Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

Laurentiu_LWR
On 7/2/2021 at 11:01 PM, Doomy said:

.ce pot sa zic.......Cooper conduce cu 1 la 0:cheers: .   

Depinde de noroc...eu le-am luat intre crampoane si deja cuiele conduc cu 3-0 :)) Am 3 snururi intr-un cauciuc  :))

Link către comentariu

Hai să nu ne lăudăm :D. Iaca ce am găsit la echilibrarea roților ieri,

 

20210701_094624_copy_1024x768.thumb.jpg.63f300342ca16839b3d46c69f0fc3165.jpg

 

unul stânga față si unul stânga spate! 

 

20210701_094552_copy_1024x768.thumb.jpg.912f71fca056df3e8a172c7e4b2edb98.jpg

 

Drumuri bune tuturor și scoateți și voi magneții din anvelope! :Driver:

Link către comentariu
On 02.07.2021 at 23:01, Doomy a scris:

Let the exploring begin ! 

 

page1.thumb.jpg.ba95bb457725805cd9baceabd62a72cb.jpg

 

Link către comentariu

Nici nu s-a uscat bine vopseaua pe cardan ca exploratorul a si plecat la drum catre Timisoara cateva zile ,  ca sa ne relaxam si sa testam noul cardan . 

 

Nu se putea sa mergem pe drumul obisnuit :nono: , unde mai este placerea .... asa ca deschidem vara asta cu o zi de explorare pe Transalpina , pe langa partea asfaltata am explorat si  cateva drumuri de padure mai ascunse , scurtaturile pentru hotii de lemne.... 

Vremea a fost de partea mea , nici un nor pe cer , o zi perfecta !  ....cu aproape zero trafic !  ce mai .......visss.....sa te bucuri de masina , de peisaj ....pe scurt sa te bucuri de viata

Am ajuns pe varful Papusa -> 2136 metri , pentru o priveliste de vis  loc in care nu te poti abtine si trebuie sa dai un tipat ca Tarzan.  

page1.thumb.jpg.bcca34012ebae45aeed6328a6d863d14.jpg 

 

page2.thumb.jpg.ec77a397d074e559d36a826ede32a748.jpg

 

Cam asta a fost aceasta mica explorare , de incalzire pentru ce va urma: 

 

 

 

 

 

Si uite ca la momentul scrierii acestui post cardanul nou deja are 5000km bifati fara probleme , a fost pus la treaba in urmatoarea explorare .....sau mai nou imi place sa zic "expeditie" , pentru ca atunci cand merg prima data pe undeva ( la mine ma refer)  , ma simt ca intr-o expeditie. 

 

 

 

In episodul urmator urmam drumul zeilor.....o expeditie cu peripetii....

 

page5.thumb.jpg.d2511c6361cf8aaec04579100772d272.jpg

.

.

.

da718499419151a2ac97b328b3f78dc6.gif.be0174e6d34def08ed14c9c4589623c1.gif

Link către comentariu

Warning ......long post ahead !   and ..... :coolpics:

 

Bunnn ....hai ca avem ce povesti ......

 

Aventura incepe destul de banal ..... pe luni seara zicea sotia ca in weekendul care vine sa mergem si noi cateva zile la noi la mare , ca tot urma sa avem amandoi o perioada lejera dpdv profesional....

Am dezbatut putin subiectul  si s-a pus pe cautat cazari in ziua ce urmeaza in timp ce eu am plecat spre Timisoara sa inchei deplasarea/aventura de mai sus urmand sa ajung acasa miercuri. 

Intre timp sotia imi tot dadea linkuri cu cazari in diferite statiuni cu potentiale cazari....... soc dupa soc.... care mai de care mai scumpa ... :eek:  adica undeva intre 500 si 600 ron pe noapte cazarea intr-un loc decent ( nu de fitze) ....un 3 stele si un mic dejun inclus ..... 

Raspunsul a fost destul de sincer ...."Sotie....inca nu m-am ramolit de tot la minte dar preturile alea  imi dau socuri in motor"  ..... ia  sa ma uit repede la Greci sa vedem ce ofera........iar in urmatoarele 30 minute am gasit super cazare , la mai putin de 1/2 din pretul litoralului nostru cu mic dejun inclus si locatie buna. 

Sotia nu a avut ce sa comenteze ....ideea era foarte buna. 

Zona aleasa a fost Platamonas , la poalele muntelui Olymp.......tactica ...tactica ....tactica :cheers:  

 

Asa ca zis si facut , miercuri seara ma intorceam din Timisoara si Joi seara urma sa plecam in expeditie ......pardon in concediu spontan pe taramul masilinilor.... 

Intre timp am facut toate cele necesare deplasarii , completat formularul PLF cu cele 24 ore cerute inainte de intrarea in Grecia , am facut vigneta de BG online si cam atat , totul era gata .

 

Joi seara am plecat pe la ora 10:00 , planul era sa ajungem foarte devreme in vama Kulata sa evitam cozile zilnice ..... cu  un mers lejer de noapte prin BG .....exact cum imi place mie. Zis si facut ....

Am plecat la 10:00 , la noi la Giurgiu am stat 45 minute cu doar cateva masini in fata  :251: mare nesimtire ......nepasare .... ca deh traim in romania si asta ne ocupa tot timpul ......am trecut vama Giurgiu undeva pe la miezul noptii si am dat bataie spre Kulata..... 

 

Cand am zis ca am dat bataie ...ma refeream la mers normal si in limite de viteza legale.... 

 

Singurele opriri din BG au fost cele de la Shell-uri sa hranim exploratorul cu V-power Diesel..... placebo sau nu , se schimba la viata Exploratorul ....sa se simta si el ca in concediu : 

page3.thumb.jpg.2bc2f7eb0ca86ba2c497ca51005f5c41.jpg

 

Greu cu mersul legal.....pentru romani mai ales.....in afara de cativa bulgari hoinari cu faruri arse care m-au depasit , doar compatriotii nostrii au tendinta sa respecte legea lor nu semnele de circulatie de pe drum  , dar ........cum Karma mai functioneaza din cand in cand .....am prins si eu un astfel de moment care mi-a pus zambetul pe buze........

 

Ambele masini oprite sunt de RO ...... vorba aia   csf  n-ai csf ....  concluzia ca nu strica sa respecti limita de viteza.....daca este noapte nu inseamna ca "nu se pune" .  Ceasul de pe inregistrare apare cu 1 ora inainte , fapta se intampla pe la ~2:47 ..... politistul mi-a facut semn sa trec mai departe eu ..... :icon_thumright:

Despre domul cu audi ce pot sa zic .....

c0e.thumb.png.0ba2ec6e76a56180d76b0539b315d048.png

 

In rest  , aproape la toate iesirile din tunel erau politisti cu trepiedul montat ....la care adaugi si camerele fixe  ....total reo 13->16 punte de verificare de viteza pe traseul Ruse -> Kulata  , drumul in rest a fost  fara incidente sau neplaceri .

Intre timp am primit online si PLF completat , cel depus cu 24 ore inainte . 

Am ajuns la Kulata in jur de ora 05:00 dimineata unde am stat nu mai mult de 9 minute ......:cheers:... nici nu stateau la discutii  -  Nu ai acte in regula ....te trimiteau la o coada separata .....nu aveai formularele necesare deloc depuse.....te intorceau din drum ....simplu. 

Am trecut vama fara probleme si in aprox 2 ore am ajuns la destinatie ...... am lasat Exploratorul sa se odihneasca la umbra in timp ce noi am plecat pe plaja sa ne bucuram de prima zi full de relaxare dupa un drum destul de liber si relaxant , cel putin pentru mine . 

page1.thumb.jpg.7c16ccf1ed4a9622503be4dd579a59f3.jpg

 

Trebuie sa recunosc ca este foarte satisfacator ca dupa un drum condus de noapte , sa adormi pe sezlong pe plaja,  la umbra , cu bautura pe masuta si gyrosul imprastiat pe tine.........paradis. 

page4.thumb.JPG.ee0088c3628108840114da042325e10b.JPG

 

Si asta a fost aventura , plaja , nisip si mancare........The End... 

.

 

.

 

.

 

Abea acum incepe povestea adevara , nu cea plictisitoare despre mancare , plaja ,apa , femei sus pe bar ....etc . . .

The intresting part is about to begin ! 

Avand in vedere ca escapada asta era doar de cateva zile nu am avut prea mult timp de plaja de irosit ( dupa spusele sotiei)  ,  in cuvintele mele timp de explorat ......asa ca doar intr-una din zile am avut timp alocat pentru asemenea placeri .

Traseul nu putea sa fie decat unul ......cucerirea muntelui Olymp , mai precis drumul catre tronul lui Zeus ,care este 1/3 off road si restul de 2/3 la picior.  Acesta incepea din varf de la Centrul de Sky Olymp si se continua multi km de acolo in offroad .  

 

Zis si facut , am plecat pe la 9:00 de la cazare urmand ca o ora si jumatate mai tarziu deja sa fim la poalele muntelui in partea de vest pentru a incepe urcarea ...

 

Ziua era frumoasa dar cam innorata si varfurile Olympului erau in nori :(   , totusi am zis sa incercam norocul sa vedem ce iese.... 

 

Urcarea a fost sper , un drum pustiu cu zero masini in miscare !  ....zero trafic........doar noi ,  exploratorul si multa baliga de vaca pe drum :))))))) 

 

 

Mers cu camera pe masina   ......mare surpriza ma astepta sus la capatul drumului..........aparent Ski resort Olympus s-a reprofilat si acum era baza militara :eek:  ....cu ziduri si garduri pline de sarma ghimpata .....semne multe de "No photo/ No video ".......si eu  boem fara griji cu camera pe masina :)))))))))))))))   .  Direct am facut stanga imprejur si am dat sa cobor 2 versanti mai jos sa imi caut alternative pe harta .... pentru drumul care doream sa il parcurg. 

 

Pana si pe G-maps este cenzurat tot ce tine de baza aia militara........ :tuktuk:

image.thumb.png.7477f8d36552e89b7137c2365107d1d4.png

 

Pe drum la coborare nu am apucat sa fac mai mult de 1 km ca deja am vazut o masina de armata in oglinda cu girofar aprins  , mi-a dat flashuri sa opresc....... tras frumos intr-o alveola pe dreapta si am coborat la discutii cu cei doi domni imbracati in militari . 

Unul din ei vorbea destul de bine engleza , celalalt se pare ca nu avea habar de ce se intampla in jurul lui..... le-am explicat care era situatia si ce faceam si m-a rugat politicos sa sterg inregistrarea de pe camera,  dar mi-a specificat ca doar partea de sus , in rest pot sa pastrez doar de la "linia semnul galben in jos" ......sa fiu sincer nu stiu la ce semn se referea.

Le-am zis ca fac filme pentru youtube , le-am aratat camerele , drona.... etc... singurul lucru care m-au rugat sa il arat este buletinul si ce am in portbagaj , dar nu au notat nimic din datele mele sau sa "dea pe statie" ceva . 

Dupa vreo 15 minute de discutii amiabile i-am rugat sa ma indrume catre drumul catre tronul lui Zeus daca tot "sunt din zona" ....poate imi dadeau ceva indicatii.......si culmea chiar mi-au dat ceva util ,  ca pe partea de coborare exista un drum care ocoleste versantul si ajunge in acelasi punct .....inceputul drumului nu am inteles eu exact unde este , am inteles ferm ca era vorba de partea dreapta..... undeva... 

 

Bun , dupa acest incident m-am urcat in masina si am inceput coborarea mai lent in cautare de acel drum..... pe care l-am si gasit , impreuna cu un semn de lemn Mythica-> "   ....... vai  , deja mi se  incalzea sangele in vene dinnou.  

 

Am scos drona  , setat punctul de plecare (home point) si am plecat la explorat !    Deja eram coplesit de peisaje si de simpla euforie care pusese stapanire pe mine

 

 

Dupa vreo ora de mers pe traseu  , fara warning ....drona s-a deconectat de telecomanda cu un simplu mesaj de Signal Lost ..... pana acum nu am avut aceasta problema , avand mesaje doar de "Signal interference sau Weak signal" ......m-am oprit , am urmat procedurile necesare dar aceasta nu mai vroia sub nici o forma sa se conecteze.... :sick:

Ma luasera toti nervii , exista posibilitatea reala ca aceasta sa fi intrat in coliziune cu vreo pasare  sau pur si simplu un bruiaj .  Dupa vreo 15 minute de incercari de reconectare situatia era clara , in acel moment drona ori cazuse ori s-a intors la Home Point care era la o ora pe traseu in spate :banghead:   

 

Could this day get any worse?   ... decizia a fost sa ne intoarcem sa vedem daca gasim drona  sau macar cardul din aceasta :) ......( spoiler cu filmul de mai sus)  ...asa ca am facut cale intoarsa in cautarea dronei..... 

 

Surpriza frumoasa am avut cand am gasit drona exact in locul de intrare pe traseu  , asteptand cuminte .......marele noroc a fost ca nu a mai trecut nici o masina pe acolo  , ca era fix pe cararea rotilore  . 

image.png.e134635fda51fda2177f817333b07647.png

 

Deci zeii erau de partea noastra in ziua respectiva......asa ca dupa putine argumente oferite sotiei , ne-am intors pe carare , incercand sa recuperam din timpul pierdut pentru intoarcere. 

Drona functiona perfect , dar bateriile erau cam low...asa ca am profitat sa fac o parte din carare si sa mai astept incarcarea acestora .  

 

Aproape 2 ore mai tarziu a urmat primul platou din traseul Mythica ...... zona de vis ,peisaj de vis , incredibil !!! 

 

Loc in care am facut un picnic rapid si in care ne-am bucurat de zona asta salbatica si frumoasa . 

 

Am vazut si faimosii cai salbatici de pe muntele Olymp , cei despre care am citit doar .   Vazut este impropiu zis .....pe monitorul calculatorului  i-am vazut si eu mai bine ca de la distanta aia erau doar niste puncte negre care se miscau pe versantul muntelui. 

 

Am vrut sa mai urcam , dar din pacate vremea nu a fost de partea noastra , incepuse ploaia pe versantii de mai sus si nu prea era intelept sa presam . Nici timpul nu prea era favorabil , deja eramm  de peste 6 ore plecati asa ca am considerat ca era de ajuns. 

Oricum eu  ma multumeam cu aceasta victorie  partiala asa ca am luat incet drumul spre  coborare...... dar coborarea nu este atat de usoara precum urcarea, drumul era destul de dificil , dar pentru explorator cu anvelopele cooper parea joaca de copii :) 

 

 

 

Drumul de intoarcere a fost fara evenimente , condus doar cu zambetul pe buze pana la cazare . 

 

In zilele ce au urmat am avut parte din de portia de drumetii la picior pentru a vizita diferite locatii din apropiere , cum ar fi  :

 

Manastirea profetului Elias : 

page2.thumb.jpg.71b938b8ccde1d34a772a86bb3dcf1f6.jpg

 

sau Cada lui Zeus , un traseu foarte frumos care merita parcurs dar sa nu aveti asteptari prea mari la destinatie. 

page5.thumb.jpg.17ff9e3594b71a9f3623ca6ab3a5daaf.jpg

 

Intoarcerea a fost si ea fara evenimente , drumul a fost liber  , am stat 30 minute la vama KULATA la intrare in BG si vreo 20 minute la intrare in RO .  Mers lejer fara evenimente. 

 

In tot acest sejur , exploratorul a avut si el parte de un incident neplacut care va fi detaliat intr-un post urmator. Ca deh , nu se poate sa ne intoarcem de la razboi fara cicatrici. 

 

Sejurul asta de Grecia a mers la marele fix !  a fost ce trebuie !  O incalzire buna pentru adevaratul concediu de Grecia ce va veni in Septembrie ! 

 

:salut:

Link către comentariu

Am mai zis odata ca ca fac asta , dar gata m-am hotarat ! Dezabonare Netflix si Hbo ....abonare Doomy TV 🤣:Driver:

Link către comentariu

Foarte faină povestirea! Nu m-a îngrijorat semnalizarea cu "long post ahead" :biggrin:

 

20210718_134814_copy_1024x768.thumb.jpg.4e93ae5aa2db9e84a048a6abc195ffe4.jpg

 

Întradevăr destul de mulți compatrioți ignoră semnele sau regulile de circulație la bulgari sau la greci, dar la fel o fac și în România!

 

Si noi am stat la dus 50 min la Giurgiu, 45 de min la Makaza, iar la intors 40 de min la Makaza si 20 de minute la Giurgiu. Depinde de noroc.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Hai ca am trecut peste partea fun a excursiei , acum urmeaza partea trista..... 

 

Scurt si la obiect , am laut o piatra in farul drept si s-a spart .....  daca acum 2 ani am schimbat farul stang din cauza problemei cu ledurile , acum se pare ca a venit vremea farului drept :banghead:

 

Nu s-a intamplat pe autostrada , sau in offroad ....s-a intamplat la viteza mica in timp ce mergeam cu maxim 50 la ora prin zone populate....nu mi-am dat seama de unde a venit piatra , am vazut-o doar cand a ricosat din masina...... 

S-a auzit de parca am laut un stalp de parcare....... 

 

Problema e ca a inceput sa intre si apa in far de la prima spalare .... se ved clar urmele de picaturi care au penetrat farul meu virgin: 

page5.thumb.jpg.89a571cea1d08e9a237612e1bb179be1.jpgpage6.thumb.jpg.c34d702eb9484e90c59b2c3e6e3c8d2e.jpgpage7.thumb.jpg.fb7b174f88ab86196c5854a4adab05ee.jpg

 

Cum farul la tiguan este dintr-o singura bucata , crapatura soa dus si dupa colt :banghead:

 

Solutia gasita momentan a fost sa pun folie pe faruri ,ca sa acopar crapatura in zona  unde este sparta lentila.   

Ii multumesc lui @Muale pentru ajutorul acordat cu folia . Modelul folosit este Oracal Stone Guard . 

page3.thumb.jpg.a4fbd347d8521c3afa0c65f7816855e6.jpgpage2.thumb.jpg.c694e0ce25985d470b562e8cf0e0fd8f.jpg

 

Iar pentru partea de crapatura de "dupa colt" am folosit o surubelnita incinsa ca sa topesc plasticul din zona respectiva , tot idee de la @Muale deprinsa :)

Asa arata dupa folie si dupa reparatie , nu este cea mai frumoasa lucrare dar este greu de sesizat daca nu stii de ea ... dar cel mai bine este ca a trecut testului in care tin 5 secunde jetul la spalatorie in acel loc , vad ca acum nu mai intra apa , asa ca problema este rezolvata.....pe moment.

page8.thumb.jpg.0ef065c53bce034c0dedb7edd7b3f6cb.jpg

 

page9.thumb.jpg.005ff0464d3ccf7817f7827e4e80561e.jpg

 

In alta ordine de idei am facut al doilea ITP de cand este la mine Exploratorul  la un kilometraj de 139.771 , totul in regula .

 

page1.thumb.jpg.f25ed7ee13b5ace00fe2033ae5673960.jpg

 

Si inca un bonus pentru interior tot la @Muale , in timp ce folia era pusa pe faruri , interiorul tragea pe nas niste ozon pentru o igienizare periodica si preventiva

page4.thumb.jpg.85e2851b15b088052e73a09f03df223d.jpg

 

Nu stiu daca pot sa trec peste faza cu farul , doar timpul imi va spune asta  , momentan daca nu faceam deja niste investitii preventive destul de mari pentru explorator ma puneam pe cautat far . 

 

Va urma.... 

Link către comentariu

De curiozitate: ITP-ul a fost făcut înainte sau după incidentul cu farul?

Link către comentariu

la cat de mica este crapatura, putea face ITP si inainte si dupa.

nu cred ca se lega cineva de asta.

Link către comentariu

@c_A_b a fost facut dupa , crapatura are pana in 1,5 cm nu afecteaza faza scurta/lunga sau semnal  , este in partea de dreapta sus in dreptul lampii de cornering . 

Link către comentariu

Iarna car si vara sanie..... 

On 22.11.2020 at 20:46, Doomy a scris:

Este al treliea sezon al anvelopelor Nokian WRD4 si probabil ultimul

Vorbele de mai sus de la sfarsit de 2020 se pare ca s-au adeverit. 

 

Zilele trecute m-am trezit cu o avertizare pe mail ca au intrat in stoc niste anvelope de iarna care le aveam la follow inca de anul trecut .....   si la super pret  .....  am zis ca e prea bine sa fie adevarat , sigur sunt cu dot vechi , sa nu imi fac sperante ...... dar in urma unui mail dat am aflat ca erau mai calde ca painea de la Auchan......:eek:

Decizia a fost simpla

takemymoney.thumb.jpg.7bbc7c0aadb387ae6321593d1e2dc2e0.jpg

 

Asa ca  de acum suntem fericitii posesori de anvelope BRIDGESTONE Blizzak LM005 215/65 R16 98 H   ( Fara XL)  clasa A la umed si C la Consum   , 71 db zgomot de rulare si cu dot 2321(iunie)  , Made in Spain:

page22.thumb.jpg.30b2fa758d0e0072d4b865838dbdd29d.jpg

 

9 mm de "carne" :eek:  , incredibil de generosi cei de la BRIDGESTONE . 

page33.thumb.jpg.e47aaa8ad79895a124576c8762e44c57.jpg

 

Le aveam pe follow pentru ca am pierdut ceva timp anul trecut sa fac "cercetari" online si am ajuns la concluzia ca " asta vreau eu" nu neaparat ca sunt cele mai bune si ca sunt unice ,  dar au cam dat bataie la poponeatza competitiei  : 

 

Si pentru jante am planuri  :) sa vedem daca se vor materializa , momentan sunt nerabdator sa vad cum se comporta dar nu atat de nerabdator incat sa dau vara pe repede inainte.......:Driver:

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Continuam pe partea de mentenanta a exploratorului ......ca deh .....nu poti doar sa ceri de la el ..... trebuie sa ii si oferi..... 

Doar e un forum de pasionati , ne ingrijim masinile aici (asa se presupune) nu le schimbam doar uleiul si filtrele si gata......

 

Exploratorul a ajuns la frumoasa cifra de 140.000 km , putin peste 3 ani de cand este la mine si putin peste 72.000 km  facuti impreuna . 

In luna 10.21 implineste 8 ani de la data fabricatiei . Ca tot am ajuns aproape de scadenta cu revizia normala 9000km doar , am zis ca trebuie neaparat sa rezolv acum la inceput de August tot ce mai am eu "scandent" pe lista mea de intretinere : 

 

Operatiile urmatoare au fost facute tot la  Catalin @EEXCALADE la Bacau ! Deja a intrat in cotidian deplasarea la Bacau , ce mai conteaza drumul cand stii garantat ca ai parte de calitatea  manoperei si atentia unui pasionat? 

 

page3.thumb.jpg.f3167a870af168ad96d06f9e86824110.jpg

 

1) Primul lucru scandent a fost revizia -> Traditionalul Ravenol + filtre + lichidul de frana pentru aerisit ambreiaj . 

page20.thumb.jpg.b33b2331f69741234ce563f361502be5.jpg

 

2) Verificatul regulatorului de presiune de span deja este standard pentru fiecare revizie -> totul OK se prezinta curat curat ! 

page1.thumb.jpg.9270bb0c5529d6c9c728cf1f84fe8cfa.jpg

 

3)  A urmat apoi schimbul de distributie + accesorii +antigel -> operatie facuta preventiv . 

page2.thumb.jpg.a4804b92066a588866b8d57ad2053f56.jpg

- Am mers pe KIT OE de distributie , pompa de apa OE 

- Pentru accesorii  Fulia a fost Schaffler , rola de la intinzator BTA si cureaua Contitech. 

- Antigelul Hepu G12 

 

De ce am facut distributia?   raspunsul cel mai potrivit ar fi  : preventiv . 

Deoarece CFFB este un motor renumit pentru cedarea pompei de apa inainte de termenul distributiei de 210.000 conform VW .  In ultima perioada am tot auzit/citit de cazuri cu CFFB-isti de diferite platforme care au avut parte de neplaceri la distributie din cauza pompei de apa   sau chiar din cauza fuliei de la accesorii care poate sa ramana blocata. 

 

Asa ca decizia a fost simplificata in urma acestor informatii . Si ce inspirat am fost......

 

OUT with the OLD 

page4.thumb.jpg.62de6741bb1e1bb63bac0a39052d45a8.jpgpage12.thumb.jpg.b1add64125238b755906716dcac0caad.jpg

 

And IN with the NEW 

page14.thumb.jpg.7b434c2fc5ae14096a00693d85b242c0.jpg

 

De ce zic ca am fost inspirat? 

 

Pentru ca pompa de apa veche deja incepuse sa curga !  Dar era atat de putin incat tot rezidul era ars de caldura blocului motor si nu apuca inca sa faca urma , totusi trecuse de punctul incertitudinii , putea sa lase balta jos de antigel in orice moment ! 

page5.thumb.jpg.4364bc4aa48053c356f8cc8439a4079f.jpg

 

Cureaua in sine se prezenta intr-o stare foarte buna dar poti sa fii usor pacalit de aparente

page13.thumb.jpg.a1d7a0948e21323ee93f74c5b1c5c9fc.jpg

 

Fulia de la alternator nu era in toate mintile ei , se simtea clar uzura acesteia , era doar o chestiune de timp pana incepea sa faca probleme : 

 

 

page6.thumb.jpg.c4e73b9c9af56bb599bc407b224dae01.jpg

 

Incredibil sentiment atunci cand stii ca ai luat decizia buna

so_good.thumb.jpg.ac4842834cb77908bc29181a2066c7c9.jpg

 

 

4) A urmat apoi revizia de HALDEX + Filtru + curatare pompa .  Avea la scadenta ~ 30.000km  de la ultimul schimb , asa ca am decis chiar la fata locului sa facem si aceasta operatie daca tot eram cu masina pe rampa, sa nu mai astept inca o revizie sa il fac  .  Piesele comandate si aduse in aceiasi zi de Catalin @EEXCALADE 

 

page7.thumb.jpg.82547ce91e85686835aca773cef66270.jpg

 

Putina mizerie gasita in carcasa pompei de Haldex: 

page11.thumb.jpg.2f613d2074902122e70a2a759e1d3dcc.jpg

 

Si putina mizerie gasita in pompa

page8.thumb.jpg.fd871ae41d1465f7e9e496a54a96b9ae.jpgpage9.thumb.jpg.83ad927d752502d945f9f73d6dd009d0.jpg

 

Filtrul de asemenea era mediu de murdar : 

page10.thumb.jpg.608d59a13caea6596f25da6c7c2d195d.jpg

 

Uleiul era totusi putin contaminat de praf de discuri , dar nimic neobisnuit pentru explorator cel putin 🤣  .

Asa ca operatia a fost si ea binevenita trecuta la portofoliul de "preventiv"  .  Inca 30k stau linistit. 

 

5) Probabil ca deja ati vazut prima poza cu exploratorul in care era putin "impachetat" cu masking tape si v-ati si intrebat de ce..... :) 

Ei bine , daca tot a stat multe ore pe rampa , am decis sa ii fac si o sedinta de cosmetica exterioara  ->  Un polish 2 stage plus sealant la final .  

page17.thumb.jpg.6a2c7bd3afbd38a508a76bcf1e72bec1.jpg

 

Aici ii multumesc lui @Andrei_72 pentru ajutor si participare ln mod activ la aceasta operatie 🤣 

A primit exploratorul atentie in toate directiile , mai ceva ca la pitstop la F1 :))))))))) 

page15.thumb.jpg.1513ab8e210a6066b509c8c218a8d229.jpg

 

Targetul a fost sa eliminam toate zgarieturile superficiale , asa zisele panze de paianjen . 

page16.thumb.jpg.756946dd3ca294b073cd4b4c151f1ea5.jpg

 

In tot acest proces aveam grija sa nu subtiem prea mult lacul asa ca il masuram

page19.thumb.jpg.fbac13e6f336dd396098164ba6589524.jpg

 

Rezultatul este peste asteptarile mele 

page18.thumb.jpg.fbb9566cb70651546a655e3a1071f804.jpg

 

A doua senzatie de satisfactie avuta in acea zi :)  

 

 

La intoarcere imi venea sa chem o platforma si sa o duc la bucuresti :))))  nu imi mai venea sa fac drumul ca stiam ca o voi umple de muste si mizerie :)))))) 

 

Exploratorul este ca nou acum , pregatit de noi explorari !  

 

Merge mult mai bine !  ...fara placebo ! Motorul este mult mai silentios !  Au disparut niste zgomote de fundal care le auzeam cu capota deschisa care mai mult ca sigur erau de la distributie sau accesorii.  

 

 

 

Mai am un lucru minor de rezolvat  ,dar asta este subiectul altui post . 

 

Link către comentariu
acum o oră, Doomy a scris:

nu imi mai venea sa fac drumul ca stiam ca o voi umple de muste si mizerie

Sealant-ul ala face mult/protejeaza mult vopseaua de infamele muste/gaze care vor inadins sa dea cu capul/fundul de botul masinilor noastre :))Se dau usor de tot jos dupaia la spalat! 
Deci...totul in garaj la Catalin? Chiar ca F1 PitStop... 

Link către comentariu

Super treabă! Dacă m-aș sincroniza cu @Andrei_72 pe la Cătălin n-aș rata nici eu ocazia! Te mai „înduri” acum să pui exploratorul „pe drumuri”? Mă refer la cele ce nu apar decât pe hărțile nescrise ale „iubitorilor” de lemne...

 

„Piesele comandate si aduse in aceiasi zi de Catalin @EEXCALADE ” -  un alt motiv pentru care Cătălin merită recomandat și pentru care mă bucur că, eu unul, sunt din zonă!

 

PS: văd o cutie de Panasonic pe acolo; nu ai schimbat display-ul la navigație, nu? 

Link către comentariu

@c_A_b cutia aia de panasonic nu are treaba cu exploratorul , nu am nimic planuit in directia aia.

 

Raspunsul pentru daca " Ma mai indur...." este un categoric DA! 

Din experienta mea nici 5% din ce am gasit pe masina nu am capatat in offroad.......sunt predominante luate pe drumurile de mare viteza,oameni cu handicap de parcare  sau alte surse.

Link către comentariu

Foarte frumos, detaliat și organizat. Să te bucuri de el fără incidente. Tot înainte de 210.000 am făcut si eu distribuția, pompa de apă fiind cea care a cedat și a pierdut antigel. Cred că cei care ajung la 210.000km sunt doar foarte norocoși. La fel și cei (ca mine :D) care au schimbat doar kit-ul de ambreiaj nu și volantul.

Link către comentariu

@grp Multumesc ! Cei care ajung la 210k sunt curajosi ......nu norocosi :))))) 

 

On 06.08.2021 at 14:07, Doomy a scris:

Mai am un lucru minor de rezolvat  ,dar asta este subiectul altui post .

Am rezolvat si ultimul lucru minor  si anume :  Cand am fost la Catalin pe rampa am vazut ca aveam o bieleta pe spate  cu joc .....inca de atunci am decis ca o sa le schimb cu prima ocazie. 

Ei bine 2 zile mai tarziu cand am trecut peste o denivelare am auzit un zgomot de scartait genul -> saltea veche de pat de bordel.....era clar ce e de facut .  

Gandul ca am ceva de rezolvat la masina si mai presus ca pot sa rezolv singur mi-a ridicat parul pe mana .... asa ca am comabdat piesele necesare sa ne punem pe treaba. 

