Jump to content

Broscuta albastra - Golf MK5 1.4i


grp

Postare recomandată

Felicitari pentru munca depusa ! chiar sunt curios cat de mare o sa fie diferenta :)  

+1 vrem publicate materialele , costurile , cantitatea si furnizorii :) )))))))

Modificat de Doomy
Link către comentariu

@skodamen: Dupa cum am spus si in postul nterior, am folosit doua tipuri de materiale:

  • CTK Practic 2mm
  • rola insonorizant 6mm 1m latime x 10 m lungime - nu stiu alta denumire dar se gaseste pe olx sau magazine de profil
  • rola presoare din metal
  • manerul de la un trafalet mic, de pe care am scos rola, pentru presare in locuri inguste
  • Ma-fra Supermafrasol, diluant, alcool izopropilic

Suprafata acoperita este de aproximativ 4.3-4.5 m2, calculata pe baza materialelor ramase

@Doomy: Singurul dubiu pe care il am acum, e daca sa fac si cu Tiguanul la fel sau sa mai reduc putin suprafata :D Ca antifonare e diferenta destul de mare intre Tiguan si Golf, cei drept si diferenta de 8 ani de fabricatie... E suficient de mult de munca sa devina descurajant a doua oara :D

Modificat de grp
Link către comentariu

Bora este antifonata cu STP de fostul proprietar - eu am scos doar stp-ul de pe portbagaj (era prea greu si rupea mecanismul) si de pe usile fata cand am schimbat clemele de la macarale.

chiar si asa, masina este extrem de silentioasa pentru un edition tdi cu pompa rotativa.

operatiunea merita 150% daca ai rabdare :)

la Golf nu fac treaba asta pentru ca nu vreau sa fie silentioasa, suna prea bine asa :)

toata stima!

Link către comentariu

Intre timp am schimbat becurile din interior cu ledurile pe care le mai aveam, ocazie cu care am rupt si lipit o clema... Am mai comandat alte leduri sa mai am de rezerva. Si am primit un cadou de la un prieten. Cred ca m-a nimerit :D

PS: 1) pe afisaj imi arara usa deschisa, dar cand deschid oricare dintre usi, nu se aprinde niciuna dintre plafoniere. Daca le deschid din buton, acestea functioneaza.

2) pe afisaj imi apare martorul centurilor cand pornesc masina, dar daca plec fara sa cuplez centurile, nu se aude nimic, nici o alarma.

Ce ar trebui sa fac/schimb ca sa functioneze?

 

P80711-164249-001.jpg

Modificat de grp
Link către comentariu

@skodamen: E oarecum simplu, sunt tuturoriale pe net. Mai complicat e de pus la loc sau cel putin la mine  fost cam tricky intrucat manerul din spate avea o tabla indoita si mai trebuie sa o dau o data jos azi sa il fixez definitiv (am dat fata de usa de 3 ori si dupa am scos-o si pe cea din dreapta ca sa ma lamuresc de ce nu se inchide cum ar trebui).

Uite aici unul dintre tutoriale: https://www.youtube.com/watch?v=jPo9IyQ1ax0

 

Link către comentariu

Credeam ca are ceva puncte de sudura. Interesant. Nu am stiut. Banuiesc, ca la skoda e ka fel..........?

Link către comentariu

Gata lupta cu suruburile, fetele de usi, folie bituminoasa,, genuflexiuni, flotari si dureri de spate  :D

Imi cer scuze ca nu am facut mai multe poze, dar am cam tras-o si azi. M-am chinuit la partea din interior, pe care vine manerul, la una din usi de m-au luat oate transpiratiile. A mai fost umblat in zona si cel ce a umblat a facut treaba de mantuiala. Si chinuiala din partea mea.

Pe partea de ansamblare, fetele de la usile din fata le-am montat in doi timpi si trei miscari, desi pozitia de ansamblare e mai dificila. Se vede in poze cantitata de insonrizant folosita de producator si care din punctul meu de vedere, este insuficienta. Din 32 de folii am ramas cu una singura ceea ce inseana ca am folosit 5.74m2 de folie pt podea, portbagaj si usi. Nu am adaugat folie la hayon si tavan, ceea ce mai inseamna cel putin 2m2, dar deocamdata, nu cred ca voi umbla la tavan.

Saptamana viitoare, dupa ce voi activa luminile din portiera, voi desface si antifona si fetele de usi din interior.

Week end placut tuturor.

 

P80714-110133-001.jpg

P80714-132621-001.jpg

P80714-134048-001.jpg

P80714-112009.jpg

P80714-112004.jpg

P80714-111947.jpg

P80713-182833-001.jpg

Link către comentariu

@Rave: Am adaugat cam 25kg, ceea ce nu e chiar asa mult :) si in plus nevasta mea e subtirica :D . Mai am saptamana viitoare o tura, cu izolarea si apoi trecem la schimbari mecanice: bielete antiruliu, bucse, brate, etc. :rolleyes:

Link către comentariu

mai bine in portbagaj/haion. acolo se topeste/desprinde

 

Modificat de skodamen
Link către comentariu

@skodamen: Pana acum la Tiguan, unde am facut aceeasi operatie, nu s-a dezlipit nimic. Oricum o sa urmaresc capotele si din cand in cand am sa le verific, in special la marginea foliilor.

Vreau sa le atrag atentia celor care vor sa faca aceasta operatie Golf-urilor lor, asupra catorva aspecte intalnite de mine, pentru a evita unele greseli (facute de mine).

Pentru fetele exterioare de usi:

  • puneti suruburile separat in cutii (sau borcane cum am facut eu) etichetate: sub portiera, cele din partea din fata si cele din partea din spate
  • atentie la dimensiunea suruburilor si la pozitionarea lor, pentru ca unele difera ca lungime
  • cand strangeti surubul din interiorul portierei, cel care strange de fapt partea mica a manerului, trebuie sa fiti atenti la final, sa tineti partea mica presatata de usa
  • foliile trebuie presate cat mai bine, evitand lasarea unor goluri de aer (se taie si se preseaza din nou), rola metalica fiind necesara, dar mie mi-a fost util si un trafalet mic, de pe care am scos rola de burete, in special la presarea marginilor sau in zone inguste
  • la remontarea fetei, nu strangeti definitiv suruburile, decat dupa ce v-ati asigurat ca pintenii de ghidaj sunt la locul lor (in fata spre balama si in spate spre incuietoare)
  • la portierele spate unul dintre suruburi se "ascunde" sub mansonul din cauciuc de protectie a cablurilor
  • plasati fetele de portiera pe ceva moale, dar totusi suficient de ferm pentru a va permite trecerea rolei suficient de ferm
  • atentie mare atunci cand scoateti protectiile de pastic de pe marginea portierelor, clemele de plastic se rup foarte usor, mai ales la masini mai vechi

Pentru interior:

  • faceti poze (muulte) cu amplasarea suruburilor si dimensiunea lor, pentru ca nu puteti sa va umpleti de cutii pentru fiecare surub
  • mocheta se poate spala cu pompa cu presiune, dar la pasla de sub mocheta nu as incerca acest lucru, pentru ca nu stiu daca isi mai pastreaza forma
  • atentie la cabluri si mufe, daca nu aveti memorie fotografica buna cel mai  bine e sa le etichetati; de asemene atentie la cabluri cand remontati consola centrala
  • cand desfaceti panouri sau parti din plastic, trageti incet la inceput, pana se desface prima clema, apoi cat ferm de ele si pe cat posibil in sensul de introducere, in acest fel evitati ruperea clemelor
  • sunt locuri, unde intra suruburi sau cleme si unde prin adaugarea foliei (foliilor) se creste grosimea si acestea nu mai intra; decupati foliile sau nu le puneti in zonele respective (de exemplu la prinderea in podea a tuburilor de ventilatie de sub scaune sau suportul de plastic al mufelor de la airbag/incalzirea in scaune
Link către comentariu

Ai putea sa iei posturile  de mai sus si sa faci un topic de DIY :)  cu putin mai multe indicatii  .    Cand ai timp desigur. :coffee_lol:

Link către comentariu

Vad, la fereastra ta tarziu, o lumina si nu stiu, de esti treaz sau bricolezi! :D asa ar putea zice vecinii mei. M-am dus jos sa scot numerele, ocazie cu care am reparat un modul de la luminile de la numar, care nu functionau si am inlocuit cu leduri cele doua becuri. Si cum mai aveam leduri pe stoc ?, le-am schimbat si pe cele de la pozitiile din faruri.

Totodata astazi i-am facut si plinul (au intrat 57 de litri) in Republica Moldova si am cumparat si bieletele antiruliu pe spate, de la Lemforder, pe care am de gand sa le schimb singur ?. Maine am programare la rutiera pt schimbare certificat si numere, asa ca urmatoarele poze vor fi.cu GRP la numar! Si tot maine imi vin si cei 6m2 de CTK pentru Tiguan!

 

 

P80716-214658.jpg

P80716-214653.jpg

P80716-215834.jpg

P80716-215705.jpg

Link către comentariu

Stopuri skyline? S-ar vedea frumos. 

Ce becuri am pus pe poziție (vreo 10 modele, nu exagerez) toate au fost proaste. Norocul meu ca acum am led de fabrica, altfel continuam căutările.

Link către comentariu

Diferentele de sunet intre cele doua fete de usi: cea din spate avea aplicata folia Ctk, cea din fata nu.

Link către comentariu

Astazi, dupa serviciu am schimbat bieletele antiruliu pe spate. Operatiunea in sine a durat cam 2 ore si jumatate, datorita lipsei mele de experienta, dar data viitoare sunt convins ca le schimb sub o ora ?.

Materiale necesare:

- bielete antiruliu Lemforder - 116 lei ambele

- cheie fixa de 16 si un bit M6 cu o cheie cu clicket

- polizor, manusi groase si obligatoriu ochelari de protectie (pentru varianta rapida)

- cric, capra, ciocan, o surubelnita mai lunga, WD40, o mocheta/carton mai mare, youtube si poate o bere ?

Cum am facut eu:

1. Se scoate roata, se aseaza capra langa cric si se coboara pe aceasta. Cricul ne va trebui ulterior. In plus am mai multa incredere intr-o capra fixa decat intr-un cric mobil cand trebuie sa ma bag sub masina.

2. Se stropeste cu WD40 piulita de prindere, atat cea aflata in spatele rotii, cat si cea de langa bara antiruliu. E preferabil sa o faceti si cu o zi inainte pentru a patrunde cat mai bine. Apoi fixati cheia pe piulita si cu un ciocan loviti cheia pana cand incepe sa se miste. E posibil sa fie necesara lovirea repetata, pana isi da drumul piulita. Cand isi da drumul, introduceti bitul M6 in surub, pentru a tine contra si continuati desfacerea piulitei in sens antiorar. Daca nu reusiti acest lucru sau piulita e crapata (cazul meu) sau bitul M aluneca sau pur si simplu vreti sa terminati mai repede, treceti la pasul 3. ?

3. Puneti ochelarii, manusile, tricou cu maneca lunga si repet obligatoriu ochelarii de protectie si taiati cu polizorul piulita si surubul. E vorba de cel din spatele rotii, care in cazul meu, pe partea soferului avea o fisura si nu prindea bitul M, iar pe partea pasagerului nu se invartea si m-am plictisit ?. Atentie atunci cand taiati cu polizorul sa nu intrati cu polizorul in tabla, in conducta de frana, cablul de la frana de mana, in punte sau in brate ?. Dupa taiere, cu ajutorul ciocanului si a surubelnitei scoateti surubul din suport.

4. Aceeasi operatie la partea prinsa de bara antiruliu. Nu ma intrebati de ce, ca nu stiu sa va raspund, dar piulta de aici s-a desfacut imediat in comparatie cu cealalta. Singurul impediment este pozitia tavalita si ingusta de sub masina.

5. Pozitionati cricul sub brat si ridicati-l pana puteti introduce bieleta si in bara antiruliu. O sa vedeti ca intra usor surubul, cand ati ajuns la inaltimea potrivira. Strangeti la mana piulitele si cand incep sa se invarta o data cu surubul, introduceti din nou bitul M6 in surub, tinand contra si continuati sa strangeti.

6. Puneti la loc roata, intriduceti cricul sub masina, scoateti capra, apoi cricul si strangeti definitiv prezoanele.

Apoi treceti la cealalta parte.

Sper sa va fi fost de folos, la mine nu se mai aud pocnituri la partea din spate. Acum trebuie sa identific ce mai trebuie schimbat la partea din fata, pentru ca la trecerea peste denivelari se aud si de acolo niste zgomote.

Week end placut tuuror!

 

P80720-202542.jpg

P80720-202235.jpg

P80720-202242.jpg

P80720-202311.jpg

P80720-202431.jpg

P80720-202602.jpg

P80720-202407.jpg

P80720-204202.jpg

P80720-204214-001.jpg

P80720-211448.jpg

Link către comentariu

Salutare, dupa ce termini toate operatiile pe masina, in primul rand va fi mai buna ca si cea din fabrica si poti sa aduni toate sfaturile tale sub un singur thread, asa sa fie ca un indrumar pentru cei ce vor sa isi repare singuri acasa masina si pe youtube nu au gasit suficiente informatii.

Tine o tot asa !

Link către comentariu

@Bogdan20cj: Multumesc pentru urari! :cheers:

Si eu sper sa o fac mai buna, macar decat este acum. M-am uitat pe sub masina si are rugina, pe unde se strange rugina de obicei. Daca as avea elevator sau groapa cred ca as curata-o toata pe dedesubt si apoi i-as aplica antifon. Idei imi tot vin si la una si la cealalta, dar ma opresc fie bugetul fie sotia :P . Mai mult ca sigur va mai suferi cateva modificari anul acesta, dar din septembrie as vrea sa imi mut atentia pe Tiguan putin si sa termin de revopsit si instalat kitul exterior de R-line. Vom vedea ce ne rezerva viitorul.

Link către comentariu
  • loghy a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!