Jump to content

1.4 TSI (TFSI)


rex
 Share

Postare recomandată

Eu am montat anul trecut pe timpul asta, chit distributie model nou, cu "C" în coada, a venit complet(patine, intinzator, pinion arbore, pinion axa came, variator). A trebuit sa schimb și lanțul, patina, pinionul pompei de ulei, pentru a fi compatibile cu noul chit. Costurile au fost:

-1000 lei chit distributie

- 400 lei setul pentru pompa ulei

- ulei, garnituri, siemering, șaibe diamantate, etc. Nu mai țin minte. 

Lucrarea este făcută de mine, a fost o lucrare mai ampla. Cod motor CAVA. 

Acum 2 luni am făcut un motor(piston crăpat) același cod si pretul la distributia cod nou este dublu. Proprietarul a mers pe varianta veche de distribuție. 

 

Modificat de danut81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/27/2020 at 3:31 PM, vladandrei51 said:

Cred ca am mai intrebat dar chestia asta ma bazaie la creier (literally)

https://imgur.com/eAcvVmT  
 

Se aude un bazait /ciripit metalic-ish(foarte subtil) mereu cand nu sunt in frana de motor (la accelerari, stat la ralanti etc, dar in frana de motor nu se mai aude), cu capota ridicata nu iti poti da seama de unde vine pentru ca sunt prea multe sunete "ambientale". Sunetul nu creste cu turatia.
Cred ca de aproape un an am treaba asta, a aparut random intr-o zi cand am pornit masina, nu afectat pana acum sau ceva ,atat ca bazaie, si cum e foarte subtil nu e foarte trivial sa iti dai seama de unde, si mecanicul a renuntat :))

Ce credeti ca ar putea fi? Ce sa investighez?

Desi nu gasesc multe chestii similare pe net, cativa oameni sugerau sa scoti fuse-ul pentru radio, am scos F8 si F18 parca, si tot la fel face (desi sunt 99% sigur ca sunt placebo, parca suna mai incet buzz-ul ala si cu o tonalitate usor diferita).

The quest continues :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/1/2020 at 12:28 AM, Dolfin said:

@Adrian Cazacu, asa cum ti-a prezentat si EEXCALADE, kit-ul acela de reparatie la care fac referire cei de mai sus nu este si pentru CAXC de Seat Leon.

Pentru ofertele primite, cere sa-ti dea si codurile de piesa, pentru ca nu ai primit acelesi lucru (coduri de piesa) pe ambele oferte, cred.

Cei care nu ti-au dat nici un discount trebuie sa-ti dea minim 20% pentru piese la masini mai vechi de 4 ani, ceilalti vad ca au plusat la 25%.

Cere oferta de la un dealer Seat, acela va avea posibilitatea sa identifice codurile corecte pentru piese si valoarea corecta a lor.

Dealerii care pentru operatiile de service nu au licenta si pentru reparatie Seat teoretic nu pot interoga prin ETKA VIN-uri de Seat si atunci fac ei o analogie cu un motor cu acelasi cod de pe Skoda sau Audi, etc, pe ce au ei licenta, dar se dovedeste ca aceasta analogie nu este corecta!

 

In ETKA, pentru un Seat Leon, din 2012 de ex., exista doar piese separate pentru kit, le trec pe unele din ele, pret cu discount 20%:

- 03C109158A - lant ~363Lei

- 03C109509P - bara ghidaj ~85Lei

- 03C109469K - bara ghidaj ~55Lei

- 03C109507BA - intinzator lant ~250Lei

- 03C109571F - roata de lant, Z=36 ~105Lei

- 03C105209AQ - roata de lant, Z=18/18 ~170Lei

- 03C109088E - regulator arbore cu came, Z=36 ~2.330Lei

Cine ți a zis ca pe caxc nu merge kitul 03c198229c? Compararea celor doua variatoare cu E și cu G nu are niciun sens. Nu pui variator cu G pe kitul din fabrica unde lanțul este cu A. Se montează tot kitul 03c198229c la are se mai inlocuiesc.... pinion pompa ulei și lanțul cu întinzătorul de la pompa ulei. Modelul lanțului la acest kit e diferit de cel inițial,și din acest motiv s sau modificat și pașii dintre dinții pinioanelor, rezultând un nr diferit de dinți. Pe ETKA nu ve ti găsi niciodată acest kit ca piesa pentru Golf6. Kitul asta dacă nu ma înșel a echipat aceste motoare doar pe Eos si Tiguan după 2013. Din acest motiv niciodată căutarea în program  a distribuție nu va va duce la 03c198229c pentru Golf6. 

Modificat de 96zup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi-a zis cineva, ETKA spune ce-am scris mai sus, ceea ce inseamna ca producatorul doreste aceste coduri.

Care sunt motivele si de ce unele piese nu sunt date ca kit de schimb pe alte marci nu le stiu, dar cu siguranta stie producatorul.

 

Nu este corect sa cauti un cod de piesa pe Golf si sa-l folosesti pe Skoda pentru acelasi tip de motor, nu uita ca pana una alta si versiunile ECU sunt diferite, sunt si alte motive in spate pe care noi nu le cunoastem.

 

Identificarea unor componente se face in ETKA strict dupa VIN, orice altceva, la vreun magazin de piese pe baza unui soft generalist care face echivalente nu trebuie luat in considerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/3/2020 at 11:27 AM, danut81 said:

Eu am montat anul trecut pe timpul asta, chit distributie model nou, cu "C" în coada, a venit complet(patine, intinzator, pinion arbore, pinion axa came, variator). A trebuit sa schimb și lanțul, patina, pinionul pompei de ulei, pentru a fi compatibile cu noul chit. Costurile au fost:

-1000 lei chit distributie

- 400 lei setul pentru pompa ulei

- ulei, garnituri, siemering, șaibe diamantate, etc. Nu mai țin minte. 

Lucrarea este făcută de mine, a fost o lucrare mai ampla. Cod motor CAVA. 

Acum 2 luni am făcut un motor(piston crăpat) același cod si pretul la distributia cod nou este dublu. Proprietarul a mers pe varianta veche de distribuție. 

 

1000 lei kitul cu variator? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Adrian Cazacu
On 4/1/2020 at 8:15 PM, Adrian Cazacu said:

Metrotehnica Jilava este service autorizat Seat. 

 

Am primit oferta si de la PBN - 5650 lei

 

Cred ca o mai aman cateva luni bune, nu face atat de rau momentan

image.png.1377634f8cb02f824c7ff7ab1d0c259a.png

image.png.7099cf0f2279af7665c9a8939ccf0b55.png

Salutare,

 

Tinand cont ca am auzit personal alt 1.4 tsi care a sarit de la punct, am programat inlocuirea kitului complet de distributie si altele pe 28 mai. Le-am solicitat un discount suplimentar si se pare ca mi-au oferit inca 15% discount la monopera cu garantie 24 luni fara limita de km. Tinand cont ca este service autorizat SEAT este cea mai buna oferta. Cei de la Service Titan au cerut 4789 lei cu aproximativ 200 lei mai mult decat oferta Metrotehnica.

Oferta Service Titan

image.thumb.png.c2c64e415e278c042e4210f1bbd38d5e.png

 De data asta cei de la Metrotehnica au lasat codurile pieselor in oferta. Ce parere aveti de piesele oferta, mai ales de kit-ul distributiei? Am auzit ca cea mai buna revizie pentru intinzator lantului de distributie este cea cu K. Aici observ ca este cu D.

image.thumb.png.755c2da5ce816a39082e386aac0e18e2.png

image.thumb.png.e616908cb671e7531e05c75ef1d82088.png

 

Cost total Metrotehnia 4592.98 lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal , cred ca pretul variatorului e mult prea mare...

Si povestile cu saritul lantului nu le cred decat daca motorul a fost exploatat necorespunzator!

Lantul scoate sunete cand se alungeste si se aude la pornire, daca nu este uns corespunzator sunt sanse sa sara.

Din ce am discutat cu diferiti mecanicii distributia pe lant nu sare asa pur si simplu, necesita exploatare necorespunzatoare ,lant alungit , ulei neschimbat si alte probleme gen: pompa ulei, filtru ulei neshimbat,etc.

Sfatul meu ar fi,daca se poate binenteles, sa desfaca capacul la distributie , daca variatorul este in conditii bune sa nu-l schimbi!Eu asa am facut la SEAT Leon 1P 1.4 TSi 125 CP.Costurile ar fi de maxim 3000ron.

P.S: lantul din oferta ce are part number-ele este versiunea A, deci prima varianta de lant :( .Asta ar trebui sa te ingrijoreze.

Modificat de SelesanD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasata ai ce am schimbat eu...in 2018 la Porsche Timisoara. Lantul e tot revizia A, intinzatoriul e versiunea BA.

Sa nu te mire daca o sa auzi un mic tacanit metalic la pornire dupa stationare indelungata.

Cum am spus , nu am schimbat variatoriul.Pe oferta mai este si reglare unghi de fuga(primele pozitii).

distributie seat.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vladandrei51
5 hours ago, SelesanD said:

 

Din ce am discutat cu diferiti mecanicii distributia pe lant nu sare asa pur si simplu, necesita exploatare necorespunzatoare ,lant alungit , ulei neschimbat si alte probleme gen: pompa ulei, filtru ulei neshimbat,etc.

De acord, dar in acelasi timp unele piese cum ar fi distributia la TSI-uri sau segmentii si injectoarele de la CAVD etc au un design defectuos din fabrica, efectiv au fost gandite prost... poti sa-i schimbi tu uleiul in fiecare zi ca tot o sa ai problemele respective mai devreme sau mai tarziu. Care din nefericire, daca nu te documentezi, nu le rezolvi preventiv sau nu esti foarte atent la semne ori distributia ori pistoanele cand se duc iti distrug tot motorul.

Da, ajuta sa faci mentenanta preventiva si sa fii super atent cum conduci si asa, dar tot ce faci e sa amani inevitabilul. 

Inca o chestie, nu mai sunt la curent cu ultimele coduri pentru lant/intinzator da sa aveti mare grija sa folositi mereu ultimul cod de piesa revizuit, acela in teorie nu ar mai trebui sa fie cu probleme. Daca il schimbati cu cel cu care a venit masina e fix pix... Trebuie neaparat sa va documentati care e ultima piesa, daca e revizuita, si sa verificati de 100 ori sa luati fix piesa cu codul ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vladandrei51,

Depinde si la CAVD din ce an e produs, din 2011 am eu are 183 kkm ,service complet si nu are probleme cu pistoanele.

Din ce stiu eu, CAVD din 2009 sunt cu probleme majore.

Cum spuneam si eu , piesele din distributie sa fie versiunile revizuite si compatibile cu ce este pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vladandrei51

Din 2011 ai injectoarele revizuite cred, unii speculeaza ca moartea pistoanelor e accelerata mult de injectoarele vechi cu narrow spray pattern.

CAVD din 2009 trebuie sa schimbi piese revizuite o groaza... DV, bujii, bobine etc etc. Ma simt :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vladandrei51sigur sunt revizuite, doar bobinele au ramas proaste  :(.

Cand am luat masina EPC se aprindea uneori,am crezut ca un piston e spart,clasica problema.

 Dupa test compresie, verificare consum ulei , am schimbat o bobina si bujiile si am scapat de probleme. 

Am vazut ca mai au fost schimbate bobinele o data de neamt in reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vladandrei51

Daca vrei sa le schimbi pe toate in viitor ca masura proactiva iti recomand NGK U5002 48003, sunt folosite de tuneri in builduri de 1000hp pe rb26, plus ca sunt cu cod de piesa revizuit pentru CAVD. Eu pe stage 2+ nu am probleme de vreo 30kkm

Modificat de vladandrei51
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc @vladandrei51,

La prima figura cu EPC aprins o sa iti ascult sfatul.

O seara faina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 9 ore, Adrian Cazacu a scris:

...

De data asta cei de la Metrotehnica au lasat codurile pieselor in oferta. Ce parere aveti de piesele oferta, mai ales de kit-ul distributiei? Am auzit ca cea mai buna revizie pentru intinzator lantului de distributie este cea cu K. Aici observ ca este cu D.

image.thumb.png.755c2da5ce816a39082e386aac0e18e2.png

image.thumb.png.e616908cb671e7531e05c75ef1d82088.png

 

Cost total Metrotehnia 4592.98 lei

Cred ca nici de aceasta data nu sunt identificate corect piesele conform ETKA pentru CAXC.

Ai incercuit intinzator lant, pentru seriile VIN pana la 1P-9-023 795 (la tine seria pare sa fie 022 826) initial s-a folosit codul 03C109507AB, care a fost eliminat la 01.09.2010 si se inlocuieste cu 03C109507AF.

Tu ai in oferta codul cu AD care este pentru auto cu seria de sasiu de la 023 796 in sus.

 

In continuare, codul 03C198229C - set reparatie nu exista in ETKA pentru Seat si VW, este doar pentru Audi A3 si ceva Skode.

Mai mult, componenta kitului de reparatie are subansambluri care au alte coduri fata de cele pe care ETKA le identifica pentru Seat-ul tau.

 

Nu inteleg ce oferte fac service-urile acestea...

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce an,luna este Seat leon-ul la care vrea sa schimbe distributia @Adrian Cazacu?

Factura ce am postat-o e pt un Seat Leon din 08.2009.In functie de an ,luna pot varia unele revizii dar intinzatorul trebuie sa fie versiunea BA.Cele mai mari probleme la CAXC erau cu intinzatorul.Poate pune versiunea initiala de pe masina dar nu v-a tine probabil la fel de mult ca si varianta revizuita.

Oricum doar daca stai langa ei o sa fi sigur de ce pun pe masina.Importanta e garantia si conditiile de acordare a ei.

Este parerea mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa mearga personal la dealer sa-i faca filtrarea dupa VIN in ETKA, sa vada cu ochii lui, doar asa poate fi 100% sigur de piese, sau cineva de pe forum care are acces oficial si poate acest lucru.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am schimbat si eu azi distributia la un Audi A3 1.4 TFSI 125, cod motor CAXA. Dupa ce am luat masina din service, am observat ca motorul vibreaza mai pronuntat si se aude un zornait de lant, zgomot ce nu se auzea inainte si nici vibratiile nu erau asa pronuntat. Cei de la service mi-au aruncat galusca cum ca e din cauza kitului de distributie care e aftermarket, ca daca era original nu facea asa. Am schimbat lantul vechi pentru ca avea de 180k km. Era cel original. Voi ce parere aveti? L-au montat gresit? La relantiu, turometru sta fix, dar masina vibreaza.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil distributie montata gresit. Fa o diagnoza. Zgomotul de lant e doar la pornire sau si in mers?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul se aude cand tin masina la relantiu in parcare. Nu am mai avut motor pe lant si nu sunt foarte familiarizat cu sunetul lui, dar motorul simt ca nu merge rotund.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu la caxa am pus kit aftermarket si nu se aude nimic, nu vibreaza motorul. Cand e rece motorul am senzatia ca la primul demaraj da sa se balbaie dar foarte slab, sotia nu simte :),pe urma merge normal, trage bine, consuma normal ca inainte. Eu am facut distributia la un service mic, care atunci si-a cumparat si kitul pentru blocare a motorului pentru ca nu a avut si nu a mai facut tsi-uri pana atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/19/2020 at 8:23 PM, claudiulu said:

Salutare. Am schimbat si eu azi distributia la un Audi A3 1.4 TFSI 125, cod motor CAXA. Dupa ce am luat masina din service, am observat ca motorul vibreaza mai pronuntat si se aude un zornait de lant, zgomot ce nu se auzea inainte si nici vibratiile nu erau asa pronuntat. Cei de la service mi-au aruncat galusca cum ca e din cauza kitului de distributie care e aftermarket, ca daca era original nu facea asa. Am schimbat lantul vechi pentru ca avea de 180k km. Era cel original. Voi ce parere aveti? L-au montat gresit? La relantiu, turometru sta fix, dar masina vibreaza.

 

Kitul de distributie l ai achizitionat tu sau cei de la service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce pot sa zic, masina merge bine, trage, consuma la fel, doar ca are niste variatii la relantiu si nu mereu. Ma gandesc ca e de la bujii, au pus NGK, dar poate nu sunt cele potrivite.

în urmă cu 1 oră, skodamen a scris:

Kitul de distributie l ai achizitionat tu sau cei de la service?

Cei de la service, au pus de SWAG daca nu ma insel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai care e diferenta intre inainte  zgomotul de dinainte de schimb si dupa? Ca tsi -ul in mod normal in relanti face acel sunet de masina de cusut. Oare nu cumva e sunetul normal? Iti mai aduci aminte?

Inainte de schimb iti tremura sau nu? Ca iarasi, si un usor tremurat e pe la tsi uri.......

Swag din cate stiu erau kituri reusite, acum, daca e luat de la service e bine, ca esti pe garantia lor integral. Daca aveau dubii, nu trebuiau sa l puna. Puteau sa spuna ca ei nu se leaga la cap cu asa ceva. Cel putin la inceput nu trebuie sa fie diferente intre unul original sau nu. 

Banuiesc ca ai factura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am factura. O sa ii schimb ulei sa vad cum face cu uleiul pe care il aveam initial (LMolly 5w30). Le-am cerut sa imi puna o panarama de ulei ca sa spal motorul si sa il scot dupa 500 km si au pus un elf 5w40. Ma gandesc ca poate sa fie si de aici. Tremura mai putin inainte. Ei mi-au bagat vrajeala ca repere nu sunt la fel cu originalul. Eu nu cred treaba asta, am o facultate tehnica terminata si cat de cat ma pricep la motoare, doar ca pe lant nu am avut ocazia sa conduc sau sa analizez, deci nu am punct de comparatie. Sper totusi dupa ce schimb uleiul si ii pun ce ii place ei, sa fie ok. Tocmai de aceea am optat pentru SWAG la kit, pentru ca stiu ca sunt ok. Ei zic ca au mai facut motoare TFSI si ca asa face la toate dupa ce schimba distributia...e un service care are multe recomandari bune. O sa vad luni dupa ce ii schimb ulei.

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos locked şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!