Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

On 5/21/2022 at 11:27 PM, acidone77 said:

N ai copil/copii asa-i?!? 😁🤣

bine punctat.

vedem de acum cat timp mai are pt masina :P

Link către comentariu

Felicitari si din partea mea ! 😊

Link către comentariu

haaa... am vazut ceva. 
image.thumb.png.661fb915129e403c2d26deb11694b081.png

 

Acum OCD-ul tau nu va lasa asta asa. Sunt sigur :))

BTW: Good job! 

 

Edit: Si felicitari! Sa fiti toti sanatosi si sa va bucurati impreuna! :)

 

Modificat de Emy D
Link către comentariu

@Emy D  suntem pregatiti pentru astfel de situatii : 

20220525_102439.thumb.jpg.7937e847f4f00474ff039a1d4471469c.jpg

 

In rest multumesc tuturor pentru urari ! 

Link către comentariu
  • 1 month later...

Intre timp , toate bune , ne adaptam la condusul cu "copilot" , cu organizare si disciplina vad ca toate ies cum trebuie asa ca incet incet lucrurile intra in normal . 

 

894500799_page1.thumb.jpg.823c5edac896b0a1af480e5dd7940013.jpg

 

 

 

In curand vine si o aventura  :)

 

1631372957_Teaser112fps.gif.23ac137148c914d27fc2a60f58f9649e.gif

 

Link către comentariu

Copilotul pare prea mic... încă, dar orice început e binevenit! Baby-steps...

Fain zoom-out-ul pe apropierea camerei!

:)

Link către comentariu
în urmă cu 19 ore, ct_act a scris:

Copilotul pare prea mic...

Sa vezi ce repede invata!

"Tati, aici cu cat ai voie? Vezi ca ai prea mare viteza! Ala de ce a facut asa? Ai semnalizat? Ca eu nu am auzit.../ Tati, ma zgaltai (la depasiri din scurt...) " etc :)

Asadar, succes si rabdare. 

ps: ca sunt roman si ne place sa dam sfaturi gratuite (scuzeeee) - Glumesc, dar trebuie sa iti zic din experienta mea cu amandoi:  Scaun rear-facing indiferent de cat plange ala micu' ca vrea altfel sau in brate la mama. Nu se poate, nada, niet. Se invata si dupaia ai liniste. Iar la drum lung: pauzele mici si dese, cheia marilor succese! :))

 

Link către comentariu

Sustin offtopicul prin aceeasi recomandare ca @Emy D ... scaun rearfaceing cat mai mult posibil... fiicamea are 3 ani si n-am avut probleme cu ea, am obisnuit-o de mica. Optiunea unui scaun 360grd e foarte utila, in caz de "nevoie" :D 

Link către comentariu

@Emy D @acidone77 

Eu am ajuns la etapa în care "copilul" e mai inalt ca mine si își da scaunul în spate sa încapă la volan in locul meu... și eu am ceva înălțime. :))Dar etapele de început sunt cele mai frumoase. Sa fie sănătoși kinderii!

 

End of offtopic.

Link către comentariu

Multumesc de sfaturi . 

Normal ca va sta rear facing pana la limita de inaltime , si da voi merge pe model rotativ 360 de scaun , momentan pana la 6  luni+ mergem cu scoica si sistem de prindere isofix care este doar rear facing. 

 

Si acum sa revenim la ale noastre ....saptamana trecuta am avut putina treaba prin Deva ,  asa ca am profitat de ocazie si la intoarce m-am bucurat de un traseu pe Transalpina de la nord la sud . 

 

Norocul a fost de partea mea , vremea a fost de partea mea ...doar putin innorat fara picatura de ploaie ....un drum aproape pustiu care te lasa sa te bucuri de vara , de peisaje si de masina...... 

 

Ca tot am ajuns pe Transalpina si era o vreme atat de superba  , am zis sa mai explorez din drumurile ramase inca necunoscute pentru mine , sau cel putin partial necunoscute .  Pastram cate putin pentru fiecare vizita pe Transalpina , azi un drum , maine un deal .......hai si cu un varf nou  .......

De data asta m-am multumit cu unul din dealurile de langa Stana Stefanu , pusesem ochii pe el de ceva timp , asa ca de data asta am putut profita pentru ca nu era namol

Da stiu , mi-am cam iesit din mana , am omorat motorul de vreo doua ori ....dar deh.....nu s-a suparat exploratorul pe mine .  Oricum ce este pe filmare nu pare asa abrupt , dar la fata locului inclinarea a  fost mult mai mare . Oricum aderenta a fost fenomenal de buna  ,deoarece la parasirea asfaltului am coborat presiunea anvelopelor la 1.8 bar..... decizie foarte buna pentru ca simteai cum "urci" cu liftul  in anumite portiuni :) 

 

Cu toate ca puteam sa continui drumul , am luat la explorat la picior o parte mai sus de punctul popasului , am vazut niste crevase destul de adanci mai sus pe urcare si am zis ca ar fi de ajuns pentru o singura zi , mai lasam si pe alta data. 

 

Dupa o perioada de  relaxare in liniste deplina , aer curat , miros de baliga  si o shaorma bine meritata  pe varf de munte special tinuta in geanta termica  , am continuat drumul , cu o coborare controlata de Hill Descent si sa nu uitam de zambetul de pe buze care il aduce o astfel de explorare  : 

 

 

Sa vina si altele !  timp sa fie...... 

Link către comentariu

Am montat si portbagajul Thule pe masina , am simtit nevoia celor 500 extra litri de depozitare atat pentru drumuri scurte cat si pentru drumurile mai lungi , mai ales acum cand sunt o groaza de chestii de carat dupa tine. 

 

948199102_page2.thumb.jpg.dbb5e699d024e24238b0e9fffbb8952b.jpg

 

page1.thumb.jpg.5fcf07f22973983b9492472e45978f2e.jpg

 

388717588_page3.thumb.jpg.3eb3840f04b72b24fab801d78a62257b.jpg

 

1854673839_page4.thumb.jpg.9829253e7a187dfe8b7f2c8c8fe78ea9.jpg

 

 

Duminica in timpul unei pe langa Bucuresti , cand ma pregateam sa plec spre casa , la pornirea motorului am auzit un zgomot (vuiet) dupa care cateva scartituri metalice si apoi Aerul conditionat a refuzat sa mai functioneze. 

 

Am ajuns acasa , pus vcds , am vazut ca in sistem nu sunt erori si ca parametrii sunt OK pe sistemul de AC , valvele functioneaza  ,   problema trebuie sa fie de la compresor in acest caz .... presiune este in sistem dar nu era constanta nu fluctua deloc asta inseamna ca nu invarte compresorul.

 

Rapid am dat roata si carenajul jos pentru un diagnostic mai precis

20220703_141914.thumb.jpg.0867614e278a8e4021f02e736552d8cb.jpg

 

Se pare ca ambreiajul compresrorului nu mai cupleaza , problema fiind cea clasica cu surubul central care era desfacut si fara filet.... acelasi surub l-am strans in urma cu 4 ani  la achizitie  dar se pare ca trebuia sa folosesc ceva locktight pentru filet :banghead:

AC.gif.7235dbdd7bf1aff41195df0812b1a150.gif 

 

Miercuri rezolvam problema !  Desfacem tot si vedem ce este de schimbat ! 

Link către comentariu

Am rezolvat si problema la AC,  cauza a fost fix cea de mai sus , mai precis clasica problema pentru toate compresoarele Delphi fara Ambreiaj magnetic , doar cu Ambreiaj mecanic  ->  se desface in timp surubul central si se slabeste discul , astfel duce la tocarea zimtilor  iar la final ajunge sa se invarta in gol fara sa mai cupleze. 

 

Cu ocazia asta am facut revizia la sistemul AC (anuala)  si am facut si revizie la Compresorul de AC schimband uleiul din interiorul acestuia.  Am gasit doar 20 mll in interior din 80 car ar fi trebuit sa fie .  Uleiul arata destul de bine , iar consumul acestuia este unul normal din cate am inteles de la mecanic , partea buna este ca am facut aceasta operatie acum pentru a fi sigur de functionarea acestuia inca 150.000km de acum incolo .  Daca acesta ajunge sa ramana fara ulei in interior , face span si sistemul tot este infectat de acesta , fiind un calvar curatarea de dupa ..... Asa ca , mai bine prevenim decat sa combatem. 

 

La final.....baga in interior aer rece ca la polul nord  🥶

 

Am detaliat in filmul de mai jos toate operatiile facute. 

 

 

Link către comentariu

Vezi ca din dorinta de a prevenii o posibila problema, poti face mai mult rau decat bine daca nu intelegi exact care e treaba cu uleiul. La sistemele AC auto nu ai nevoie sa adaugi ulei daca nu ai perderi mari de refrigerent, de genul celor pe unde ar putea iesi si uleiul din instalatie. Uleiul adaugat initial la fabircarea masinii se distribuie prin tot sistemul, nu ramane in compresor. E foarte important ca daca schimbi compresorul, sa golesti noul compresor de ulei si sa adaugi fix cantitatea care era in cel existent pe masina, asta evident daca nu speli cumva toata instalatia si/sau inlocuiesti piese (condensator/evaporator ...) si elimini din uleiul existent. Daca adugi ulei in excces, in prima faza reduci capacitatea sistemului de a raci, iar ulerior daca adugi mult peste distrugi compresorul. 

 

PS: Cuplajul ala care se rupe in fulie in caz de blocare a compresoului nu se poate numi ambreiaj. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu

@adrian001  Multumesc de observatie dar confunzi sistemele dupa cum urmeaza: 

 

Ulei Tip 1 -> Uleiul schimbat este cel din interiorul compresorului , care este circuit inchis doar acolo .  Practic lubrifiaza componentele interne ale acestuia .  Iar cei 80Mll interni sunt conform specificatiilor compresoarelor Delphi cum vin de noi.  Un compresor nou scos din cutie marca delphi vine cu 80Mll de ulei intern la care nu se umbla odata ce este instalat pe masina.  Deci acest ulei nu are treaba cu pierderea de refrigerant . 

De exemplu mecanicul scosese recent de pe un Skoda Roomster un compresor uscat cu 0mll in el (gripat) , ce e drept , avea peste 250k km ....  in noul compresor ar fi fost absurd sa lase tot 0 mll in el comparand cu cel vechi , se baga si/sau se verifica specificatia codului de producator si asa se afla fix cantitatea care trebuie sa fie in compresor.  pentru TIP 1 exista cod de "piesa" dat de VW ce trebuie folosit si anume :G 052 154 A2    ,  folosit pentru standardul VW pentru toate compresoarele R134A -> Mahle , Denso , Sanden,  Delphi.... Deci exista cod de piesa automat se si schimba....

vag_G052154A2_250ml-800x800.thumb.jpg.7ab16a9833d4427946eb89be6e1a9b66.jpg

 

Ulei Tip 2 -> Acum vine cel de-al doilea ulei in ecuatie.....cel care se introduce in amestec cu Freonul conform specificatiei la mine 625 Freon +/- 35mll ulei  , este cel care este are treaba cu ce spui tui acolo , dar acesta are rolul de a lubrifica capul uscat de pompare de la cilindrii compresorului.  Cod de piesa  G 052 300 A2/6H 

Care este universal de asemena pentru toate gama VW 

1376516053_G052154A2.jpg.ca62770b3846cbeb6ee0479a0025303d.jpg

Sunt tipuri de ulei diferite ca si compozitie tip 1 cu tip 2 ambele au roluri bine definite . 

Igienizarea instlatiei ( spalarea) se face odata cu inlocuirea acestui ulei tip 2 , aparatul face aceasta operatie. 

Operatia o fac anual , verificare freon si uleiul din instalatie , aparatul face restul . Nu vad unde este problema aici. 

Concluzia este ca cel care a produs masina , a pordus si ulei de schimb pentru aceste compresoare. 

 

 

acum o oră, adrian001 a scris:

E foarte important ca daca schimbi compresorul, sa golesti noul compresor de ulei si sa adaugi fix cantitatea care era in cel existent pe masina

Atata timp cat producatorul are in specificatie o cantitate de ulei care trebuie sa se regasesca in interiorul compresorului , aceasta trebuie urmata , restul sunt povesti transmise din generatie in generatie fiind trecute prin multe versiuni iar la final ajung sa fie basme si mituri . 

 

acum o oră, adrian001 a scris:

Daca adugi ulei in excces, in prima faza reduci capacitatea sistemului de a raci,

Baga conform specificatiei , se vede conform masuratorilor .  

 

Mecanicul meu schimba zeci de compresoare in lunile de vara , majoritatea gripate si majoritatea sistemelor cu span in ele , nu numai in interiorul compresoarelor dar si in interiorul instalatiilor , este un calvar procedural sa cureti o instalatie mai ales daca sunt furtune imbatranite sau condensatoare ascunse sub bord , greu de ajuns. Mai bine dai 100-200 lei anual decat sa ajungi la o reparatie de 5000 lei plus....din care marea majoritate este doar manopera de desfacut si spalata..... 

