Jump to content

Probleme servodirectie


dj-alexz
 Share

Postare recomandată

Nu ne spune nimeni CONCRET cum se schimba acest lichid? este suficient a scoate cele doua furtunase de sub rezervorul de servo? nu ramane lichid si in caseta si in conductele care duc la caseta? si daca DA, acesta cum se scoate?

Respecte!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 293
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Deadly

    20

  • marius1982.11

    14

  • F l o r i n

    12

  • Bogdan Moraru

    9

Am schimbat astazi uleiul de servodirectie. Am pus lichid original verde G 004 000 M2 si nu s-a schimbat absolut nimic in comportamentul servodirectiei. Nu stiu ce sa-i mai fac. :icon_cry:

Desi am primit unele pareri cum ca ar fi caseta de directie, am fost astazi la 3 service-uri din 3 orase diferite si de fiecare data, dupa verificari, am primit acelasi raspuns: NU ESTE CASETA DE DIRECTIE, BAZAITUL ESTE DIN POMPA DE SERVO. :wacko:

M-am saturat de dat bani, va rog sa ma ajutati. :(

buna,

de dat bani m am saturat si eu, sincer va spun la toti.

nici eu nu gasesc un service sa dau de cap la ce are masina ( golf IV 1.4 16V ). deja am fost si eu la 3 mecanici , 3 service uri , maine ma mai duc la unul, dar ininate am zis sa mi mai imbunatatesc cunostintele d epe acest site.

nu am scris niciodata dar acum o fac.

povestea incepe asa: aud in partea din fata pe langa alternator un fluierat ( exaat cum facea aspiratorul mamei :icon_cool: pe vrea lui ceausescu ) , nu stiu daca i am zis bine. vb cu o cunostinta ma duc la service reprezentanta alte marci si imi spune ca e pompa servodirectie, in conditle in care la viraje nu se aude nimic, are lichid, tot cei trebuie. s au uitat si la cureaua de la alternator, distributia a fost schimbata anul trecut.

ok, toate bune, comand pompa dupa codul celei de pe masina la un dealer, sa nu iau cu pret de service si tot aici o si schimb. ce sa vad la sfarsit masina face acelasi zgomot.

:Driver: cel care a schimbat o a zis ca el nu ia dat o cheie inainte sa o auda in conditiile in care nu am venit cu masina pe platforma . le am zis sa mi puna pompa veche inapoi pe masina si au refuzat.

ce sa fac?

ce poate avea masina?

reusesc oare sa gasec un mecanic adevarat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vesti proaste. :( Am pus o pompa de servodirectie NOUA si masina face tot la fel. Nu stiu ce sa-i mai fac. :pale: Oare sa schimb si caseta de directie ? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns cat de repede am putut la un service, unde mi s-a spus ca se vede un furtun crapat si pe acolo am pierdut lichidul, din cauza ca am virat volanul la maxim si s-a facut presiune prea mare in pompa de servodirectie. :biggrin:
Am fost astazi la service si am reparat conducta plesnita. Din pacate, se pare ca pompa nu a scapat nevatamata. :biggrin: Bazaie destul de tare, mai ales cand virez si mai scade si turatia motorului la relanti cu vreo 300 RPM de fiecare data cand invart de volan. Desi volanul se vireaza usor acum, mecanicul mi-a recomandat sa o schimb cat mai repede. Asta e. :( Acum sa vad unde gasesc o pompa de servodirectie pe la dezmembrari pentru motorul meu (1.4 16V, AXP). :(
Poate nu m-am exprimat cum trebuie. Bazaie tot timpul cand virez. Chiar si cand tin volanul drept tot se aude un bazait. Cand virez maxim, bazaitul se accentueaza foarte tare si scade uratia motorului cu ~300-400 RPM. Cum verific daca bolboroseste lichidul ? :P

Deci ai schimbat un furtun de presiune? Daca da, este original? Daca nu este, are acelasi diametru interior? Un diametru mai mic intr-un circuit hidraulic se comporta ca o rezistenta intr-un circuit electric, adica pompa munceste in plus pentru a trece acelasi debit de lichid printr-o sectiune mai mica acest efort suplimentar ducand la scaderea turatiei motorului.