 

Nu se putea comanda doar o bieleta.....acest tip de piese se schimba doar in pereche  , asa ca am descis sa le schimb pe toate : 

Am mers pe kit Febi Bilstein cu tot cu suruburi si piulite noi. 

page2.thumb.jpg.86e99245d2b95f2bf11ec99c19e7690e.jpg

 

Zis si facut ....

Am asteptat o zi cu canicula afara , exact cum imi place mie ( ca e pustiu ) doar eu si soparlele mai misunam prin parcare ,  asa ca mi-am facut de cap

page4.thumb.jpg.642a87e12501a7f578093818e66ac316.jpg

 

Inca de la prima bieleta  din sptate stanga , mare problema cu deschiderea surubului cu cap spline  :))) nici cu 3 spray degripante diferite nu a vrut asa ca am pus torta pe el sa il incalzesc si pana la urma a cedat . 

Erau duse bieletele.......3 din 4 aveau joc la liber ..... si culmea erau cele OE :eek: , au rezistat cu brio pana la 140k+ km . page3.thumb.jpg.eab89d7a89d8484e215b6851e24afe24.jpg

 

page5.thumb.jpg.08c8924fb40ccf14e9e0352931e5412c.jpg

 

In filmul de mai jos veti vedea starea bieletelor vechi , comparate  cu cele noi , imagini de la montare ,codurile pieselor folosite si lista cu toate sculele necesare unui astfel schimb in regim DIY : 

 

Scartaitul a disparut , masina se simte super "ceas"  ..............Mai este necesar sa zic ce simt ?  

 

so_good.jpg.27b8221daf2a6cd8f9747d90f6f00113.thumb.jpg.19f3572031af9050121c7dabc9c129be.jpg

 

 

 

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Facem ce ne place ! ......Distrugem bielete si planetare 🤣

 

Photo_6619180_DJI_44_jpg_5063356_0_202194114358_photo_original.thumb.jpg.57581f134fe415512ddd9d59ce3e91c3.jpg

 

 

photo2.thumb.jpg.f92f785db5b4aafb42f69ec8062b2362.jpg

 

Povestim cand revenim ! 

Link către comentariu
1 hour ago, Doomy said:

.....Distrugem bielete... 🤣

 

De la Kodi zicere...

- Nimic deosebit pe dedesubt, doar problema la o bieletă pe spate.

- Aă...ce problemă?

- Problema e că nu mai există...

 

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Bunnnnnnnnn

 

Ne-am intors si din concediu  cu bine ! :cheers:  un concediu care poate fi descris intr-un cuvat...EPIC !   

 

Destinatia aleasa a fost Kefalonia - Grecia.  Un total de 15 nopti  petrecute in Grecia din care 12 au fost in Kefalonia si cu un total de ....+4500km .....  

 

Traseul de dus a fost cu oprire in Ioannina o noapte apoi cu feribotul din Nydri-Lefkada catre Fiskardo Kefalonia. 

Drumul de dus a fost liber spre foarte liber cu timpi de astptare in vama mai mici de 15 minute  in ambele puncte de trecere , fara stat la coada la completat formulare ....daca intelegeti ce spun , de fapt la intoarcere era si coada speciala pentru cei cu codul QR  :king:   ......beneficii de handicap cum zic unii....

 

Am prins doar zile cu soare si putini nori in unele cazuri , am avut o bafta extraordinara sa nu simt eu sau exploratorul macar o picatura de ploaie pe insula .   

 

Am prea multe de povestit sa pot integra totul intr-un singur post ,  asa ca aventura din grecia (concediu pentru sotie) va fi expusa in doua parti

 

1)  PART ONE -  Explorarea insulei in  On Road Mode 

 

Fiind a doua oara cand ating solul Kefaloniei ( prima data fiind doar pentru 6 zile )  , am decis sa fac un plan mai strict cu zile /activitati  pentru a putea sa exploram cat mai multe din frumusetile insulei .  Cum la ultima vizita nu cred ca am vazut nici macar 10% din ce ne ofera insula , am zis de data asta macar sa ducem acel procent la un 50% (macar) . 

 

Zis si facut  - am inceput cu vizitarea plajelor ca nu se putea sa incepem direct cu explorarile pe coclauri , trebuia sa calmam putin dragonul oferindui soare si nisip ca ofranda (aka wife)  . Ca apoi ulterior sa ne putem expune doleantele de explorare in fraze bine structurate si argumentate , plus ca nu prea merge sa explorezi daca nu esti bronzat .....bate la ochi 🤣  o sa vedeti voi de ce zic asta...

 

Ziceam mai sus ca am inceput cu plajele

 

 

Am expus mai sus cateva din plajele explorate , la sfarsitul concediului am analizat lista noastra si am reusit sa bifam 21 de plaje mai mult sau mai putin celebre  , chiar daca am stat doar 1 ora , tot se pune la lista 🙂  

 

Exploratorul statea cat de mult posibil la umbra , ca doar merita

2100454140_page(1).thumb.jpg.5578ae6494bae35dfee5d977dd04672e.jpg

 

Plajele , apa , nisipurile Kefaloniei m-au cucerit .....pot sa spun clar acum ca sunt peste cele din Lefkada , Zakynthos si Corfu ! 

6254841_page(3).thumb.jpg.54a68d4f0aca41390e670c58bf5e865b.jpg

1452704374_page(2).thumb.jpg.6af8b8ea740baeeb6edebe6820122f59.jpg

1415085657_page(10).thumb.jpg.3a32bf9de23efbdcd0aea16a13560669.jpg

1911976359_page(12).thumb.jpg.f779b4d5a921320347a757e0294778c9.jpg

 

Pur si simplu alegi ce culoare vrei tu la apa in functie de plaja :)  it's amazing ! 

 

Cum Kefalonia este o insula mare - spre foarte mare distanta intre plaje era destul de mare in unele cazuri 20->30 ->40km .......iar intre aceste plaje peisajele insulei sunt "Eye candy" daca intelegeti ce vreau sa spun: 

 

 

Sau un alt exemplu -> strabaterea insulei de la NE la SV  , drumul este aproape de spectaculos , liber si numai bun pentru un 4x4 cu destui ponei la rezerva. 

Dar la mine nu este cazul,  asa ca un drive chill  pe un astfel de drum pustiu iti pune un zambet pe buze  .....uneori chiar sinistru....😄

 

 

Continuam cu explorarea insulei , dar de data asta la picior .  Insula ofera foarte multe oportunitati de explorare la picior , frumuseti in pustietate , diferite stradute , orase ....etc. 

Cel care merita cel mai mult mentionat este orasul micut Assos , care are si un castel "atasat" ....pe scurt zis , este un MUST ! de vizitat atunci cand esti pe insula .  

Pare usor drumul in imagini dar in interior este un labirint de drumuri care iti mananca ore bune daca vrei sa ajungi la punctele care iti ofera un view point extraordinar .  Sa nu zic de urcare , pentru soareci de birou poate sa fie un challange de viata si moarte 🤣

 

Continuam cu explorarea parcului national Ainos ( cel mai inalt munte de pe insula)  al carui varf are 1628 metri , destul de impresionant pentru o insula  . Urcarea acestuia este un drum relativ scurt plin de paduri si de curbe. 

Acest traseu l-am luat si eu de la alti "pasionati"(forumuri)  care l-au descris ca spectaculos ....un must ...etc, dar pe mine nu m-a lasat asa WOW  ....e un drum frumos pentru care merita putin praf de la placutele tale de frana , dar care nu neaparat merita vazut de mai multe ori , intra in categoria aia dubioasa de "Iaurt cu bere" ......merita incercat odata dar duapaia nu iti mai trebuie. 

 

 

Ce am vazut mai special explorand drumurile asfaltate ale insulei :  sunt foarte multi scuteristi in kefalonia , mult mai multi ......mai rau este ca nu au placute de inmatriculare asa ca sansele sa fie o asigurare la mijloc dar mai rau faptul ca nu poarta nimeni casca....toti au impresia ca pielea bronzata  ii ajuta in caz de accident .  

Mai jos doar unul din incidentele care merita sa fie expus , respectiva fiinta era in stare de ebrietate mai mult ca sigur , daca nu cel putin o boala de genul Tsipuro Sanguin...

 

Am si o banuiala ce i-a trecut prin minte ......"Cum de vine masina din sensul opus pe banda mea" 

 

In fine , nu ne lasam enervati asa usor  ...continuam povestea .... 

 

In sfarsit au venit si zilele in care erau programate explorarile mai "hard" sa spun asa , explorari care am decis cu sotia ca le vom face impreuna  , in speranta ca la final vom gasi si noi o plaja mai pustie de care sa ne bucuram doar noi si aricii de mare. 

 

Drumurile pana acolo nu erau chiar "cartografiate" adica nu prea am avut ce sa configurez anticipat , majoritatea le vedeai la ochi sau cu drona si incercai sa le explorezi. 

 

In fine , am prins unul din multiplele momente in care sotia isi arata entuziasmul si dorinta de a face aceste explorari in natura  impreuna cu mine , m-am decis ca s-ar incadra tot la capitolul explorari , sau marcar in capitolul "Uite cu ce am de-a face" :)))))))) 

Mai greu cu iesirile astea in natura atunci cand un copil de tantar este un inamic veritabil si de temut. 

Atentie contine limbaj licentios !

 

Trecem si peste acest moment , doar am vrut sa expun la una din potentialele reactii la care sa ma astept eu de fiecare data cand scot sotia intr-o sesiune de explorare :)

 

Cazarea in Kefalonia a fost facuta in zona Lassi / Agrostoli , o asezare pe un deal care iti permite in unele locuri sa ai vederi superbe de la anumite cazari. 

Un apus de soare de la cazare

608911996_page(7).thumb.jpg.83a50d6b9794cc4706860a1a074b6f58.jpg

Un rasarit de la cazare

1649686769_page(11).thumb.jpg.5ef81290cb1f8e46c8f9113a2dbd9f18.jpg

 

Cu acces usor catre zonele populate si mai animate specifice zonei.  Mi s-a parut un best choice and value for money. 

 

Cum nu se poate sa sarim anumite etape in intretinerea exploratorului , chiar daca suntem in concediu  , verificarile DPF si altele au fost facute la fata locului. 

1412857304_page(8).thumb.jpg.970628713000e24a80f0edb2cb93705b.jpg

 

 

Pentru partea 1 eu zic ca este destul  , asa ca in curand vine si partea 2 .  

 

Saving the best for last......

 

Who is hyped for part 2? 

 

hand-up-raise-hand.gif.3cd02851299b4afdef02f2c0414de0f9.gif

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!