Jump to content

1.4 TSI (TFSI)


rex
 Share

Postare recomandată

Pana la urma stie cineva cand a trecut la euro 5 motorul de 122/125 cp ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da 06/2008.Eu am avut una 05/2008 si mi  s a explicat de la RAR ca e euro 4 pentru ca ii lipseste doar o luna,daca era fabricata in 06/2008(adica model 2009)ar fi fost euro 5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, ar fi bine dar pe mobile.de vad doar la cele dupa 2011 inclusiv scrie euro5, la cele 2010 sau pre scrie euro 4, cum se poate afla sigur daca este euro5, după VIN, brief, cod motor..?

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut skoda octavia 2FL cu 1.4TSI CAXA, era fabricat in luna iunie 2010 si era euro 5. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau si eu sa imi iau un golf 6 de 1.4 tsi 122cp (2010-2011) , am vazut ca foarta multa lume se plange de distributie ( eu fac cam 5000km pe an si nici nu vreau sa o tin mai mult de 2-3 ani) , intrebarea mea ar fi daca iau unu sh chiar si cu 150.000km si ii schimb distributia ar trebui sa tina macar vreo 30.000km right?

Modificat de mojo224
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prima instanta verifica cand a fost schimbata distributia in Germania.

Daca ii schimbi distributia intr-o reprezentanta VAG competenta , motorul poate merge linistit 100.000km .

Costurile sunt de aproximativ 3000 Ron daca nu schimbi variatorul de la axul cu came.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prima instanta, nu te lega la cap cu asemenea motorizare indiferent daca rulezi 2000 sau 20.000km pe an. Ai cazul unui coleg cu piston/segment pe cil. 3 decedat masina cumparata de nici 6 luni.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@deenmanCa si proprietar de 1.4 TSI din 2009 si 2011,ma indoiesc ca la colegul nu s-a auzit nici un zgomot ,consum excesiv ulei sau nu se putea depista o problema de lipsa compresie , piston decedat...

Depinde de fiecare motor cum a fost exploatat!

Noi romanii suntem obisnuiti cu sa folosim masina dupa expresia: " Sa ii dau doar apa,paie si bataie " .Motorul "urla in draci" si proprietarul spune : "Nu are nimic, e doar frig /cald afara si se incalzeste " :)) 

In general pe forum intra proprietarii ce au probleme si cauta solutii sau informatii, dar sunt sigur ca sunt mult mai multi posesori multumiti cu aceste tipuri de motoare.

Este doar parerea mea ....

Modificat de SelesanD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4 tsi/ 2012/178.000 km fara distributie facuta.Nu zornaie,nu scoate zgomote suspecte,ulei de calitate+filtre la termen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4 tsi caxa - 2010 - 175.000 km...Am schimbat distributia + variator mai mult dintr-un moft la 120k (mi se parea intr-o dimineata ca zornaie prea tare lantul)...De atunci merge fara probleme, si avand ultima versiune de distributie ma astept sa tina mai mult de 100k km.

Lumea se sperie de motorul asta din cauza distributiei, dar nu e o nici o problema cu ea. Conteaza doar sa schimbi uleiul la timp (cam 8000-10.000 daca circuli mult prin oras) si sa pui un ulei de calitate (folosesc Motul sau LiquiMolly)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, SelesanD a scris:

@deenmanCa si proprietar de 1.4 TSI din 2009 si 2011,ma indoiesc ca la colegul nu s-a auzit nici un zgomot ,consum excesiv ulei sau nu se putea depista o problema de lipsa compresie , piston decedat...

Depinde de fiecare motor cum a fost exploatat!

 

De masina mea e vorba. Cu masina am fost de două ori la service pentru distributie si de două ori mi-a spus că nu necesita schimbată, nu se aude. Ulei am băgat liqui moly top tec 4200 si nici într-o masina nu il tin mai mult de 10000 km, de multe ori pe la 7000 il schimb, depinde de cum prind sa fiu liber. Consumul de ulei la masina a fost cam de 0,5 litri la 1800-2000 km. Nu stiu motivul pentru care a cedat pistolul si segmentii. Ca si motorizare imi place foarte mult, Merge super doar ca am avut ghinion. I

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@NuCeTaNu, consumul acela mi se pare mare la 10.000 km ar fi consumat aproximativ 2.5 litri in conditiile in care la un schimb necesita 3.4-3.6 litri de ulei.

Si mie mi-au spus ca nu e necesara schimbarea distributiei la Seat dar nu am ascultat de "specialisti", nici cei de la Porsche nu erau prea hotarati dar am facut actiunea preventiv.Timp de 2 minute facea mai rau ca dieselul cand isi face preincalzirea.

Sigur ai avut un piston fisurat, de acolo consumul de ulei apoi alte probleme.La motorul CAVD 160 cp mor pistoanele cel mai des, daca schimburile nu au fost facute la timp sau are depuneri de la mersul subturat .Plus benzina noastra proasta si material ieftin al pistonului.

La capitolul placere condus nu l-as da pe alta motorizare niciodata!

Din pacate ai avut ghinion :( .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzina si motorina bag tot timpul cea mai scumpă de la peco, uneori bag normală daca nu este alt sortiment. Depuneri nu am avut in motor decât puține pe pistolul cu probleme si foarte puțină in admisie. Masina a mers super bine, mai putin in ultima perioada cand am observat ca trage mai greu putin, motiv pentru care am si facut test de compresie. Ori cum o fac si o păstrez in continuare pentru ca imi place foarte mult cum merge si nu cred ca as gasi alta masina in banii ăia de care să fiu la fel de multumit, mai ales ca nici la dotări nu sta rău pentru ca are cam tot ce e nevoie. Tinand cont ca e golf 5 mai are puține probleme cu începutul de rugină pe care sper sa le rezolv la vară dupa ce se încălzește vremea. Personal recomand motorizare chiar dacă eu am avut ghinion cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SelesanD
" La capitolul placere condus nu l-as da pe alta motorizare niciodata"

Asa am zis si eu pana am dat de G7 CZDA :))

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si AXR-ul banuiesc ca le depaseste pe amandoua? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vali zak: As face si eu trecerea la G7 dar costurile mi se par cam mari. Alte planuri pt moment... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/6/2020 at 10:58 AM, SelesanD said:

@deenmanCa si proprietar de 1.4 TSI din 2009 si 2011,ma indoiesc ca la colegul nu s-a auzit nici un zgomot ,consum excesiv ulei sau nu se putea depista o problema de lipsa compresie , piston decedat...

Depinde de fiecare motor cum a fost exploatat!

Noi romanii suntem obisnuiti cu sa folosim masina dupa expresia: " Sa ii dau doar apa,paie si bataie " .Motorul "urla in draci" si proprietarul spune : "Nu are nimic, e doar frig /cald afara si se incalzeste " :)) 

In general pe forum intra proprietarii ce au probleme si cauta solutii sau informatii, dar sunt sigur ca sunt mult mai multi posesori multumiti cu aceste tipuri de motoare.

Este doar parerea mea ....

Intr-adevar este si o chesiune de exploatare, nu e tot una sa ii dai in gusa la -10C cum ai iesit pe poarta sau sa schimbi uleiul la 7500 km daca mergi preponderent in oras (ulei de grupa 4, nu semi-sintetic), sa tii cont de mentenanta, temperatura uleiului in exploatare etc. Dar daca deja vorbim de probleme de proiectare si design (segmenti la pistoanele Mahle la CAVD-uri si distributie), poti sa-i dai ulei sfintit si sa-l schimbi in fiecare zi, ca degeaba... De aia repet cu fiecare ocazie, CAVD nici nu merita luat in calcul daca nu aveti in plan sa schimbati pistoane si distributia a 2-a zi dupa cumparare (valabil cam la orice TSI din anii aia daca luam in calcul doar distributia... :)) ).

Da, e un motor misto, plaja de putere larga, consum okaysh, dar nu mi se pare normal sa fii nevoit(!) sa schimbi: distributie, fucking pistoane, injectoare (cele cu codul vechi unii speculeaza ca duc la accelerarea problemelor cu pistoanele din cauza spray pattern-ului) + alte briz-briz-uri in functie de ce ai deja pe masina (bujii / bobine / DV, cele din MY2009-2010 erau, de asemenea, prost gandite) numai ca sa ai o masina care nu e o bomba cu ceas direct din fabrica pentru ca piesele si tolerantele acestora nu au fost ok gandite.

Unde mai pui si alte "consumabile" care se duc, ca la orice masina, cu varsta, in cazul meu: turbina + lant pompa de ulei. 

Fiecare trage ce concluzie vrea :)

Legat de norma de poluare, nu stiu daca mai e de actualitate sau daca s-a mentionat dar masiniile cu codul motor tip Cxxx sunt E5, Bxx E4, Axx E3 etc. Banuiesc ca e de ajuns doar sa te uiti in talon ce cod motor ai ? .

Modificat de vladandrei51
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am caxa si e trecut euro 4.E de la sfârșitul lui 2008 (2009 supa seria de sasiu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CAXC de pe Seat Leon din 2009 este Euro 4 sigur, din 2011 este Euro 5 au parintii mei . CAXA din 2009-2010 din ce stiu eu este Euro 5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si da si nu, am avut golf 5 1.4 tsi caxa 2009 septembrie si era euro4.

Cred ca trebuie cautat pe autodata dupa cod motor si an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Metoda italiana de curățat supape (nu va fi la fel de eficienta ca o curățare mecanica cu desfăcutul admisie dar ajuta):

Se încălzește bine de tot motorul (eu am mers pe tempomat la viteza maxima legala pe autostrada timp de 1 oră).

Apoi am mers timp de câteva minute la aceasta viteză in treptele 5-4-3-4-5. Temperatura uleiului in a 6a era la 94 C iar în a3a depășea 110C. 110C nu e o temperatura mare la ulei fiindcă vara am văzut de câteva ori și peste 115C.

Știu că după ce ne am mutat din Ro, și am început să fac doar autostrada, pe eșapament s a format o pelicula neagra dura iar nivelul uleiului a rămas cam neschimbat între schimburi.

După metoda italiana pe liber mașină sta parca mai puțin turata și mai silențioasă.  O a doua varianta de curățat supape era cu spray dedicat care dă și el rezultate dar este mai invazivă și are un risc mai mare. Per total amândouă metodele curata o parte din carbonul adunat pe supape, însă nici una din ele nu curata total așa cum o face sablarea cu coji de nucă și aparat special sau curățarea cu chimicale și perii rotative.

Mașina mea are 103.000km a circulat o buna bucată de timp in Buc (70.000km) iar de vreo 2 ani circulă doar pe autostrada afara.

Videoclipurile sunt filmate pe o bucata de autostradă din Ungaria.

 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna  seara, detin un golf 6 cu data fabricariei 11.2011, motor 1.4 caxa, o detin de cateva luni. Masina functioaneaza  bine zic eu, nu am sesizat sa functioneze intrerupt sau sa aiba porniri greoaie, a pornit corect de fiecare data, trage bine( am ramas placut impresionant de cum trage fata de 1.6 16 v ), pb. este ca am verificat uleiul zilele acestea si era peste nivelul max si miroase a benzina, este schimbat de 2500 km, pare sa aiba lubrifiere  buna nu se aprinde daca tin flacara de la bricheta pe el(am citit pe un topic ca asa s-ar testa...nu stiu daca e relevant). Am scos ieri pe la joja aprox 750 de ml si a scazut cam pana la putin peste jumatatea partii hasurate. S-a mai intalnit cineva cu  asemenea pb? sau stie care ar fi problema? Am luat in calcul si sa fi pus la service mai mult ulei dar din bidonul de 5 l mai am aprox 1.6 l deci a pus aprox 3.4 recomandat ar fi 3.6....ce ar trebui sa fac?

mentionez ca din 2500 km doar 500 au fost extra urban,  iar multe drumuri sunt scurte, max 3 km..perioada aceasta cu temperaturi mai mult sub 0 grade, am vazut pe alte forumuri ca  si asta ar fi una din cauze...dar chiar sa fie?

Modificat de venom2110
completare...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos locked şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!