Jump to content

Sfaturi achizitie VW Golf V sau VI (second hand)


Wug

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bgd_b92

    80

  • The_Ego

    64

  • deenman

    55

  • Ionel_1983

    42

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dupa o luna jumate de Golf 6 (inainte am avut timp de 5 ani Golf 5), personal l-as da oricand pe un Golf 5. Nu e ca si cum nu stiam ce iau, ca nu de ieri-de azi am VW, insa sunt cateva aspecte care am

Golf 5 era 5000 euro in 2013-2014. Suntem in 2018 si a mai fost lansat inca un model de golf. Chiar daca este 2008, eu nu as da 5000euro+ pe o masina asa veche, 5000euro masina+ restul cheltuielilor s

Gabriel, vezi tu, diferenta dintre noi doi este ca tu te raportezi la alegerile tale, si esti subiectiv ( plus ca tu ai avut ca si criteriu obligatoriu golf 5/6 benzinar aspirat automat daca imi aduc

Posted Images

Avand in vedere ca vreau sa o folosesc si pt concedii de 3000-5000 km in afara, insist pt un consum mai mic. Pt viteza si senzatii tari pastrez motocicleta. Oricum e o diferenta enorma intre ele.

Edited by golfaholic
Link to post
Share on other sites

Din punctul meu de vedere, bugetul ala de 7500 e cam mic pentru un Golf 6. Poti lua, dar vei lua masina alergata rau. Pentru o masina buna de 5 ani, dieselul ala de-l doresti, evaluata corect, intretinuta, sub 10k nu gasesti.

Link to post
Share on other sites

diferenta de consum ( in lei vorbesc ) intre 2 tdi si 1.6 tdi, este infima pe langa leii ceruti de mentenanta celor doua motoare  - daca n-ai noroc..

unde mai pui ca la mers urban, consumul celor 2 motorizari este cam acelasi.

EEXCALADE stie el ce stie cand recomanda ceva ;)

 tine coont ca la un moment dat o sa fii nevoit sa faci update ul de soft iar la 1.6 sunt prevazute si interventii hard la motor, nu numai de soft.

spor

Link to post
Share on other sites

@EEXCALADE merci! Ma documentez

@_R_A_D_U O masina la 5 ani are in jur de 200000 km. E ok, si o prefer si la 250000 km, provenita din afara. Iar in jurul a 7000 eur e plin olx-ul. Cu full optionale, nu trendline-uri cu 3 optionale la 9000, ca cele provenite din romania. Situatia e cam asa (ca medie la 150-200 k km, destul de generoase la dotari): 

2010 - 6500 eur

2011 - 7000 eur

2012 - 7400 eur

2013 - 7700 eur

Intretinutul e relativ. Daca te referi la service facut numai in reprezentante, am avut, am facut, zic pas...

Mda, trec la 2.0. Pana acum va multumesc tuturor pentru sfaturi. 

Edited by golfaholic
Link to post
Share on other sites
  • Ioana locked this topic

Ai plecat de pe Golf V si vrei un VI...e de inteles. Poate ca daca am vorbi de variantele hatch ale celor 2 generatii, un Golf 6 ar fi de ales din perspectiva "imbunatatirilor" aduse de asa-zisa noua generatie, insa la partea de Variant, Golf-ul 6 este fix un 5 Variant. In afara de partea frontala si jumatatea de sus a bordului + aspectul ceasurilor de bord, in rest este fix aceeasi masina. Probabil aceste detalii le-ai remarcat si tu.

Ce vreau eu sa sugerez, este ca de ce nu iei in calcul un Golf V Variant din 2009 (finalul de generatie cum ar veni), cu echiparea comfortline sau poate chiar highline daca ai noroc sa gasesti vre-una. Costurile de achizitie ar fi mai mici, undeva la 5500-6000 de euro, iar diferenta de bani din acel buget gandit de tine, ai putea sa o folosesti pentru a pune masina la punct si sa nu te mai doara capu de anumite componente vitale.

Da, ar fi vorba de o masina cu cativa ani in plus fata de un Golf 6 si cu clasicul motor de 1.9 de 105 CP (eu personal am vazut foarte putine cu motorul de 2.0 de 140 de CP).

Eu am in plan sa schimb masina (Golf 5 Variant 1.9 TDI 105 CP din 2008) deoarece o am din 2012 si face deja 5 ani la mine. Insa stau sa ma gandesc daca sa trec la un Golf 6 Variant sau sa mai astept 1-2 ani pana ce s-ar inmulti Golf-urile 7 Variant, pentru a avea din ce alege. Vreau sa continui cu break-ul pt ca am vazut utilitatea sa in anii astia, nu are sens sa vin eu sa intaresc ideea de cat de geniala poate fi caroseria asta (sunt destule discutii pe alte topic-uri de "versus" aici pe forum). Inainte de Golf am avut un Passat B5.5 sedan. Veci nu imi mai iau sedan.

Si de ce sunt in dubii cu Golf-ul 6 Variant ? Pentru ca as da 5-ul doar sa iau aceeasi masina, dar mai noua. In rest nicio diferenta. Urmaresc si eu de saptamani Golf-urile 6 din 2012/2013, in echiparile Style sau Match. Nu discutam de preturi ca le cunoastem. Insa cum am zis, in afara de partea frontala si partea de bord, este fix aceeasi masina, tot in Mexic facuta, cu acelasi interior de Golf 5. Daca la Golf 5/6 interiorul e diferit pe ici pe colo (bord, fete de usi, materiale mai stralucite, insonorizare mai ok etc etc), la break chiar e un facelift super ieftin. Adica nici macar oglinzile exterioare nu le-au montat pe cele de Golf 6, ci le-au lasat pe cele de 5.

Link to post
Share on other sites

Criteriul pentru care ma gandesc la 6 este cel pe care l-ai amintit tu. Un an mai bun. In rest... am iubit golf 5-ul si chiar nu ma deranjeaza sa ma regasesc in acelasi interior. Ce ma enerveaza in schimb la golf 5 variant este grila cromata, care mi se pare de prost gust in cel mai taranesc mod posibil. Cred ca de-asta nu suport nici passat-ul.

Edited by golfaholic
Link to post
Share on other sites

Poti sa te uiti si la 2.0 tdi de 110 cai, e pus pe golf 6 in primii ani de productie, inainte sa apara 1.6 tdi. 

Faci multi km pe an incat sa merite dieselul? 

Link to post
Share on other sites

Nu neaparat. Insa golfurile break cu carlig remorcare si benzina sunt rare. Apoi e si nostalgia 1.9-ului detinut in trecut.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

mai bine nu cumpara 1.9 2007 pt ca e bxe, un motor sensibl si cu probleme.

 

BKC nu cred ca s-a pus pe jetta asa ca te sfatuiesc sa iei 2.0 bkd an 2007-2008 pt ca au chiulasa revizuita terminatie in C si aia nu se fisureazaa (de asemenea nu au probleme cu injectoare, si nici cu axa cu came).

Fiabilitatea este cam:

 

bkd>bkc> restul.

Link to post
Share on other sites

La cati km au deja masinile astea, e posibil ca in cei 10 ani de viata chiulasa deja sa fi crapat si sa fi fost inlocuita de fostul proprietar cu varianta buna. Trebui insa sa fii constient ca e posibil sa ai ghinion. Eu tot BKD as alege. 

Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, deenman said:

[...] BKC nu cred ca s-a pus pe jetta [...]

s-a pus, am avut eu..fabricatie 2005, in talon 2006 

Link to post
Share on other sites

din pacate ce am gasit la un pret ok are motor BLS si am auzit ca nu e prea ok...sau e bun motorul?

Link to post
Share on other sites

bmm e cu probleme foarte mari, am fost sfatuit recent (ieri) ca motor pe o octavia scout sa nu cumpar ever motorul bmm, ci doar bkd (2009).

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Hmm nu stiam asta. Stiu doar ca e 8 valve deci nu crapa chiulasa si ca are DPF, in rest credeam ca e acelasi motor ca BKD.

Oricum, o informatie buna.

Link to post
Share on other sites

Cred ca discutii despre motoare si-ar avea locul in alte topic-uri. Si de regula, sa fim seriosi, pe un forum ajung sa posteze cei care au probleme sau sunt nemultumiti de ceva si cauta solutii. Si tineti cont cum este o masina intretinuta. Nu poti veni sa spui ca un anumit motor e prost pentru asa o patit nu stiu cine sau nu stiu ce mecanic nu a recomandat nu stiu ce motor....pt ca si acel mecanic poate are de-a face cu masini prost intretinute si atunci clar, masinile sunt proaste, motoarele sunt gunoatie etc.

Eu pe masina am BLS cu DPF. In curand ajunge la 240.000 de km. Si la cum am intretinut masina de cand e la mine, cred ca mai duce inca pe atata. Si da, folosesc masina zilnic. Totul este original pe motor, inclusiv turbina care inca nu da semne de oboseala. De ce ? Intretinere la sange. Ulei de buna calitate la timp, combustibil doar din acela mai scump, etc etc. Nu vreau eu sa invat lumea cum sa intretina o masina.

Dupa mine e foarte important sa verifici masina second ce o cumperi. Daca a fost intretinuta bine, cum trebuie, pai fa la fel pe mai departe si atunci nu ajungi cu probleme postate pe forumuri pentru gasirea solutiilor.

 

Link to post
Share on other sites

EU am avut 2 masini cu cod motor BXE si nu am avut nici o problema. Una luata de noua, octavia 2007 a atins 300k km fara probleme (nu am schimbat nici ambreiaj/volant nici turbo) si a doua o jetta de 2007 care a atins 210k km fara nici o problema.

 

Cred ca e chestie de noroc.

 

Legat de 2.0 tdi un coleg dupa forum cu o jetta a avut chiulasa terminatie C si tot a fisurat...

Edited by Georgik
Link to post
Share on other sites

Salut, urmeaza sa cumpar in weekend un golf 6 2.0 TDI din 2012. Azi am discutat putin cu 3 mecanici intr-un service si m-au speriat putin dupa ce m-au sfatuit sa ma feresc de 2.0 TDI, sa caut 1.6 TDI.  As aprecia daca mi-ati da cateva sfaturi legat ce aceste 2 motorizari. Multumesc.

Link to post
Share on other sites

Depinde cum au fost ingrijite 1 la mana si 2 vezi ca anumite coduri de motoare de la 2.0 fac probleme (nu toate ) . Ai pe site tot ce ai nevoie.

Link to post
Share on other sites

Intrebarea este: ce argumente au avut cei trei mecanici? Fiecare poate vede problema din punctul sau de vedere.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri