Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

Liniștit poți să-i spui cum vrei și nu se va supăra nimeni...cu mici excepții.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am vazut ca noul motor 1.5 are variante de 115cp si 150cp. Aveti idee de ce s-a renuntat la 130cp? L-au micsorat in 115? De ce?

Nu de alta, dar am motorul cu 130cp (masina luata in feb 2020) si incep sa ma intreb daca voi avea probleme. Oare au costatat ca motorul nu este fiabil?

Mentionez ca nu ma pricep la masini. Va rog sa ma intelegeti daca intrebarea mea este stupida

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nope, au facut-o pentru optimizarea costurilor. Era mai costisitor sa faca un motor de 1.0 litri cu putere 110 CP si 2 motoare de 1.5 litri cu puteri de 130 si 150 CP. Acum e mai ieftin ptr VAG sa produca un singur motor: cilindree de 1.5 litri si 2 variante de putere: 115 si 150 CP. Deci stai linistit, nu a avut legatura cu fiabilitatea lui 1.0 TSI. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, vizitator said:

Deci stai linistit, nu a avut legatura cu fiabilitatea lui 1.0 TSI. 

 

Din câte am înțeles eu întrebarea era în legătură cu fiabilitatea motorului 1.5 TSI 130 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, intrebasem despre motorul de 1.5 tsi 130cp.

Totusi, plecand de la ce a spus colegul mai sus, m-am mai uitat putin prin configuratoare (vw si skoda) si am observat ca au pastrat 1.0 tsi pe polo si fabia, iar pe golf si octavia merg doar pe 1.5. La 115 si 150 cp. In acest context, ma gandesc ca era ciudat sa ai pe benzina doar 130 si 150cp. Erau valorile prea apropiate. Iar sa tii 1.5 in 3 variante de putere, probabil era un efort mai mare si pentru ei si nu merita. Oricum, cel de 130cp nu a fost niciodata pus pe octavia.

Sper ca rationamentul de a-l scoate pe cel de 130cp (pe care eu il am pe masina) a fost doar unul de marketing, nu de fiabilitate.

 

Modificat de kata133
greseli scriere
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kalikantaros

De ce nu au facut 1.5 tsi de 120cp sau 125cp?E diferenta prea mare intre 115 si 150?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil pentru ca 1.5 115cp inlocuieste motorul de 1.0 110cp?

Daca era o diferenta mai mica de putere cred ca erau mai multi care sa aleaga varianta mai mica, asa cum am mers si eu pe 130cp. Nu toti vor demaraj. Daca aveam de ales intre 115 si 150, probabil ca as mai fi scos ceva bani din buzunar si saream la 150. Cand am luat masina am exclus din start varianta de 1.0 pentru ca motorul mi s-a parut prea mic pentru greutatea masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, referitor la postarea ta, din ce am mai citit, cred ca singura explicatie pentru inlocuirea 1.0 este ca se pregatesc pentru EURO 7, unde motorul de 1.0 nu mai poate indeplini normele. Nici macar cel de 1.5. Cred ca poti gasi destule informatii pe net legate de problema downsizing-ului si cum motoarele existente sunt departe de a indeplini EURO 7 fara investitii masive. Si nu e valabil doar la VAG.

Modificat de vwmkv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tzuicomicina
Quote

Updated limits for exhaust emissions

For passenger cars and vans, negotiators agreed to maintain the current Euro 6 test conditions and exhaust emissions limits. At Parliament’s request, the number of exhaust particles will be measured at the level of PN10 (instead of PN23, thereby including smaller particles).

 

https://www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20231207IPR15740/euro-7-deal-on-new-eu-rules-to-reduce-road-transport-emissions

https://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2024/04/12/euro-7-council-adopts-new-rules-on-emission-limits-for-cars-vans-and-trucks/pdf/

 

Din documentele de mai sus se pare ca limitele nu s-au schimbat iar actualele motoare ar putea face fata la acest capitol. Probabil reglementarile legate de durata de viata a masinii afecteaza o parte din motoarele de pe piata.

Modificat de tzuicomicina
Corectie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare. Ma intereseaza si pe mine sa cumpar un Golf 7 cu acest motor de 1.5, imi puteti spune pe care il recomandati? cel de 130 sau 150 cai?

 

Ar trebui sa fiu atenta la ceva anume in privinta acestui motor? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

150 CP, pentru ca e mai puternic, normal.

Motorul e reusit, fiabil,  vezi daca are sau nu GPF (filtru de particule). Daca da, uleiul folosit trebuie sa fi fost 0w20, VW 508/509.

Daca are multi km, fa-i o verificare la curea accesorii, role, pompa de apa.

Cureaua de distributie nu are interval de schimbare comunicat, dar e cel mai probabil rezista macar cat cele de pe tdi-uri care au intervale mari de schimb, +180k km.

Oricum, merita o verificare daca masina are multi ani/multi km.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cum mergi. Eu am de 130cp si e foarte ok pentru mine. Nu am simtit niciodata ca am nevoie de mai multi cai. Dar vin de pe o masina cu 80cp. Pana la urma stilul de condus e adaptat la puterea masinii. Tu stii de cata putere ai nevoie.

Cred ca puterea ar trebui sa fie ultima la care te uiti (intre cele doua variante). Daca gasesti o masina ok cu 130cp nu o rata doar pentru ca nu are 150cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, as merge pe varianta de 150 CP fara sa ezit. Pana la urma tot vei avea nevoie de puterea in plus, chiar daca pe moment esti multumit cu 130 CP. Trebuie doar sa ai rabdare sa gasesti una ca bine intretinuta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri. Intre timp am gasit o alta masina decat golf 7, in garantie, cu motorul de 1.5 cu 150 cai, 50k km, urmeaza sa o vizionez. Deci merg cu incredere pe aceasta motorizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Seara buna, am si eu o intrebare legata de acea tehnologie ACT+ pe noile motoare 1.5 TSI 150cp

Am parcurs pana acum putin peste 5k km in doua luni si nu am vazut niciodata sa imi apara in bord vreun martor care sa indice ca mtotrul ar merge in doua pistoane. Am mers in toate felurile posibile....

Am facut o intrebare la dealer si mi-a zis ca nu toate motoarele sunt prevazute cu aceasta functie, a cautat si mi-a confirmat ca nu as avea acea functie pe motor. (cred ca m-a trombonit)

In schimb am constatat ca motorul este echipat (sunt prezente fizic), cu acele doua bobine(solenoizi)04E906048 C, care s-ar ocupa de trecerea din 4 cilindri in 2 si invers.

Am facut o intrebare in alta reprezentanta si mi-a spus ca, conform ELSA motorul are acea functie.

Sincer nu stiu care sunt indiciile ca aceasta functie exista, functioneaza, pe masina.

Daca am aceasta functie, care sunt aceste indicatii?

Atasez o poza cu bobina de pe motor si o poza cu martorii care imi apar la pornirea masinii

Bobina.thumb.jpg.118e64f911b99f43c3637de36b891bf0.jpgMartori.thumb.jpg.12616b89dae4716827086ea01b4d94c7.jpg

Modificat de dnysterian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E destul de simplu sa iti dai seama, chiar fara sa te uiti in bord. La mersul in doi cilindri motorul se simte altfel fata de mersul normal, are un usor tremurat. Asta se intampla la mers constant, fara accelerari, inclusiv la 130km/h. Neavand minunea aia de bord digital, la mine apare un cerc cu ECO. La tine ar trebui sa arate cam asa :

12.jpg.fbdd4bcd91dd2ee3ee6fd5e068eb2017.jpg

Modificat de dercos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 6/28/2024 at 8:51 AM, vizitator said:

Dupa parerea utilizatorilor s-a schimbat ceva in bine la dinamica EVO2 fata de EVO?

Da, evo2 trage mai de jos fata de evo1, il ajuta geometria variabila, evo 2 nu are kangaroo pentru ca nu foloseste amestec sarac si intarziere avans ca si evo1, ci foloseste 2nd air injection.

Evo1 trage bine de la 2200 iar evo2 trage bine de pe la 1800. Deci in teorie Evo2 consuma mai putin. 

 

image.thumb.png.088fd9e0e3972ac0b65aa7c209c9cb5c.png

Modificat de ford sierra tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   2 membri

    • Cristi_V
    • Nenciu Victor
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!