Jump to content

Broscuta albastra - Golf MK5 1.4i


grp

Recommended Posts

Salutare tuturor!

 

Sa il prezint si pe noul membru al parcului auto :D , un Golf 5 1.4i BCA, 75 de ponei, fabricat in 2005. Masinuta am luat-o cu gandul la sotie, sa se foloseasca de ea 99% din timp prin oras, iar din cauza bugetului alocat, a cam fost singura varianta, in 4 usi. Are 4 geamuri electrice, airbaguri frontale, perdea si in scaunele din fata, climatronic, incalzire in scaune, folie omologata, inchidere centraalizata, scaune reglabile pe inaltime si distributia schimbata in urma cu un an.

Masinuta e intreaga la caroserie, fostul proprietar avand un singur eveniment cu un caine, in urma caruia a schimbat bara fata (cu una cu capace pt spalatoare de faruri, desi nu are si instalatie, dar cine stie :D ) si farul de pe partea soferului. Surprizator pentru varsta ei, nu are foarte multe zgaraieturi sau iar rugina aproape deloc. Peste 2-3 saptamani urmeaza si inscrierea la politie si o data cu aceasta si numere personalizate.

La partea mecanica: motorul trage ok, e silentios si imi aduce aminte, din acest punct de vedere, de Golful 4 AXP, tot de 75 de ponei pe care l-am avut in trecut. Trebuie sa ii schimb bielete si bucse pe partea din spate (mi-a spus si fostul proprietar de acest lucru), dar si pe partea din fata. Ma bate un gand sa ii comand toata bucsele, bieletele si pivotii, atatpe fata cat si pe spate, sa scap de o grija. Mi-a dat fostul proprietar si un set de anvelope de iarna si urmeaza sa iau, fie un set pe 15" de aliaj sau de tabla, inca nu m-am hotarat asupra acestui aspect. Mi se pare in schimb surprinzator de "galagioasa" la capitolul insonorizare, asa ca urmeaza sa ii fac eu acest lucru cu simt de raspundere :) , un fel de test inainte de Tiguan.

Cam toate butoanele sunt foarte "obosite", fostele proprietare, doamne cu unghiute, lasand "urme" din acest punct de vedere. Am schimbat deja pe fata butoanele, cu cele ramase de la Tiguan, iar cand le voi schimba si pe spate la Tiguan, am sa le transfer Golfuletului.

Ma gandeam sa ii schimb cu totul interiorul, dar pana la urma am zis mai bine sa il spal deocamdata. Asa ca astazi am scos tot din masina, mai putin consola centrala si mocheta. Am mai comandat niste Mafra Pulimax, intrucat ce avem eu, mi-a ajuns abia pentru scaunele din fata. Interiorul a fost destul de murdar, tapiteria pe usi, parca incepe sa o ia din loc, lucru tipic pt VW mai in varsta si de asemenea cea de la plafon, are un inceput de desprindere.

Ca planuri pe viitorul apropiat pentru ea ar fi:

  • schimbarea tuturor butoanelor de la geamuri si usi si swicth-ul de la faruri
  • insonorizare usi, podea, portbagaj si hayon (nu stiu daca ma voi aventura si la plafon)
  • schimbarea bucselor/bieletelor/pivotilor fata si spate
  • schimbarea cd-playerului actual cu o navigatie AM (pt bluetooth-ul incorporat)
  • schimbarea volanului cu unul in 3 spite si cu comenzi
  • schimbarea stergatoarelor fata si a celui de spate (a fost vandalizat)
  • schimbarea mansonului si a nucii de la schimbator
  • schimbarea BC-ului cu unul cu maxidot

Cam atat imi vine in cap deocamdata. M-am oprit dupa 3 ore din treaba, din cauza ploii si a terminarii Pulimax-ului. De maine continuam, daca tot se anunta ca iese soarele toata saptamana si pe masura ce imi vin materialele de curatenie si izolare, am sa mai fac update topicului. Ma asteapta ceva munca, broscuta necesitand muulta atentie si dragoste din partea mea :D .

 

P80630-091604-horz.jpg

P80630-091632-horz.jpg

P80625-194224.jpg

P80625-194237-horz.jpg

P80625-200200.jpg

P80625-200501.jpg

P80625-200506.jpg

P80625-201305.jpg

P80630-103758.jpg

P80630-103804.jpg

P80630-103917.jpg

P80630-143457-horz.jpg

P80630-143613.jpg

Edited by grp
Link to comment

Va multumesc tuturor pentru urari. :cheers:

Acum mai am o jucarie, cu ca sa imi cheltui timpul si banii :D . Aseara pentru ca nu s-a oprit ploaia, am mai facut un singur lucru. Am montat stergatorul spate. Prost as zice, intrucat am strans prea tare si a crapat plasticul ... Dupa ce ii conectez bateria am sa vad daca tine  sau mai trebuie sa iau inca unul :) . Am cumparat si stergatoarele fata, dar tot dupa reconectarea bateriei le pot schimba. Astazi se anunta soare si chiar vad ca e soare de la 5 dimineata. Asa ca azi trecem la clatirea scaunelor inca o data. Si bineinteles, continuam studiul despre ce se mai poate face la Golf 5! Saptamana viitoare am dau jos si ventilatorul, care scoate suieratul specific, din ce vad eu.

Week end placut tuturor.

PS: Eu nu mai vad pozele din primul post. La fel e si la voi?

Edited by grp
Link to comment
mihai.onu94

Sa o stapanesti sanatos! Ai mai luat inca o masina sa ai ocupatie in continuare si sa mai poti refolosi din piesele ramase de la tiguan :)))

Nici la mine nu se mai vad pozele :( 

Link to comment

Sa mai incercam o data cu pozele, sper sa nu dispara iar. Am gasit si o mica avere cand am desfacut scaunele :D

 

P80625-172439.jpg

P80625-194224.jpg

P80625-194237-horz.jpg

P80625-195312-horz.jpg

P80625-200501.jpg

P80625-200506.jpg

P80625-201305.jpg

 

 

P80630-091632-horz.jpg

P80630-103758.jpg

P80630-103804.jpg

P80630-103820.jpg

P80630-103901.jpg

P80630-103917.jpg

P80630-103936.jpg

P80630-143457-horz.jpg

P80630-091536-horz.jpg

Edited by grp
Link to comment
Laurentiu_LWR

Sa o stapanesti sanatos...

Interesant cum unii cauta masini impecabile...si altii masini...la care au de treaba  :))

La fel am gasit si eu euroi...cand am dat mocheta afara...

Nu pot decat sa iti urez spor la treaba  :)

Link to comment

Faina mașinuta și planurile. Sa va bucurați de ea!

Îmi place ca ai început in forța!:icon_thumright:

Euro-switch-ul ala e HORROR! :eek: Trebuie înlocuit urgent.

Link to comment

@mihai.onu94: Mulțumesc pentru urări!

 @Laurentiu_LWR: Acu' cred ca și nouă dacă o luam, nu o lăsam în pace prea mult. Oricum sunt multi masochiști pe acest forum! :P

 @Andrei_72: Deținătoarele de unghiuțe sunt de vina :D . E comandat și switch-ul de la lumini și cel de blocat ușile de la șofer. Și manșonul cu măciulie este comandat :).

Azi am terminat cu clătitul banchetelor și tetierelor, precum și a mochetei capacului de la roata de rezerva. Aproape nu îmi vine sa cred, câtă mizerie se poate acumula pe bancheta și scaune de-a lungul timpului. Cred că mașina asta nu a văzut prea multe interioare în viața ei..

De mâine urmează demontarea plasticelor din interior și consolei centrale. Dacă îmi rămâne timp am să spăl și mocheta, văd că duminică zic ăștia de la meteo că vin ploi iar... Mi-aș dori ca luni să o am antifonată, curățată și cu interiorul montat! :icon_bounce:

Over and out for today! :D

 

P80630-143613-horz.jpg

P80702-190856-horz.jpg

P80703-190405-horz.jpg

P80703-193626.jpg

Link to comment

   Felicitari pentru achizitie, sa o folositi cu placere si fara incidente.  Motorul asta nu prea face probleme.

   Titlul este derutant, nu stiu de ce ii zici broscuta, de obicei aceasta denumire se refera la VW Beetle in 99,9% din cazuri.

Link to comment
mihai.onu94

Si eu am crezut initial ca e un beetle si ca o sa mai am colegi dar nu a fost sa fie :( 

Link to comment

Ieri au venit materialele, asa ca am continuat cu demontarea interiorului: am scos frana de mana, pedala de acceleratie (cu care m-am chinuit vreo 10 minute) si consola centrala. Mocheta a iesit lejer as spune, dar pasla e bagata sub suportii pentru mufele airbag-urilor de la scaune si m-am blocat iar, intrucat nu au iesit usor. Am reusit mai tarziu, cu ajutorul unui prieten, sa il scot de pe partea soferului. Prea tarziu ca se intunecase, asa ca am strans toate sculele si mi-am luat o bere. :D

Ma dor multe chestii, dar abia astept sa termin, sa vad daca a meritat tot efortul. 

PS: le-am mai tras o clateala banchetelor spate si tetierelor, intrucat dupa uscare mi s-a parut ca mai aveau urme de murdarie. Desi mai avea o tenta galbuie, apa a iesit mult mai limpede. Daca mai am timp, probabil ca le voi mai clati, inca o data, pentru linistea mea sufleteasca.

 

P80704-165803.jpg

P80704-190833.jpg

P80704-193258.jpg

P80704-203858.jpg

Link to comment

ce model de shopvac e ala?

de ce o tetiera arata de parca nu e intins bine materialul?

apa nu arata asa rau, daca vrei iti trimit eu poza cu apa din aspirator cupa ce fac o masina care nu are pete si arata decent doar dupa o aspirare uscata. la tine e mai deschisa la culoare, la mine iese neagra si pe fund depus mal.

cu pedala de acceleratie si eu m-am chinuit, cand am montat capacele de aluminiu. trebuie grija si sa "simti" clemele de sub ea cu 2 surubelnite, sa nu rupi ceva.

cu pasla daca vrei neaparat , o tai cu un cutter pe langa elementele ce o tin fixata in podea si la final o pui inapoi ca pe puzzle. peste ea vine mocheta si nu se misca de la locul ei.

Link to comment

@Muale: ShopVac Pro 25 este utilajul si il folosesc de vreo doi ani, prin casa si masini, doar la spirare uscata. 

Ieri seara am continuat dezansamblarea componentelor ramase, uneori chinuitor de lent, pentru ca nu exista vreun tuturorial de scos leme sau diverse parti de genul acesta pe de o parte, iar pe alta parte, cel putin pana acum, nu am rupt nici o clema :D .

Am spalat mocheta cu Pulimax, insistand cu frecatul pe unde stiu ca se strange mizeria si in locurile unde existau pete. Apoi am clatit-o foarte bine cu Karcher-ul, pana aproape nu s-au mai vazut urme de spuma. Dupa care m-am tot foit sa gasesc ceva cu care sa o "spanzur" de gard, pentru uscare. Pasla in schimb nu o voi spala, doar o voi aspira foarte bine si in cateva locuri unde este patata, voi folosi Pulimax.

Si in sfarsit, am ajuns la lipitul foliei CTK. Uimitor, se lipeste destul de usor, prin presare, fara a o incalzi. Am folosit ca si degresant, Mafrasol diluat. Cu rabdare, taind in fasii mai mici, am inceput lipirea, decupand gaurile si taind cu cutter-ul orice bula sau proeminenta. Trebuie sa aveti rabdare la lipirea insonorizantului pentru a evita dezlipirea acestuia (cred ca va trebuie rabdare si la demontat/montat :D ). Din pacate a venit noaptea si m-am oprit dupa a treia folie.

Astazi si maine imi propun sa fac cat mai multe, intrucat duminica sunt anuntate... ploi! :banghead:

Week end pacut tuturor!

 

P80705-180114.jpg

P80705-184551.jpg

P80705-184540.jpg

P80705-202642.jpg

P80705-212901.jpg

Link to comment
mihai.onu94

De curiozitate, de cand ai luat masina, sotia a reusit sa o conduca vreun pic? Sau o faci bibelou si abia dupa o primeste:)) :)) 

Spor la treaba! :D 

Link to comment

wow, o dezmembrezi?

dupa ce te ghidezi cand lipesti folia? adica unde pui si unde nu?

in mod normal pt a reduce vibratiile din caroserie se folosesc benzi puse in punctele cheie (puse din fabrica dupa niste masuratori)

Link to comment

@mihai.onu94: a condus-o putin, dupa care a intrat in RK :biggrin:. Nu puteam sa nu "experimentez" pe Golf si in plus, imi iubesc sotia si ii doresc binele :D

@Andrei_72: daaaa, filmuletul ala l-am vazut de mult si de acolo a plecat "inspiratia"! De aia am spus ca Tiguanul urmeaza! :biggrin: Doar ca acolo sunt 5 chinezi cu materiale berila. Eu sunt unul singur si materialele dupa buget! 

@Muale: ma ghidez dupa ce au facut altii, producatorii punand material foarte putin, exact cum spui si tu, doar in punctele cheie. Din ce am citit pana acum, cei care au facut insonorizare AM, au pus materialul de redus vibratii peste tot unde se poate ajunge, fete de usi, podea, tavan si portbagaj, iar cel cu buretele spongios care in teorie absoarbe sau refracta din sunete deasupra acestuia, pe tavan, podea si portbagaj si de asemenea pe panourile interioare de usi. 

Buretele spongios pe care l-am cumparat, are o grosime de 6mm si o folie de aluminiu la exterior. As fi vrut fara folie de aluminiu, chiar daca cel putin teoretic creste si izolarea termica, dar nu era disponibil decat peste doua saptamani. 

O sa va spun la sfarsit, daca merita sau nu investitia. Cel putin din materialele citite sau vizualizate, majoritatea au spus ca merita, dar, dupa cum spuneam, o sa vedem la sfarsit.

Link to comment

cu siguranta se simte diferenta.

dupa parerea mea, punctele cheie sunt plafonul, fire-wall (nu stiu denumire in ro) si contra-aripile

Link to comment

Vineri pana tarziu si sambata de la 9 dimineata pana la 10 noaptea, cu mici pauze, am reusit sa termin tot ce mai era de facut. Am reusit sa nu rup cleme si am ramas doar cu 3 suruburi si 2 cleme in plus :D. Am facut poze la izolarea cu CTK, dar la materialul al doilea nu am mai facut decat la portbagaj, intrucat incepuse sa tune si se intunecase a ploaie. Nu a mai plouat pana la urma, dar a fost suficienta amenintarea, ca sa grabesc ritmul si sa montez mai rapid tot, inclusiv pasla si mocheta. Greutati au fost mai la tot pasul, incepand de la intinderea CTK-ului, pe care a trebuit sa il presez foarte bine peste toate ramforsarile (pentru ca de fapt antifonarea sau mai precis reducerea vibratiilor se face doar daca acest material este foarte bine intins, cu cat mai putine goluri de aer sau cu lipire superficiala), continuand cu al doilea material, cel buretat, care are un lipici foarte bun, de mi s-a lipit mai tot timpul pe degete :D . Si impreuna cu bitumul de la celalalt, praf si ulei de la scule, au fost foarte greu de scos de pe maini aseara, chiar daca am dat cu sapun, Mafrasol si diluant. :D Ma cam ustura buricele degetelor si am putina febra musculara de la toate contorsiunile si genoflexiunile facute  de o saptamana incoace.

Dupa ce am terminat de ansamblat toata consola centrala nu gaseam mufa de la ESP. Cand ma uit, era prin cablul sub suportul de metal al consolei... si baga injuraturi si apoi chei si mana prin gaurica de la scrumiera (de fapt eu nu am scrumiera, ca e pachet nefumatori) si dupa 10 minute l-am convins sa iasa. Initial ma uitam la cele doua mufe ramase, una rosi si una maro, dar care nu se potriveau la mufa alba de la ESP, ca asa mi-am dat seama ca imi lipsea una :D .

Am facut cateva poze cu masina curata, cum nu o sa mai fie niciodata :D . La sfarsit am schimbat si stergatoarele fata, sa ca acum pot sterge si luneta si parbrizul fara griji. As mai vrea sa schimb becurile din interior cu unele pe led, sa ma uit in "rezerva strategica" ce mai gasesc.

Am folosit aproximativ 4.5 m2 de CTK si tot pe atat din materialul buretat, iar timpul efectiv de lucru a fost de aproximativ  17 ore. Mai am de dat jos usile, dar cred ca le voi face week endul viitor, pentru ca sincer imi doresc o pauza pe de o parte, iar pe de alta, ma gandesc ca sunt de dat multe suruburi la fetele de usi si trebuie sa lucrez cu atentie. Sau daca imi revine cheful so ma las si vremea, am sa le fac pe rand in cate o zi, dupa program.

Am fost la o scurta plimbare cu masina. Zgomotele dinspre spate sunt mai putin sesizabile sau se aud destul de infundat, dar dinspre usi in continuare se aude zgomot (normal de altfel). Astept cu nerabdare clipa in care am sa termin tot Golful, sa vad atunci cum este.

Week end placut tuturor.

P80707-105639-horz.jpg

P80707-105708.jpg

P80707-105729-horz.jpg

P80707-105830.jpg

P80707-112634.jpg

P80707-112638.jpg

P80707-112655.jpg

P80707-152419.jpg

P80707-152427.jpg

P80707-194127.jpg

P80707-194139.jpg

P80707-194146.jpg

P80707-194156-horz.jpg

P80708-095451.jpg

P80708-095513.jpg

P80708-095522.jpg

P80708-105306.jpg

P80708-105311.jpg

P80708-111307.jpg

Link to comment

Bravo! ai depășit partea cea mai grea. Vei avea unul dintre cele mai silențioase MK5-uri.

Nu adaugi la lista și un tunel median cu cotiera?

Link to comment

Sa stii ca m-am uitat la tunel cu cotiera, dar cei 500 de lei pe care ii solicita... Ca montaj nu mai e problema, dar banii aceaia prefer sa mearga spre o navigatie AM cu bluetooth, care cred eu ca e mai utila sotiei, decat cotiera si ventilatia in spate. Dar, niciodata sa nu spui niciodata :D

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • stefandm1
      By stefandm1
      Observând foarte multe mașini frumoase pe forum cred ca a venit vremea sa imi prezint și eu mașina 😁 
      Este o jetta mk6 1.4 Tsi 125 Hp 6MT pachet style din anul 2016. 
      Mașina a fost cumpărată de noua de la Midocar Vitan, singura dilema majora a fost alegerea motorului, 1.2 Tsi sau 1.4 Tsi, intr-un final cred ca am facut alegerea corecta.
      Fiind prima mea mașina ca începător nu stiam la ce sa ma astept, dar m-am îndrăgostit iremediabil de ea. 
      Pe parcurs au urmat modificări pe care le voi enumera in cele ce urmează. 

      Cam așa arată mașina in prima zi

       
      In Martie 2018 mașina a primit folie LLumar CTX Premium transparentă 5% peste Privacy Glass-ul din fabrica. Folia a fost montata la cei de la FxAuto.
       
       
      In Martie 2019 am decis sa modific după părerea mea cel mai mare minus al masinii, farurile cu halogen. Am apelat la băieții de la Xenon Tuning Garage care nu m-au dezamagit și au facut o treaba perfecta. 
       
       
       



       
      Intr-un final mașina a primit un soft Stage 1 la băieții de la TCM Tuning. Am primit o surpriza foarte placuta când mașina a scos stock 137 Hp iar după Stage 1 165 Hp, un plus de 40 Hp care se simt foarte bine.
       

       
      Ultima și cea mai importantă modificare a însemnat o colantare integrala in culoarea Cristal White Pearl făcută cu ajutorul celor de la ColorTuning, niște oameni de nota 10 pe care îi recomand cu toată inima.
      Din păcate pozele nu reflecta atât de bine detaliile colantului, in realitate fiind spectaculos.
       

    • Cristi_Pupaza
      By Cristi_Pupaza
      Salut, 
      Am o problema la un Passat 1.6 Benzina an 2001 75 kw, curge benzina foarte sub masina si nu pot sa identific cauza, mentionez ca si inainte si dupa inlocuirea filtrului de benzina masina se comporta la fel, aceleasi scurgeri, parca acum dupa ce a fost inlocuit filtrul de benzina curge mai tare, am pus cateva poze poate imi spune cineva de unde ar provenii aceasta scurgere (poza e facuta din partea dreapta spate, pe unde se vede ca sunt scurgeri)
      Multumesc, 
    • MarikZMR
      By MarikZMR
      Salutare colegi!
      Din data de 1 Martie 2019 am devenit și eu membru oficial VWForum făcându-mi cadou un marțișor de 1.4 TSI 122 CP Highline manual ^_^.
      Macinu' are în prezent 175+ k KM și următoarele dotări:
      Piele Alcantara; Încălzire scaune; Volan multifuncțional; Nagivație (RNS 510 fără modul de Bluetooth sub scaun pasager ); Senzori parcare; Park assist (am testat jucăria asta și parchează destul de bine sincer); CB (alb cu negru, nu știu sigur dacă este CB+, când am cumpărat mașina am pus mașina pe tester doar că eu nu am știut să întreb ce tip de CB are); Geamuri electrice; Clima dual (nu știu cum îi spune); Cotiera față/spate;  
      Câteva poze:
       








       
      Viitoare modificări pe care vreau să le fac:
      Să adaug pilot automat (am auzit că nu este așa scump); Să cumpăr o altă nagivație sau să cumpăr modul de Bluetooth (încă nu știu ce să fac, aș dori sfaturi din partea voastră dacă se poate, dacă se merită RCD 330 G / plus sau să pun doar modul Bluetooth pe mașină + cablaj microfon etc, care s-ar merita mai bine din punct de vedere al costurilor); După ce mă hotărăsc în legătură cu nagivația, mi-aș dori o cameră (dar să vedem ce costuri presupune); Iar în viitor când vor curge bănuții din cer cu găleata (DOAMNE AJUTA CU MĂRIREA DE SALARIU ?):
      Xenon; Stopuri; Bară față / spate; Vopsire în altă culoare (îmi place mult pe Alb sau o culoare neortodoxă precum: purpuriu, turquoise și alte fantezii de copil (fac 22 de ani la sfârșit de martie abia dar mândru de prima mea mașină din bănuții mei ^_^); Senzori lumini / ploaie; Eu am condus până acum ca și mașină personala un Logan MCV 2007 diesel 1.5 65 CP, iar trecerea la această mașină.... pentru mine e.. enormă. Motorul este destul de puternic pentru mine și își face treaba super BLANA.
      Aș dori să primesc sfaturi vă rog frumos în legătură cu:
      Distribuția Filtre / ulei etc Benzină până acum i-am băgat doar 99+ și o "calc" doar când apa ajunge la 90 de grade.
      Filtrele și uleiul le voi schimba la sfârșit de martie.
       
      În aprilie fac RAR-ul și înscrierea pe numele meu (asigurarea pe un an pe numele meu - 22 ani /4 ani de permis  m-a costat 847 de lei la Allianz - ironic dar da, cel mai ieftin).
      Cam asta este scurta poveste despre macinu' meu și voi încerca pe parcurs să actualizez toate datele despre ea. Aștept cu mare drag de la voi sfaturi ^_^!
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept