Jump to content

ID.3 - detalii pre lansare


Recommended Posts

  • Replies 478
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    88

  • Rave

    66

  • mandelu

    60

  • IRONICK

    25

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Numai mie mi se pare aiurea zona pe care am incercuit-o in poza? Nu stiu ce rol are, dar nu arata bine deloc imbinarile in zona respectiva. Eu zic ca cei care si-au luat e-golf cu reducere de 4-7

Problemele de software ale masinilor electrice sunt mai grele decat par. EV-urile construite acum de producatorii auto traditionali folosesc in continuare PLC-uri (Programmable Logic Controller) care

Cred ca aici își are locul. Înțeleg ca testul are loc la 130kmh    

Posted Images

Da. Dar nu toate vor fi onorate asa ca vor ramane cateva modele la liber. Astea pe langa cele cateva aduse pentru showroom \ test drive de catre unele reprezentante.

Link to post
Share on other sites

https://0-100.ro/2019/11/06/volkswagen-id-3-l-am-rezervat-cum-de-ce-cat-costa/

deci se confirma preturile. bune preturi. nu ma asteptam. si inteleg de la Adrian Mitrea, din ce spune pe acolo ca prima varianta are si clima si scaune lombare, doar ca nu sunt reglabile. intrebarea e daca are si sistemul ala de preincalzire, foarte util. daca ramane ecobonusul de 10k, iese un id3 sensibil mai ieftin ca un golf 8 gte (chiar si decat ala de 204cp, ca doar nu o sa fie sub 26k, cand actualul gte pleaca de la 37k). poate vin cu preturi bune si la g8.

Edited by mandelu
Link to post
Share on other sites
On 11/4/2019 at 10:23 PM, Rave said:

Da. Dar nu toate vor fi onorate asa ca vor ramane cateva modele la liber. Astea pe langa cele cateva aduse pentru showroom \ test drive de catre unele reprezentante.

umbla vorba ca sunt dealeri unde strategic multi dintre angajati au bagat rezervari pt id.3...

Link to post
Share on other sites

Tipic..eu am incercat sa rezerv dupa aprox 10-12 zile din momentul in care s-a deschis optiunea de rezervare si evident ca nu mai puteam face nimic.

Link to post
Share on other sites

Sincer ma uit si ma minunez. Ceva nu se leaga. Cum se face ca Golful a cam fost mereu cel mai scump din clasa fata de competitori, mai putin cei premium, iar acum vine ID.3 cu un pret mult sub restul lumii ( daca ne raportam la capacitatea bateriei si dimensiunile masinii). Lasam deoparte interiorul de Dacie, ca asta e sa fim corecti, dar cu autonomie de 420km WLTP si 36.000E este chiar bomba si cu optionalele respective. Pai e-Golful cum am luat ( nu va ganditi ca-mi pare rau, stiam si auzisem de ID.3 si ce preturi se prefigurau) este cu pret de pornire 33.000E si una peste alta nu are optionalele din ID.3.  De asemeni E-up, cum se face ca ii pun o baterie dublu ca si capacitate si ii mai taie si din pret. Eu unul nu inteleg sau ajung sa inteleg daca vor face magarii, iar aici puteti vedea ce surprize sunt cu noul Zoe, asa zis de 52kwh capacitate baterie si in realitate e doar de vreo 42kwh. Adica la acelasi pret cu modelul precedent si specificatii imbunatatite doar pe hartie.

Sper sa ma insel eu, dar cum ii stiu eu pe astia de la VW, pomeni de genul asta nu prea dau asa usor.

Sa nu mai spun, Golful si Upul sunt niste adaptari ale unor proiecte existente, ID.3 este un proiect nou, care presupune o cheltuiala ce trebuie recuperata intr-un fel sau altul. Acum astia chiar produc bateriile astea cu costuri de nimic si ne-au prostit pana acum ca de fapt ce scumpe sunt si au vandut actualele modele cu profit fara numar ori ceva e putred cu noile modele, ca doar din plasticele de interior nu au redus ei asa drastic din costuri.

Link to post
Share on other sites

Pretul mic nu se obtine doar din materiale, ci si din calcule de contabilitate si marketing.

VW mizeaza viitorul companiei pe acest ID 3. Ei vor ca acest model (sau platforma mai exact) sa reprezinte pentru companie ce a reprezentat atat Beetle-ul cat si primul Golf, fiecare la vremea lui. Adica sa fie un best seller si o masina de volume mari, chiar foarte mari, care sa propulseze si restul modelelor companiei in fata. De aici si numele lui, se vrea al 3-lea model care sa ramana in istorie la fel ca Beetle (1) si primul Golf (2); urmeaza ID (3).

Oamenii care cumpara un Golf si sunt multumiti de el se gandesc apoi sa cumpere un Passat, Tiguan sau Touareg. Asta vor sa faca ei si cu ID 3. Sa fie prima masina electrica de volum mare, pe care sa o cumpere toata lumea si sunt sanse foarte mari ca cei care cumpara un ID 3 sa ramana tot in familia VW si sa treaca la alte modele mai scumpe. Si au nevoie de tot ajutorul posibil pentru a scapa de stigmatul Dieselgate si a trece la Eco.

Dar volume mari nu se pot obtine cu preturi mari, cel putin nu la un model nou si diferit fata de ce e acum pe piata (electricele inca sunt privite stramb de multi). Masina trebuie sa treaca printr-o perioada grea, si lunga, in care sa convinga oamenii ca e ce trebuie si ca masinile electrice chiar reprezinta viitorul, chiar daca ne place asta sau nu. De aici pretul mic de vanzare si dotarile destul de bune, mai ales pentru pretul asta; nu trebuie sa ai prea multe motive sa o refuzi; plasticele moi, statistic vorbind, nu reprezinta o prioritate pentru majoritatea cumparatorilor, de aici decizia de a renunta la ele si a economisi bani sau a-i folosi pe altceva. Ar fi dragut sa vina masina cu asa ceva? Da! Este lipsa lor un motiv suficient de puternic sa te faca sa nu cumperi masina? Nu, din pacate...

Ei pot accepta acum o marja de profit mai mica la ID 3, sau chiar 0 (dar nu prea sunt genul asta), pe care sa o vada ca pe o investitie pe termen lung si sa o recupereze dupa cativa ani cand masina va vinde numere record si oamenii se vor lasa convinsi sa cumpere si modelele mai scumpe ale companiei care vor fi bazate, mai mult sau mai putin, pe aceeasi platforma si aceeasi tehnologie. Abia atunci vor incepe sa recupereze si chiar sa castige bani (vezi Tesla care era in pragul falimentului de cateva ori).

Deci nu e nimic putred in Danemarca. E doar o companie gigant din Germania care incearca sa-si consolideze pozitia pe piata, si sa faca tot la fel de multi bani ca pana acum (daca nu mai multi), pentru urmatorii 20-30 de ani... :)

Link to post
Share on other sites

Sper sa ai dreptate =Rave= si daca intr-adevar datele despre baterie, autonomie, timp de incarcare sunt cele mentionate, parerea mea este ca vor declansa o revolutie mai mare decat a facut-o Tesla si asta datorita faptului ca va fi o masina electrica disponibila pentru o categorie mult mai mare de populatie. Eu sunt curios ce vor face ceilalti gen e-208, e-corsa, Zoe, si nu numai cand varianta cu baterie mica va fi disponibila si la un pret zic ei sub 30.000E. Acolo va fi adevarata lovitura, de asta zic, ori e ceva putred pe undeva, ori daca e pe bune, atunci va lovi rau de tot in piata si pe noi consumatorii nu poate decat sa ne bucure. Va fi ceva de genul Duster 4x4 la pret de Polo, doar ca Dacia nu are notorietatea VW si vedem bine ce amploare au luat vanzarile marcii autohtone. Abia astept !!!

Link to post
Share on other sites

@skoderia Asta e si ideea, sa revolutioneze piata cu un model electric decent pe care sa si-l permita toata lumea. Asta au facut si cu Beetle-ul si cu Golf-ul, la vremea lor, e o chestie care a functionat pentru ei in trecut si e foarte posibil sa functioneze si acum.

Si asta este declaratia lor, nu parerea mea. Si-au expus planul si sperantele pe care le au cu acest model la lansare. Teoretic, ar trebui sa asistam acum, si sa contribuim cei care avem de gand sa si cumparam masina asta, la scrierea istoriei. :)

Link to post
Share on other sites

Ar trebuie comparat si pretul de top (varianta Max - 47.5k) cu cel a unui concurent asemanator, care in acest caz singurul ar fi (pt moment cel putin) Tesla Model 3. Si parca deodata masina nu mai e atat de accesibila. E posibil ca odata cu deschiderea fabricii Tesla din Germania, sa scada pretul la model 3.

Eu cred ca range-ul de preturi anuntat (deocamdata doar pt 1st ed.) vine ca o anticipare a trendului viitor, unde ar trebui sa se observe o reducere de preturi. Bineinteles ca VW nu o sa mai reduca (sau daca o s-o faca nu o sa fie ceva substantial), dar deja clientii si-au format o idee si o sa ramana pe ID3. Prea putini se vor schimba, mai ales ca dpdv al marketing ului sunt foarte bine pozitionati iar oferta asta agresiva o sa ramana multora 'intiparita pe retina'. 

Adevarul e ca sunt anumite modele care sunt extrem de scumpe pt ce ofera: Zoe, e Corsa...etc. Nu ma refer doar la autonomie, ci prinvind masina ca 'un intreg'.

Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Rave said:

Asta e si ideea, sa revolutioneze piata cu un model electric decent pe care sa si-l permita toata lumea

  Te referi la toata lumea din Suedia sau Danemarca, nu? Modelul de masina electrica pe care sa si-l permita romanii de ex. ar trebui sa fie ca si ID3 si sa coste maxim 15000 euro. Deocamdata concurenta este de genul, care poate sa ceara mai mult si sa si primeasca. Preturile vor scadea drastic dar numai dupa ce vine cineva cu niste preturi cu adevarat accesibile. (as vrea sa fie Dacia).

   Stie cineva ce inseamna totusi I.D.? Sunt initialele de la ceva? Eu am cautat dar nu am gasit. Am mai gasit ca au 'marca inregistrata" si pe ID1,2,3,4...10 si X. Adica eventuale masini mai mici si mai mari inclusiv un SUV, I.D.X.

Link to post
Share on other sites

In alta ordine de idei , din ce spun toti comentatorii pe net , ID nu par sa fie initiale de la ceva anume

Asa s-a ales ca ar suna bine

Link to post
Share on other sites

Cu numele se intampla deja in multe domenii (ex. telecom: unii au nume simple la abonamente, altii folosesc culori, animale, numere etc), in functie de cum reactioneaza clientii la ele.

Imaginatia e componenta care te ajuta sa retii, este vorba de perceptie (se fac studii) si influentarea deciziei de cumparare. Dep. de marketing au inceput sa aiba cat mai mult de spus in alegeri.

Oricum, mi se pare ca a durat mult pana si-au dat seama, mai ales daca comentatorii sunt formatori de opinie.

 

Edited by IRONICK
Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Baieti, am facut putina ordine pe aici ca incepea un iz de discutii contradictorii si pana la flame si cearta nu mai era decat un pas. Va rog on topic si remember:
"Pe acest forum se acceptă combaterea ideilor, nu și a persoanelor!"

Multumesc de intelegere.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

O sa ajung eu, maine seara, la lansarea oficiala asa ca daca aveti ceva intrebari\curiozitati si gasesc pe cineva care sa-mi si raspunda la ele puteti sa le expuneti aici si o sa fac tot posibilul sa gasesc niste raspunsuri. :)

Link to post
Share on other sites

Buuuun... ID 3-ul s-a lansat oficial si in Romania!

20191129_212620.thumb.jpg.2a54ed62c093631956d36c9837411684.jpg

Impresii...

Arata bine in realitate! Chiar foarte bine! 

20191129_212701.thumb.jpg.01f54757647efc7938dee99eca60e2d4.jpg

Are dimensiunile aproape perfecte. Destul de mica pentru traficul nostru minunat, cat un Golf adica, dar interiorul este destul de spatios, nu stiu daca e chiar ca un Passat dar e ceva mai ok decat Golf-ul.

20191129_212734.thumb.jpg.f901712b83641065ab961ac41334b29f.jpg

Scaunul soferului era putin mai in spate decat mi-ar fi placut mie (nu mult) dar pe locul din spatele lui mai aveam destule degete pana sa-l ating(am ~1.84m); suficient cat sa mearga 4 adulti linistiti si fara sa se simta inghesuiti.

20191129_212830.thumb.jpg.b1187f66b75948a9abb22e690f0aec1f.jpg

Per total masina e ok ca dimensiuni si feeling. Ce e putin ciudat e ca de fiecare data cand m-am dat jos din ea am ramas surprins de cat de inalta este, stand pe scaun nu atingeam pamantul fara sa intind ceva mai mult piciorul, pozitia e mai de Crossover, asa... Si tot putin ciudat este ca masina, desi relativ spatioasa, pare putin claustrofobica in spate (si din cauza plafonului negru) dar Golf-ul clar pare mai aerisit... Ceea ce nu e neaparat rau, mie imi plac masinile care dau impresia asta ca te strang strans, asa...

20191129_212904.jpg

Acum lucrurile rele... Modelul expus era 1st Max, adica varianta de top, cu pret de ceva peste 45.000 de euro pe care nu simt ca-i merita! Nici ca masina si nici ca masina electrica!

Materialele... sunt mai slabute, da, dar departe de a fi deranjante (pentru mine). Sunt ok! Dar nu sunt ok intr-o masina de 45.000 de euro, fie ea si electrica!

20191129_183310.thumb.jpg.4c4424c297491691373a21b6f11f5674.jpg

Dar ca model de baza, cu pret de 36.000 de euro, masina mi se pare ok. Autonomie buna, motor foarte ok, dimensiuni ok, dotari de bun simt... la 25.000 de euro ,daca se mentine prima de la stat la nivelul de acum, chiar mi se pare ok.

Nu stiu ce altceva sa mai scriu, daca aveti vreo curiozitate puteti sa ma intrebati si, daca pot sau stiu, o sa va raspund. :)

Link to post
Share on other sites

am zis ca materialelele nu sunt cine stie ce. se vedea din poze. dar la pretul ala e greu sa dai si dotari si autonomie si putere si pret mic si super calitate la interior. chiar nu ai cum. faza e cum zici tu, ca daca te duci in dotarile scumpe calitatea inferioara sare rau in ochi la pretul ala. pe de alta parte sa iei o electrica ca asta cu 25k euro eu zic ca nu e rau pentru cine vrea neaparat electrica. dar eco-bonusul ala nu va fi vesnic 10k, sa nu ne amagim. cine apuca, sa il foloseasca in 2-3 ani adio, sigur va fi mai mic.

eram convins ca va pleca de pe la 40k, ca ziceau ca e sub 40k si de regula cam inseamna 39900. cand au anuntat 36k eu unul am fost placut surprins. sigur, nu e ieftina nici la 36k, dar daca bateriile sunt asa scumpe.....chiar as vrea sa vad alti producatori ca ofera masina asta la 20k, de exemplu. parerea mea e ca e imposibil. vin ei cu bani de acasa ca sa o produca. poate mai poti taia 1-2k euro, dar in niciun caz zeci de mii. poate vreodata apare vreo revolutie la baterii.

Link to post
Share on other sites

Ce mi se pare mie foarte ok e ca am o vaga banuiala ca modelul de baza cu bateria mica (nu asta medie) si cu motorul mic (cel de 150cp, nu asta de 204cp) o sa fie vreo ~30.000 de euro.

Si cei 330km declarati pentru bateria mica nu suna deloc rau la ~20.000 de euro... Mai ales daca dotarile de baza raman la fel ca la modelele 1st. Partea proasta e ca livrarile pentru versiunile "normale" incep abia in 2121...

Link to post
Share on other sites

Pai asta e intrebarea: crezi ca dotarile de baza raman la fel ca la 1st ed? Eu nu cred...

Pacat de lipsa pompei de caldura la 1st ed...iar cotiera e o gluma proasta.

Sunt curios cam cu ce preturi vin cei de la seat.

ECO bonusul si daca continua sa se mai acorde, o sa fie cam greu de pus mana pe el, avand in vedere ca nr. tichetelor e relatic avelasi, insa nr. celor care isi cumpara masini electrice creste cu mult mai mult.

Link to post
Share on other sites
  • Aerofan pinned this topic
  • 3 weeks later...
kolfleading

Salut,

Sunt posesor de rezervare de ID.3 1St Edition, varianta de baza (36.000 EUR).

Dupa mai multe drive-teste cu tot felul de masini electrice, m-am decis ca urmatoarea mea masina o sa fie electrica, motivul principal fiind usurinta cu care se conduce si confortul. In tinerete am fost un pic petrolhead, si un pic mai mult car geek, dar acum m-am plictisit de mestecat in benzina prin oras, pe unde fac 95% din rulaj.

M-am dus la un dealer VW sa cumpar un e-Golf Mk7.5, era masina care mi-a placut cel mai mult. Eram hotarat sa iau un exemplar de pe stoc. Nu prea ma intereseaza briz-briz-urile la masina. Mi-a placut foarte mult designul interior, materialele, modul cum este compartimentat interiorul, scaunele, amplasarea comenzilor, etc. Erau doar doua chestii majore care nu imi placeau la aceasta masina, dar eram oarecum impacat cu ele stiind ca nici la concurenta nu gasesc ceva mult mai bun:

  1. autonomia reala 200 Km...m-ar fi obligat sa tin totusi si o masina pe combustibili fosili in curte
  2. lipsa incalzire / racire la baterie ... sunt genul care tine o masina multi ani (actuala e la mine de 12 ani) si aveam unele retineri referitor la cum se va pastra bateria > 10 ani fara racire.

In acel moment, dealerul mi-a pus pe masa doua variante:

  1. e-Golf cu baterie 32 kWh utilizabil din 35.8 kWh total, motor 134 CP, la 34.500 EUR.
  2. ID.3 1St, cu baterie 58 kWh utilizabil din 62 kWh total, motor 204 CP, la 36.000 EUR

Diferenta de pret este mica. Diferenta de autonomie si performanta este insa foarte mare. Asa ca am riscat si am ales a doua varianta.

Teoretic cu o autonomie de pana la 420 Km, asta poate sa fie singura masina din familie. Nu cred ca va trebui sa tin fosila. O s-o dau la Rabla.

Am studiat foarte multe articole si am vizionat foarte multe filmulete cu ID.3. Efectiv nu am ce sa-i reprosez. Nu am gasit ceva care sa ma deranjeze. Stiu ca plasticele la interior nu par sa fie la fel de calitative ca la e-Golf, stiu ca designul exterior este foarte "cuminte", neutru, fara nici un pic de agresivitate...nu ma deranjeaza.

Singurul mare dezavantaj si mare risc la ID.3, din punctul meu de vedere, este ca o sa fiu beta-tester pentru VW. Pentru ca stim cu totii ca tot timpul prima generatie la o masina e mai ... cu cantec. Update-uri, rechemari in service, samd. Vom vedea...

Edited by kolfleading
Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru curaj și așteptare ușoară! 

Da, plasticele nu sunt ca cele din e-Golf-ul actual, am rămas puțin dezamăgit de ele la o mașină de ~50.000 de euro cum era cea prezentata la lansarea oficiala, dar nu e un capăt de lume. 

20191129_192523.thumb.jpg.c76f366fed31e5ba347f47258ca5654a.jpg

Neapărat sa lași niște impresii când ajunge ca exista mult interes pentru mașină asta, inclusiv din partea mea. :)

Link to post
Share on other sites
kolfleading

Este un grup de Facebook "VW ID.3 Prebookers Europe". Eu n-am cont de facebook, ca-s mai batran asa...dar nevasta-mea are.

Mi-a trimis o poza de pe acel grup.

Pedidos = Comenzi
Entregas = Livrari

f3.jpg

Link to post
Share on other sites

e bine ca l-ai luat cu 10k reducere, ca am auzit niste zvonuri conform carora de la anul adio ecobonusul de 10k. cum informatia nu e la prima mana, inca nu o cred, dar e de asteptat ca de la un moment dat sa se termine acest ecobonus asa consistent. depinde mult de cate electrice se cumpara. cand zic "sa se termine" ma refer ca sa ii scada considerabil valoarea, nu ca sa fie complet eliminat.

Edited by mandelu
Link to post
Share on other sites
  • Aerofan unpinned this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • NoCO2
      By NoCO2
      Am văzut în manual cum se montează cupla pentru suportul de bicicletă, poate cineva să confirme că această cuplă este in dotarea mașinii la livrare?

    • Rave
      By Rave
      Aici o sa lăsăm proprietarii sa ne ofere impresii și experiente despre ID.3, dacă vor
    • kolfleading
      By kolfleading
      Se intampla chestii interesante cu livrarile ID3 in Romania.
       
      Pe FB au aparut doua persoane, una din Timisoara si una din Cluj, cu urmatoarele informatii:
      cel din Timisoara avea prebooking 1000 EUR achitat pentru modelul de baza,  si-a dus masina veche la Rabla, avea dosar de leasing aprobat cel din Cluj avea prebooking 1000 EUR achitat pentru modelul de baza, si-a dus masina veche la Rabla, avea contract semnat, achitase 10% avans  
      Ambii au fost informati de catre dealer ca NU li se va livra masina comandata...ca poate anul viitor...
      Ambii au fost informati ca importatorul central a vandut masina rezervata de ei altor cumparatori.
      Celui din Timisoara i s-a oferit varianta sa mai puna 5000 EUR si sa cumpere un exemplar 1St Edition Plus.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri