Jump to content

Motorul AJM - probleme specifice , deosebiri ,etc


golfnik
 Share

Postare recomandată

Salutare dragi colegi,

Sunt si eu fericitul posesor de golf 4 1.9 tdi AJM in 6 trepte, un motor foarte buclucas si jucaus care trage extrem de bine inca de la turatii joase.

Sunt foarte multumit de motor mai am cateva luni si face 1 anisor de cand e in posesia mea, urmeaza sa-i schimb distributia kit-ul complet + revizia la 138k km.

Intrebarea mea este urmatoarea: citisem undeva pe net (nu mai tin minte exact pe ce site) motor 1.9 TDI AJM 280 NM @ 1750 rpm este adevarat?? sau cel corect este @1900 rpm, sincer nu m-am uitat in cartea tehnica a masinii.

Va salut!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut. Si eu sunt posesor de G 4 tip motor AJM 115 cp, 6 trept....super multumit. Masina are 200.000 km fara nicio problema. Am luat masina la 130.000 km din germania si nu a picat nimik, doar am schimbat distributia si filtrele. De consumat motorina consuma destul de putin si ulei dar in regim de FUGA....se intelege, in rest super multumit......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bigstar Verifica clapeta de la EGR. Shutt off valve se numeste. Posibil sa fie furtunul de controleaza acutuatorul pleznit/copt si crapat, sau chiar electrovalva. Daca este electrovalva de vina da-mi un mesaj ca am una noua pe acasa. Cand ai treapta inferioara si debrauzi brusc ambreiaju mai trepideaza motorul??? Daca trepideaza si la treapta inferioara este vreun suport de vina.

trebuie sa ma duc la service sa verific ca nu stiu unde se gaseste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici un link: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=22244&st=0 Are si poze si ai tot ce vrei. Bafta. Daca ai intrebari poti sa imi dai un PM sau eventual un telefon cand esti langa masina si te ajut!

furtunu e in regula nu e crapat,dar imi iesi putin ulei pe la gaurile ale mici de la EGR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. si eu am un golf 4 1,9 tdi ajm din 2001, cuplu 285 nm pe talon.masina o am de 2,5 ani. si nu am avut probleme tehnice.acum un an am facut upgrade turbo,intercooler, ambreiaj, evacuare si pot spune ca se comporta destul de bine. mi s-a mai intamplat sa imi sara vreun furtun pe traseul de intercooler dar destul de rar si oricum se remediaza repede :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati cai putere estimezi?? Ai decupat masca din fata sa pui intercooler-ul?

Modificat de Beşcu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu as fi curios ce modificari ai facut la motor "marius WRT", ai putea sa ne dai detalii mai exacte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am montat o turbina garret VNT 17 , intercooler frontal, resoftare la TCM , ambreiaj sachs performance, evacuare traseu complet borla si suspensie. puterea o estimez pe la 180 cp.

la exterior am avut spoiler "carline", praguri si bara spate "kerscher". dar de curand l-am refacut stock.

a fost mai dificil de aranjat intercoolerul pt a incapea bara oem dar a incaput pana la urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asta vroiam sa zic si eu... VNT ala e de pe 2.5 TDI? AKN? Cum ai prins turbo?? Ai facut flansa? As vrea si eu un intercooler dar mie frica. Adica in sensu ca nu vreau sa fac tiganie pe masina.....ma gandesc sa ii schimb bara...sa vedem.. Scuzati-mi offtopicul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VNT17 ii de pe masinile cu 131/150 CP, cea de pe 2.5 stiu ca e VNT 20/22. fara flansa nu se potriveste nici una din cele doua. cu bara stoc ori iti cumperi intercooler mic (cum are marius WRT) ori unu mai mare si schimbi si bara fata cu una mai joasa si ca sa nu continuam prea mult offtopicul vezi ca este o discutie a unui membru care tot pe un AJM a schimbat turbina si altele, dai un search

Modificat de DjHojd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cer scz moderatorilor de offtopic dar am zis sa adaug aici.la intercoolerul din imagine spuneau in specificatii ca suporta aplicatii pana in 240-250 cp inclusiv, deci ar trebui sa fie suficient(cel putin la mine e).

apropo de probleme la ajm, de curand am schimbat modulul de abs, am dat 40 de mil pe el nou ;).intrucat aveam aprinse: matorul de la frana de mana, cel de la ESP si cel de ABS clipocea.masina bloca rotile la o franare cat de cat mai brusca, iar pe diagnoza nu exista comunicare intre modul si unitatea centrala.acum, nu cred ca este o problema specifica, pur si simplu a picat la mine.s-a remediat dar mi s-a parut ciudat ca este asa de scump..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveai problema la partea electrica la pompa de ABS. Sunt niste lipituri acolo. Un electronist te putea ajuta si scapai muult mai ieftin :icon_thumright: sau dezmembrari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur nu e o problema la toate, ai avut ghinion ca s-a intamplat la tine, modulul acela e foarte scump, un prieten de-al meu cauta pe la sroturi de 1an si numa la 400-500 euro gaseste deci nou poate sa fie 40mil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu ajm cu 285nm...am cip de vreo 10000 km si trage de rupe...am masina de 40000km in 18 luni si singurele prb mi se par la suspensie, cade destul de repede dar le schimb la timp si nu se strang multe (cu jante pe 17)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suspensia nu are nici o treaba cu faptu ca ai motor AJM, oricum suspensia in romania ii clar ca pica repede si mai conteaza si pe ce drumuri mergi zilnic si cum eviti gropile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare am si eu un golf 4 Ajm din 2001 si in bord imi arata ca mai am ulei pentru 1500 de km si din anumite probleme cum ar fi ca mi-am spart baia de ulei am fost nevoit sa il inlocuiesc mai devreme .Acum daca stie cineva cum sa fac sa nu imi mai arate in bord ca m-ai am ulei ptr 1500 km (tin sa precizez ca nu dispare nici cand apas pe butonul reset)daca are altcineva vreo idee cum sa fac sa resetez v-as fi foarte recunoscator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare am si eu un golf 4 Ajm din 2001 si in bord imi arata ca mai am ulei pentru 1500 de km si din anumite probleme cum ar fi ca mi-am spart baia de ulei am fost nevoit sa il inlocuiesc mai devreme .Acum daca stie cineva cum sa fac sa nu imi mai arate in bord ca m-ai am ulei ptr 1500 km (tin sa precizez ca nu dispare nici cand apas pe butonul reset)daca are altcineva vreo idee cum sa fac sa resetez v-as fi foarte recunoscator.

arunca un ochi aici in postul 2

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=12075

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare posesorilor de AJM. Si eu am motorul acesta si sunt foarte multumit de modul in care merge. Am vazut ca s-a discutat de punerea interculerului motiv pentru care vreau sa va intreb daca intercooler-ul nu vine cu acest motor? Trebuie adaugat ulterior daca se doreste? Intreb pentru ca eu am vazut ca am intercooler si nu ii pus de mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa traiti am si eu tot AJM 115 cai pe passat variant din 1999 adus acum 1 an si ceva din germania are vreo 290.000km acuma din care vreo 20.000 in romania nam nici o problema cu el doar caraie capu de planetara stanga

in rest e super fuge se infinge are cutie tripronica doar ulei si filtre am bagat pana acum :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, eu tot un AJM pe un Passat din 2000 detin, cu cutie tiptronic.

Am masina de 1 an, are 270.000km.

Ma lasat turbinade ieri incoace, are joc in axul cu pale.

Stie cineva cam ce modele se potrivesc pentru motoarele noastre?

Am gasit una VNT 17 si nu stiu cat este de buna si una VNT 20 de pe un ATJ tot de 1.9

Pretul lor este de aproximativ 220-250 Euro SH.

Poate exista un topic cu asa ceva dar sincer nu am timp sa caut....

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce an e masina si cam cati parai ai dat pe ea/

scuze ca raspund asa de tarziu , nu am mai intrat demult pe forum . masina e din 5/2000 , avea 145k km reali ( carte service ) . acum 149k km si a costat 6700euro .

@ RaXvAn , din cate stiu , merge vnt17 pe ajm .

Modificat de nutzuXXL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am gasit si am si montat totodata un VNT 15, SH 200Euro, merge chiar foarte bine se aude si in relanti cum fluiera usor in tobe. Inainte de a o monta am curatat-o frumos.

Problema mare este ca inca am mult ulei in tobe si cam afum semafoarele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Prima problema mai acuta... azi dimineata mi`a picat ambreiajul...

A ramas apasat si nu se mai ridica... Am impins`o pe trotuar si knd m`am uitat in fata se scurgea lichid de frana de pe la motor. O sa revin zilele astea sa va spun despre ce era vorba. Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Laurentiu_LWR pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!