Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

Am pus la treaba consumabilele de aici : 

asa ca am bifat si reviza mai mare la 161.500 km  , sub pragul de 10k mai precis la 9400km de la ultima .

page7.thumb.jpg.12bd16d2ed76bfd3567a025ac728d2e6.jpg

Revizia actuala a inclus  

- Ulei +filtre motor (the usual) 

- aerisire ambreiaj 

- Gresare timonerie

- Curatare carcasa filtru motorina

- Verificare regulator presiune si curatare

- Curatare clapeta de acceleratie +degetar ->18.000km de la ultima curatare . 

- schimb ulei la cutia de viteze ->  52.000km de la ultimul schimb

- Schimb ulei diferentiale fata + spate -> tot 52.000km de la ultimul schimb. 

- Curatare carenaj trapa fata +spate si lubrifiere corespunzatoare

 

Tot la Catalin @EEXCALADE de la Bacau am bifat aceste operatii dupa cum urmeaza: 

- regulator curat fara span , doar cu cateva impuritati care iar au reusit sa treaca de filtru

- clapeta de acceleratie  spre medie de murdara , nimic special aici. 

page5.thumb.jpg.f58350b72c81b4963002fa1b57187d58.jpg

 

- Odata ce am trecut la schimbul lichidelor aici am gasit o surpriza 

 

page9.thumb.jpg.b2593a37325e44bc21aab4010a677a25.jpg

 

page1.thumb.jpg.b68e9d0967b0dbfb67322005f2664227.jpg

 

Uleiul din cutia de viteze si din diferentialul fata erau peste medie de arse , chiar spre nasol de arse daca ma intrebati pe mine ,la doar 52.000km de la ultimul schimb......

In timp ce diferentialul spate ar mai fi mers pana la pragul de 60.000km fara probleme . 

page6.thumb.jpg.480916ec2d0d306b3cd00a6cf5531182.jpg

Cam asa trebuie sa arate noi

page2.thumb.jpg.f08006f44e2061e70c739f2cf4a982f5.jpg

 

Destul de nasol daca stai sa te gandesti ca multi ( dar foarte multi... ) considera uleiurile acestea 'pe viata' ....:huh:   

 

222.thumb.jpg.b09d66dd394fdb721e409b2ca548bcd0.jpg

 

Trecand peste asta , lichidul de frana de data aceasta era in regula , putin inchis la culoare dar nimic anormal aici , de data asta nu l-am mai "ars" .  

 

In timp ce Catalin lucra de zor la explorator pe o parte , eu lucram pe cealalta parte  si anume o curatare corespunzatoare si "totala" a trapei.   

Asta presupune deschiderea partii din spate , curatarea colectoarelor , chederelor , mai pe scurt spus a intregului carenaj de trapa ...

page8.thumb.jpg.aa3cb51de8e26d5e5240cd11dff2b739.jpg

 

Operatia aceasta am facut-o anul trecut in aprilie  aici :

, cu 1,5 ani in urma sa zic . 

Nu am gasit mare lucru de curatat , se vede ca se mentine bine daca partea din fata este curatata periodic page3.thumb.jpg.4bc442d95466ddd07d70badd4e939357.jpg

 

Tac , pac , vaselina ,diverse solutii magice  +multa  munca de cot si in cateva ore iese ca noua .

Aplicat lubrifiantul original pe sine spate+fata , asa ca ma pot bucura de ea fara griji mult timp de acum incolo. 

La final am instalat geamul de la trapa inapoi conform specificatiei VW pentru a evita zgomotele neplacute cauzate de vant.  Surprinzator a fost ca de la ultima "servisare"  s-a lasat cu 1 milimetru si nu era corect pozitionata cu toate ca am strans suruburile corect. Se poate sa fie si de la sesiunile mele de explorare in care caroseria lucreaza peste medie.  Voi monitoriza pozitionarea si vedem in timp ce voi constata. 

 

page4.thumb.jpg.475cdc3377d10e183f63d818f406b077.jpg

 

Operatia aceasta cred ca poate fi facuta si la 2 ani distanta , vedem daca rezista piticii de pe creier atat timp. 

 

Cu asta cred ca incheiem anul 2022 pe partea de intretinere. 

 

Sper ca nu ajung la semnul limita  cu anvelopele de iarna pana la sfarsitul anului ....nu cred ca cer prea mult:) 

 

Drumuri bune va urez la toti ! 

 

Link către comentariu

Încă o dată subliniez două aspecte:

 

1. Felicitări pentru modul în care o întreții! :icon_thumright:

2. Nu o să îmi (mai) iau mașină cu trapă, automată și 4x4! :))

Link către comentariu

Urmaresc topicul de ceva vreme si tin sa te felicit, @Doomypentru modul in care te ocupi de masina.

 

Este mai mult decat intretinuta masina ta :) 

 

@grppoti sa te detaliezi te rog de ce nu iti vei mai lua masina automata? :)) 

 

Eu, posesor de manuala in Bucuresti, imi doresc din tot sufletul o cutie automata.. poate de Craciun!!

Modificat de dvidoe
Link către comentariu

@dvidoe: scurt ca să nu poluăm topicul: cutia automată presupune întreținere ceea ce pentru mine înseamnă risc suplimentar:

- la achiziția unui autovehicul SH, întrucât nu știi dacă cel de înainte a făcut reviziile corect și la timp;

- când îl deții, trebuie o revizie în plus;

- cost suplimentar la achiziția unui vehicul nou.

 

Am condus, DSG, CVT și manual, valorile de trafic pe unde îmi fac eu drumurile nu îmi justifică cutia automată, iar la drum întins am CC. Același raționament îl aplic pentru trapă și 4x4 (costuri suplimentare și/sau întreținere deficitară la proprietarii anteriori).

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

@cristi_eftimie parca tin minte niste avarii de la o masina alba :)   eram prins in e-bookul pe care il ascultam,   am realizat prea tarziu ce se intampla .

 

M-ai prins in drum spre Constanta , o deplasare pentru cateva ore  de activitate care puteau usor sa fie un e-mail,  asa ca m-am bucurat de drum cu mers lejer  like usual . 

Link către comentariu

Multumesc pt feedback legat de uleiul C.V.

In rest, respect pt pasiune, disciplina si perseverenta!

Link către comentariu
  • 1 month later...

Incet incet a trecut iarna si se apropie primavara  .... cum  la explorator nu am gasit nimic de remediat   am zis sa il ofer niste bocanci noi de vara .  

 

Pe principiul   ..... atunci cand gasesc incaltaminte comfortabila ... imi iau doua perechi :)  Am mai luat un set de anvelope Cooper Discoverer ATT precum cel care deja il aveam echipat pe masina.  inca din 2020 : 

 

Anvelopele vechi erau Dot 2019 (1219) si mai aveau carne destula  ~60% , cu 6 mm de profil  , nu neapararat de schimbat , dar intrau in anul 5 de la productie in curand si ceva imi nelinistea piticul de pe creier .  Au vazut destule locuri , am tras de ele destul de mult asa ca mertita sa fie pensionate .  In glorie fara nici o pana ! 

 

Asa ca Out with the old and In with the New!   vin noile anvelope Cooper Discoverer ATT 235 60 R17 cu dot 2822 . A fost cel mai recent dot gasit in toate magazinele in care am cautat. 

  page1.thumb.jpg.56d00fcba9d8bf93f37563577fc9792b.jpg page2.thumb.jpg.363dc6dd4171c850a7c6fd577f912c20.jpg

 

Asteptam sa vedem ce mai rezerva inceputul de martie si apoi le montam pe Explorator.  

 

Anvelopele de iarna au ajuns la semn dupa aproape 3000km parcursi iarna aceasta ,  asa ca dupa un total de  doua ierni sunt carne de tun , cel mai probabil prin vara voi incepe cautarea de alternative pentru acestea. 

Link către comentariu

Acum o luna am vazut ca au inceput sa apara crapaturi fine pe flancul nokianele de 5 ani, crapaturi care nu existau cand le-am montat in noiembrie si nevrand sa risc ceva am inceput sa caut anvelope noi.

Pe shortlist am avut LM005 si TS 870, iar factorul determinant in favoarea Conti a fost durabilitatea scazuta a Bridgestone remarcata in mai toate review-urile. Dupa aproximativ 2k km in ultima luna de cand le am sunt foarte multumit de comportament in toate conditiile, inclusiv zapada cazuta in buzau care era sa ma blocheze la ai mei :)

De curiozitate cati km ai parcurs cu ele in total? 

Link către comentariu

@kkhheelloo  ~17 500 km pana acum  ..... din pacate am aflat si eu de acest aspect   abea dupa ce am constatat pe pielea mea.  Ma astept la un minim de 30k km/4 ani  la o anvelopa de iarna. 

Nu pot sa spun nimic negativ de franare , aderenta  ud/uscat , zapada........mi se par foarte performante ......vedem pe ce ma orientez , am si eu in vedere TS 870 .  Vedem la vara ce gasesc pentru urmatorul sezon rece  :) 

Link către comentariu

crapaturi in cauciucuri atat de noi ... sunt clar unele probleme, nici macar la chinezisme nu am avut problema asta

 

ontopic - faine cauciucurile, profil destul de agresiv, cu doar 73dB 😳 - vad ca sunt listate ca allseason-uri - intentionezi totusi sa le folosesti doar vara? 

cand mi-am luat toamna asta pe dinozaurul #2 cauciucuri ma uitasem si la astea - insa mi-a fost teama de C-ul la franare pe ud. Ai avut probleme in acest sens?

Link către comentariu

Crapaturile au aparut in anvelope vechi de 5 ani si care mai aveau cam 6 mm, dar oricum ar fi fost ultima lor iarna. Ciudat mi s-a parut ca la montaj nu aveau crapaturile. Poate au aparut pentru ca mancat niste buc-mamaia cu 4 persoane de vreo 4-5 ori in decembrie. Si asa am revenit la conti dupa ts850 si premiumcontact 5 pe logan :).

nok1.jpg

 

nok3.jpg

Modificat de kkhheelloo
completare
Link către comentariu

@mad_kat Eu nu am avut problema cu crapaturile , doar uzura prematura .

 

Anvelopele Cooper le folosesc doar pentru vara , iar ca performanta nu am gasit anvelopa AT cu clasa mai buna decat C si mai ales la dimensiunea asta.

Nu am nici cea mai mica problema la franarea pe ud/uscat sau aderenta laterala sunt chiar mai bune decat Michelin avute anterior  .   E clar ca este diferenta intre anvelope dedicate de asfalt si acestea care sunt AT , nu contest asta , dar nu vad diferenta ingrijoratoare.  

 

 Avand in vedere ca deja am 40.000 km de experienta pe ele pe  toata gama de drumuri , am decis sa continui tot cu ele !  Mi se pare ca sunt win / win la aceste aspecte. zgomotul simtit este mai mic decat la cele de iarna ....cel putin asta e senzatia  , iar siguranta oferita de acestea este in materie de rezistenta la gropi , taiere ....etc   este  un mare plus . 

 

@kkhheelloo  inca un minus pentru LM005  care nu este legat de performanta lor , este faptul ca sunt foarte moi !  sunt niste baloane la propiu .....am facut 7 pene cu ele in 2 ani de zile fara mers in offroad !  Ultima pana chiar acum 2 zile .....   strapuns de o sarma mica indoita..... :dry:

 

page3.thumb.jpg.84d1efa452706ea08a43060bc48929df.jpg

 

Tot citesc pe diferite grupuri si cam peste tot gases pareri comune indiferent de marca , atunci cand anvelopele sunt performante cu clasa A sunt predispuse la uzura rapida pentru ca asta inseamna performanta aia de franare .....:tuktuk:

Link către comentariu

Da, cred ca daca vrei A la franare pe anvelope de iarna care oricum sunt mai moi, inerent le scade durata de viata. Probabil de aceea pe dimensiunea mea LM005 este singura cu A la franare. Oricum e relativa treaba cu clasificarea aderentei pe ud, pentru ca o face producatorul nu vreo entitate acreditata, si daca imi aduc bine aminte cand am citit niste norme pot exista diferente de niste metri buni la franare intre diferite anvelope dar sa fie incadrata in aceeasi clasa.

 

PS Eu as da niste acatiste poate nu mai faci atatea pene :)

Modificat de kkhheelloo
completare
Link către comentariu

Oho...ai furat startul :)

Si ale mele tot 2019 sunt...si la fel aveam de gand sa le pensionez iarna asta doar ca se tin tare...

Am fost recent la munte...cu gandul sa vezi ce dau la lopata...dar de unde...au fost peste asteptari...

Mai astept..poate totusi intra lot cu Dot 2023.

Sa le rotesti cu placere...pe unde pofteste Exploratorul👍

Link către comentariu

@Laurentiu_LWR Multumesc !   Dar cu Dot 2023 nu am gasit , ori nu recunosc cei care le vand ca au asa ceva in stoc , dar de obicei dupa primul trimestru intra in stoc.  Majoritatea livreaza FIFO si daca nu specifici in clar ce dot vrei ....te trezesti ca iti livreaza si acum cu dot 2019 :wacko:   

Chiar si cu specificare de DOT  si agreare in prealabil , tot am primit un set cu 2021 ca dot care a fost refuzat la curier........ abea apoi am primit DOT-ul agreat. 

Link către comentariu

offtopic - ai fost la aceeasi vulcanizare la care mi-am pus si eu in decembrie gumele pe dinozaur. 

om fi vecini de cartier ? pm daca da ... :D

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

A venit si primavara , cel putin asa pare la Bucuresti ... dar totusi nu ma grabesc anul asta sa schimb anvelopele pentru ca inca o sa ajung in zone muntoase si nu vreau sa am surprize. 

 

Daca Februarie a fost o luna slaba cu ~400km parcursi , pana la momentul scrierri acestui post am facut 3000km+ in luna Martie cu mai multe deplasari in Constanta sud / Eforie -> Business&Pleasure , ocazii in care am putut sa il iau si pe cel mic cu mine pentru a se obisnui cu drumurile mai lungi , pana acum doar de bine , drumurile lungi sunt un puternic somnifer pentru el....:cheers:   

Martie estimez ca o sa o inchiei cu 4500km+ pentru ca mai am cateva drumuri de facut ..... 

page1.thumb.jpg.05e83097c56734d3d2afeae51d4565e2.jpg

 

Pentru prima data de cand am tiguanul am avut nevoie de o inregistrare de pe camera de trafic montata in spate .....din fericire nu pentru mine , pentru a ajuta pe un participant la trafic care a fost lovit de cineva care nu isi recunstea vina  , am vazut in oglinda scena , am tras pe dreapta si cand dau sa scot de pe camera inregistrarea .......

page2.thumb.jpg.d12137c58385b2f5dbabaf4f80d0bc65.jpg

Am vazut ca Rexingul care era la datorie de peste 8 ani (fiind preluat de pe Golf) nu a mai inregistrat de peste 3 luni de zile , pornea , arata ca functioneaza dar dupa 10 sec corupea toate inregistrarile.......asa ca in loc sa predau o filmare m-am dus sa dau cu subsemnatul  ca martor .

 

Asa ca de urgenta a trebuit sa imi fac timp sa instalez o noua camera pe spate , am mers rapid pe modelul 70Mai 1S , clasic si  fiabil....cel putin dpdv al meu ca deja folosesc un 70mai 1D pe fata de peste 4 ani.  

 

page4.thumb.jpg.667fe7ee57343544cb9d2062cf11f3b9.jpg

 

page5.thumb.jpg.3adbcb97941f7b05b2e4efcdeb59e9f8.jpg

 

Totusi exista un lucru pentru care se gaseste timp , indiferent de cat de ocupat sunt , sau cat de urat este afara .... o spalare ,  o decontaminare , o ceara si un sealant aplicate  corespunzator.

page3.thumb.jpg.aedaa382bea9ae4fe55b73a758ad9f8b.jpg 

Link către comentariu

Prefer sa evit camerele fara ecran, sau sa merg cu ecranul oprit

 

Un 70mai 1s m a tinut doar 1 an si vreo doua luni. daca intamplator nu avem nevoie sa descarc ceva, nici nu mai stiam ca nu mai filmeaza. Pornea, dadea mesaj, si apoi se oprea din inregistrare dar ledul ramanea verde

De atunci prefer camere cu ecran, pe care pot din cand in cand sa l vizualizez cum inregistreaza

Link către comentariu
On 19.03.2023 at 21:05, Doomy a scris:

Asa ca de urgenta a trebuit sa imi fac timp sa instalez o noua camera pe spate , am mers rapid pe modelul 70Mai 1S , clasic si  fiabil....cel putin dpdv al meu ca deja folosesc un 70mai 1D pe fata de peste 4 ani.  

Ai pus alimentarea camerei să pornească la pornirea mașinii?

On 19.03.2023 at 21:50, skodamen a scris:

Prefer sa evit camerele fara ecran, sau sa merg cu ecranul oprit

 

Un 70mai 1s m a tinut doar 1 an si vreo doua luni. daca intamplator nu avem nevoie sa descarc ceva, nici nu mai stiam ca nu mai filmeaza. Pornea, dadea mesaj, si apoi se oprea din inregistrare dar ledul ramanea verde

De atunci prefer camere cu ecran, pe care pot din cand in cand sa l vizualizez cum inregistreaza

Eu am atât un viofo cu display cât și 70-ul lui Doomy. Cel mai simplu de urmărit mi se par cele conectate la telefon.

Link către comentariu

Nici vorbă! Dar tu urmărești în timpul mersului displayul camerei?

Modificat de _R_A_D_U
Link către comentariu
în urmă cu 19 ore, _R_A_D_U a scris:

Eu am atât un viofo cu display cât și 70-ul lui Doomy. Cel mai simplu de urmărit mi se par cele conectate la telefon.

Si eu am pe fata inca un 70mai1D + in Viofo A119C cu display iar pe spate 70mai1S  . 

Toate 3 sunt alimentate pe circuite cu activare pe contact. 

 

Vizualizarea penru 70mai o fac de pe navigatia masinii daca este cazul , un avantaj al androidului :)

14_18_34.thumb.jpeg.ff9c4db4fae29a42a35bf630225e1e34.jpeg

Link către comentariu
15 hours ago, _R_A_D_U said:

Nici vorbă! Dar tu urmărești în timpul mersului displayul camerei?

da, ca e in dreptul ochiului, fara a ma stanjeni

Ledul rosu pulsand inseamna ca merge, plus ecranul care urmareste drumul. Lejer, fara sa stau cu ochii in ea.

Am si pe spate camera, tot cu ecran, pe care il las activat. Noaptea deranleaza putin, daca ma uit in oglinda, in coltul din dreapta jos reusesc sa o vad, dar m am obisnuit. Prefer asta, intrucat sunt sanse mai mari sa le cad o eventuala defectiune, si sa nu ma trezesc ca de fapt sunt degeaba

 

 

De ce ai doua camere pe fata?

Modificat de skodamen
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!