 

Mentenanta preventiva exista ....si ajuta foarte mult , fiecare alege pe banii lui cum, cand si daca o face. 

Link către comentariu
13 minutes ago, Doomy said:

Atata timp cat producatorul are in specificatie o cantitate de ulei care trebuie sa se regasesca in interiorul compresorului , aceasta trebuie urmata , restul sunt povesti transmise din generatie in generatie fiind trecute prin multe versiuni iar la final ajung sa fie basme si mituri . 

 

Deci instructiuniile date chair de Delphi sunt povesti si basme ...

 

"The first thing to consider when performing the process is the amount of oil contained in the replacement compressor. This can vary from a full charge of oil (8oz./236 mL), to a half charge of oil or no oil at all. If oil is contained in the replacement compressor it will have to be removed and reinstalled in the correct amount to properly balance the system."

 

https://www.delphiautoparts.com/gbr/en/resource-center/why-oil-balancing-critical-when-replacing-compressor

 

 

 

Link către comentariu

Atata timp cat in aplicatie conform seriei de sasiu si a codului de compresor instalat apare o cantitate de introdus, asta se urmeaza , restul nu prea mai conteaza. 

 

Si da este corect , unele modele de compresoare vin cu prea mult ulei in ele pentru ca este luata in calcul depozitarea indelungata , de aceea trebuie scos si rebagat in limite. 

 

Depasim scopul topicului , discutia devine prea tehnica si nu isi are scopul aici. 

Link către comentariu
2 hours ago, Doomy said:

Am rezolvat si problema la AC,  cauza a fost fix cea de mai sus , mai precis clasica problema pentru toate compresoarele Delphi fara Ambreiaj magnetic , doar cu Ambreiaj mecanic  ->  se desface in timp surubul central si se slabeste discul , astfel duce la tocarea zimtilor  iar la final ajunge sa se invarta in gol fara sa mai cupleze. 

 

Cu ocazia asta am facut revizia la sistemul AC (anuala)  si am facut si revizie la Compresorul de AC schimband uleiul din interiorul acestuia.  Am gasit doar 20 mll in interior din 80 car ar fi trebuit sa fie .  Uleiul arata destul de bine , iar consumul acestuia este unul normal din cate am inteles de la mecanic , partea buna este ca am facut aceasta operatie acum pentru a fi sigur de functionarea acestuia inca 150.000km de acum incolo .  Daca acesta ajunge sa ramana fara ulei in interior , face span si sistemul tot este infectat de acesta , fiind un calvar curatarea de dupa ..... Asa ca , mai bine prevenim decat sa combatem. 

 

La final.....baga in interior aer rece ca la polul nord  🥶

 

Am detaliat in filmul de mai jos toate operatiile facute. 

 

 

Dupa o chestie similara (adaugat ulei in compresor la o revizie de ac), m-am chinuit 2 ani sa aflu de ce nu mai racea la ralanti.  Am schimbat compresorul. - degeaba, am schimbat nu stiu ce valva de doua ori la insistentele mecanicului, nimic. Deja ma resemnasem, pana la un monent dat cand am dat condesorul jos si era pe jumatate plin cu ulei … 

Link către comentariu

Lasa-l sa vada pe pielea lui ... continua sa faci revizia asta anuala, e un experiment bun sa vedem cat timp rezista. Apropo, ce model de compresor ai ? O fi al tau mai special ... 

Link către comentariu

@dionescux dpdv al meu sunt atat de multi factori si variabile in ceea ce ai descris tu , incat nu pot considera acest exemplu similar cu al meu. ....

S-a verificat conform producator cantitatea ? S-a folosit tipul de ulei corect? s-a urmat procedura de umplere ?  Aparatul de umplere avea certificare si metrologie astfel sa nu introduca prea mult ulei ? Aparatul avea capacitate de a masura uleiul existent in sistem  ?  Mecanicul a consultat procedura de lucru a producatorului ?  S-a urmat verificarea in soft a valvei ca si pozitie ?  S-a comparat cantitatea uleiului scos cu cel bagat?    .....putem sa mergem si in alta directie cu intrebarile .....Mecanicul stia ce face?  Este mecanic bun la toate sau specializat pe o anumita componenta? .........si tot asa continua

Mecanicul daca ar fi apasat un simplu buton pe aparatul de igienizare AC , care face detectia uleiului din instalatie , ar fi aflat instant daca exista ulei ramas in condensator.  De asta aparatul cu care se face are mai multe etape in care efectueaza diferite operatii de mentenanta si verificare a sistemului. 

 

Trebuie sa intelegi un lucru :  daca tu ai avut probleme cu o astfel de procedura nu inseamna ca toata lumea va avea aceiasi problema.

Dar inteleg perspectiva ta de a fi reticient la astfel de operatii daca tu ai avut experiente negative in trecut. 

 

Momentan dupa 500km , totul este ok , baga la greu rece si la relanti si in mers . 

12 minute în urmă, adrian001 a scris:

Lasa-l sa vada pe pielea lui ... continua sa faci revizia asta anuala, e un experiment bun sa vedem cat timp rezista. Apropo, ce model de compresor ai ? O fi al tau mai special ... 

La golf a fost facuta 9 ani consecutiv fara probleme la AC.

La tiguan este al 4-lea an consecutiv. 

 

Timpul ne va spune daca aveti dreptate sau nu ,  indiferent ca vor fi probleme sau nu , tot o voi face anual ca sa fie un lucru clar. 

Link către comentariu

In ELSA se precizeaza ca un compresor nou, pentru instalatia de racire cu R134a, vine cu intreaga cantitate de ulei necesara instalatiei.

Citat:

Distribuţia uleiului

În circuitul agentului frigorific, uleiul care înaintea primei cuplări a instalaţiei de climatizare se afla în baia de ulei a compresorului, se distribuie după cum urmează:
. Compresor circa 50%
. Condensator circa 10%
. Furtun de aspirare circa 10%
. Vaporizator circa 20%
. Rezervor de lichid circa 10%

Link către comentariu
24 minutes ago, Doomy said:

Timpul ne va spune daca aveti dreptate sau nu ,  indiferent ca vor fi probleme sau nu , tot o voi face anual ca sa fie un lucru clar. 

 

Am inteles ca esti incapatanat si crezi ca ai dreptate, oricum nu e vorba despre asta ... poti sa te si p*s* in el daca vrei, e fireul tau pana la urma si nu e vreun element de siguranta. Era in idee in care si altii ar vrea sa iti urmeze sfatul si cum ca asta ar intra in sfera mentenatei preventive dupa cum sustii tu. Pana la urma ce compresor ai sa vedem si noi ce zice documentia la care tot faci referire ? 

Link către comentariu

@adrian001 incheiem discutia tehnica aici . Fiecare face ce vrea pe banii lui si pe fierul lui .

Iar despre mentenanta preventiva , oamenii sunt adulti si isi iau ce informatii vor si le folosesc cum vor ei , nimeni nu le impune nimic. 

Link către comentariu

O sa va rog sa incetati cu continuarea discutiei tehnice intr-un topic privat din aria "Masina mea"  in aceasta arie fiecare isi expune ce face asupra propiului agregat si este raspunzator pentru asta. 

 

în urmă cu 4 ore, Doomy a scris:

Fiecare face ce vrea pe banii lui si pe fierul lui .

 

Link către comentariu
On 7/10/2022 at 8:36 PM, Doomy said:

Am rezolvat si problema la AC,  cauza a fost fix cea de mai sus , mai precis clasica problema pentru toate compresoarele Delphi fara Ambreiaj magnetic , doar cu Ambreiaj mecanic  ->  se desface in timp surubul central si se slabeste discul , astfel duce la tocarea zimtilor  iar la final ajunge sa se invarta in gol fara sa mai cupleze. 

 

Cu ocazia asta am facut revizia la sistemul AC (anuala)  si am facut si revizie la Compresorul de AC schimband uleiul din interiorul acestuia.  Am gasit doar 20 mll in interior din 80 car ar fi trebuit sa fie .  Uleiul arata destul de bine , iar consumul acestuia este unul normal din cate am inteles de la mecanic , partea buna este ca am facut aceasta operatie acum pentru a fi sigur de functionarea acestuia inca 150.000km de acum incolo .  Daca acesta ajunge sa ramana fara ulei in interior , face span si sistemul tot este infectat de acesta , fiind un calvar curatarea de dupa ..... Asa ca , mai bine prevenim decat sa combatem. 

 

La final.....baga in interior aer rece ca la polul nord  🥶

 

Am detaliat in filmul de mai jos toate operatiile facute. 

 

 

Frumos filmuletul! Imi doream sa vad si eu in Romania, un service ce desface un compresor de A.C. si goleste uleiul din carter, pentru mentenanta(ca principiu). 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!