, according to Wolfsburg. Herbert Diess has put up walls of fire - at least as far as he is concerned."

Link to post
Share on other sites
  • Administrator
29 minute în urmă, Cocojambo1 a scris:

LG Chem supplies too few battery cells and is constantly reporting new production problems. Batteries from Samsung, which are to be added in the summer, do not yet have the necessary quality.

Mda, asta cam asa e. Odata din cauza materiei prime care nu se gaseste asa usor si doi din cauza ca celulele de baterii se produc in china si momentan nu prea se lucreaza acolo din cauza virusului. anul asta va fi interesant cu masinile electrice pentru ca eu nu vad sa aduca pe piata atatea cate zic ei.

Link to post
Share on other sites

"...Volkswagen ar putea fi nevoită să amâne livrările hatchback-ului electric ID.3 programate pentru vara acestui an din cauza faptului că nu a rezolvat încă problemele de software, potrivit presei germane...".

 

Link to post
Share on other sites

stirea era ca ar putea amana pana la 1 an. mi se pare greu de crezut. rescriu windowsul, ce fac intr-un an? astea de regula se rezolva in saptamani. hai sa zicem 2-3 luni. dar 1 an? sincer.....intr-un an ma astept sa apara multe marci cu masini electrice compacte.

Link to post
Share on other sites
kolfleading

Partea cu "pana la 1 an" este bagata din burta de "ziaristi".

Link to post
Share on other sites

Problemele de software ale masinilor electrice sunt mai grele decat par. EV-urile construite acum de producatorii auto traditionali folosesc in continuare PLC-uri (Programmable Logic Controller) care sunt o solutie foarte eficienta in cazul masinilor ICE pentru ca manageuiesc fiecare sub-sistem in parte, iar riscul de fail e mult mai mic. Dar in momentul in care le folosesti intr-un EV, iti cam tai craca de sub picioare pentru ca in acelasi timp va trebui sa folosesti si un sistem centralizat, cu un sistem de operare, care sa manageuiasca toata masina, sa optimizeze consumul de energie etc. si ...foarte important...sa suporte OTA updates. Iar in viata reala , atunci cand PLC-urile trebuie sa lucreze cu un sistem central pe care functioneaza un OS, si trebuie sa "trateze" o gramada de variabile, automat apar si o grama de erori. 

Tesla, nefiind un producator traditional, a evitat PLC-urile si a inglobat sub forma de software toate controllerele subsistemelor masinii direct in OS. Nu a fost simplu nici pentru ei la inceput, insa acum viata lor e mult mai usoara. Si inca mai descopera erori, dar OTA updates e de mare ajutor in cazul asta. Unde mai pui ca aceasta solutie permite folosirea AI-ului pe o scara mult mai larga si mult mai usor de implementat.

Asta e ...din acest motiv Tesla e atat de parte azi...pentru ca a fost conceputa ca un laptop pe roti...VW si restul producatorilor traditionali se incapataneaza sa ramana...traditionali

Link to post
Share on other sites
kolfleading
On 2/25/2020 at 11:52 AM, Cocojambo1 said:

Cica ar fi probleme si mai dureaza pana incep livrarile... 

Sursa

Unii spun ca "Manager Magazin", sursa acestor zvonuri, este un tabloid al stirilor de business si cu tendinte de manipulare a preturilor actiunilor la bursa.

Sursa: vedeti comentariile de la filmul de mai jos.


 

Edited by kolfleading
Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Ce bine arata ID3 pe verde !!

EB09D7E3-B455-49EC-BBF0-3F821A500087.jpeg

E8D18170-670A-49A6-B956-2D28B5391ABF.jpeg

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc
On 11/1/2019 at 5:55 PM, skoderia said:

 

De asemeni cei de la Ploiesti urmeaza sa construiasca si statii, doua am inteles si vor putea incarca nu doar cei de acolo ci si noi ceilalti, nu stiu daca doar din grupul WAG sau chiar toata lumea, oricum este de bine. La inceput va fi chiar gratis o perioada si mai apoi cu bani. Sper totusi sa fie de putere minim 50kw.

Una e deja gata. O sa ajung la ei si revin cu detalii de putere, acces etc.

La id3 sunt 45 comandate de importator, din care cam 30 au deja client.

Astept confirmarea inceperii productiei si a livrarii masinilor (august -septembrie se pare) ; si start la rabla (plus) --> maxim 120 zile pana la livrare ca sa te incadrezi la Rabla.... Deci nu cred ca prind rabla asta, ci cea din toamna...

Acum am inceput demersul pt priza  380  acasa , probabil 22kwh, dar parca inventezi apa calda la birocratie...

La id3 sunt 3 nivele de echipare, si deocamdata doar 1 de baterie.

https://www.volkswagen.ro/id3

Mai multe detalii:

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/stories/12-facts-on-the-idcharger-5615

 

As fi vrut wallbox lor, dar nu e disponibil inca. Abia prin toamna dupa lansarea 1st ed.

Si cel existent deja este acesta: 5GE054400

https://www.etka-shop.com/access/jacobs/etka2details/5GE054400-WallBox

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc
On 2/25/2020 at 8:14 AM, kolfleading said:

Eu acum detin doar o rezervare. Am o factura de 1000 EUR pe care scrie "REZERVARE COTA PRODUCTIE" si un cod de rezervare format din 10 caractere (litere si cifre).

Conform politicii VW, pot oricand sa renunt la aceasta rezervare si voi primi banii inapoi.

Momentan nu se poate face comanda ferma.

Rezervarea va fi transformata intr-o comanda ferma cu un contract aferent probabil in luna Mai, cand Volkswagen va deschide "comenzile oficiale". Cu aceasta ocazie voi achita si un avans de 15%.

Inca nu stiu sa-ti raspund ce va contine contractul vis-a-vis de increngatura cu programul Rabla+ si cu numarul limitat de tichete.

Hai ca am eu vesti.

Legea spune 120zile pana la livrare. Cum livrarea este cel mai probabil august-septembrie, probabil nu putem accesa rabla asta, ci partea 2 din toamna. Daca totul merge optimist, vei accesa ultimele tichete Prin mai din rabla asta sa tragi de timp maximum. 

Dar esti sigur ca e varianta de 201 cai? Eu citisem ca e cea de 154 la 1st edition...Adica PRO de mai jos, nu Pro Power

https://insideevs.com/news/401952/more-details-vw-id3-revealed/

On 2/24/2020 at 11:10 AM, kolfleading said:

 

Dupa mai multe drive-teste cu tot felul de masini electrice, m-am decis ca urmatoarea mea masina o sa fie electrica, motivul principal fiind usurinta cu care se conduce si confortul. In tinerete am fost un pic petrolhead, si un pic mai mult car geek, dar acum m-am plictisit de mestecat in benzina prin oras, pe unde fac 95% din rulaj.

Haha bine spus. Dupa Audi S3, Lupo de curse, fac si eu pasul asta... Imi place ideea.

Edited by Bogdan_wrc
Link to post
Share on other sites

ID 3 1st vine cu bateria de 58kW și motorul de 200cp în toate cele 3 variante de echipare

20200308_091235.thumb.jpg.65c152355770d3c7d53f6131b31704c3.jpg

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

Nu se vede detaliu asta in poza de putere dar ma bucur. Aveam emotii ca imi va lipsi ... Sentimentul.

Edited by Bogdan_wrc
Link to post
Share on other sites

Pai nu este trecut motorul tocmai pentru ca este același la toate variantele de echipare.

Comenzile pentru variantele cu baterie mica/mare și/sau cu motorul mic se deschid abia în toamna urmând ca livrările sa înceapă anul viitor. 

Nota personala: @Bogdan_wrc dacă acum ceva ani baleam la topicul S3-ului tău acum abia aștept sa deschizi topic ID3-ului :))

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc
22 minutes ago, Rave said:

Pai nu este trecut motorul tocmai pentru ca este același la toate variantele de echipare.

Comenzile pentru variantele cu baterie mica/mare și/sau cu motorul mic se deschid abia în toamna urmând ca livrările sa înceapă anul viitor. 

 

Stiu. Sunt in tema :) cu 1st ed....doar ca citisem ca la 58 vor fi 2 puteri...in link pus mai sus. Si la 1st ed apare ala mic.

ot:  Daca iti placea s3, sa vezi lupo.... Proper race car, a amestecat sentimentele s3ului. Nu il regret... Din contra. Zambet mai mare si lung nu am avut. Partipat in campionat de turisme..,  

id3 nu va avea topic. Nu am timp, si nici nu va avea nimic special. :)  

Link to post
Share on other sites

Mai gândește-te! :)

Este cea mai așteptată mașina electrica în acest moment, și nu doar de la VW, și sunt mulți interesati de impresii de folosire în lumea reala, nu neapărată de tuning si/sau personalizare, plus ca are câteva tehnologii noi de care mulți sunt curioși. 

Un update săptămânal, sau măcar lunar, ar satisface curiozitatea multor oameni și, poate, i-ar convinge ca viitorul este nu doar electric ci și ok. :)

Link to post
Share on other sites
detinator

Tehnologii noi comparat cu ce... e putin dezamagitor ce solutii au ales, de la caroserie si pana la orice

Frane pe tambur...

tractiune spate... 

Mai bine mareau autonomia la eGolf... satisfacea pe toata lumea

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

Avand in vedere platforma noua MEB nu MQB ca la golf... E tot nou.

Stim ca frana spate e tambur? Sigur? Sau doar ceva capsulat? E rwd pt a pastra liniste. Zumzait motor il tine departe de sofer...

E o masina noua dezvoltata de la 0 pe electric... Nu adaptata ca la golf. Are alt spatiu interior, alte marimi...

 

Rave, or sa mai fie altele si mai speciale :)

Link to post
Share on other sites
kolfleading

Eu cred ca e RWD pentru ca asta permite un habitaclu mai spatios.

Sunt 100% sigur ca va fi motorul de 204 CP (150 kW). Asta apare la 1St Edition prin toate prezentarile pe care le-am vazut.

M-ai zapacit si m-ai confuzat total cu cele 120 de zile. 😲

Pentru mine e exclus sa platesc peste 26 K EUR, asa ca problema e serioasa.

Ma bucur ca franele pe spate sunt pe tambur. E o solutie mai buna pentru o masina electrica si mai fiabila avand in vedere frana de mana electrica. Frana de mana electrica pe discuri e cam problematica.

Link to post
Share on other sites
mandelu
36 minutes ago, detinator said:

Tehnologii noi comparat cu ce... e putin dezamagitor ce solutii au ales, de la caroserie si pana la orice

Frane pe tambur...

tractiune spate... 

Mai bine mareau autonomia la eGolf... satisfacea pe toata lumea

sa stii ca dpdv al interiorului era clar mai bun ala de egolf. id3 arata mai modest la interior dupa parerea mea, dar inteleg de ce, nu e o intamplare. dar si pret competiv si calitate mare....cam greu.

numai ca golful nu era gandit in principal ca o masina electrica. id3 are bateria in totalitate in podea, deci au gandit de la inceput asa. iar tractiunea spate nu e deloc rea. plus ca astfel au marit spatiul la pasageri.  pentru cine vrea multa calitate in interior, nici golf nu e destul, trebuie sa se uite la a3.

Edited by mandelu
Link to post
Share on other sites
  • Aerofan unpinned this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • NoCO2
      By NoCO2
      Am văzut în manual cum se montează cupla pentru suportul de bicicletă, poate cineva să confirme că această cuplă este in dotarea mașinii la livrare?

    • Rave
      By Rave
      Aici o sa lăsăm proprietarii sa ne ofere impresii și experiente despre ID.3, dacă vor
    • kolfleading
      By kolfleading
      Se intampla chestii interesante cu livrarile ID3 in Romania.
       
      Pe FB au aparut doua persoane, una din Timisoara si una din Cluj, cu urmatoarele informatii:
      cel din Timisoara avea prebooking 1000 EUR achitat pentru modelul de baza,  si-a dus masina veche la Rabla, avea dosar de leasing aprobat cel din Cluj avea prebooking 1000 EUR achitat pentru modelul de baza, si-a dus masina veche la Rabla, avea contract semnat, achitase 10% avans  
      Ambii au fost informati de catre dealer ca NU li se va livra masina comandata...ca poate anul viitor...
      Ambii au fost informati ca importatorul central a vandut masina rezervata de ei altor cumparatori.
      Celui din Timisoara i s-a oferit varianta sa mai puna 5000 EUR si sa cumpere un exemplar 1St Edition Plus.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri