Jump to content

Motorul AJM - probleme specifice , deosebiri ,etc


golfnik
 Share

Postare recomandată

@Cata_B: in cartea ta sunt trecuti 310 Nm si la TDI 115 Cp si la 130 CP?

E posibil sa fie cel de 310 Nm pentru ca daca va uitati pe chiptuning.ro la Aspad sunt 2 versiuni de motoare 115 CP, de exemplu cel de 285 ajunge la 339 Nm dupa cip, iar cel de 312! (asa scrie acolo) se ajunge parca pe la 389 Nm. Trag caoncluzia ca au fost si AJM 116 CP 310 Nm, poate la un moment dat din 285 au trecut in 310 pentru o perioada mai scurta de timp. Din cauza asta timpul de 10.3 sec 0-100 km/h care mi l-ai zis mi s-a parut prea bun, asta chiar cred ca e pentru cel de 310 Nm, iar cel de 285 scoate 10.8 sec.

Bescu, cat da la tine timpul 0-100 km/h si consumul mediu la 285 Nm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cartea mea nu e trecut deloc dieselul de 131 de cai. Cat priveste timpii de demaraj 0-100km/h, sunt trecuti astfel: hatchback cutie manuala 10.3, automata 11, 4 motion 10.6. Variant manual 11.1 s , automat 11.8, 4 motion 11.5. Cred ca pur si simplu eu am varianta asta a AJM-ului....de 310 NM. Am masurat de cateva ori empiric demarajul pana la 100km/h si, cu pasager care tinea cronometrul in mana, am scos cam 9.8 s. Deci cred ca oficialul de 10.3 e verosimil. Prin comparatie, am mers cu a4 de 131 de cai care in carte are 9.9 s pana la suta si nu mi s-a parut deloc ca tragea mai bine decat a mea. Oricum, foarte aproape pareau masinile ca performante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal

In cartea mea e doar de 285 nm motorul de 115 Cp (nu 116) si ca timp da 10.3. Pt variant e 11.1

am bagat seria caroseriei pe "Vin decoder" si imi da ca motorul are 285 Nm. sa incerce cineva care are 310 sa vada

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motoarele nu au 116 cp, ci 115. Nu stiu de unde la noi in Romania se aude ca au 116cp.Exemplu autovit, toate sunt trecute cu 116cp.

Modificat de bescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Back on topic.

Me AJM-ist.

Plus 3-4 prieteni care au AJM-uri. Pana acum nici o problema. Raritate nicidecum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bescu, cat da la tine timpul 0-100 km/h si consumul mediu la 285 Nm?

10,3 sec 0-100km\h iar consumul nu stiu exact care este pentru ca nu stiu germana, asa ca scriu exact ca in carte:- stadtisch=6.9

-auberstadtisch=4.2

-insgesamt=5.1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va spun eu care e treaba: nu exista AJM cu 310 Nm. Toate AJM au 285. Moatoarele de 115 care au 310 sunt AUY (cum am eu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai dreptate. Am vazut si pe consumabilele care le-am schimbat la Ajm-ul meu, si scrie "for ajm/auy 85kw" . In sfarsit, multumim ca ne-ai scos din ceata. Tu ai tot 6 trepte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu eu am tiptronic 5 trepte.

Acum intrebarea e alta: de ce AUY are 310 si AJM are 285 pentru ca au aceiasi cai si din cate stiu eu si am vazut sunt aproape identice (o singura chestie care am vazut-o, la schimbul de ulei intra mai mult la mine decat la ajm). Adica ce componenta din motor da cuplul? care este totusi diferenta dintre cele 2 motoare exceptand denumirea?

Modificat de vw golf 2001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferenta dintre cele 2 motoare este data de soft parerea mea. Doar stim ca sunt motoare cu aceleasi caracteristici ale motorului, dar difera cuplul si puterea. Dar se poate si aceeasi putere si cuplu mai mare. :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puterea unui motor (Nm) este data/masurata la vilbrochen, nu la roata. Asa ca nu are de ce sa aibe legatura cu cutia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuplul este forta de rotatie a unui arbore stationar. Se poate creste cuplul fie prin lungirea bratului fie prin marirea fortei . Totusi nu cred ca au un alt tip de arbore si biele mai lungi pe ala de 300 de newton/metru.

Eu am passat 2000 cu motor AJM de 285 newton.

Are 345 000 km facuti numai in RO.de noua . La 150 000 i-au picat pompele duse si chiulasa de la motorina proasta(a mers numai cu motorina de camion si cred ca a gustat cateva plinuri de motorina botezata cu alte aldehide si cetone si mai stiu eu ce :) trasa de prin scurgerile rafinariilor ca dupa aia s-a schimbat furnizorul ).

In rest nu am schimbat nimic pe ea.Urmeaza sa schimb acum termostatul , 2 bujii incandescente, carbunii la electromotor (poate o sa mai gasesc si altceva), turbina (incepe sa dea semne de oboseala).

Discul de ambreiaj si volant nu le-am inlocuit nici acum desi nu stiu cat vor mai duce.

Ulei consuma cam 1-1.5 litri la 15000 km insa pierde pe la turbo .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O modalitate principala prin care se poate obtine o sporire a cuplului unui motor, este marirea compresiei (atentie! nu a raportului de compresie... acesta ramane constant acelasi). Compresia sporita conduce la marirea eficientei termice a arderii, deci forta fiecarei explozii creste. Optimizarea amestecului aer/carburant si a avansului. Evident ar fi si alte modificari mai costisitoare cum ar fi: axe cu came cu timpi si distante de ridicare modificate, supape cu palier marit, modificarea/acordarea coloanei de admisie in vedera usurarii absortiei aerului (filtre free air), racirea aerului admis (injectia de apa, marirea radiatorului intercooler, racire cu apa sau freon), marirea presiunii combustibilului si utilizarea de injectoare speciale ce permit obtinerea unei atomizari a carburantului. Eliminarea restrictiilor evacuarii (catalizator + tobe), a intregii coloane de evacuare. Mai multe detalii aici!

Modificat de Be
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bescu tu ai citit tot topicul sau doar ultimul reply? Aici nu discutam despre tuning ci despre un motor anume (AJM) si posibilitatea de a axista doua variante constructive. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dukku tu ai dat click pe link-ul acela sa vezi ce zice acolo? Citez : "In cazul unui motor, CUPLUL poate fi descris ca forta de rotatie a unui arbore stationar (arbore cotit sau volant)."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

eu am o bora din 2000, 115 cai, ajm, variant. am un consum cam de 6%, mers normal, cu depasiri, nu stat pe loc ca batranii, in afara. daca ma duc ca nebunu, scot un consum de 6,5, iar daca ma duc batraneste, schimbat la maxim 2200 rpm consuma 5,3. voi ce consumuri aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut simultan acest tip de motor pe doua masini: A6 si Passat cel din urma echipat cu cutie cu 6 trepte.

reprizele erau NET superioare la VW, poate si din cauza masei. La ambele am schimbat debitmetrele iar la Audi si garnitura de chiulasa la 280.000 km. astazi masina are peste 350.000 si merge perfect

Nu am avut probl cu turbo, sau altceva.

Oricand as opta din nou pt acest tip de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe Audi nu aveai 6+1 trepte? Daca aveai doar 5 clar nu era AJM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AJM cu peste 200.000. Merge perfect (sper sa nu-l deochi), nu consuma ulei, porneste la sfert, are vlaga in el cat cuprinde. Mutumit foarte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Si eu am un AJM si la 200.000 km mi sa dus turbo, si mi-a bagat ulei in admisie rezultat 7000 lei noi reparatia bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca are doar 200.000? Eu iti garantez ca la 200.000 nu se duce un turbo. Un prieten are un ASZ pe bord 120.000 si masina are 290.000 si inca turbo original si nu pierde gram de ulei pe la el. Si inca un exemplu mai este cineva pe forum, cu un Passat AJM 300.000+ de km toti facuti in Romania si abia a inceput sa scape ulei pe la ax. Aceea turbina a fost curatata o singura data.

Modificat de Be
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Laurentiu_LWR pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!