Jump to content

1.4 TSI (TFSI)


rex
 Share

Postare recomandată

Acelasi tipar ca si mine ?, ma refer la activitatile zilnice. 

Am avut un golf 5 1.4 caxa, cu lantul schimbat in germania de catre vanzator- asa spunea el, am avut aceasi intrebare, daca sa il cred sau nu, si am judecat situatia cam asa: 

- daca are un sunet ciudat de lant la prima cheie dimineata atunci schimb lantul 

- daca nu are niciun zgomot de lant la prima cheie dimineata atunci il mai las pana la 100 k km.

Apoi vezi cu un service bun cat te ar costa sa schimbi kitul de distributie: lant, patine, intinzator si pt linistea ta sufleteasca o poti face.

La actuala masina cu motor tot pe lant, imi scrie in carte ca lantul e pe viata :) dar ma gandesc sa il schimb in 20 k , oricum nu suna inca.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci de ce sa il schimbi?atata timp cat nu e intins eu cred ca nu e cazul.Mai bine schimbi uleiul mai des si atunci e si mai bine pentru lant si motor in general.Chiar daca ar face zgomot la prima pornire,atata timp cat nu aprinde becuri,trage si merge normal nu e problema.Zgomotul la prima pornire nu inseamna neaparat ca lantul e intins,poate fi din intinzator care e hidraulic si se poate dezamorsa in 8-10 ore stationare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 @MyCherry,

Poti merge sa iti masoare alungirea lantului, se da capacul jos si se masoara cu cale.Cei de la Porsche vorbeau de o scula care verifica lantul, daca e defect se rupe , daca nu mai merge.Eu nu am verificat varianta asta am optat pt schimbare directa...

Parere personale: Ar fi bine ca atunci cand face mai urat sa il schimbi pt siguranta, dar cat timp se amorseaza pompa de ulei si se face ungerea s-ar putea sa se mai auda acest zgomot metalic.

Din experienta mea cu motorul CAXC pe un Seat Leon, cand l-am luat timp de aproape 1 minut cat dura ciclul de preincalzire se auzea un sunet puternic metalic si avea un lag intre momentul apasarii acceleratiei si accelerarea propriuzisa .Am schimbat distributia in reprezentanta Porsche Timisoare , pret 2700 ron  concluzia lant alungit si intinzator obosit.Dupa schimbare la pornire 2-3 secunde tot se auzea un usor sunet metalic,plus ca per total motorul era mai galagios dar accelera cum trebuie.

La Golful 6 meu motor CAVD , se aude precum spui si tu 2-3 secunde sunet metalic apoi totul OK, distributia a fost schimbata in 2017 de neamt si a facut cam 50kkm de atunci dar momental o sa-l mai las asa deoarece am alte prioritati.Daca nu a sarit lantul la Seat sigur nu sare la Golf.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/14/2019 at 1:40 PM, vladandrei51 said:

Yeah, it sucks, eu am intrebat 3 tuneri si toti mi-au spus ca daca insist se poate scoate chestia aia cu un soft custom dar mi-au sugerat sa o las asa. (vezi cateva postari mai sus)

Cica e pentru pre-incalzirea catalizatorului (in mare parte) dar eu nici macar nu mai am catalizator deci nu stiu ce pre-incalzeste mai exact pe acolo ?

Am observat ca in functie de unde alimentez si de temperatura de afara face mai omeneste sau nu.

Întreba ți custom arii, de e ar fi nociv sa se scoată preincalzirea, atâta timp cât iarna când e și frig, aceasta preincalzire nu mai are loc. Adică cum e treaba cu motorul incalzit de care vorbesc ei. Sa ne gândim ca sunt astfel de motoare în zo e mai friguroase. Cum draq se descurca aceste motoare fără preincalzire acolo? Deci eu cred ca acesta preincalzire a catalizatorului, e o alta făcătură marca vw pt a scoate noxele în anumite momente de funcționare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Defapt e o pornire mai turata ca sa nu iti dea eroare de missfire de la inchiderea supapelor. Supapele la tsi se umplu cu dulceata de carbon, daca nu etanseaza iei missfire. Multe masini pornesc turate, japonezele stau la 1600rpm, deci nu inteleg ce pretentii aveti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este nici o preincalzire astea sunt povesti cu pesti servite de reprezentante sa nu repare masini inca in garantie, sunt supapele incarcate cu carbon iar astfel este modificat fluxul de aer in cilindru , tsi-ul in sarcini mici , relanti etc lucreaza cu injectia in mod stratificat cu amestec cat mai sarac amestecul fiind dirijat cat mai aproape de bujie la momentul aprinderii ori acest lucru nu se mai intampla corect datorita admisiei ancrasate . In sarcina nu mai are problema asta deoarece injectia lucreaza in mod omogen mai bogat iar aprinderea amestecului se face in alt punct in cilindru .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul nou are supapele cu depuneri?Acest fenomen este prezent la motor de nou.Toata lumea o da cu depunerile la Tsi. Dar la diesel ,care este un motor cu mult mai multa mizerie si depuneri si nici acolo nu are cine sa spele supapele de depuneri,cum e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul nou este mai ok din punctul asta de vedere. 

Dieselul nu are probleme de genul pentru ca principiul de functionare este complet diferit. La diesel amestecul aer carburant nu trebuie sa fie mereu constant cum e la benzina, astfel ca o obstructie in zona supapelor nu va avea aproape niciun efect.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta e ca la diesel motorina injectata se autoaprinde, nu are nevoie de o sursa externa cum este bujia. Motorina fiind injectata aproape de TDC, cand aerul este deja comprimat, distrbutia carburantului in camera de ardere depinde in mare parte doar de geometria si numarul de gauri al duzelor injectoarelor. La benzina situatia sta diferit si daca la momentul scanteii nu este destul carburant amestecat cu aer langa bujie, atunci amestectul nu se aprinde => missfire. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/6/2020 at 9:09 PM, 96zup said:

Întreba ți custom arii, de e ar fi nociv sa se scoată preincalzirea, atâta timp cât iarna când e și frig, aceasta preincalzire nu mai are loc. Adică cum e treaba cu motorul incalzit de care vorbesc ei. Sa ne gândim ca sunt astfel de motoare în zo e mai friguroase. Cum draq se descurca aceste motoare fără preincalzire acolo? Deci eu cred ca acesta preincalzire a catalizatorului, e o alta făcătură marca vw pt a scoate noxele în anumite momente de funcționare. 

Baiatul de la revo mi-a zis ca a facut acelasi experiment la masina lui personala (golf5 sau 6 GTI). Si cu soft de cold start off, avea probleme la... cold start :D in ideea in care efectiv cateaodata nu mai pornea masina sau trebuia sa o tureze el in gol sa nu moara, nu mai stiu care era povestea, am avut discutia asta cu el de mult (si cu alti tuneri pe care eu ii consider ca au o reputatie de la foarte buna in sus, in special pe VW/TSI). Chiar ca incurajez sa intrebati si voi sau sa incercati pe pielea voastra, deja ma gandesc cu groaza cum o sa faca ca toti dracii vara...

On 3/7/2020 at 11:02 AM, liviu. said:

Motorul nou are supapele cu depuneri?Acest fenomen este prezent la motor de nou.Toata lumea o da cu depunerile la Tsi. Dar la diesel ,care este un motor cu mult mai multa mizerie si depuneri si nici acolo nu are cine sa spele supapele de depuneri,cum e?

In aceeasi ordine de idei, mecanicul care mi-a desfacut motorul cand mi-am pus pistoanele forjate a spus ca nu aveam depuneri aproape deloc (nu l-am intrebat ce inseamna "aproape" deloc si nici nu am vazut cu ochii mei). Banuiesc ca depinde de foarte multi factori, eu de exemplu nu ma consdier un sofer coleric sa zici ca de aia era curat ca o tin toata ziua la rosu, dar in aceeasi timp nici nu o fatai prin oras pe distante de < 10 km si alimentez numai cu benzina de 100.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la mine nu au fost depuneri decat putin de tot, motor de 1.4 caxa de 122 cp si 178-1790000 km in acel moment. In schimb la mine a fost crepat pistonu 3 si segmentii de pe el rupti plus consum de ulei. Supapele de pe pistonul crepat erau putin mai afumate. Acum dupa segmentare si cu piston nou  plus 10 supape schimbate nu mai am nici o problema la masina, merge super, consumul de ulei cred ca a disparut pentru ca nu am mai fost nevoit sa complectez. Sper sa tina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca exista cod de piesa de piston/segmenti revizuiti (ca la CAVD de ex) si i-ai folosit pe aceia, nu este nici un motiv sa nu reziste, poate ca ar fi fost o idee sa schimbi toate 4 pistoanele ? . Oricum, eu iti doresc sa te tina mult si bine sau in cel mai rau caz daca se mai ivesc probleme la masina sa nu mai fii tu acela care trebuie sa-si bata capul cu ele :))  .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, băieți! Am un 1.4 tsi CAXA și cu 40.000 km în urmă, fostul proprietar schimbase distribuția, inclusiv variatorul. Intre timp, a început sa se auda destul de tare și am decis sa o schimb (cu toate că schimburile de ulei le fac la 8000 km). Am ales un kit de distribuție borsehung, că am zis că, cel puțin teoretic, este o marcă bună. Am montat piesele noi, mai puțin variatorul, pentru ca nu avea uzura. Surpriză, distribuția tot bate la rece.. e adevărat, bate mai puțin ca înainte, dar tot se aude. Ce părere aveți de kiturile astea Borsehung? A mai pus cineva? Eu am avut febi înainte și începuse să se audă de la 10.000 km dupa ce fusese schimbata... Oare sa ajunga benzina in ulei si sa se uzeze uleiul foarte ușor din cauza asta, și de aici sa nu isi faca întinzătorul treaba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu ai pus un lant original?ar fi fost mai sigur zic eu.Daca uleiul doar se contamineaza cu benzina,adica nu creste dar miroase pe joja nu cred ca poate afecta intinzatorul dar cine stie.Eu la caxa faceam schimbul la maxim 5tkm si tot se auzea la prima pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si dupa schimbare la un Seat Leon 125 cp CAXC , tot se aude la pornire un usor sunet de lant chiar si la kitul original schimbat in reprezentanta Porsche Timisoara.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, Frappy. said:

Salut, băieți! Am un 1.4 tsi CAXA și cu 40.000 km în urmă, fostul proprietar schimbase distribuția, inclusiv variatorul. Intre timp, a început sa se auda destul de tare și am decis sa o schimb (cu toate că schimburile de ulei le fac la 8000 km). Am ales un kit de distribuție borsehung, că am zis că, cel puțin teoretic, este o marcă bună. Am montat piesele noi, mai puțin variatorul, pentru ca nu avea uzura. Surpriză, distribuția tot bate la rece.. e adevărat, bate mai puțin ca înainte, dar tot se aude. Ce părere aveți de kiturile astea Borsehung? A mai pus cineva? Eu am avut febi înainte și începuse să se audă de la 10.000 km dupa ce fusese schimbata... Oare sa ajunga benzina in ulei si sa se uzeze uleiul foarte ușor din cauza asta, și de aici sa nu isi faca întinzătorul treaba?

Esti sigur ca e lantul? Daca suna ceva in genul asta, poate sa fie de la camshaft adjuster (nu stiu cum e in romana)

 
Lantul suna mai "metalic", ceva in genul asta

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/18/2020 at 7:31 PM, vali zak said:

De ce nu ai pus un lant original?ar fi fost mai sigur zic eu.Daca uleiul doar se contamineaza cu benzina,adica nu creste dar miroase pe joja nu cred ca poate afecta intinzatorul dar cine stie.Eu la caxa faceam schimbul la maxim 5tkm si tot se auzea la prima pornire.

Pai vad ca alții care au făcut distribuțiile prin reprezentante, după câteva mii de km s au ales cu aceleași zgomote. Asa ca de ce sa pui piese OE când ele s mai proaste? Cine face variatorul, lanțul, pinioanele? Variator Denso, lanțul prin Italia parca, iar pinioane firma Morse tot Italia dar făcute prin China. 

Modificat de 96zup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt de parere ca piesele de origine nu pot fi egalate ca si calitate de catre piesele de producator asta fiind si motivul pentru care eu as fi ales piese originale.Lantul original,cumparat de la un magazin serios,eventual reprezentanta nu se intinde-rupe in 10tkm.Cat despre distributii facute in reprezentante cu probleme ulterioare e posibil sa fie adevarat,si ei au mecanici intre mecanici...In plus daca nu se monteaza variantele revizuite de piese eu cred ca probleme vor fi in continuare.Stiu ca la caxa ultima varianta era cea ok,cu C in coada.Variantele anterioare erau tot slabe,zgomote,lant slab,intinzator care se dezamorsa...Insa pentru a monta ultima varianta trebuia schimbat tot,inclusiv lant si pompa ulei lucru care costa destul si nu stiu cati au facut asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si setul nou cum s-a comportat?piesele au fost cumparate din acelasi loc?E imposibil sa nu existe si facaturi pe piata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piesele au fost originale ,identice cu cele venite din fabrica ,distibutia a facut motorul praf de 3 ori pana la 80.000 km 

Citeste paginile din urma ca sa nu repetam aceleasi discutii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE "identice cu cele venite din fabrica" - daca nu ai scris gresit - aici e greseala. Trebuie reviziile cele mai noi. De altfel cazul tau e printre putinele de genul de care am auzit, si la celelalte de care am auzit facusera aceeasi greseala de a pune piese de revizii vechi sau identice cu cele cu care a venit masina. Ii dau dreptate lui vali zak. Este si un link de pe un forum rusesc postat cu 2-3 pagini in urma de Hayate care intra bine in detalii.

/Offtopic: Foarte ineficient e formatul asta de forum uneori. Ar fi ideal un wiki care sa centralizeze subiectele astea dezbatute si razdezbatute, dar presupune mult timp investit (dar pus cap la cap probabil tot ar fi mai eficient decat ca fiecare in parte sa rascoleasca forumuri pe cont propriu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Wololo

La acea vreme NU erau coduri noi disponibile.

La acel motor  nici acum nu sunt coduri noi disponibile.

Intotdeauna caut codurile revizuite ?

Cod 2016

2.jpg

Cod AZI 

1.jpg

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am mai intrebat dar chestia asta ma bazaie la creier (literally)

https://imgur.com/eAcvVmT  
 

Se aude un bazait /ciripit metalic-ish(foarte subtil) mereu cand nu sunt in frana de motor (la accelerari, stat la ralanti etc, dar in frana de motor nu se mai aude), cu capota ridicata nu iti poti da seama de unde vine pentru ca sunt prea multe sunete "ambientale". Sunetul nu creste cu turatia.
Cred ca de aproape un an am treaba asta, a aparut random intr-o zi cand am pornit masina, nu afectat pana acum sau ceva ,atat ca bazaie, si cum e foarte subtil nu e foarte trivial sa iti dai seama de unde, si mecanicul a renuntat :))

Ce credeti ca ar putea fi? Ce sa investighez?

Modificat de vladandrei51
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos locked şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!