Jump to content

Sfaturi achizitie Kodiaq


rempha
 Share

Postare recomandată

  • 1 month later...

Ma uit de câteva zile pe configuratorul de la kodiak. Opțiunea mea este dotarea Style cu ceva dotări in plus; problema este de motor, dorința fiind pt dsg si 4x4: bugetul (33-34 k EUR din care urmăresc si un discount, sper eu) nu prea ma lasă sa trec de 1,4 tsi, diferența de 2k EUR pana la 2.0 TDI fiind prea mare. Cum se comporta 1,4 tsi pe kodiak? Ar fi apreciate raspunsuri de la utilizatorii de acestui motor in comparație cu 2.0 TDI.

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca Germania e un exemplu bun. Unele optionale au preturi mult mai mari sau aproape dublu fata de Romania fapt ce le face sa ajunga printre cele mai scumpe din Europa daca optezi pentru un nivel maximal de dotari.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am făcut o simulare pe site ul lor (Europa-mobile.de) și tot la 33k ajunge (1.4 tsi 150 cp dsg 4x4, Style cu ceva dotări in plus).

ideea era dacă motorul de 1.4 tsi 150 cp “face fata”, împreuna cu dsg și 4x4, la caroseria mașinii.

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 hours ago, catanus said:

Ma uit de câteva zile pe configuratorul de la kodiak. Opțiunea mea este dotarea Style cu ceva dotări in plus; problema este de motor, dorința fiind pt dsg si 4x4: bugetul (33-34 k EUR din care urmăresc si un discount, sper eu) nu prea ma lasă sa trec de 1,4 tsi, diferența de 2k EUR pana la 2.0 TDI fiind prea mare. Cum se comporta 1,4 tsi pe kodiak? Ar fi apreciate raspunsuri de la utilizatorii de acestui motor in comparație cu 2.0 TDI.

multumesc

Ungaria ar fi o varianta. E ceva discount acordat de importator din configurator (600.000 HUF sau ~1929 EUR)

https://cc.skoda.at/cc-hu/hu_HU_SKODA/C/equipment/910/NS74KX44/4K4K/AD/$BB/@

31998 EUR

O multime de dotari de serie (scaune electrice fata cu memorie, clima 3 zone, "SmartLink +", scaune incalzite fata/spate, etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, catanus said:

Am făcut o simulare pe site ul lor (Europa-mobile.de) și tot la 33k ajunge (1.4 tsi 150 cp dsg 4x4, Style cu ceva dotări in plus).

ideea era dacă motorul de 1.4 tsi 150 cp “face fata”, împreuna cu dsg și 4x4, la caroseria mașinii.

multumesc

Motorul 1.4 TSI cu DSG și 4x4 cu siguranța face fata; depinde însă ce iti dorești de la mașina. Si iti recomand sa cauți o mașina de test drive așa cum o dorești pe a ta. Eu la momentul comenzii am găsit la PBN exact acea configuratie de 1.4 TSI.

Dacă prețul de achiziție e cel mai important, poți obtine un plus de putere și cuplu de la 2.0TSI, care tot e mai ieftin decât oricare TDI, iar diferențele de consum sunt mici. Eu am acest motor și îl recomand bucuros.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va fi o mașina de familie condusă de soție, care trb sa fie comod de condus, deci dacă motorul  nu “sufla greu” sub greutatea mașinii, e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@catanus Pentru o investitie de 30k+ Euro as face un drive-test cat mai relevant, adica si pe un drum pe care sa fii nevoit sa faci depasiri destule, nu doar pe autostrada si putin oras. Doar asa iti poti face o opinie despre motor. Cred ca in aceasta perioada mai moarta cu vanzarile auto poti avea mai multa atentie de la dealeri la drive-test.

Dpmdv motorizarea 1.4 TSI pe Skodiaq este de nisa. Adica stii de la inceput ca nu e zmeu dar statutul tau social nu te lasa sa mergi cu Octavia. Si daca mergi prin oras si singur in masina este OK.

Conduc de 8 luni acelasi motor pe Octavia si stiu ce poate si mai ales unde nu are putirinta. Skodiaq cu DSG si Haldex bate in 1600+ kg in functie de dotari. Daca mergi cu 4 pasageri si bagaje poti sari de 2 tone, acolo unde un TSI de 1.4 va fi stresat la maxim.

Vezi si remarcile lui Mat Watson din testul de mai jos. Desi acceleratia 0-100 este foarte OK, la testul de depasire a iesit foarte slab, iar cu 5 pasageri nasol spre catastrofal. Este totusi un benzinar care si pe Octavia (1200 Kg) poate fi la limita in depasirile din scurt cand ai masina la masa maxima, daramite pe un SUV cu 400 kg mai greu (1600+ Kg).

Ti-ai lasa sotia sa conduca aceasta motorizare atunci cand are si copii la bord ?

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc de opinii, clar un test drive in condiții diferite de trafic și încărcătura este cel mai relevant; asta o sa încerc sa și fac la dealer; sa vedem dacă au configurația 1.4 tsi dsg 4x4 pt test drive.

inca o data mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Eu am 1.4TSI DSG 4x4 si masina este condusa in principal de sotia mea impreuna cu copilul dar am facut si 3 drumuri mai lungi cu 3pers + copil + portbagaj plin + portbagaj deasupra, deci pot sa spun ca am testat masina din toate punctele de vedere - putere, consum, reactie, asist, impresie generala.

1. Putere - intr-adevar ma asteptam la mai mult insa in momentul in care merg cu copilul in masina nu poti fi sportiv

2. Consum - aici este foarte discutabil, la inceput am fost foarte nemultumit insa am invatat cum sa o conduc si cu putina grija nu simti ca ai un benzinar de 1.6tone 4x4:

- drum lung DN, masina incarcata full + portbagaj deasupra, mers normal cu cateva reprize mai agresive - 9.5l/100km

- drum lung Autostrada, masina incarcata full, mers sportiv - 10.5L/100km

- drum lung DN, masina incarcata mers normal/relax/ACC - 6.5L/100km

- oras Bucuresti variaza foarte mult in functie de trafic - 9.5-13L/km

3. Reactie - am facut 8k km pana acum din care mai mult de jumatate inafara orasului si pot sa-ti spun ca testul din filmul de mai sus nu este relevant fiindca in momentul in care apesi pedala de acceleratie la maxim la viteza de 80km/ora DSG va retrograda in a 2-a pentru o perioada scurta si pe urma a 3-a pana la 120km ora (testat de mine cu masina incarcata).

Am in folosinta si un Tiguan 2.0TDI DSG 4x4 150cp care are o reactie mai buna insa conteaza si pretul/utilitate

4. Sistemele de asistenta

- sunt foarte incantat de ACC, mi se pare cea mai tare inventie la o masina din ultimii 10ani, eu il folosesc la greu chiar si in oras in cozile de la semafor

 - Park Assist + rear camera - sotia foloseste numai parcarea automata, eu am impresia tot timpul ca intra in ala din fata/spate insa ei i se pare cea mai tare inventie din ultimii 10ani :))

- pedala virtuala portbagaj - nu credeam ca va fi utila insa il folosesc aproape intotdeauna cand merg la cumparaturi

- Lane Assist (nu am) cu care poti sa activezi TJA si din spusele celor care il au isi face treaba in oras - de luat neaparat

5. Impresie generala

Masina este foarte spatioasa la interior insa consider ca portbagajul este cumva subdimensionat sau altfel structurat fata de ce stiam la Octavia/Superb - la sedanuri mi se pare mai adanc (e doar o parere)

Farurile cu LED sunt ceva extraordinar, am mers mult noaptea si pana sa le folosesc atat de intens am crezut ca este doar o fita dar e un must have.

Motorul - daca ar fi sa aleg din nou as merge pe modelul 2.0TSI care intr-un final are un consum cu foarte putin peste 1.4TSI (insesizabil cred), reactia de la diesel si pretul cu 1300eur (cred) astfel vei fi impacat ca ai detoate la un pret mai bun decat 2.0TDI - eu nu sunt fan diesel...

 

Daca ai nevoie de mai multe impresii, sugestii, te ajut cu cea mai mare placere.

P.S.: Karoq nu poate fi o varianta?

Modificat de SMO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 minutes ago, SMO said:

4. Sistemele de asistenta

- sunt foarte incantat de ACC, mi se pare cea mai tare inventie la o masina din ultimii 10ani, eu il folosesc la greu chiar si in oras in cozile de la semafor

E conditie sa ții mana in permanență pe volan ca sa efectueze plecare dupa ce a oprit la semafor cu ACC-ul? Sau daca nu ai mana pe volan nu incepe deplasarea dupa plecarea celui din față?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! ACCul se dezactiveaza dupa x secunde cand te opresti pe loc insa dupa ce pleaca cel din fata tragi de maneta ca si cum activezi ACCul si pleaca dupa acesta mergand cu orice viteza (2/5/30km/h) pana se opreste din nou - cam asa am stat in coada 2 ore pe Valea Prahovei.

Nu stiu cum e TJA care se activeaza in combinatia ACC + LA (lane assist pe care eu nu-l am...)

Modificat de kthor
Folosirea nejustificată a citatului.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar daca cel din fata pleaca inainte sa se dezactiveze ACC-ul ( in limita celor x secunde) pleaca singura de pe loc daca nu ai mana pe volan?

Intreb pentru ca in manual la pag 252 scrie ca face oprire / demarare automata cu ACC-ul "dupa o pauza de cateva secunde" ...practic un fel de TJA dar care nu iti corecteaza si traectoria.

Modificat de yanq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa va limitati la sfaturi de achizitie. Pentru prezentarea masinii sau discutii despre consumuri, accesorii sau sisteme de asistenta exista topic-uri dedicate. Mi-e greu sa inteleg dorinta de a posta povesti despre masina personala aici in conditiile in care utilizatorii nu se obosesc sa-si prezinte utilajele, inclusiv cu poze, in aria Masina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, SMO said:

Salut!

Eu am 1.4TSI DSG 4x4 si masina este condusa in principal de sotia mea impreuna cu copilul dar am facut si 3 drumuri mai lungi cu 3pers + copil + portbagaj plin + portbagaj deasupra, deci pot sa spun ca am testat masina din toate punctele de vedere - putere, consum, reactie, asist, impresie generala.

1. Putere - intr-adevar ma asteptam la mai mult insa in momentul in care merg cu copilul in masina nu poti fi sportiv

2. Consum - aici este foarte discutabil, la inceput am fost foarte nemultumit insa am invatat cum sa o conduc si cu putina grija nu simti ca ai un benzinar de 1.6tone 4x4:

- drum lung DN, masina incarcata full + portbagaj deasupra, mers normal cu cateva reprize mai agresive - 9.5l/100km

- drum lung Autostrada, masina incarcata full, mers sportiv - 10.5L/100km

- drum lung DN, masina incarcata mers normal/relax/ACC - 6.5L/100km

- oras Bucuresti variaza foarte mult in functie de trafic - 9.5-13L/km

3. Reactie - am facut 8k km pana acum din care mai mult de jumatate inafara orasului si pot sa-ti spun ca testul din filmul de mai sus nu este relevant fiindca in momentul in care apesi pedala de acceleratie la maxim la viteza de 80km/ora DSG va retrograda in a 2-a pentru o perioada scurta si pe urma a 3-a pana la 120km ora (testat de mine cu masina incarcata).

Am in folosinta si un Tiguan 2.0TDI DSG 4x4 150cp care are o reactie mai buna insa conteaza si pretul/utilitate

4. Sistemele de asistenta

- sunt foarte incantat de ACC, mi se pare cea mai tare inventie la o masina din ultimii 10ani, eu il folosesc la greu chiar si in oras in cozile de la semafor

 - Park Assist + rear camera - sotia foloseste numai parcarea automata, eu am impresia tot timpul ca intra in ala din fata/spate insa ei i se pare cea mai tare inventie din ultimii 10ani :))

- pedala virtuala portbagaj - nu credeam ca va fi utila insa il folosesc aproape intotdeauna cand merg la cumparaturi

- Lane Assist (nu am) cu care poti sa activezi TJA si din spusele celor care il au isi face treaba in oras - de luat neaparat

5. Impresie generala

Masina este foarte spatioasa la interior insa consider ca portbagajul este cumva subdimensionat sau altfel structurat fata de ce stiam la Octavia/Superb - la sedanuri mi se pare mai adanc (e doar o parere)

Farurile cu LED sunt ceva extraordinar, am mers mult noaptea si pana sa le folosesc atat de intens am crezut ca este doar o fita dar e un must have.

Motorul - daca ar fi sa aleg din nou as merge pe modelul 2.0TSI care intr-un final are un consum cu foarte putin peste 1.4TSI (insesizabil cred), reactia de la diesel si pretul cu 1300eur (cred) astfel vei fi impacat ca ai detoate la un pret mai bun decat 2.0TDI - eu nu sunt fan diesel...

 

Daca ai nevoie de mai multe impresii, sugestii, te ajut cu cea mai mare placere.

P.S.: Karoq nu poate fi o varianta?

Multumesc de impresii; intr adevăr modul de utilizare este similar cu al meu ( mașina condusă de soție, carat copii prin oraș și ocazional excursii).

din ce înțeleg, motorul este la limita “suportabilului”, deci e musai sa merg și eu și mai ales soția cu mașina asta, având in vedere ca acum avem tiguan 2.0 TDI 190 cp 4x4.

 

schimbarea o vrem sa o facem pt spațiul din portbagaj. Dacă tot facem schimbarea, vrem sa trecem pe benzina pt  a preîntâmpina tot felul de taxe ce se vor impune pe motoarele diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@catanus  esti in situatia in care ai sanse foarte mari sa fii dezamagit de 1.4 tsi iar eu in locul tau, fara un test drive convingator, nu as merge mai departe cu achizitia. Spun asta deoarece tu momentan ai experianta cu tiguanul (care in mare parte e cam aceeasi masina, doar ca o idee mai mica si poate mai usoara) care are un 2.0 tdi cu 190 de cai si multi nm si esti obisnuit cu o anumita performanta dinamica iar diferenta s-ar putea sa fie destul de mare, mai ales cand e incarcata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ACC + Lane Assist + DSG  nu include si Emergency Assist pe Kodiaq ?
Sistemul ar trebui sa traga masina pe dreapta daca nu sesizeaza o reactie a conducatorului auto in ultimele secunde.
Mi se pare o combinatie foarte utila pentru acea unica situatie in viata cand din varii motive pentru cateva secunde "nu esti" la volan (ai atipit, ai un soc cardiac etc.).
PS. Recent , o cunostinta, a intrat cu masina intr-un cap de pod. A atipit la volan din cauza oboselii. Au intrat in spital si alte 2 persoane. Din "fericire" nu a fost nevoie de autopsie.

Modificat de kpk1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am auzit de Emergency Assist la Kodiaq insa stiu sigur ca pentru Lane Assist trebuie sa pui mana pe volan in max x secunde (nu il am pe masina ca sa spun exact) altfel masina franeaza pana se opreste de tot.

De asemenea combinatia este foarte utila in oras cand folosesti ACC + LA fiindca (teoretic) urmareste masina de fata nu numai pe deplasarea de inainte dar si stanga/dreapta daca se mentine intre benzile de circulatie.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are. Pagina 263 din manual "sistemul de asistență pentru situatiile de urgenta" decelereaza pana la oprire totala daca detecteaza inactivitatea soferului. Dar nu trage pe dreapta ?

E conditionat de DSG + Lane Assist si ACC active. A nu se confunda cu Asistentul pentru recunoasterea starii de oboseala.

Consider ca ar trebui creat topic separat pentru sistemele de asistenta ale Kodiaqului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista topic de discutie despre sistemele de asistenta aici:

Functiionarea si implementarea lor nu difera de la un model la altul ... cu exceptia Audi poate, deci nu se va deschide un topic special pentru Kodiaq.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, mihai.onu94 said:

@catanus  esti in situatia in care ai sanse foarte mari sa fii dezamagit de 1.4 tsi iar eu in locul tau, fara un test drive convingator, nu as merge mai departe cu achizitia. Spun asta deoarece tu momentan ai experianta cu tiguanul (care in mare parte e cam aceeasi masina, doar ca o idee mai mica si poate mai usoara) care are un 2.0 tdi cu 190 de cai si multi nm si esti obisnuit cu o anumita performanta dinamica iar diferenta s-ar putea sa fie destul de mare, mai ales cand e incarcata.

Foarte adevărat ce spui, de aceea, fără un drive test in condiții diferite de trafic și incarcatura a mașinii nu voi lua decizia.

Multumesc de sfat.

PS Sunt foarte nemulțumit de reacția dsg lui la tiguanu meu; delay-ul este foarte mare, răspunsul la apăsarea mai agresiva a pedalei este foarte lent, trebuie sa fii foarte atent sa calculezi timpii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate sunt slabe sanse ca un dealer sa aiba motorizarea asta la TD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna. Am configurat un kodiaq 2.0 tsi style pe placul meu si iese undeva pe la 34.000 de euro. Din experienta voastra puteti sa imi spuneti cam cat pot sa negociez la pretul asta si cam care este termenul de livrare pentru perioada asta?

Cei care ati intrat in posesia masinutei poate ma indrumati cu optionalele care sunt "must have". 

Inca ceva...cei care ati luat masina anul trecut v-ati putut incadra la rabla avand in vedere termenul lung de asteptare?

Modificat de kthor
L.E.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Pe rabla nu te poti incadra din cauza noxelor iar referitor la pret sunt multe pareri si experiente care se situeaza intre 3% si 10% dar sincer nu cred ca ar da cineva 10% discount la o masina de comanda, poate sa ai noroc daca gasesti ceva stoc.

Referitor la dotari, pe langa varianta Style care cuprinde destul de multe mai jos cateva optiuni pe care le folosesc sau pe care nu le am si cred ca ar fi fost utile:

- camera video spate: am, te face dependent insa este mult mai comod de parcat sau de mers cu spatele

- Duze stropitoare parbriz incalzite: pret mic, sper sa mearga mai ales acum cand da inghetul

- family pack: mai mult pentru jaluzelele din usile spate, sotia mea nu vrea geamuri cu tenta inchisa si doar asa putem proteja copilul la drum lung

- Lane assistant: nu am insa mi-as dori, in special pentru activarea TJA

- Masute rabatabile: nu le-am folosit...nu stiu ce sa zic...sotia a insistat si pana la urma ea merge cu masina deci...

- Parbriz incalzit si senzor de ploaie: azi l-am testat prima data, functioneaza si este foarte comod

- Parking Assistant : sotia il foloseste zilnic, isi face treaba

- Scaune fata / spate incalzite: nu am insa am mers deseori in spate si acum iarna ar fi fost foarte bun, mai ales la 150eur...

Volan incalzit multifunctional: nu am insa la 115eur nu inteleg de ce nu am pus...

 

Daca pui ce am pus eu mai sus + vopsea metalizata te duce la 34.051 pret de lista.

 

Bafta!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!