Jump to content

Alegere anvelope de iarna 2018 / 2019


Radlog
 Share

Postare recomandată

Ca sa contribui la topic, am avut eu Nokian D4 185 R15 pe o fabia, made in Russia. Le-am tinut 2 ierni, timp în care nu s-au rupt sau exfoliat deloc, n-am avut probleme cu materialul, inca erau moi pt a 3-a iarna, insa uzura era cam pronunțată dupa cca 5000km rulati doar în sezonul rece (extrapoland, calculasem atunci un total de 12,000-15,000 km pana sa ajunga sub 4 mm) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme din cate m am documentat au doar wr d4.Eu am wr A4,dupa aprox. 9-10k km s au uzat foarte putin cele pe spate(am masina cu tractiune spate).Daca le rotesc eu zic,ca mai merg safe inca 2 sezoane. 

Modificat de Akos09
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

18 hours ago, SpyreX said:

Ce recomandati pentru 205/55/16 ? Ar fi si alta varianta de luat in calcul inafara de Continental 860 si Michelin Alpin 5 ? 

merci

 

17 hours ago, Dolfin said:

Conti TS860 este locul 1 in multe teste pe dimensiunea aceasta, de ce ai alege altceva?

Daca ar fi dupa teste as alege anvelopa de pe locul 2 pentru testele generale si anume Hankook I*cept RS2.

Mie imi pare ca, daca ma iau dupa datele de aici, stau mai bine decat conti la capitolul carosabil ud si zapada iar pe langa asta au si un pret mult mai bun

https://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/97347/hankook-icept-rs2-review

Nici alegerea cauciucilor nu mai este un lucru simplu :(

Modificat de valyemil81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In timp eu am luat tot timpul brand-ul si tipul de cauciuc care a fost de obicei locul 1, sau 2 in teste, doar de la branduri mari.

Hankook se chinuie si reuseste cu destul succes sa intre ca prima echipare, insa pneurile de prima echipare nu au legatura cu ce se vinde AM (valabil la toti producatorii).

Deci, daca exista buget pentru top, nu inteleg sa aleaga cineva ceva mai putin bun.

Pe AM un brand de top este oricum in fata unui brand medium.

 

Referitor la dimensiuni, daca nu sunt trecute in cartea de identitate nu le folositi.

In caz de dauna si daca sunt investigatii nu este valabil CASCO si nici RCA, ca sa nu mai spun ca nu treceti ITP-ul daca va prezentati cu anvelopele respective la test.

Exista si motive tehnic pentru care nu se pot pune jante mai mici pe anumite modele (motoare mai potente, echipari mai bune, etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gmc_kimi_fan Ia-ti de 16". In caz de control poti ramane fara talon. In caz de accident nu vei primi despagubiri de la asigurator.

Nu va omologa Skoda jantele de 15" pentru tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident @Dolfin ca ce vine de prima echipare este altceva fata de ce gasim AM. Cam asta este valabil la orice nu numai la cauciucuri (ulei, filtre, bielete capete de bara etc).

Stim foarte bine ca si la teste sunt trimise alte produse mult mai bune calitativ decat ceea ce urmeaza a fi vandut pe piata.

Eu prefer, dupa cum am mai spus, sa ma orientez dupa testele specifice dimensiunii de care am nevoie (nu cele la modul general pentru ca exista diferente clare) dar si sa caut pareri ale posesorilor care sunt cei mai buni testeri pentru ca o fac pe banii lor. Ca si noi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact acolo m-am uitat si eu cand am vorbit de Hankook (varianta revizuita) ca o alegere ok.

Pacat ca nu sunt noutati (teste) concludente despre Alpin 6 sa vedem daca merita luat in calcul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am tot intrebat si ziceau unii ca nokian nu ar face dimensiunea 225/50/17 decat in rusia. gasisem la elite tires ploiesti niste preturi ok. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre michelin alpin 6 are cineva vreo idee? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anul acesta am ales sa raman si iarna pe jante de 17 si 225/45/17, eram chitit pe Nexen Winguard Sport 2 in urma celor citite pe aici dar am prins o oferta buna la Debica frigo hp2(266 ron bucata) care au caracteristici similare E la carburant si B la franare, singura diferenta fiind cei 71 db la debica fata de 69 la Nexen.

Din ce am mai citit si pe net tyrereview si alte teste de pe adac si restul , nu am vazut diferenta asa mare(practic la anumite caracteristici multe stau mai slab)intre ceva de buget ca Debica si ceva mai scump nu premium gen Falken,Hankook,kumho,nexen care se invart pe la 400 ron bucata. Mi-a mai placut faptul ca nu sunt XL si nu sunt asa dure, sunt patit de la cele de vara.

Sper sa revin cu feedback bun si la iarna.

1_ABD5_D14-84_F8-47_B7-8253-_D619_A0_FCCAAE.jpg

B0_BB89_AC-_D347-41_B3-_B013-042_C31_B0_FA0_A.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergand pe o logica simpla... a 6 ar trebui sa fie mai bun decat a5 , nu? Ts860 vad ca e in continuare top... profilul lui ts860 nu mi se pare ca ar si descarca zapada, ceea ce nu prea ar fi un lucru bun...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ne luam dupa logica da, dar asta nu inseamna ca va ajunge in top 3. Momentan nu avem teste concludente.

Din ce am mai citit (aici si aici) cei de la Michelin se lauda cu un comportament egal pe toata perioda utilizarii ceea ce cred ca, conteaza mai mult decat sa ai niste calitati cand sunt noi dar dupa x km nu se mai comporte la fel. De mentionat a se citi si "Mentiuni legale" legate de testele TUV Sud de pe siteul Michelin in josul paginii.

Testele pe ADAC cred sunt facute cu set de cauciucuri noi nu uzate/rulate.

Ce-am mai gasit interesant pe site-ul Michelin sunt informatiile legate de obligativitatea anvelopelor de iarna in anumite tari (aici). M-a frapat faptul ca in Elvetia de ex. "Anvelopele de iarna nu sunt impuse prin lege in Elvetia" desi cunoastem cu totii relieful acestei tari si cum sunt iernile pe acolo. Restul lecturati si voi.

Cat despre ultimul test ADAC am facut si un side-by-side pentru top 3 (google translate in loc de ICE a tradus "ice cream" :)) )

Ps. Scorurile mai mici sunt mai bune

Curiozitatea este data de faptul ca desi la 205/55 R16 toate anvelopele au aceesi clasa de consum (C) TS860 Puncteaza mai bine ca celelalte 2.

205-55-r16.png

175-65-r14.png

Modificat de valyemil81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa iau si eu  pentru Golf niste anvelope pe 15 de iarna. Regimul meu de utilizare este destul de lejer, nu prea am parte de gheata sau zapada dar vreau musai sa fie silentioase. Stiti niste anvelope cu adevarat silentioase?

Cele de vara cu care a venit masina sunt niste Hankook Ventus 2 pe 16" si mi se par ca se cam aud pe anumite tipuri de asfalt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Imi cer scuze in avans pentru postul lung, dar prefer sa dau din prima toate detaliile, ca sa nu lungim inutil discutia.

 

Am nevoie de ajutorul vostru pentru a alege anvelope de iarna pentru agregatul din dotare, FWD de 350CP si undeva spre 500NM cu setarile de vara, dar din fericire am SPS de la Revo si pot regla boost si avans, deci o sa scad mult puterea masinii pe perioada iernii. Anvelopele vor fi aceeasi dimensiune precum cele de vara, unde am ales Michelin PS4 225/45 R17 94Y XL, dar cand vine vorba despre anvelope de iarna decizia e foarte greu de luat si costurile sunt mai ridicate, pana la 2400ron/set.

 

In carte am trecuta marimea 225/45 r17 91W, si din cate m-am documentat in RO ar fi permis cu o clasa de viteza sub cele de vara, deci ar insemna minim V sau pot lua si H? Nu planuiesc sa merg cu anvelope de iarna cu asemenea viteze sincer sa fiu, de aceea mi se pare usor stupid sa iau anvelope garantate la 240km/h mai ales ca avem limita de viteza 130km/h.

 

Nu stiu daca sa aleg versiunea normala sau XL, datorita puterii maricele pe puntea fata si franelor destul de tapene ma gandesc sa nu fie putin cam solicitate, plus ca ar fi ceva mai rezistente la gropi si ar avea un raspuns mai direct cele XL. Cele de vara sunt ok dpdv al confortului, deci daca ar fi comparabile nu m-ar deranja XL. 

 

Acum vine partea si mai grea, am aruncat un ochi la ce se gaseste pe la noi si arata cam asa:

 

 

Debica Frigo HP2 91H 260ron

Viking Wintertach 94V XL 279ron(despre care nu am gasit informatii)

Barum Polaris 5 94V XL 330ron ( o anvelopa noua despre care am gasit zero opinii, iar daca e cu 10% mai buna decat versiunea pe care o inlocuieste, nu e rea deloc)

Kleber Krisalp HP3 94V XL 332ron

Nexen Winguard sport2 94V XL 350ron

BF Goodrich G-Force WInter2 94V XL 353ron

Falken HS01 94H XL 347ron

Falken HS01 94V XL 397ron

Michelin Alpin 6 94V XL 550ron  ( o anvelopa noua despre care am gasit zero opinii)

Continental TS860 560ron ( per total cea mai buna guma de iarna, cu costuri pe masura, cam 600ron 94V XL)

 

Mai sunt diverse marci precum Matador, Maxis, Taurus, Tristar, Tigar etc, dar am incercat sa ma uit la marcile si modelele care dau mai bine prin teste si despre care se discuta mai mult pe forumuri. Daca ma raportez la teste si impresiile de pe forumuri si iau in calcul raportul pret/performanta, Debica Frigo HP2 91H ar fi pe primul loc, urmate de Kleber/BF Goodrich/Nexen iar Falken ar fi pe ultimul loc din cauza pretului pentru varianta XL.

Din pacate nu cred orbeste in testele de pe internet, se practica treaba cu "golden sample" in prea multe domenii, iar de multe ori muritorul de rand are acces la alta marfa decat cea din teste. Totusi la Michelin PS4 realitatea se pupa cu testele, iar la polul opus, sunt patit pe o alta masina din familie Dayton DW510 care mi s-au parut destul de slabe pe zapada si zgomotoase pe uscat.

 

Mentionez ca locuiesc in Bucuresti, nu fac naveta cu masina(sunt fan metrou), nu depind de ea nici vara, iarna nici atat si fac foarte putini km, deci viata cat mai lunga nu e importanta, daca scot 3 ierni din ele cu performante optime, inainte sa se simta o degradare a performantelor ma declar multumit. Din pacate am vazut ca diverse modele prezinta crapaturi/rupturi dupa 1-2 ierni, pe cand vechile mele Nexen DOT 2011 nu aveau deloc fisuri/crapaturi/rupturi nici cand am abuzat intentionat de ele pe uscat, doar erau intarite. Motivul principal pentru care am scapat de ele a fost talonul/carcasa extrem de rigide, se chinuiau rau la vulcanizare la montat/demontat, pe zapada s-au comportat suprinzator pentru cauciucuri asa vechi, iar pe uscat de asemenea, dar tind sa merg foarte conservator iarna.

 

 

 

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmeaza sa imi iau si eu niste Alpine 6, sunt curios cum o sa fie. Pana acum am avut Continental pe gumele de iarna. E foarte ciudat ca nu este nici un review pentru ele :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nexen Winguard sport 2 am pe Audi si nu am absolut nimic de reprosat la adresa lor. Recomand. :)

Debica frigo am avut pe jetta (+180 cp si +400nm fwd) si timp de 3 ierni n am avut nicio problema in Bucuresti sau oriunde altundeva. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie ca vorbim despre Debica Frigo HP2, model nou, tu vorbesti despre Debica cu 1-2 generatii mai vechi am impresia, deci e super ok tinand cont ca HP2 sunt mult mai bine cotate decat versiunile anterioare. Ce opinie ai despre talon normal vs XL pe 225/45 R17?

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu, cam toate anvelopele de la R17 in sus sunt xl.

Nexenurile au talonul foarte moale desi sunt xl-uril. Chiar si pe 19.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe r17 se gasesc atat normale cat si XL, iar Debica HP2 costa cam 330ron in varianta XL si sunt foarte greu de gasit. Atat costa Kleber Krisalp HP3 94V XL, deci nu mai sunt deloc interesante Debica HP2 XL, ci doar varianta normala la 260-270ron. La 280-300ron ar fi fost mai competitive, dar nu sunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

poti sa iit faci o idee de aici:http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-Auto-Bild-Winter-Tyre-Test.htm

si eu caut anvelope de iarna(235/45/17)  in buget....oscilez intre Nexen si BFGoodrich.

Balanta inclina mai mult catre BFG :) pentru ca:http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-50-Winter-Tyre-Shoot-Out.htm

Bafta

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe tyrereviews m-am uitat la o gramada de teste si opinii inainte sa postez aici si sunt decenti dar tocmai cazul de fata imi ridica semne de intrebare.

Daca te uiti la BF Goodrich, pune pe lista Kleber Krisalp HP3, sunt practic aceeasi anvelopa, produse de Michelin cica, arata absolut identic iar Kleber sunt putin mai ieftine.

Astea fiind spuse, Kleber pica pe locul 10 iar BFG pe 1, profil identic, produse de Michelin, ridica mici semne de intrebare.

 

Kleber/BFG/Nexen Winguard Sport 2 sunt toate foarte bune, m-as orienta in functie de cele mai proaspete si cu pret mai bun. Low budget personal n-as vrea sa cobor sub ce ofera Debica Frigo HP2 care par sa ofere minim 90% din ce ofera Kleber/BFG/Nexen.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!