Jump to content

Seat Ateca 1.4 TSI 2wd 6mt


andrei0241

Postare recomandată

Dupa un drum de Bucuresti, masina a trecut de 800km, deci gata jumatate de rodaj. Oricum, nu am simtit nevoia de a trece de 3500rpm, in utilizarea normala nu prea ai de ce sa treci peste, chiar daca am facut si cateva depasiri mai din scurt.

In regimul de utilizare de pana acum masina nu pare a avea 150cp (la 3500rpm ar avea deja 130cp), insa rulajul e redus, cu siguranta abia dupa 3-5k km motorul va fi rodat complet. In plus, am folosit numai profilul de conducere Normal.

Consumul ptr Cta - Otopeni - Cta a fost in jur de 10%, insa cu Foresterul probabil as fi avut 15%, deci nu'i bai :)

La intoarcere mi'a aparut avertizare ptr sistemul ACC, asta dupa ce deja daduse vreo doua rateuri, nu mai frana la apropierea de masina din fata. Cand am oprit am vazut ca se depusese un strat subtire de gheata pe sigla.

De asemenea, dupa intrarea in oras s'a mai aprins un senzor in bord (nu il gasesc explicat in manualul de utilizare), probabil e de la senzorii sistemului de parcare, un fel de "Spala'ma" mai discret ;)

 

20180211_173028.jpg

 

LE: am dat comanda si de suport de numere de aici

Modificat de andrei0241
Link către comentariu

S-o stapanesti sanatos, arata foarte bine!

Nu e cam mare consumul, chiar daca esti inca in rodaj?

Link către comentariu

Consumul l'am detaliat aici. La plecare din Otopeni, de ex, am venit pe centura si am iesit pe drumul vechi pana la Fundulea, aveam in jur de 7.5% de la plecare. E clar ca vitezele de autostrada nu ii plac, chiar daca are 6 trepte.

Cu Fiesta, care era diesel, la regimuri d'astea de mers, ma apropiam de 8%, deci 10% ptr Ateca mi se pare ok

Link către comentariu

Seamana destul de bine cu cele OEM, oricum cel de la portbagaj este net superior dupa poza fata de cel OEM.

Distractie in rodaj ;)

Link către comentariu

Mi'ar fi placut cel de la sofer sa fi fost mai inalt, cum e cel de la pasager, insa chiar si asa tot e acopera un pic mai mult decat cele originale de panza. Cele OEM sunt oricum aproape de x3 mai scumpe, nu merita diferenta

Tavita e la fix, de aia sunt multumit pe deplin

Modificat de andrei0241
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Dupa o excursie la Bv, pot considera rodajul terminat, am depasit 2500km.

Masinuta ne'a dus si adus inapoi fara mari emotii, doar la intoarcere datorita "iadului alb" am injurat ASR'ul cand m'am blocat intr'un val de zapada, a trebuit sa caut rpd pe net cum se dezactiveaza, sincer mi se pare un sistem destul de inutil, daca n'ar fi avertizarea continua in bord nici nu l'as tine activat.

La dus consumul a fost 8.6, la intoarcere pana la Buc am avut 6.5%, dar in Cta am ajuns cu 7.6%, pe A2 deja aveam 10% la 120km/h

Masina parca se resimte la vant lateral mai mult decat Foresterul, probabil suprafata laterala e mai mare.

Am remarcat acum si la benzinara ca pe la 3500rpm incepe sa se faca simtit in interior zgomotul motorului, dar tot e parfum pe langa cum se auzea la diesel

20180224_153742.jpg   20180225_134629.jpg

 

Am observat si o prima problema, farurile se aburesc in partea de jos, o sa urmaresc in ce conditii

20180224_184752.jpg   20180224_184800.jpg

Modificat de andrei0241
Link către comentariu

Frumoasa masina. Ii sta bine pe zapada. La cat mai multe drumuri.

"ASR - Sistemul de reglarea a fortei de tractiune

Rotirea excesivă în timpul accelerării este o risipă de energie, fără niciun beneficiu. Acesta sporește și uzura transmisiei de rulare și a anvelopelor pe asfalt uscat, în timp ce pe suprafata umedă, ea reprezintă o risipă mare de combustibil. 

Pentru a preveni acest lucru, sistemul anti-alunecare modulează automat roțile în timpul accelerării. Scopul său este de a asigura faptul că șoferul deține controlul deplin asupra vehiculului și a asigura transferul eficient al puterii pe parcursul drumului. Acest lucru îmbunătățește atât manipularea și economia de combustibil. 

Senzorii de viteză a roților ale sistemelui ABS monitorizează roțile, în timp ce ECU compară viteza lor cu cealaltă axă. În cazul în care este detectată roțirea, ECU scade viteza de alunecare a roților, recâștigarea de tracțiune și care să permită automobilului să își continue traseul chiar și pe suprafața alunecoasă."

Eu inteleg ca sistemul acesta este menit sa te ajute nu sa te incurce.

Cat despre aburirea farurilor pe interior este destul de ciudat. Stiu ca se intampla acest fenomen atunci cand nu mai sunt ermetice pe interior dar la tine nu prea este cazul.

Link către comentariu

O fi ASR'ul ok pe drum uscat, insa in zapada te tine pe loc, cum ajungea turatia in 2k rpm imi lua "gazul", iar uneori si mai jos, nici balans nu puteam face.

De aceea il intrebasem pe @cris2109 ce anume se dezactiveaza pe modul Snow, probabil ASR'ul e printre ele

@vdragos, @Marius82: multumesc de lamuriri, citisem manualul inainte sa primesc masina, dar asta cu aburirea farurilor nu o retinusem. Initial am crezut ca e folia care n'ar fi fost aplicata corect, dar m'am convins ca e din interior umezeala

Modificat de andrei0241
Link către comentariu

@andrei0241: pot sa iti confirm ca in modul snow te lasa sa patinezi roata si nu taie "gazul". Intervin ceva sisteme, findca clipeste ceva martor prin bord, dar nu foarte puternic. Am facut proba asta pe zapada, pornind de pe loc, doar ca sa ma conving ca imi cupleaza spatele.

Link către comentariu

Da, subscriu, modul snow iti mai arunca spatele putinel, daca ai urcare in curbe de 180° cu carosabil cu zapada, observi inclusiv la 20/40km/h :)

In rest, acceleratia nu intra "precum piciorul", ci mult mai liniar, franele la coborare se asemena putin cu modul de HDC - cel putin mie asa mi se pare

Link către comentariu

Dar de unde umezeala in portbagaj? Am vazut si pe poza cu stickerul cu optionalele. E condens sau ce s-a intamplat?

Link către comentariu

Nu, umezeala e de aseara, cand cautam inelul de remorcare, pe viscol, in drum spre casa, gheata e de peste noapte, probabil

Modificat de andrei0241
Link către comentariu

ASR-ul si chiar si ESP-ul fac mai mult rau pe zapada - eu si la 4motion il deconectez cand am nevoie de mers prin zapezi serioase, pentru ca taie gazul cand ti-e lumea mai draga.

E bun pentru situatiile cand intri ca animalu in curbe, sau cand ai schimbari neasteptate a suprafetei de rulare (gen siroaie de apa in curbe etc)

Link către comentariu

O sa ma uit zilele astea mai bine sa vad pe unde a intrat zapada, clar pe dedesubt, in laterale nu pare a fi acoperit in nici un fel, deci si apa poate intra, in mers

Link către comentariu

La cum arata in poza, pare ca a fost viscolita pe la chederele din dreptul stergatoarelor si prin fata, intre grila frontala si capota.

Asa ceva nu am mai vazut :o

Link către comentariu

Chiar azi am vb cu un amic cu un passat b6 si a patit ceva similar. Ma intreba daca am mai auzit asa ceva..i-am raspuns ca nu, dar uite ca se poate. Trebuie verificat. Nu e ok deloc.

Link către comentariu

Asa arata si a mea, cred ca tot prin grila fata a intrat toata

21E7DEF6-9BF4-4D6D-8114-8CB04B07F087.thumb.jpeg.a4f4316eb4e2e330978d5c6064c105c6.jpeg

Nu e panica, oricum.

Link către comentariu

Mai mult uimire a fost la inceput, dar dupa ce'am vazut ca era alternatorul acoperit complet de zapada a dat un pic si cu panica, dar dupa o plimbare in Mamaia (e liber, daca sunteti interesati :biggrin:) cand am ajuns acasa tot compartimentul motor era complet uscat

Ah, ca tot veni vorba de incalzire, azi, dupa 2 minute si vreo 800mtr parcursi de la pornire, apa era deja la 90gr, fara a fi avut activata incalzirea auxiliara

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!