Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

Dupa parerea utilizatorilor s-a schimbat ceva in bine la dinamica EVO2 fata de EVO?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa mine cea mai mare diferenta e trecerea la ciclul Buddack pentru EVO2 pentru toate versiunile de 1.5tsi, deci au turbina cu geometrie variabila.

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ar fi interesat ceva detalii tehnice , diferente hardware intre 85kw si 110kw spre exemplu. Din cate am vazut pe site-urile tunnerilor puterea finala este diferita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nenciu Victor

Akon, daca folosesc aceeasi turbina si 85kw si 110kw si e downgrade din soft la cai ... Cu Stage 1 la 85kw ajungi la 110kw din soft ... Desi la Benzinare e bine sa cumperi cea mai mare putere in bugetul tau ... Ca la soft nu obtii mare lucru, mai ales cu cate au pe ele .... Dar depinde si pe ce masina, ca 85 kw pe golf s-ar putea sa fie mai sprinten ca 85 kw de pe caddy ... Eu din ce am inteles 1.5-ul asta ACT ar fi cel mai fiabial motor pe benzina de la vag, din ultima vreme :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@akon in 2021 cred ca doar varianta de 96kW era cu ciclul Buddack. Intrebarea e daca versiunea de 85kW e pui de 96kW si ciclu Buddack sau pui de 110kW si ciclu Otto. 

@Nenciu Victor la mine au iesit destui chiar daca au fost din varianta mai putin puternica de 1.5tsi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre 1.5 TSI de 150cp si cel de 130cp erau pana acum turbine diferite si de asemenea pistoane diferite. 

Acum e posibil la versiunile noi sa fie doar pistoane diferite.

Modificat de Vlad48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Cei care la plecarea de pe loc aveti o smucitura, asemanatoare cu efectul de cangur, cu care v-ati obisnuit si credeti ca e de la ambreiaj schimbati bujiile. S-ar putea sa aveti o surpriza majora :).
Eu le-am schimbat la 42875km si s-a simtit o imbunatatire majora in mersul motorului, deci nu tin in veci 60.000km la un mers mixt.

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ford sierra tdi
16 hours ago, Adi_vw said:

Cei care la plecarea de pe loc aveti o smucitura, asemanatoare cu efectul de cangur, cu care v-ati obisnuit si credeti ca e de la ambreiaj schimbati bujiile. S-ar putea sa aveti o surpriza majora :).
Eu le-am schimbat la 42875km si s-a simtit o imbunatatire majora in mersul motorului, deci nu tin in veci 60.000km la un mers mixt.

da, cred ca ai dreptate, e logic, fiindca se foloseste un amestec prea sarac ai nevoie de bujii perfecte pentru a-l aprinde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Efectul de cangur nu e de la bujii, motorul facea la fel din prima zi.

PS Bujiile merg mult peste 60000km.

Modificat de dercos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/28/2024 at 9:01 AM, Adi_vw said:

Dupa mine cea mai mare diferenta e trecerea la ciclul Buddack pentru EVO2 pentru toate versiunile de 1.5tsi, deci au turbina cu geometrie variabila.

O fi de bine, o fi de rau??!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vizitator creste putin consumul de ulei pentru ca face vid in ultima parte a ciclului de admisie. La mine la EA888rev3 nu se vede nimic ;)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

halamadrid
20 hours ago, Adi_vw said:

Cei care la plecarea de pe loc aveti o smucitura, asemanatoare cu efectul de cangur, cu care v-ati obisnuit si credeti ca e de la ambreiaj schimbati bujiile. S-ar putea sa aveti o surpriza majora :).
Eu le-am schimbat la 42875km si s-a simtit o imbunatatire majora in mersul motorului, deci nu tin in veci 60.000km la un mers mixt.

Placebo.

Nu s-a schimbat nimic in comportamentul motorului dupa schimbul bujiilor la 62.000 km, mergea si merge la fel de bine.

Oricum efectul kangaroo nu e de la ambreiaj.

La soferii vech pe 1.5 tsi nu se mai simte, am invatat sa plecam fara smuncitura.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine sigur nu e placebo. Plecatul de pe loc e mult mai fin, la fel si schimbarile de treapta. Nu am modificat nimic in modul in care eliberez ambreiajul.
De aceasi parere e si sotia, a zis ca merge mult mai lin masina.

 

4 hours ago, dercos said:

Bujiile merg mult peste 60000km.

Bujiile de pe cilindrii 3 si 4 erau mai arse decat cele de pe 1 si 2. Cel putin in cazul meu urmatorul schimb ma gandesc sa-l fac in jurul a 30.000-35.000km sau cand apar simptomele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai remap ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Efectul de cangur = mult zgomot pentru nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@akon da, de acum 20.000km

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si nu ti-ai pus un semn de intrebare cand ai vazut bujiile ? La mine nu erau deloc diferite si vad ca si altii confirma, deci softul in cazul tau. Asta e, le schimbi mai des.

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gandit la soft, dar merg linistit in 99% din timp, deci nu scot untul din motor la fiecare semafor, asa ca l-am taiat de pe lista de suspecti. O sa vad cat tin acestea. 

Pentru 100Nm in plus imi asum un schimb de bujii la 2-3 ani.

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ford sierra tdi
On 7/25/2024 at 5:05 PM, Adi_vw said:

Cei care la plecarea de pe loc aveti o smucitura, asemanatoare cu efectul de cangur, cu care v-ati obisnuit si credeti ca e de la ambreiaj schimbati bujiile. S-ar putea sa aveti o surpriza majora :).
Eu le-am schimbat la 42875km si s-a simtit o imbunatatire majora in mersul motorului, deci nu tin in veci 60.000km la un mers mixt.

tu ai motorul de 96kw, la tine ar trebui sa fie insesizabil kangaroo-ul, tu ai geometrie variabila si ai si MAF, plus ca te ajuta si cutia (avand din start cuplul mai mic, ai primele trepte putin mai scurte, sau chiar grupul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa o luam pe rand:

  • Cand am luat masina nu m-a deranjat cangurul. Las intotdeauna sa-si termine preincalzirea stationar, dar se intampla uneori sa dea in nas la prima plecare de pe loc cu motorul rece. Nu stiu cum se manifesta la altii, dar eu am crezut ca acela e defectul de care vorbeste lumea.
  • La 22.000km am facut soft si am scris ca a disparut problema, eu necerand special sa se intervina pentru corectarea acestui lucru. Nu stiu daca e ceva modificat in acest sens, sau doar cuplul mai mare previne acest lucru.
  • La 42591km am avut missfire la preincalzire si am hotarat sa schimb bujiile.
    Dupa aceasta operatiune am constatat ca motorul merge mult mai lin la plecarile de pe loc si la schimbarile de treapta. Exact asa cum era dupa stage 1.
    Eram deja obinuit sa accelerez putin mai tare la plecarea de pe loc pentru a compensa acea smicitura/intrerupere ca si cum n-as lasa ambreiajul lin, comportament care semana cu cel descris la primul punct, dar cumva ducea spre ambreiaj, nicidecum spre motor. Nu mi-am dat seama de acest comportament decat dupa schimbarea bujiilor, eu fiind deja obinuit sa compensez din ambreiaj si acceleratie.

Probabil sunt doua comportamente diferite chiar daca ele seamana. Inainte pot sa zic ca mergea bine, dar acum se conduce foarte bine asa ca ma bucur de confortul adus de schimbarea bujiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 6/28/2024 at 9:01 AM, Adi_vw said:

Dupa mine cea mai mare diferenta e trecerea la ciclul Buddack pentru EVO2 pentru toate versiunile de 1.5tsi, deci au turbina cu geometrie variabila.

This new engine from Volkswagen continues to run with the Miller Cycle, But fuel burn has been improved.

paragraful de sus este extras de pe un site de specialitate (https://www.actualidadmotor.com/en/engine-technology-1-5-tsi-evo-volkswagen-video/).

Acum, sincer, nu stiu cine are dreptate🤔

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta majora intre Budack si Miller e momentul inchiderii supapelor de admisie si evacuare. In ciclul Budack supapele de admisie se inchid mai devreme de TDC astfel ai mai putin timp sa introduci aer in cilindru, de acolo si nevoia de VGT. In ciclul Miller inchiderea supapelor de evacuare e intarziata iar o parte din aer ajunge sa iese din cilindru. Motoarele VAG folosesc ciclul Budack

Modificat de tzuicomicina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de unde va luati voi informatiile sau pur si simplu va dati cu parerea, dar este clar ptr mine ca habar nu aveti despre ce vorbiti.

Daca VOLKSWAGEN scrie pe siteul lor oficial ca motoarele 1.5 TSI EVO 2 folosesc ciclul Miller cum se face ca voi ii contraziceti?

 

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/15-tsi-evo2-even-greater-efficiency-and-lower-emissions-for-the-volkswagen-world-engine-8064

 

un citat din linkul de mai sus " Procesul de ardere TSI-evo. Procesul de ardere TSI-evo deja familiar de la 1,5 l TSI evo1 este folosit și în generația TSI evo2. Alături de optimizarea răcirii camerei de ardere, factorul decisiv este din nou simbioza ciclului Miller (închiderea timpurie a supapelor de admisie cu compresie ridicată) și tehnologia de turboalimentare VTG (geometrie variabilă a turbocompresorului). Un factor cheie pentru acest pas următor a fost mai presus de toate posibilitatea de a dezvolta și optimiza componentele software ale motorului relevante la nivel intern la Volkswagen. "

On 9/7/2024 at 12:28 PM, tzuicomicina said:

Diferenta majora intre Budack si Miller e momentul inchiderii supapelor de admisie si evacuare. In ciclul Budack supapele de admisie se inchid mai devreme de TDC astfel ai mai putin timp sa introduci aer in cilindru, de acolo si nevoia de VGT. In ciclul Miller inchiderea supapelor de evacuare e intarziata iar o parte din aer ajunge sa iese din cilindru. Motoarele VAG folosesc ciclul Budack

Ai citit tu pe undeva sau ti-a spus cineva aceasta informatie? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta Volkswagen pot sa-i zica cum vreau. Pana la urma este un ciclu Miller modificat (observa te rog lipsa bold-ului si italic-ului). Tot ei i-au spus si Budack, de la Ralph Budack inginerul Volkswagen ce a muncit la dezvoltarea tehnologiei. Si da, in ciclul Miller poti tine fie supapele de admisie deschise in timpul de compresie, fie ambele, daca la asta te referi. Sunt destule implementari.

 

Iti recomand sa incepi cautarile cu: https://www.wikiwand.com/en/articles/Atkinson_cycle#Modern_Atkinson-cycle_engines

 

Apoi sa treci la: https://www.wikiwand.com/en/articles/Miller_cycle

 

Apoi sa vezi care-s diferentele fata de Miller:

https://jalopnik.com/heres-how-volkswagens-new-budack-cycle-engine-works-1818632265

https://www.wardsauto.com/internal-combustion-engines/high-compression-short-intake-distinguish-vw-tiguan-4-cyl-

https://link.springer.com/article/10.1007/s38313-016-0035-0

 

si nu in ultimul rand mai era un link aici in thread catre SSP733.

 

PS: de ce tonul agresiv? suntem la examen?

 

Modificat de tzuicomicina
Corectii legate de admisie si evacuare. My bad!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ford sierra tdi

 

SSP-821223 (la fel ca si 733), pagina 6, tot Miller image.thumb.png.022e45c12e4e139b55435ae49a7d592d.png

 

image.thumb.png.fc54c3e3726f306fea939b4dddc04cbc.pngSSP-555, pagina 4, 96KW-Miller

Probabil Budack este un Miller modificat, sau gresesc cei de la VW prin documentatie :)

 

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru postul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!