Jump to content

Motorul AJM - probleme specifice , deosebiri ,etc


golfnik
 Share

Postare recomandată

Colegul Bescu a facut o remarca generala, nu la adresa noastra... In majoritatea graficelor de service de pe net sunt intalnite mile, lucru care dealtfel s-a mai spus pe forum. Totusi nu te lua dupa documente compilate pe cluburi, ci dupa manuale de fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu un ajm si intr-o zi l-am turat in gol pana la vreo 4500 si mi sa aprins becul de la ASR, ce legatura sa aiba ASR daca masina statea pe loc , stie careva ,mersi/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uitati ce am gasit eu pe net :

pe wikipedia:

85 kW (116 PS/114 bhp) @ 4000 rpm, 285 N

Modificat de nutzuXXL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce an e masina si cam cati parai ai dat pe ea/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Imi cer scuze ca sunt cam offtopic, dar nu am gasit un topic legat de zgomot motor si nici nu mai pot adauga un alt topic nou - nu stiu de ce.

Dupa ce am schimbat distributia m-am pricopsit cu un sound nou la motor - sound care nu-l aveam inainte. Mecanicul a spus ca este o rola de vina - nu il cred. Suntetul de care vorbesc il puteti asculta la: http://www.youtube.com/watch?v=4S6IvpP-Njs

Astep pareri si impresii

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu imi pot da seama de ce zgomot vb, in filmuletul respectiv.

Dar verifica totusi furtunele de la turbina la intercooler.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am cuvinte sa mai spun despre motorul AJM ! E o bijuterie si o capodopera in materie de motoare ! Am avut 6 masini din care am scos untul, si tot a mai picat cate ceva la ele, dar la Vw Bora Variant an 2000, motor de 115 cai cu cutie in 6 trepte, motor AJM, 58.000 Km si aproape 3 ani, nu am facut decat sa bag cheia in contact si sa ma folosesc de masina !

E adevarat ca simt o scadere a puterii cu 5- 10 la suta, dar nu am curatat niciodata nimic la intercooler, turbo, vreo valva, vreun furtun etc...

Musteste putin ulei pe la turbosuflanta, dar l-am ignorat ! O fi putin si in intercooler, dar la 10.000 de Km (asa schimb eu cu Castrol 505101 5W 40), nu-mi consuma decat 100-150 de grame.

Atata timp cat pe autostrada viteza mea e de 150-160 Km/h de trei ani, la 2500-2800 de ture / min si nu se da la consum de motorina ori ulei...NO Coment !

Aaaa, i-am schimbat pistonul de ambreiaj, care e si rulment de presiune in cutie (care trebuie data jos :banghead: ), dar aia nu are treaba cu fiabilitatea unui motor ajm...

Acum 48.000 Km am schimbat numai cureaua de distributie (un Bosch) si nimic altceva. Nici macar rola nu i-am schimbat-o, dar vreau sa-i pun tot kit-ul, inclusiv capacul de pompa de apa, ca merita !

Am cheltuit cu ea in trei ani, pe piese, mai putin de 100 (o suta!) de euro (excluzand consumabilele, filtre, placute, becuri, ulei).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu imi pot da seama de ce zgomot vb, in filmuletul respectiv.

Dar verifica totusi furtunele de la turbina la intercooler.

sunetul este unul de genul "pierdere presiune pe la vreun furtun" - mecanicul la care am schimbat distributia sustine ca e o rola - s-a mai uitat odata sa vada daca "toate sunt la locul lor". nu am incredere in el.

Si totusi....chiar nu auziti

Multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, ca si in semnatura si eu ma aflu printre posesorii de AJM, insa la mine sunt alte probleme....parca nu trage destul de bine.....e drept am avut probleme cu turbo dar l-am schimbat(sh cu 80.000km masina) nu stiu ce as putea sa verific sau sa curat(ulei intercoler?).Precizez ca filtrele si distributia sunt schimbate acum 2000 km.

Cineva imi spunea, asta dupa ce a scos joja ca iese cam mult gaz pe acolo si ca masina nu are doar 150k Km si ca e cam obosit motorul ca ar trebui sa-l refac ceva de genul alte pistoane(de alea de reparatie) si ce mai trebui.

Mai precizez ca prima pornire pe zi dimineata scoate un fum de nu poti sta langa ea, insa dupa 2 acceleratii la 1500-2000 ture fumul incepe sa scada in intensitate pana la normal.E un fum f intepator la nas.Ca de motorina nearsa.

Va rog sa ma ajutati si pe mine deoarece inebunesti sa te duci la unu si la atu si sa ai x pareri.as vrea sa rezolv problema insa...nu stiu ce.va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! daca vrei iti pot da nr de tel al mecanicului la care ma duc eu cu masina. e foarte priceput si cred ca ar putea sa ti spuna ce este de facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut probleme cu turbo , tot asa scotea fum dar dupa ce am schimbat turbo cu una reconditionta nu mai scoate fum si trage motorul de numai, ce culare are fumul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

abia acum am vazut ca esti din sibiu ... ;)

:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
sunetul este unul de genul "pierdere presiune pe la vreun furtun" - mecanicul la care am schimbat distributia sustine ca e o rola - s-a mai uitat odata sa vada daca "toate sunt la locul lor". nu am incredere in el.

Si totusi....chiar nu auziti

Multumesc mult

Golfnik am avut si eu aceeasi problema.dar eu am crezut ca este de la pompa de apa.dar cand am desfacut nu aveam nimic pompa de apa.era o rola care era intinsa prea tare ceea ce facea sa apara zgomotul acela.

Ma scuza-ti daca sunt offtopic dar am si eu o problema.cand imi ajunge turometrul la 1800-2000 rpm simt o vibratie in pedala de aceleratie.stie cineva ce poate sa fie?

In rest nici o problema cu acest motor. Am masina de 1 an de zile.Am adus-o personal din belgia.Cand am cumparat-o avea 103.000 km si daca nu m-am dus sa ii fac test sa vad cati km are am spus sa ii schimb distributia sa stau eu linistit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cineva imi spunea, asta dupa ce a scos joja ca iese cam mult gaz pe acolo si ca masina nu are doar 150k Km si ca e cam obosit motorul ca ar trebui sa-l refac ceva de genul alte pistoane(de alea de reparatie) si ce mai trebui.

Mai precizez ca prima pornire pe zi dimineata scoate un fum de nu poti sta langa ea, insa dupa 2 acceleratii la 1500-2000 ture fumul incepe sa scada in intensitate pana la normal.E un fum f intepator la nas.Ca de motorina nearsa.

Salut, Nu am AJM dar m-am documentat destul de mult despre motorul asta inainte sa imi iau masina. Pe forumrile vw din germania utilizatorii recomanda schimbarea garinuturii de chiulasa in situatii ca a ta ( gaze de esapament in ulei ). E clar ca in cazul tau garnitura nu isi mai face treaba. Toti spun ca aceasta garnitura de chiulasa ar fi prost proiectata de la bun inceput. Din cate imi aduc aminte, majoritatea o schimbau pana in 100.000 de km. Ai mai putea verifica daca ai ulei in bracanul de expansiune sau daca dimineata la prima pornire iese un fum alb. O sa ma uit pe forumul de acolo si o sa inicerc sa gasesc topicul dedicat motoarelor AJM cu probleme.

numai bine.

LEDIT: nu cred ca ar trebui sa te apuci de refacut motorul, adica schimbat pistoane etc. Ti-as recomanda sa schimbi garnitura de chiulasa in prima faza.

LEDIT2: Te confrunti si cu pierderi de antigel?

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
sunetul este unul de genul "pierdere presiune pe la vreun furtun" - mecanicul la care am schimbat distributia sustine ca e o rola - s-a mai uitat odata sa vada daca "toate sunt la locul lor". nu am incredere in el.

Si totusi....chiar nu auziti

Multumesc mult

Salut,

Asa cum mai spunea cineva mai sus, zgomotul e provocat de rola intinzatoare a distributiei care e prea stransa. Am patit acelasi lucru dupa schimbarea distributiei la Passat (PD 101CP): la relanti se auzea acelasi zgomot din filmulet care a disparut dupa ce s-a slabit putin tensionarea rolei intinzatoare (am inteles ca exista niste semne pe rola si pe carcasa pentru setarea intinderii).

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

Multumesc pentru raspunsuri.

Intre timp am inlocuit turbo (aveam pierderi de ulei insa tragea masina) si am inlocuit filtru aer, polen, motorina (personal).

Uleiul, filtru ulei si bujiile le-am inlocuit la service si de aici probleme:

Masina scoate fum negru(pana acum nu a vazut fum in viata ei) - am bagat castrol 5W-40 (desi initial primul schimb in rom am bagat castrol long life III - 5W-30 - ulterior m-am uitat pe PR si am vazut ca nu este long life service interval - QG2 - no possibility of activating service interval prolongation)

Pornirea este greoaie - martorul de bujii (spirala) - cand dau la automat - clipaceste si "tacaneste" in bord de zici ca .... si dupa 2 secunde porneste insotit preconizez de un fum negru. Chiar mi s-a intamplat sa nu vrea sa porneasca (s-au auzit tot soiul de zgomote ciudate - nu metalice) si totodata s-a resetat bordul (ma refer la ceas si nr de km parcursi). Pornea greu si inainte, inspecial la cald (sa fie electromotorul?) - dar la -18 grade cu o bujie moarta totusi a pornit; acum la 10 grade noapte face ca toti...

Cauze posibile:

preconizez ca am prea mult ulei - mi-a bagat mecanicul 4.5 litri (normal este de 4.5 litri cu filtru), dar oare nu mai ramasese nimik (300 ml tot cred ca au ramas). Pe joja este exact la indoitura (sa spunem in partea superioara a indoiturii)

bujiile sa nu fi fost bune (beru) sau sa nu fi fost pt nr meu de kw (nu am verificat) - mecanicu a schimbat ce i-am dat - si de aici o ardere incompleta - fum (daca vb prosti rog sa fiu scuzat)

Deci ceva idei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

Intre timp am fost la mecanic - mi-averificat bujiile pe care le-am schimbat - sunt bune - nu sunt arse.

Cica problema ar fi de la baterie - trebuie schimbata (urmeaza sa ma ducumentez putin ref la bateri)

Scuze daca sunt off topic

Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e slabita bateria porneste greu , iar fumul negru e motorina nearsa care se aduna in capul pistoanelor , poate sa fie si elctromotorul de vina,pote sa fie in scurt ,sau ceva de genul asta , masoara bateria sau inprumuta una de la vreun amic si vezi cum merge vreo 2 zile.

Bujiile cu incandescenta nu au treba cu arderea, ele incalzesc camera de ardere pentru a usura pornirea.

poti sa verifici si pompa de tandem, sa vezi ce presiune scoate, la cald pornirea grea pote fi cauzata si de pompa de tandem, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar din cate imi dau eu seama am ceva scurgeri pe la pompa tandem - tre schimbata garnitura cred, cat despre baterie de la pornire ar fi trbuit sa scoata un 11 - a mea scoate un 8,9 - tre schimbata deci

referitor la operatiunea de verificare pompa tandem, schimbare garnitura - se face greu, e complicat - tre sa ma duc la un service de "fitze" gen reprezentanta sau se poate face destul de usor - parca exista o sita acolo care tre curatata de depuneri...

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au un manometru cu o mufa care se monteaza la pompa de tandem si masoara presiunea, a mea pompa de tandem au lipito cei de la servis , incerca intai cu o baterie mai buna si vezi rezultatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut.

Am si eu un golf 4 variant motor ajm 115 CP ,6 trepte si cred k am o probleme cu el ,cand opresc motorul trepideaza destul de tare ,parca nu se opreste cand iau contactul !Mai are careva problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea să ai probleme cu clapeta de oprire sau cu comanda vacumatică a acesteia.Este poziţionată la intrarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ciuda faptului ca a trebuit sa schimb garnitura de chiulasa (problema descrisa in detaliu aici) nu pot decit sa fiu foarte multumit de motor si masina in general. Are acum 187.000 km(nu stiu daca reali sau nu) si trage super, suna bine, nu am avut probleme cu turbo, ulei as putea spune ca nu consuma aproape deloc, ... Folosesc "Aral Tronic 431 5W-40 pompe duse"(scump da' merita).

Am facut un "tur al Europei" de 5000 km acum doi ani, cu consumuri calculate de la plin la plin dupa cel putin 950 km: 5.0 , 5.1, 5.2. Incercat sa tin viteza constanta pe autostrada 130-150 km/h cu ocazionale "rabufniri" la 170-190. La intoarcerea in Cluj, dupa 960 km prin Austria si Ungaria mi-a iesit 4.8(condus mult cu 70-90 dupa iesirea de pe autostrada). Cele 6 viteze isi fac datoria din plin. De cite ori am fost in service am gasit mecanici care sa se mire ca "motorul e complet uscat, fara scurgeri".

Probleme au mai fost, ca la orice masina, dar fara legatura cu motorul AJM (schimbat macarale geamuri laterale, radiator mare racire ruginit si spart, ventilator mare racire, switch semnalizare usa deschisa,...).

Din cite am citit pe acest forum, comparind si cu alte modele, eu zic ca acest motor AJM e foarte reusit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu sunt posesorul unui AJM (6 trepte), am auzit numai lucuri bune despre el si acu pot spune si eu ca sunt multumit de cum merge la drum lung, si cum trage cand e nevoie; are potential si de un mic tuning doar cu chip sau cine vrea un pic mai mult cu un upgrade la turbo-ul de la varianta superioara 130/150 CP. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bigstar Verifica clapeta de la EGR. Shutt off valve se numeste. Posibil sa fie furtunul de controleaza acutuatorul pleznit/copt si crapat, sau chiar electrovalva. Daca este electrovalva de vina da-mi un mesaj ca am una noua pe acasa. Cand ai treapta inferioara si debrauzi brusc ambreiaju mai trepideaza motorul??? Daca trepideaza si la treapta inferioara este vreun suport de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Laurentiu_LWR pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!