Jump to content

1.4 TSI (TFSI)


rex
 Share

Postare recomandată

@EEXCALADE

Quote

[...]La acel motor  nici acum nu sunt coduri noi disponibile. Intotdeauna caut codurile revizuite ?[...]

Ma uitasem si eu in ETKA cand cautam - cand cauti individual piesele intr-adevar nu gasesti codurile noi. M-a indus si pe mine in eroare, si m-a facut sa duc munca de lamurire cu "expertii" din service si magazinele de piese. Codurile noi le gasesti doar in interiorul kitului de distributie - cod 03C 198 229 C si reinnoit ultima data in 2015 cred (cauti kitul si e un buton care iti arata ce contine). Ma gandesc ca neamtul care le-a bagat in sistem nu s-a mai obosit sa updateze la fiecare in parte (sau cine stie ce motiv a avut VW).

Pinionul din exemplul tau are acum codul cu K la final in loc de F. Lantul este schimbat (cod nou H), descris non-tehnic pare mai "gros" si vizual "incaleca" diferit pinioanele fata de cele vechi, deci la schimbare un "expert" (sau toti expertii dintr-un service) posibil sa se planga ca nu e lantul corect. Numarul de dinti s-a schimbat la pinionul mic de jos. Variatorul (cod nou G) este schimbat pentru ca cele vechi se puteau bloca (si parca are si numar diferit de dinti), intinzatorul e nou (cod nou BD) pentru ca si el se bloca. Sunt diferente si la restul pieselor. Ar fi periculos sa amesteci piese noi cu piese vechi (oare de asta nu au pus codurile noi individual?). Personal nu am rezolvat misterul "saibelor diamantate".

Vorbesc pentru motorul CAVD; CAXA ar trebui sa fie la fel dar nu bag mana in foc. La unele trebuie schimbat si lantul de jos (de la pompa de ulei) (sau si pinionul) dar nu sunt sigur cum iti poti da seama fara sa desfaci capac/baie sau fara istoric detaliat.

Modificat de Wololo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul difera doar ca e o piesa parte din chit .In rest  e aceeasi piesa,aceeasi marca,aceeasi chinezarie

china.jpg

 

2 hours ago, Wololo said:

Ma gandesc ca neamtul care le-a bagat in sistem nu s-a mai obosit sa updateze la fiecare in parte (sau cine stie ce motiv a avut VW).

 

Asta nu  am intalnit ,si lucrez de ceva timp in domeniu.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am timp sa numar .Te asigur ca mizeria asta de distributie  continua sa faca probleme  .

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu timp - 36 vs 38. Da, din pacate putem discuta doar anecdotic - eu raman la parerile mele.
Dar faptul ca piesele sunt diferite in cel putin anumite aspecte ramane evident.

Modificat de Wololo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar m-as bucura ca asta sa fie o rezolvare.

Din pacate nu este doar o problema de calitate a pieselor ci si o problema de proiectare.

Fiind motoare vechi ,nimeni nu isi mai bate capul sa remedieze problemele (valabi si pentru 1.8 ,2.0)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vechi zici...inseamna ca AXR ul e relicva...daca as sti sigur ca asa gandeste vw sunt in stare sa dau inscris ca  astea sunt ultimele masini cumparate de la ei.Eu cred ca toate modificarile de la ultima varianta cu pinion mai mic pe arbore,roata mai mare putin pe axa admisie,alt fel de lant si variator,intinzator cu un arc mai tare imbunatatesc cu mult situatia.Daca utilizatorul schimba si uleiul mai des va fi si mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Situatii asemanatoare sunt si la motoare mult mai noi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele 132 de pagini ale acestui topic ar trebui sa fie suficiente pentru a intelege problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Cazacu

Salutare.

Desi se aude doar un mic zgomot la prima pornire (dar daca a stat nepornita mai mult timp acel zgomot este de o intensitate si de o durata mai mare) vreau in viitorul aproapiat sa inlocuiesc kitul de distributie la al meu 1.4 tsi CAXC si vreau sa va cer parerea.

1. Metrotehnica:

    -    08.05.2019 - 3826 lei

    -    31.03.2020 - 4656 lei

Motiv majorare, actualizare preturi de Porsche Romania pentru variator(regulator ax cu came)


2. Eral

08.05.2019:

    - aftermarket - 2970 lei

    - original - 4659 lei

 

Am trimis cereri de oferta si la PBN, PBV si Coasta de Est.

Tinand cont ca este distributia, as vrea sa o inlocuiesc la o service de calitate, care poate sa isi asume o eventuala greseala de montaj.

Voi ce parere ai? Sa mai astept? Sa iau piese originale? Reprezentanta sau service de cartier?

 

Multumesc pentru ajutor.

Adrian

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adrian Cazacu cauta in alta parte. Sunt exagerate preturile la reprezentante, gasesti oameni mai priceputi in alte parti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adrian Cazacu Eu gasisem kitul de distributie OEM VW la ~1800 (incluzand variatorul) pe la finalul anului trecut (pe langa a mai trebuit garnitura si alte maruntisuri). Nu stiu daca preturile tale includ manopera, dar am avut cativa ofertanti care se bateau in piept ca variatorul se vinde separat de kit si ca e 1800-2000 lei doar el; parca tot cu ceva reprezentanta de la Bucuresti colaborau pentru piese.

Pentru montaj, cat timp respecta procedurile VW (blocheaza axele cum trebuie, respecta cuplurile la strans, iti schimba tot fara sa lase piese de revizii vechi etc.) poti rezolva si la serviceuri mai mici.
Daca a mai fost schimbata deja distributia si ai deja piesele de revizie noua ai putea sa scapi mai ieftin.

Modificat de Wololo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Wololo Variator la CAVD este separat, si costul acum vreo 3 ani era aprox de 4.000 de RON, daca nu ma insel. Prin posturile trecute, e incarcata si factura mea, cu codul de piesa exact si pretul. 

 

Acum cred ca preturile sunt mai mici, dar greu de crezut ca 1.800 e cu variator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Luciosu Nu am motive sa mint. Am primit kitul 03C198229C de la VW (kitul era datat ca ambalat/fabricat in august 2019) avea si variatorul corect inauntru (toate piesele erau inauntrul cutiei kitului, nu a venit nimic separat). 3 ani e destul timp, poate s-a schimbat situatia de atunci. Sau poate cineva "profita" la mijlocul tranzactiei.

Edit ca sa nu mai umflu threadul cu un reply: Da, kit bun si pentru CAVD, pe CAVD l-am montat. Eu stiu ca acelasi kit e si pentru restul.
Dar daca are deja montat variator cu codul de la E (inclusiv) in sus, nu ii trebuie altul.

Modificat de Wololo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/27/2017 at 5:35 PM, big_bughy said:

2600 lei distributie cu tot cu variator, ulei, filtru + diagnoza + constatare la Avia. Acum am ajuns acasa.

Pentru CAXA/CAXC, exista kitul original 03c198229c (kit distributie + variator), costa 800 de lei in reprezentanta.

@Wololo Nu am spus ca minti..doar ca parea putin neverosimil. Acu am gasit postul asta din 2017. Eu vb strict pentru CAVD, asta vad ca e CAXA/ CAXC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Cazacu

 

2 hours ago, mihai.onu94 said:

@Adrian Cazacu cauta in alta parte. Sunt exagerate preturile la reprezentante, gasesti oameni mai priceputi in alte parti.

Poti sa imi recomanzi tu te rog un service profi in Bucuresti care stie ce face si care isi asume eventuale greseli?

Variatorul a fost 833, acum este 2000.

 

thumbnail.png

1585644410224blob.jpg

 

 

982388309_2020-03-3115_03_44-auftrag_2019003690_1190508-1233014114.pdf-AdobeAcrobatReaderDC.thumb.jpg.df1d7afc4828c9e9d72644c29e43661e.jpg

 

 

COST TOTAL OFERTA MAI 2019 3800

2020-03-31 15_04_25-Oferta_IF59WTF.pdf - Adobe Acrobat Reader DC.png

2020-03-31 15_04_33-Oferta_IF59WTF.pdf - Adobe Acrobat Reader DC.png

 

COST TOTAL OFERTA MARTIE 2020 - 4650

 

 

Am primit raspuns si de la PBV

 

image.thumb.png.7bbfb14add801a29138456fd780893be.png

Modificat de Adrian Cazacu
Completare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie la informatii de service !

Kit-ul 03C198229C contine variatorul cu cod 03c109088g (Diametru exterior 81 mm, dinti 38) care are un pret aprox de 1150 lei

In functie de seria vin si/sau anul de fabricatie  motorul poate veni echipat cu variatorul cu cod 03C109088E (Diametru exterior 81,0 mm, dinti 36) care are un pret aprox de 2200 lei

Untitled.jpg

Astfel de piese se comnda DOAR dupa seria VIN

Kit-03C198229C e disponibil pentru urmatoarele marci si  pentru motoarele CAXA CAXC CMSA

2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adriancazacu,

Nu are legatura cu distributia, dar remarc in ambele oferte postate la tine cantitatea de ulei in prima oferta 5 l iar in cea de a 2-a 4.3 l pe cand in 1.4 TSI intra intre 3.4 l si 3.6 l din ce stiu eu.

Legat de distributii, daca vrei ultima versiune de lant sigur trebuie schimbat variatorul.Eu la Seat Leon am schimbat cu antepenultima versiune de lant pentru ca era singurul lant ce se potrivea ca sa nu schimb si variatorul,pret fara variator 2700 ron in 2018.Variatorul mi-au garantat baietii de la Porsche Timisoara ca e in stare foarte buna si nu necesita schimbare si au venit cu varianta lantului care se potriveste, garantie 100kkm.

Daca nu face urat mai mult de cateva secunde, nu te grabi sa-l schimbi...parerea mea.La Seat facea oribil la pornire/preincalzire timp de 1 minut parca urma sa iasa lantul prin capota iar dupa schimbare timp de 1-2 secunde tot se aude usor lantul.E lant si nu curea , pana se face ungerea e normal sa faca galagie pret de 1-2 secunde.

Stiu ca au fost/sunt multe probleme cu distributiile pe lant de la TSI, dar nu cred ca la cel mai mic zgomot trebuie sa-l schimbam mai ales ca nu costa 2 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adrian Cazacu, asa cum ti-a prezentat si EEXCALADE, kit-ul acela de reparatie la care fac referire cei de mai sus nu este si pentru CAXC de Seat Leon.

Pentru ofertele primite, cere sa-ti dea si codurile de piesa, pentru ca nu ai primit acelesi lucru (coduri de piesa) pe ambele oferte, cred.

Cei care nu ti-au dat nici un discount trebuie sa-ti dea minim 20% pentru piese la masini mai vechi de 4 ani, ceilalti vad ca au plusat la 25%.

Cere oferta de la un dealer Seat, acela va avea posibilitatea sa identifice codurile corecte pentru piese si valoarea corecta a lor.

Dealerii care pentru operatiile de service nu au licenta si pentru reparatie Seat teoretic nu pot interoga prin ETKA VIN-uri de Seat si atunci fac ei o analogie cu un motor cu acelasi cod de pe Skoda sau Audi, etc, pe ce au ei licenta, dar se dovedeste ca aceasta analogie nu este corecta!

 

In ETKA, pentru un Seat Leon, din 2012 de ex., exista doar piese separate pentru kit, le trec pe unele din ele, pret cu discount 20%:

- 03C109158A - lant ~363Lei

- 03C109509P - bara ghidaj ~85Lei

- 03C109469K - bara ghidaj ~55Lei

- 03C109507BA - intinzator lant ~250Lei

- 03C109571F - roata de lant, Z=36 ~105Lei

- 03C105209AQ - roata de lant, Z=18/18 ~170Lei

- 03C109088E - regulator arbore cu came, Z=36 ~2.330Lei

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Cazacu

Metrotehnica Jilava este service autorizat Seat. 

 

Am primit oferta si de la PBN - 5650 lei

 

Cred ca o mai aman cateva luni bune, nu face atat de rau momentan

image.png.1377634f8cb02f824c7ff7ab1d0c259a.png

image.png.7099cf0f2279af7665c9a8939ccf0b55.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi mi se pare mult 5600 lei doar o distributie pentru o masina din 2009.Ca se executa in reprezentanta asta nu e o garantie a calitatii lucrarii,sunt multi si pe acolo care nu au legatura cu mecanica .Cei buni sunt sufocati.Eu as cumpara piese de la un magazin de incredere si as plati un mecanic bun,care il cunosc de mult timp si nu a dat gres pana acum.Vad ca esti din Bucuresti,ai multe variante la pret mai ok si cel putin aceeasi calitate a lucrarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La preturile vehiculate mai adauga pretul unui schimb de ulei +filtru ulei,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.Plus antigel si apa distilata.Test diagnoza 374,85 lei....nebunie..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/31/2020 at 4:15 PM, SelesanD said:

@adriancazacu,

Nu are legatura cu distributia, dar remarc in ambele oferte postate la tine cantitatea de ulei in prima oferta 5 l iar in cea de a 2-a 4.3 l pe cand in 1.4 TSI intra intre 3.4 l si 3.6 l din ce stiu eu.

Legat de distributii, daca vrei ultima versiune de lant sigur trebuie schimbat variatorul.Eu la Seat Leon am schimbat cu antepenultima versiune de lant pentru ca era singurul lant ce se potrivea ca sa nu schimb si variatorul,pret fara variator 2700 ron in 2018.Variatorul mi-au garantat baietii de la Porsche Timisoara ca e in stare foarte buna si nu necesita schimbare si au venit cu varianta lantului care se potriveste, garantie 100kkm.

Daca nu face urat mai mult de cateva secunde, nu te grabi sa-l schimbi...parerea mea.La Seat facea oribil la pornire/preincalzire timp de 1 minut parca urma sa iasa lantul prin capota iar dupa schimbare timp de 1-2 secunde tot se aude usor lantul.E lant si nu curea , pana se face ungerea e normal sa faca galagie pret de 1-2 secunde.

Stiu ca au fost/sunt multe probleme cu distributiile pe lant de la TSI, dar nu cred ca la cel mai mic zgomot trebuie sa-l schimbam mai ales ca nu costa 2 lei.

Te referi ca nu se potriveste fizic? Eu le-am schimbat acum 2 ani intr-o vreme cu ultima versiune toate la vremea aia (lant, intinzator etc) si nu am probleme (in sensul ca nu am schimbat variatorul)

On 3/27/2020 at 3:31 PM, vladandrei51 said:

Cred ca am mai intrebat dar chestia asta ma bazaie la creier (literally)

https://imgur.com/eAcvVmT  
 

Se aude un bazait /ciripit metalic-ish(foarte subtil) mereu cand nu sunt in frana de motor (la accelerari, stat la ralanti etc, dar in frana de motor nu se mai aude), cu capota ridicata nu iti poti da seama de unde vine pentru ca sunt prea multe sunete "ambientale". Sunetul nu creste cu turatia.
Cred ca de aproape un an am treaba asta, a aparut random intr-o zi cand am pornit masina, nu afectat pana acum sau ceva ,atat ca bazaie, si cum e foarte subtil nu e foarte trivial sa iti dai seama de unde, si mecanicul a renuntat :))

Ce credeti ca ar putea fi? Ce sa investighez?

No clue? :(

Modificat de vladandrei51
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos locked şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!