Jump to content
rex

1.4 TSI (TFSI)

Recommended Posts

claudiulu

Da, am factura. O sa ii schimb ulei sa vad cum face cu uleiul pe care il aveam initial (LMolly 5w30). Le-am cerut sa imi puna o panarama de ulei ca sa spal motorul si sa il scot dupa 500 km si au pus un elf 5w40. Ma gandesc ca poate sa fie si de aici. Tremura mai putin inainte. Ei mi-au bagat vrajeala ca repere nu sunt la fel cu originalul. Eu nu cred treaba asta, am o facultate tehnica terminata si cat de cat ma pricep la motoare, doar ca pe lant nu am avut ocazia sa conduc sau sa analizez, deci nu am punct de comparatie. Sper totusi dupa ce schimb uleiul si ii pun ce ii place ei, sa fie ok. Tocmai de aceea am optat pentru SWAG la kit, pentru ca stiu ca sunt ok. Ei zic ca au mai facut motoare TFSI si ca asa face la toate dupa ce schimba distributia...e un service care are multe recomandari bune. O sa vad luni dupa ce ii schimb ulei.

Edited by lupo_bv
quote postare anterioară

Share this post


Link to post
Share on other sites
skodamen

pai elf nu i panarama

Share this post


Link to post
Share on other sites
claudiulu

Eu nu il vad ca fiind un ulei bun. Pana si pretul spune multe. diferenta de 100 de lei intre elf si LMolly, dar aici cred ca fiecare e cu preferintele lui

Share this post


Link to post
Share on other sites
cj.Paul

1.4 tsi pe lant suna la pornire. Nu de fiecare data si nu cu aceeasi intensitate/durata, dar suna. Suna in functie de temperatura de afara si de cat timp a stat motorul nepornit incat sa se scurga uleiul de pe lant. Suna chiar si dupa ce schimbi distributia, dar nu la fel de tare. Am schimbat si eu distributia la reprezentanta, cost 2700 de lei si s-a imbunatatit fenomenul, dar nu a disparut sunetul complet, uneori se mai aude.  Asa ca daca ati schimbat distributia mai bine va bucurati de masina ca nu o sa vi se rupa lantul in mers.

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
vladandrei51

Nu la toate TSI-urile suna lantul la pornire... am mai scris aici de 100 de ori. Si nici nu are vreun motiv sa sune, vreodata, cu distributia revizuita.

E o diferenta intre asta: 

 

Si asta (care chiar e lantul):

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
cj.Paul

Off Topic: Problema e ca uneori auzim prea multe sunete pentru binele nostru, in special daca ne intereseaza masinile cat de cat. Ma gandesc numai la cate persoane care nu au nici o treaba cu masinile au 1.4 tsi si nu sunt stresate de ce sunete scot masinile lor pt ca pur si simplu nu ii intereseaza sau li se pare normal sa sune asa si merg linistiti cu ele fara sa se intample nimic. Uneori ii invidiez ca nu pot fi si eu asa :))

Revenind la subiect: Strict legat de cele 2 filmulete de mai sus -In ce caz ai zice ca trebuie schimbat lantul? Un service ar zice ca in ambele cazuri. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
vladandrei51

In primul video suna camshaft adjuster-ul (nu stiu ce denumire are in romana 😪) care a fost revizuit dupa 2011, pur si simplu "trosneste" la cold start, atata ca suna pentru 2 secunde, de stricat nu strica nimic.

In al 2-lea video (sunet mai metalic), acela este lantul. 

Primul inca suna la mine, de asemenea suna si lantul inainte sa il schimb ca in al 2-lea video. camshaft adjuster-ul suna pe ca si cand ai da volumul mai tare, sa zic asa, pentru o secunda la motor, dar nu e neaparat un sunet cu o tonalitate distinctiva, pe cand lantul suna metalic, se aude efectiv sunet de metal pe langa sunetul motorului. Eu am patit de vreo 2 ori cand era cald rau afara si cand nu mai pornisem masina de mult sa sune lantul pana reporneam motorul (in sensul ca nu se oprea dupa ~2 secunde). :)) 

Din pacate e un sunet pe care nu poti sa-l reproduci la fiecare pornire de 100 de ori sa stai sa-l analizezi, e de inteles de ce un service multimarca (cu precadere daca stiu problema lanturilor pe tsi-urile vechi si stiu ca al tau nu au fost schimbat, si cu precadere daca se iau dupa vorbele clientului "suna ceva la pornire sefule"), vor zice din start ca e lantul. Can't blame them.

4 hours ago, cj.Paul said:

Off Topic: Problema e ca uneori auzim prea multe sunete pentru binele nostru, in special daca ne intereseaza masinile cat de cat. Ma gandesc numai la cate persoane care nu au nici o treaba cu masinile au 1.4 tsi si nu sunt stresate de ce sunete scot masinile lor pt ca pur si simplu nu ii intereseaza sau li se pare normal sa sune asa si merg linistiti cu ele fara sa se intample nimic. Uneori ii invidiez ca nu pot fi si eu asa :))

Mai, aici e si vorba ca te informezi ca nu vrei sa ramai cu masina in drum ca tot prostul, nu vrei sa ajungi in situatia sa iti cauti motor in dezmembrari, preferi sa inlocuiesti anumite piese proactiv ca sa nu accelerezi degradarea altora sau, again, sa nu ajungi in situatia sa cauti motor in dezmembrari :))

Eu in vacanta trecuta de vara am facut un mini tur de Europa, undeva sub 5000 km, nici o secunda nu am avut vreo emotie ca se va intampla ceva, in portbagaj aveam bagaje, nu ulei etc . Daca mi-ai da un 1.4 TSI stock < 2012, nu as avea curaj sa ies din tara cu el. (m-am trezit in Austria cu o bolfa in cauciuc, dar asta nu e vina masinii :))

Edited by vladandrei51
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
cj.Paul

Prin "asa ca daca ati schimbat distributia mai bine va bucurati de masina ca nu o sa vi se rupa lantul in mers" ma refeream si la cazul colegului "claudiulu" care schimbase distributia si in continuare era ingrijorat. Daca nici dupa ce schimbi distributia (adica te informezi si incerci sa previi in loc sa repari si sa cauti motor in dezmembrari) nu esti cat de cat linistit mai bine vinzi masina ca mai mult rau iti faci :) 

Stiu cum e pt ca si eu am trecut prin asta fiind fost posesor de 1.2 tsi pe lant (Seat Leon) si acum 1.4 tsi pe lant (VW Golf).

Edited by cj.Paul

Share this post


Link to post
Share on other sites
vladandrei51

Frumusetea 1.4 TSI-ului face ca si dupa ce ai schimbat distributia nu poti sta linistit :)) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
claudiulu

Din ce am citit, inainte sa cumpar masina, varianta 1.4 tfsi de 125cp este mai stabila (cel putin la consumul de ulei si aici pot sa sustin). Legat de ce a spus un coleg mai sus, cu camshaft adjust, posibil sa fie asta, dar nu stiu un service in galati care sa se priceapa atat de bine la tfsi-uri, iar reprezentanta Audi, nici nu vreau sa aud de ei...Ma mai gandesc ca e din cauza bujiilor, pe care le-am schimbat odata cu distributia. Ei spun ca mi-au pus NGK dar nu am stat cu ei acolo si nici cutiile nu mi le-au lasat (profesionism romanesc), eu practic nu stiu ce piese mi-au pus. Cel mai probabil o sa schimb totul intr-un an ca sa fiu sigur. M-a costat 2500 lei toata tevatura asta...o sa folosesc piesele o perioada si apoi o sa o refac, in alta parte, unde sunt ceva mai priceputi. Daca aveti sfaturi de service-uri in galati mai competente pe TFSI-uri, astept pareri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vladandrei51

Pentru 1.4 TSI 160 HP stock recomand NGK SIZFR6B8EG ca bujii, nu stiu cum e la 125 cp... vezi daca sunt acelasi cod de piesa.

Nu ii poti intreba pe oameni ce ti-au pus cu masina? :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

    • Stoia
×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri