Jump to content

ID.3 - detalii pre lansare


Recommended Posts

  • Administrator

Mie nu-mi plac deloc, masinile astea electrice parca nu-mi dau nici o stare. O caroserie patratoasa si inalta. La fel ca si I3-ul de la BMW, si ala arata de parca mai bine nu ar arata :)  sa nu mai vorbesc de Zoe si alte masini de genul. Singura care arata a masina e Tesla, sincer, restul sunt niste masini patratoase. Bun, ma refer la masini electrice ieftine nu de variantele sport sau SUV. E-Tron-ul de exemplu arata a masina, Jaguar-ul E-Pace la fel. Sa nu mai vorbim de Porsche. Insa alea sunt masini pentru oameni ce si le permit. Pentru omul de rand, nu mai au forme frumoase. I am so sad 😕 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 478
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    88

  • Rave

    66

  • mandelu

    60

  • IRONICK

    25

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Numai mie mi se pare aiurea zona pe care am incercuit-o in poza? Nu stiu ce rol are, dar nu arata bine deloc imbinarile in zona respectiva. Eu zic ca cei care si-au luat e-golf cu reducere de 4-7

Problemele de software ale masinilor electrice sunt mai grele decat par. EV-urile construite acum de producatorii auto traditionali folosesc in continuare PLC-uri (Programmable Logic Controller) care

Cred ca aici își are locul. Înțeleg ca testul are loc la 130kmh    

Posted Images

Adrian Mitrea a mai facut un live pe pagina FB, aseara, de la Frankfurt, in care sunt mai multe ID-uri. Mai multe culori, variante de interior.

Eu ma asteptam sa aiba frunk. Fiind o masina conceputa direct sa fie electrica nu pot sa inteleg de ce nu au pus asa ceva.

 

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

@Aerofan si mini au scos la 30.000 model full electric. In caroserie de masina normale este motorizarea si tehnologia din i3s . 

Link to post
Share on other sites

E bine ca nu s-a plans nimeni (inca) de viteza maxima :)

Totusi sunt cateva chestii care ma fac reticent in legatura cu masina asta:

  • Viteza de incarcare pt modelul de baza este de 50kW, probabil in spiritul VW, vrei mai mult, sari cu banul.
  • Garantia pt baterii e de doar 160K km/8ani, ...mno pt cine o cumpara de noua sa zicem ca 5 ani poti dormi linistit, dar piata SH o sa fie interesanta;  :) 
  • Bancheta aia din spate nu stiu cat de comfortabila o sa fie pt un drum mai lung, dar pana nu testezi e mai greu de dat cu parerea.
  • Lipsa butoanelor fizice la interior... meh, depinde de gusturi, dar, personal, prefer sa am pe ce sa apas decat sa bajbai prin meniuri si butoane tactile.
  • Lipsa unui frunk... macar cat sa depozitezi cablurile de incarcare, pierzi si spatiu in spate din cauza lor.

Ma rog, poate sunt eu prea pretentios, dar totusi e o masina care o sa plece de la 30K si probabil o sa ajunga la 45K in top spec? 

 

Link to post
Share on other sites

Cred ca o sa depaseasca 50K in varianta cu baterie de 77kWh, cu optionale.

Incarcarea la 100kW e optionala, deci da, trebuie sa platesti.

Pentru Romania, viteza maxima de 160km/h e suficienta, oricum nu voie legal mai mult de 140km/h :)

Pretul mi se pare o idee maricel. Mai potrivit ar fi fost 25K euro pentru varianta standard, 30K pentru baterie mid si 35K pentru cea long range.

Edited by yeeeeman
Link to post
Share on other sites

mie nu imi place interiorul, pe spate nu are discuri!!!! (wtf) ci tambure. cotiera nu se poate numi cotiera, nici nu inteleg cum sa faci asa ceva. dar in rest sunt multe lucruri bune, spatiul in spate clar mai mare ca la golf (stiu ca ziceam ca nu cred, dar se vede clar in filme). puterea e exceptionala, 204cp pe o electrica e absolut fantastica, cine nu crede sa priveasca in oras cum pleaca i3-urile de la semafoare. si e imposibil sa plece toti cu ele cat de tare pot. spulbera la orice demaraj golful meu de 122, fara discutii. ma rog, probabil pe viraje, fiind mai grea, nu mai spulbera nimic, dar e alta discutie. mai conteaza si suspensii, latime cauciucuri etc. dar oricum e de bine cu puterea. iar autonomia reala chiar si vara/iarna (ca atunci are consum mai mare)  probabil ca tot va fi pe la 300km la cea de 420. din cate inteleg cele pt romania sunt precomandate toate!!

Edited by mandelu
Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Nu e un tambur de frana cum stiai la masini in anii 199x. E recuperator de energie (franeaza ea si reincarci bateria in acest timp din energia respectiva)

Link to post
Share on other sites

da, stiu, dar tot nu am incredere ca franeaza ca un golf. si la o masina regula e ca cu atat mai puternica acceleratia la fel trebuie sa fie si frana. iar asta accelereaza, nu gluma. deci franele trebuie sa fie pe masura. ma rog, astept teste.

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

100% nu franeaza ca un golf. Am testat 7zile i3s si m-am indagostit de ideea de electrica. Dar franele slabe sunt unul din bubele la o astfel de masina (impreuna cu anvelope "eco" inguste)

Link to post
Share on other sites

Spatiul din spate este aproape daca nu identic cu cat e la Leon 5f, pana la pasat mai are mult. Nu e loc putin, dar nici mult, e mai mult decat intr-un seria 3 de ex.

Calitatea interioara la materiale, design, este iar de Leon, e sub skoda si in mod cert sub VW golf.  Banuiesc ca cei interesati de aceasta masina sunt cei care vor o masina electrica.

 

 

Edited by deenman
Link to post
Share on other sites

Cei interesati de aceasta masina sunt clar interesati de o masina electrica, pentru ca nu exista nicio varianta a ID. 3-ului cu motor termic. :))

Si, mai exact de atat, sunt oameni care prefera sa dea 5.000 de euro in plus pe 100km range in plus si nu pe plastice moi pe fetele de usi si, in acelasi timp, nu au sau nu vor sa dea mai multi bani pe o masina "premium". Adica fix oamenii care cumpara un Leon, de exemplu... aceeasi masina ca Golf-ul dar cu standarde ceva mai joase pentru cei care nu cred ca merita sa dai bani in plus pe chestii fara importanta (pentru ei). Sa nu uitam ca cea mai "faimoasa" masina electrica este si cea mai criticata pentru calitatea asamblarii interiorului, si nu numai, si tot se vinde in draci la preturi exorbitante pentru oamenii normali.

Eu sunt unul dintre oamenii multumiti de interiorul Leon-ului pe care l-am avut, raportat la pretul lui. Daca masina era mai scumpa nu cred ca merita sau trebuia sa compenseze cu altceva. ID. 3-ul compenseaza cu o tehnologie foarte dorita si foarte ok si eu ma declar multumit de el chiar si cu fetele de usi din plastic dur (ca posesor multumit de e-Up! mi se pare chiar ok interiorul de ID. 3 :) ) Competitorii de ~400km range si pret apropiat de ID. 3 sunt Kia e-Niro, Hyundai Kona Electric si Tesla Model 3, toate cam la acelasi nivel de "calitate" sau "minimalism" al interiorului.

Mie mi se pare o masina corecta. Nu, nu este masina cu calitatea interiorului de Passat (desi sunt oameni nemultumiti si de acela), pret de Up!, acceleratie de Golf R si autonomie de 700km dar... niciuna nu este. Mai ales nu la pretul asta (eu ma refer strict la pretul platit de cumparatori dupa aplicarea primei de la stat, fara ea se schimba datele problemei dar nu luam in calcul varianta asta atata timp cat prima inca exista). Nu este o masina WOW, nu este un Must Buy, sunt alternative mai bune ( la alte preturi) dar masina este corecta. :)

Link to post
Share on other sites

Prima logica este cea de mai jos (am 'derulat' exact la momentul respectiv) si cea mai vizibila.

 

Link to post
Share on other sites

A doua logica vine de la caroseria masinii si tine de structura. Unghiul mare al montantilor 'A' face ca peretele antifoc sa urce foarte mult. Compromis intre siguranta si vizibilitate.

Un unghi mai mare al parbrizului aduce castiguri pe mai multe planuri, dar se pierde din vizibilitatea pe viraj.

id.thumb.jpg.61d5b0590de8efd5b178fd8cf442ff67.jpg

Edited by IRONICK
Link to post
Share on other sites

Parca asta arata mai bine decat ID3, la exterior cel putin.

 

 

 

Link to post
Share on other sites
On 9/13/2019 at 10:45 PM, Rave said:

Cei interesati de aceasta masina sunt clar interesati de o masina electrica, pentru ca nu exista nicio varianta a ID. 3-ului cu motor termic. :))

Si, mai exact de atat, sunt oameni care prefera sa dea 5.000 de euro in plus pe 100km range in plus si nu pe plastice moi pe fetele de usi si, in acelasi timp, nu au sau nu vor sa dea mai multi bani pe o masina "premium". Adica fix oamenii care cumpara un Leon, de exemplu... aceeasi masina ca Golf-ul dar cu standarde ceva mai joase pentru cei care nu cred ca merita sa dai bani in plus pe chestii fara importanta (pentru ei). Sa nu uitam ca cea mai "faimoasa" masina electrica este si cea mai criticata pentru calitatea asamblarii interiorului, si nu numai, si tot se vinde in draci la preturi exorbitante pentru oamenii normali.

 

 

pe de alta parte nu imi iau masina doar ca sa ma coste mai putin transportul cu ea. ca pe ideea asta orice motor de peste 1.6 e dauna totala la consum. nu mai zic de viteze de autostrada. e un cumul de factori, unde pretul de transport conteaza, dar nu e singurul si nici cel mai important. asa, iti pot face la comanda una fara scaune, tapiterii, sisteme de siguranta si altele, dar ieftina si cu autonomie imensa :D

Link to post
Share on other sites

Eh, sa nu exageram totusi... :))

Faptul ca masina are fetele de usi din plastic si nu din plastic moale sau piele, artificiala ca vorbim de o masina Eco Friendly 😛 , nu e echivalent cu o masina "cheala"... Si un ID. 3 full electric de 140 de cai, sau cat are varianta basic, nu e deloc o masina inceata. e-Up!-ul meu are 80 de cai si e mai rapid decat orice masina de 120-150cp in oras prin semi-aglomeratie. Nu mai vorbesc de cel cu motorul de 200 de cai, ala e... sa zicem special :)

Si interiorul nici nu e foarte important! De ce zic asta...?! Pai sunt 2 motive foarte clare.

1. Aceleasi discutii erau si cand a aparut Octavia 3 si era toata lumea nemultumita ca are fetele de usi din plastic si... masina s-a vandut in draci! Aparent toti cumparatorii ei au trecut peste faptul ca erau mai premium fetele de usi de la O2 decat cele din O3 si s-au concentrat pe celelalte avantaje oferite de masina si aparent "riscul" asumat de Skoda a dat roade si masina e un succes... Ca erau oamenii mai multumiti daca fetele de usi erau mai premium la aceeasi bani este indiscutabil dar nu traim intr-o lume ideala ci intr-o lume cam de... cacao :) bazata pe capitalism. Asta-i viata!

2. VW are deja in line-up o masina full electrica cvasi-premium dupa cum vor ei sa zica. Anume actualul e-Golf! Care ofera totul la nivelul unui Golf dar si un range decent. Si care... nu e chiar cumparata pentru ca oamenii, desi se dau zmei si cer chestii nu vor sa si plateasca pretul cerut pentru toate acele chestii si vor mai mult pentru banii aia. Asa ca ID. 3-ul ofera fix asta. Mai mult range, cu costul unui interior mai... spartan sa zicem, si la fel de multa tehnologie, pentru cine vrea. Si eu pun pariu ca masina asta se va vinde mult mai bine decat actualul Golf.

Daca e sa vorbim despre dezavantajele ID. 3-ului atunci are 2 mari.

Primul dezavantaj este tractiunea spate, care este mai delicata pentru majoritatea soferilor, mai ales cu o masina cu 300Nm (sau cat are ca am uitat) disponibili instant la orice viteza.

Si al doilea este faptul ca motorul este in spate, ceea ce limiteaza spatiul din portbagaj.

Sau na, asa vad eu lucrurile...

Link to post
Share on other sites

 Personal imi doresc lucruri utile, tehnologie. Vreau confort, ergonomie, autonomie. Cred ca cei care se suie intr-o masina si apasa pe plastic/bat in el prima data, nu au decat sa il plateasca.

Da, ma intereseaza calitatea suprafetei materialelor. Sa nu se deformeze, decoloreze, sa nu emane mirosuri, se se curete usor, sa nu se zgarie usor.

Nu tin ca masina sa arate extraordinar la exterior (ca doar nu o conduc de afara si o privesc cum arata), iar la interior trebuie sa imi asigure functiile scopului pentru care am luat-o.

Masina nu-i ceva de 'fala', este doar o masina cu care te deplasezi.

Evident, fiecare vede lucrurile in felul lui.

Edited by IRONICK
Link to post
Share on other sites

discurile de frana sunt TEHNOLOGIE! nici pe mine nu ma intereseaza calitatea materialelor doar ca sa am pe ce pune mana. dar nu ma duc de la un golf cu interior misto la o masina cu interior mult mai naspa doar ca e electrica. pt mine asta nu se cheama progres, ci regres. adica ori avansez pe toata linia, sau stagnez in anumite parti, dar regres no way.

https://0-100.ro/2019/09/23/premiera-lui-volkswagen-id-3-la-frankfurt-tot-ce-am-aflat/

deci aia cu leduri acc adica tehnologie e echiparea 2. si la ce are mai cer macar 4-5k in plus., adica  e clar.

 

cum sa se vanda mai bine ca un golf? sa ne trezim un pic. un golf se vinde un sute de mii de exemplare, asta doar 30k  se fabrica. o sa se vanda mai bine cand o sa fie raportul pret/ce ofera mult mai bun, momentan mai are de lucru.

Link to post
Share on other sites

E adevarat ca s-au suplimentat locurile pentru Romania? Regret ca nu m-am inscris la momentul oportun :(

Link to post
Share on other sites
22 hours ago, mandelu said:

cum sa se vanda mai bine ca un golf?

Oups, am vrut sa scriu mai bine decat actualul e-Golf :D My bad, sorry!

Si da, teoretic ai dreptate. Practic, nu! Mergand pe gandirea "merg mai bine pe toate planurile sau deloc" in vreo 20 de ani ajungi la Porsche sau Bentley... Cumpararea unei masini, orice fel de masina ar fi ea si in orice gama de pret, reprezinta un compromis implicit pe care ori il accepti ori nu... Intotdeauna o sa fie loc de mai bine, daca ai si banii necesari pentru acel "mai bine". Si Golf-ul 7 a venit cu suspensie spate semi-independenta pe motorizarile slabe (la Seat/Skoda si pe cele medii) si fete de usi din plastic dur pe spate si tot s-au vandut bine masinile pentru ca suficienti oameni au convenit ca sunt ok cu acel compromis. La fel o sa fie si cu ID. 3-ul...

La fel cum suspensia spate semi-independenta era un regres fata de modelul anterior si oamenii urlau ca masina o sa-si piarda stabilitatea si ca nu mai e confortabila si bla bla... N-a fost asa! Asa e si acum. Suna prost "tambure pe spate" in loc de discuri de frana. Da! Dar o masina electrica oricum "franeaza" cel putin 50%, mai ales in oras, fara sa foloseasca franele. Asa ca ce conteaza ce fel de sistem de franare are pe spate daca oricum e cvasi-inutil?! Da, suna mai bine "discuri spate de 310mm" in loc de "tambure" si clar arata mai bine si mai "masina viitorului" dar n-ar fi folositi si ar costa mai mult o eventuala inlocuire a placutelor si discurilor, chiar daca si aia mai rara. E asa un fel de... "daca exista tehnologie de frane ceramice eu de ce inca am discuri de otel?!" si raspunsul este simplu. Pentru ca raportul dintre cat dai si ce primesti(sau cat este de util) nu este favorabil si eficacitatea lor nu-si merita costul crescut in cazul acesta. Cu atat mai mult cu cat masina vine cu baterii de capacitati mai mult decat decente care costa destul de mult si ei sunt nevoiti sa taie din costuri oriunde pot pentru a pastra un pret cat mai mic si a face masina accesibila tuturor oamenilor. Aceasta masina se vrea a fi ce a fost atat Beetle-ul cat si Golf-ul la vremea lor, o masina decenta accesibila intregului popor. Acum evident ca cine vrea mai mult nu are decat sa plateasca mai mult si va primi mai mult; cuvantul de ordine al acestei masini este "accesibil" ceea ce, in cam orice industrie de pe planeta, se poate echivala cu "compromis" :))

Stiind cat de mult franez folosind frana, adica doar cand opresc masina sau in situatii de urgenta pentru ca in rest nu ma apropii de pedala aia, dar si avand tambure pe e-Up!, totusi o masina cat un Golf de grea, are 1.250Kg, si cu 210Nm, adica mai mult decat un 1.0 / 1.2 TSI(care vin din fabrica cu discuri pe spate), eu sunt ok cu sistemul asta de franare. Nu asta este unul dintre dezavantajele masinii pentru mine. Sincer sa fiu, nu l-am luat in calcul nici ca avantaj nici ca dezavantaj, efectiv mi-a fost indiferent acest lucru avand in vedere cat de putin conteaza la genul asta de masina...

Si nu, nu se fac doar 30.000 de unitati. Acela este numarul de rezervari facute deja, si platite, pentru ID.3 1ST. Modelul ID. 3 1ST este un model special de lansare, de aceea se si numeste First(1ST), care vine cu niste optiuni care n-or sa mai fie disponibile dupa ce masina se lanseaza in productia de serie; adica niste culori, tapiterii si alte chestii inutile. Cand incepe productia de serie or sa fie disponibile toate modelele si toate bateriile si abia atunci o sa avem si preturi pentru fiecare versiune in parte.

Strict personal pentru mine e cam mult 40.000 pentru 1ST. Astept ceva mediu la 35.000 (25.000 dupa subventia de la stat) care sper sa vina de la Seat (care-mi si pare mai ok ca design). Clar nu ma uit la bateria mare, sunt foarte happy cu cea medie si chiar si cu cea mica (personal vreau masina asta doar pentru oras si drumuri rare la mare/munte sau in apropierea Bucurestiului, ceea ce e ok si cu bateria mica; pentru drumuri cu adevarat lungi pastrez termica), si ca dotari pachetul mediu de la editia 1ST mi se pare decent. Daca Seat o sa ofere masina asta cu motorul mic, nu cel de 200CP, cu bateria medie si pachetul mediu de dotari la 35.000 o sa o cumpar. Daca nu, exista si alte alternative pe piata! ;) 

Link to post
Share on other sites
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • NoCO2
      By NoCO2
      Am văzut în manual cum se montează cupla pentru suportul de bicicletă, poate cineva să confirme că această cuplă este in dotarea mașinii la livrare?

    • Rave
      By Rave
      Aici o sa lăsăm proprietarii sa ne ofere impresii și experiente despre ID.3, dacă vor
    • kolfleading
      By kolfleading
      Se intampla chestii interesante cu livrarile ID3 in Romania.
       
      Pe FB au aparut doua persoane, una din Timisoara si una din Cluj, cu urmatoarele informatii:
      cel din Timisoara avea prebooking 1000 EUR achitat pentru modelul de baza,  si-a dus masina veche la Rabla, avea dosar de leasing aprobat cel din Cluj avea prebooking 1000 EUR achitat pentru modelul de baza, si-a dus masina veche la Rabla, avea contract semnat, achitase 10% avans  
      Ambii au fost informati de catre dealer ca NU li se va livra masina comandata...ca poate anul viitor...
      Ambii au fost informati ca importatorul central a vandut masina rezervata de ei altor cumparatori.
      Celui din Timisoara i s-a oferit varianta sa mai puna 5000 EUR si sa cumpere un exemplar 1St Edition Plus.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri