Jump to content

Probleme servodirectie


dj-alexz
 Share

Postare recomandată

Sincer sa fiu nu cred sa-ti mearga greu servo de la conducta aia strangulata. Daca pompa face presiunea necesara, ar trebui sa functioneze OK. Masina ta de servici este tot Golf 4 sau nu cumva este 5, care are servodirectie asistata electric (merge mult mai usor). Sau nu cumva ai anvelope mai late pe masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • Replies 293
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Deadly

    20

  • marius1982.11

    14

  • F l o r i n

    12

  • Bogdan Moraru

    9

Am patit si eu un necaz mare de tot. :)) Veneam in seara asta de la un drum mai lung si a trebuit sa intorc masina pe un pod. Am dat cu spatele pe pod, am virat maxim stanga si am plecat. In acel moment am simtit un miros de fum si dupa nici 50 de metri am ramas fara servodirectie. Am tras imediat pe dreapta si am ridicat capota. M-am speriat de fumul care iesea de sub capota, iar partea din dreapta a motorului era toata improscata cu lichid de servodirectie. Bidonasul in care se pune lichid era gol. :(

Am ajuns cat de repede am putut la un service, unde mi s-a spus ca se vede un furtun crapat si pe acolo am pierdut lichidul, din cauza ca am virat volanul la maxim si s-a facut presiune prea mare in pompa de servodirectie. :(

Ceea ce m-a dat peste cap insa, a fost faptul ca mecanicul mi-a spus ca mai mult ca sigur si pompa de servo este terminata. I-am multumit pentru sfaturi, i-am platit si mi-am vazut de drum.

Acum, intrebarea mea este urmatoarea : este posibil intr-adevar ca pompa de servodirectie sa nu mai fie buna de nimic ??? :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Salutare,

Pompa de servo nu crapa cu una cu doua. Daca continui sa mergi fara lichid sigur vei ramane fara ea. Pune-i lichid si daca dupa 2-3 minute in care va borbolosi lichidul in vas, se va linisti atunci pompa este ok. Daca in schimb iti arunca lichidul afara si bazaie...alta pompa.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru
post-23249-1276341331_thumb.jpgsalut !

am cumparat golfu' in urma cu 2 ani, si am fost neplacut surprins sa constat ( o saptamina mai tarziu ) ca am avut partea din fata lovita, am schimbat radiatoare recire/clima si m-am consolat cu ideea... am remarcat inca de atunci ca servodirectia merge destul de greu comparativ cu masina de serviciu ( tot golf ) am verificat/schimbat ulei , nici o pierdere tot ok

pina zilele trecute cind am vazut asta

este conducta care pleaca de la pompa spre caseta, care a fost presata de alternator in urma impactului

apreciez ca in urma pocniturii mai mult de 50 % din debitul conductei de servo a fost obturat...poate chiar mai mult, si banui ca este motivul pentru care servodirectia nu isi face treaba asa cum ar fi normal

va rog sa imi spune-ti daca am dreptate si cam ce as putea face .

mutumesc

Eu am avut conducta MUuult mai obturata. si a fost ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost astazi la service si am reparat conducta plesnita. Din pacate, se pare ca pompa nu a scapat nevatamata. :rolleyes: Bazaie destul de tare, mai ales cand virez si mai scade si turatia motorului la relanti cu vreo 300 RPM de fiecare data cand invart de volan. Desi volanul se vireaza usor acum, mecanicul mi-a recomandat sa o schimb cat mai repede. Asta e. :blink: Acum sa vad unde gasesc o pompa de servodirectie pe la dezmembrari pentru motorul meu (1.4 16V, AXP). :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este perfect normal sa-ti scata un pic turatia atunci cand incepi sa invarti de volan,numai ca dupa maxim o secunda trebuie a se stabilizeze la loc.La fel si cu bazaitul.

Daca nu mai pierzi ulei si nu iti crapa iar furtunul eu zic sa mai tragi de ea.

uleiul de cand nu l-ai mai schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, nu stiu de cand nu a mai fost schimbat. Pe cartea de service (care e in germana) nu am vazut sa se mentioneze ca a fost schimbat. Masina e in tara din 2007 si stiu sigur ca de atunci nu a fost schimbat niciodata, pana astazi. :)

Mecanicul mi-a spus ca poate sa mai mearga 5000 Km sau poate numai 100 Km, dupa care se va strica de tot si voi ramane iar fara servodirectie. :huh:

Scadea si inainte un pic turatia, insa acum scade mult mai mult si bazaie foarte urat mai ales cand virez la maxim. :blink:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Nu iti mai face sange rau degeaba. E normal sa bazaie cand virezi la maxim, dar NU este indicat sa tii volanul acolo mai mult de 2 secunde pentru ca fortezi pompa prea mult. Sa iti faci probleme cand incepe sa borboloseasca lichidul in vas insemnand ca pompa scapa aer, atunci e dusa. Pana atunci stai linistit in treaba ta si nu arunca banii aiurea pe geam.