Poate nu m-am exprimat cum trebuie. Bazaie tot timpul cand virez. Chiar si cand tin volanul drept tot se aude un bazait. Cand virez maxim, bazaitul se accentueaza foarte tare si scade uratia motorului cu ~300-400 RPM. Cum verific daca bolboroseste lichidul ? :biggrin:

PS: Am uitat sa specific , ca daca virez dintr-o data, stanga sau dreapta , volanul parca merge ,,in suturi", daca intelegeti ce vreau sa zic. :(

Incearca sa ridici masina macar de fata, sa stea rotile in aer si misca de volan odata cu motorul oprit si vezi daca mai simti suturi si cu motorul pornit la fel urmareste suturile , bazaitul pompei si turatia motorului. Sa nu ai probleme cu rulmentii din capatul telescoapelor.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar am schimbat acel furtun de presiune si nu este original. Despre diametrul interior nu stiu ce sa-ti zic, insa de cand a fost schimbat mi s-a parut ca diametrul exterior este mai mic. :blink: Am vizitat mai multi mecanici de cand am avut aceasta problema si le-am spus la fiecare in parte ca mi-a fost schimbat acel furtun de pe conducta de servo si ca mi se pare mai ingust decat cel pe care-l aveam inainte.

FITI ATENTI VA ROG ! Raspunsul tuturor mecanicilor a fost ca nu are nici o legatura furtunul cu problema mea, ca prin el oricum circula lichidul de servo. :vaidecapulmeu:

Va spun drept, ca niciodata nu am fost convins in totalitate ca intr-adevar acel furtun nu poate avea legatura cu problema mea, insa nici nu mi l-a mai schimbat nimeni. Mereu dau vina pe pompa de servo sau pe caseta de directie. Nu stiu ce sa mai zic. Daca mai aveti vreo idee, este binevenita. Multumesc. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la farmacie si cumpara o seringa, cea mai mare pe care o gasesti. O umpli cu apa si apoi apasa pe piston fara sa ii pui acul. Umple din nou seringa si da iar apa afara dar cu acul pus. Compara efortul facut intre cele doua manevre: fara ac / cu ac. Seringa e ca o pompa, cand evacueaza pe un diametru mai mare necesita o forta mai mica decat atunci cand evacueaza printr-un diametru mai mic.

Pompa ta de servo fiind fortata sa trimita aceeasi cantitate de lichid hidraulic in acelasi timp dar printr-un furtun mai subtire... necesita un cuplu mai mare.

Ai incercat manevra cu masina ridicata de puntea fata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat astazi manevra cu masina ridicata pe elevator. :icon_thumright: Acel ,,bazait" tot se aude, insa mai slab. Turatia tot mai scade, insa mai putin. Deci, am aceleasi simptome insa ,,la un nivel mai scazut". Banuiesc, ca pompa nu se mai ,,forteaza" la fel de tare ca atunci cand rotile sunt lipite de sol. :D Incep sa cred tot mai mult ca acel furtun imi face aceste probleme. :D

Mai astept sfaturi. Multumesc. :icon_thumright:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu masina ridicata ai incercat sa misti volanul cu motorul oprit? Ar fi trebuit sa merga usor ceea ce ar insemna ca mecanic, caseta de directie e ok si daca e ok, pompa e ok, ramane sa schimbi furtunul. Si daca stau si ma gandesc din cate spui, tie pe drum ti-a pleznit furtunul original, ai pus altul (mai subtire) la primul service dupa care au aparut problemele si toata lumea (mecanicii) ti-au zis ca e pompa defecta, pompa pe care ai schimbat-o de cate ori pana acum?

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De 3 ori am schimbat-o pana acum si m-am saturat. :D Volanul merge usor cu motorul oprit si cu masina ridicata pe elevator. Am uitat sa mentionez asta. :icon_thumright: Inseamna ca ramane acel furtun. Voi incerca sa-l schimb, pe cat posibil cu unul original, sau macar cu unul mai mare in diametru. Multumesc mult @dic pentru tot ajutorul dat. :icon_thumright: Chiar am ajuns la capatul disperarii si m-am saturat de dat bani. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, volanul merge usor cu masina ridicata si motorul oprit, cu masina pe roti si cu motorul oprit merge mai greu sigur pentru ca trebuie sa invinga frecarea rotii pe asfalt dar trebuie sa mearga constant si fara zgomot (daca nu e asa posibil sa fie si alte probleme).

Incerca sa pui un furtun original, sau unul cu o sectiune de trecere egala sau mai mare ca originalul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Volanul merge constant si fara zgomot in momentul de fata, indiferent daca masina este stationata sau in mers. :Driver: Doar pompa face acel zgomot urat. :) Voi face cat mai repede rost de acel furtun si-l voi schimba. Multumesc mult de tot @dic pentru sfaturi. ;) Sper sa fie asta problema, ca sa nu umblu la caseta de directie.

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu noutati. Am fost in seara asta la service si am schimbat conducta de servodirectie, cu una originala SH cumparata de pe forum. Tin sa va spun, ca intr-adevar, acel furtun care mi-a fost schimbat (de pe traseul conductei de servo) a fost problema. :RO flag: Conducta cumparata SH avea furtunul original si nici nu a costat mult (120 RON). Daca faceam treaba asta de la inceput, scapam de o multime de batai de cap. :wacko:

Acum, toate problemele au disparut si sunt in culmea fericirii. :(

Multumesc tuturor pentru ajutor si sper ca aceasta rezolvare sa fie de folos si celor care ar putea sa intampine aceeasi problema.

Va doresc numai bine tuturor. :beer:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Cand unii iti spun ce sa verifici, de ce nu asculti? :) In postul Nr.66 aveai chiar o rugaminte sa verifici conducta de servo pompa-caseta :D

Cu toate astea ne bucuram ca ai scapat de chinul ala. Drumuri bune,

Drive Safe!

:D

LE: Schimba :) mecanicii. Acele personaje cred ca stiu sa repare dacii eventual, la care orice furtun merge, chiar si cel de gradina :huh:

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Sar si eu cu intrebarea, la mine servo merge perfect cel putin asa cred eu, nu scoate zgomote sau nu le aud la virare insa mi se aude un rarait la o anumita turatie. Dupa ce am schimbat fulie si intinzator si curea accesorii azi am gasit cauza ... pompa servo care invartita cu mana scoate un clinchet la invartire.

Banuiesc ca acel clinchet se transforma in raraitul de la 2400 de rpm.

Mecanicul mi-a zis sa merg asa cu ea fara probleme deoarece pompa nu este cursa si restul pare ok, eu deja m-am interesat de niste pompe din dezmembrari.

Voi ce parere aveti?

A da si pompele de pe 1.9 tdi difera intre motoare (transversale pe Golf 4), sau este folosita aceeasi pompa ca sa stiu ce sa caut?

Am vazut ca pe net de ex o pompa noua non OEM ar fi cam 500 ron cu a mea la schimb, iar una la dezmembrari cam 150-200 de ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate regla puterea de actionare a servodirectiei ?

M-am obisnuit cu directia usoara de pe noile modele de Superb, iar cea de pe Golf mi se pare pentru oameni puternici :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca toate is asa de pe Golf :)

Mie mi-a recomadat de la service sa schimb ceva "platforme" la directie si atunci o sa imi mearga mai usor directia.

Ii 70 RON pe fiecare parte. Acele platforme consta in ceva rulment si ceva garnitura din cate mi-au zis ei.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. E bine de stiut.

Cum lucreaza servodirectia de pe Golf ? Cu cat creste viteza, cu atat devine mai usoara directia ? Sau e constanta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate aveti voi probleme cu servo mie nu mi se pare ca as trage asa de tare de volan dupa cum spuneti voi. Posibil sa fie servo pe duca si de aia sa mearga greu sau din alte cauze. Oricum o directie supraasistata nu mi se pare super grozava.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. E bine de stiut.

Cum lucreaza servodirectia de pe Golf ? Cu cat creste viteza, cu atat devine mai usoara directia ? Sau e constanta ?

Dupa logica mea cred ca la fel este la toate masinile, cand rulezi cu viteza mica (5-10km/h) normal ca merge putin mai greu dar de la o anumita viteza in sus merge normal (usor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poate fi comparata servodirectia de pe golf IV, passat B5.5 cu servodirectia de pe golf VI sau passat B6. La golf IV vorbim despre servodirectie asistata in mod continuu (de unde si o anumita tendinta de a redresa masina prin virari scurte), pompa de servodirectie pe cureaua de accesorii, la modelele mai noi vorbim de servodirectie electrica cu 2 sau chiar 3 trepte de asistare functie de viteza de deplasare, astfel pana la 5-10 km/h actioneaza prima treapta, intre 10-30 de km/h actioneaza a doua treapta, urmand ca la viteze peste 50 km/h directia sa nu mai fie asistata. :Driver:

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se aude un fasait la relanti,in zona unde este distributia,am fost azi si am schimbat bateria si un mecanic mi a spus ca este de la pompa servodirectie,Asa o fi?N am schimbat distributia si am 185.000 km. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu as merge mai mult pe varianta unei role de la distributie daca zici ca se aude un fasait sau de la cureaua de la accesorii dar poate fi si de la pompa de servo dar parerea mea este sa mai investighezi,ca poate nu e de acolo.BAFTA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai simplu, retragi intinzatorul curelei de accesorii cu o cheie de 11 parca, il blochezi cu un cui, scoti cureaua, pornesti motorul si vezi daca mai fasaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am si eu o problema legata de servodirectie ...cand am verificat azi nivelul de ulei de servo am observat ca este la minim...si am vrut sa completez pentru ca pare curat dar la magazin am gasit de ulei de culoare rosie pe cand al meu este incolor....unde se gaseste ulei de servo de aceasi culoare si cam cat costa un litru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!