Lichidul trebuie si el schimbat macar o data la 50K pentru ca isi pierde atat din culoare cat si din proprietati. La origine este Verde sau Rosu, si devine incolor sau maroniu si miroase urat. Nu incepeti discutii cu culoarea lichidului deoarece ZF producatorul de casete echipeaza cu aceeasi caseta de directie mai multe marci si numai la VW este precizata culoarea verde...marketing. La Opel este rosu, la Renault rosu sau alb, transparent. Castele sunt toate ZF :)

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu m-am exprimat cum trebuie. Bazaie tot timpul cand virez. Chiar si cand tin volanul drept tot se aude un bazait. Cand virez maxim, bazaitul se accentueaza foarte tare si scade uratia motorului cu ~300-400 RPM. Cum verific daca bolboroseste lichidul ? :)

PS: Am uitat sa specific , ca daca virez dintr-o data, stanga sau dreapta , volanul parca merge ,,in suturi", daca intelegeti ce vreau sa zic. :Driver:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Omule(ca nu pot sa zic altfel) :) este normal sa bazaie, orice pompa bazaie si se accentueaza.

Nu iti imagina ca pompa iti trimite lichidul in hopuri si d-aia iti merge volanul in hopuri. Acolo este altceva la mijloc, capete de bara, rulmentii flanselor de la amortizoare...etc. Dar fa-ne tuturor un bine daca tot nu vrei sa intelegi. Schimba pompa, ia una second de la dezmembrari care are mari sanse sa fie mult mai praf ca a ta, care nu are nimic. Sau ia-o noua, costa cam 1000. O iei degeaba.

Tu stii mai bine!

:blink:

LE: Daca borbolosea, ti-l arunca din vas afara, are o gaurica in capacul ala verde de prea-plin, si pe acolo iesea spuma.

Turatia iti scade pentru ca nu ai diesel sa ai cuplul mare si se simte. Eu cand ajung cu volanul in cap de tura aproape ca mi se opreste motorul. (Scade destul de mult turatia) POrneste AC si vei vedea ca nu mai scade ;)

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tin sa te contrazic un pic. Toate ,,simptomele" descrise mai sus NU EXISTAU inainte de a pati beleaua cu pompa. NU SE AUZEA nici un fel de bazait chiar daca viram la maxim. In fine, daca spui ca pompa mai merge fara probleme atunci nu o voi schimba momentan. Multumesc de ajutor. :blink:

PS: Nu bolboroseste. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabismail2003

man in legatura cu bazaitul , am avut si eu o problema in genu tau , de nu am dormit linistit vreo 2 nopti si deja ma gandeam la pompa de servo , am ajuns la service cu gandu sa schimb uleiul dar mi au zis baietii de acolo ca e de la rola dela alternator. am schimbat o si numai am problema si in acelasi timp am schimbat si uleiul hidraulic. bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

"man" inseamna ca ai cea mai speciala pompa de servo care nu bazaie la viraj total. Sincer sa fiu, nu cred ca mai exista vreun golf pe forumul asta care sa aiba la fel pompa. ABSOLUT toate pompele bazaie la viraj maxim, pentru ca sunt fortate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate bazaia la maxim si nu am fost eu atent, insa nu cred ca bazaie toate doar daca tragi putin de volan. :blink: Nu vreau sa fac pe desteptul, pentru ca nu ma pricep la mecanica. Eu doar v-am cerut un mic ajutor. In cateva minute voi termina de urcat pe You Tube un filmulet, ca sa vedeti cum se aude si cum imi scade mie turatia cand virez putin de volan (NU LA MAXIM).

Daca dupa ce vedeti filmuletul imi spuneti ca e normal sa bazaie asa doar cand misc putin de volan si sa scada asa turatia, atunci eu nu mai am nimic de zis si voi pastra pompa pe care o am acum. :D

Iata si filmuletul:

http://www.youtube.com/watch?v=bUQmC_FQJPs

Nu va sfiiti sa va dati cu parerea. Multumesc. :(

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabismail2003

bogdan eu nu m am referit ca nu bazaie la viraj maxim acum dupa ce am schimbat acea rola( si oricum la viraj maxim nu am fost atent dar evit sa iau viraj maxim sa lovesc cu volanul de capatul cursei), dar facea si cand parcam masina ( asta ma deranja cel mai tare ) si chiar si in mers cateodata la viteze mica normal luand viraj. bye

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Eh ce bine e cu un filmulet. Intr-adevar nu este normal sa iti faca asa ceva. Cu toate astea, inainte sa dai vina pe pompa verifica dupa cum zicea si colegul nostru rolele, daca cureaua este pozitionata corect etc. In caz contrar, mecanicul tau a avut dreptate si anume, alta pompa. Scaderea in turatie foarte probabil se datoreaza pompei de servo care functioneaza mai greu decat este norma in sarcina. Verifica te rog totusi daca este conducta indreptata bine si nu este obturata undeva. Si asta poate fi o cauza. Verifica atent.

De asemenea eu mai aud si un fluierat. Fie e de la difuzorul pe care ascult, fie asa se aude...

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s-a umblat deloc la role. Mie mi-a plesnit furtunul acela care seamana cu cel de AC (ma refer la materialul din care e facut) si care se afla undeva pe traseul conductei de servo (sper ca m-am facut inteles). S-a dat jos conducta de servo, s-a schimbat acel furtun, s-a pus la loc conducta de servo, s-a bagat lichid de servodirectie in bidonas, am pornit motorul, am virat maxim stanga si maxim dreapta, s-a mai completat cu lichid si atat. Acestea au fost singurele operatiuni care s-au facut la service (am stat acolo).

Dupa ce s-a montat totul la loc, am pornit masina si de atunci tot asa face. Am uitat sa mentionez la inceput un lucru care cred ca este important. Dupa ce mi-a plesnit furtunul si am pierdut lichidul am mers vreo 80 Km fara servodirectie pana am ajuns la primul service. :D

PS: Conducta a fost pusa la loc EXACT asa cum era inainte. Am stat pe capul lor ca sa fiu sigur ca fac treaba buna. :blink:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Atunci...cu parere de rau iti spun. Pompa de servo :lol: e usor sa o gasesti, o au colegii nostrii de pe dezmembrari. La motorul de 1.4 este jos pompa deci este cea mai intalnita, ca si la motoarele de 1.9. Daca era sus, te ajutam eu cu o pompa ca o am si o tin degeaba :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Am vorbit deja cu vreo 2 colegi de pe forum care au. Sper sa nimeresc una buna. Dupa ce o voi schimba, voi reveni cu detalii. Multumesc mult. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Ti-l recomand pe Alexander cu caldura. Este un om profi de nota 10. Mai sunt si alti colegi care dezmembreaza G4, dar cu preturi mari si neseriosi :lol: End :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat pompa de servodirectie si face la fel. :P Nu stiu ce sa mai zic. Am sa incerc sa mai cumpar una, poate am mai mult noroc. :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, va rog din suflet sa ma ajutati ca incep sa disper de acum. Am schimbat a treia pompa de servodirectie si face la fel. :blah_: Am atasat mai sus un filmulet ca sa vedeti cum scade turatie si cum bazaie pompa la ~2500 RPM. Mai atasez inca un filmulet sa vedeti cum se aude la relanti si cum scade turatia:

http://www.youtube.com/watch?v=UxO8GTWvPk4

Inteleg ca poate o pompa era defecta, dar chiar toate fac probleme ? :) Va rog sa ma ajutati cu o parere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabismail2003

man pana la urma ai verificat rola de pe alternator ? parca pare sa fie acelasi zgomot care l am avut eu inainte. Numa ca nu scadea turatia , dar vad si la tine in acest ultim filmulet ca turatia numai fluctueaza . daca nu a fost pompa de servo si sigur nu e , leaga te de altceva. Succesuri:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat Gabi rola de la alternator si nu e de acolo. :) Am intrebat mecanicul daca poate fi de la caseta de directie si a spus ca daca nu are pierderi de ulei nu e de acolo. Nu stiu ce sa-i mai fac.

Un alt lucru pe care l-am mai observat este acela ca la mine servodirectia merge mai greu decat la alte masini. Ma refer la faptul ca volanul se invarte mai greu. Chiar si in mers, eu nu am reusit niciodata sa-l invart doar cu un deget, iar in curbe mai mari (gen serpentine) chiar si cu podul palmei mi-e greu sa-l invart. Nu mai vorbesc de faptul ca, daca virez stanga sau dreapta intr-o curba, daca iau mana de pe volan se indreapta rotile (ca la Dacie). Opune un fel de rezistenta volanul. Acum nu stiu ce sa mai zic. Sunt suparat peste masura ca nu-i da nimeni de capat.

Poate ma mai ajutati voi cu vreun sfat. Multumesc. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat astazi uleiul de servodirectie. Am pus lichid original verde G 004 000 M2 si nu s-a schimbat absolut nimic in comportamentul servodirectiei. Nu stiu ce sa-i mai fac. :blah_:

Desi am primit unele pareri cum ca ar fi caseta de directie, am fost astazi la 3 service-uri din 3 orase diferite si de fiecare data, dupa verificari, am primit acelasi raspuns: NU ESTE CASETA DE DIRECTIE, BAZAITUL ESTE DIN POMPA DE SERVO. :)

M-am saturat de dat bani, va rog sa ma ajutati. ;)

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!