Jump to content

Sistem de franare Polo 9N


vladDC
 Share

Postare recomandată

am polo 1.4 tdi 51 kw disc fata de 256 mm. vreau sa pun disc mai mare pe fata. a pus cineva disc mai mare si port etrier de la modelul respectiv? care model are disc mai mare de 256?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti pune 288 sau 312.  Au fost pe GTI (cel putin), si respectiv pe GTI CUP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si etrier? o serie de polo gti sa intreb de etrie port si port etrier?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am o intrebare. Cablul care duce la senzorul abs pe stanga-fata e comun cu cel de la senzorul de uzura al placutelor? La mine vine un fir care se imparte in doua iar o parte intra cred la senzorul abs iar cealalta parte nu intra nicaieri. Am alarma aprinsa la placute de doua zile dar nu vad nici un cablu care ar trebui sa iasa din placute. Problema e ca nu stiu daca placutele sunt sau nu cu senzor si nici nu prea am avut timp sa dau roata jos sa ma uit mai bine. Problema e ca doar de doua zile sa aprins martorul la bord cu toate ca acel fir nu e conectat nicaieri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E in comun.Nu ai vazut tu mufa,e in partea frontala.Da roata jos.Daca nu era bagata nicaieri il aveai aprins permanent.Sau este pus in scurt si placutele nu au senzor,iar acum a cedat strapul.Sau ai codat bordul accidental acum 2 zile.Una e valabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat janta jos si nu am vazut cabul de la placute sau poate e acol si sa ascuns de mine. Ori cum am legat in scurt firele si alarma a disparut.

Placutele nu are rost sa le schimb pentru ca sunt destul de groase si anul asta mai merg pe incredere :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

vreau sa fac upgrade de la tambure pe spate, la discuri frana. polo 1.4 tdi, 2006.

ce piese am nevoie? trebuie si codare?

jante am de 14, deci trebuie discuri sa nu atinga in janta.

Modificat de b0gdan_07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intereseaza daca repartitorul de frana de la echiparea cu disc functioneaza la fel ca cel de la echiparea cu tambur.

Ma intereseaza daca repartitorul de frana de la echiparea cu disc functioneaza la fel ca cel de la echiparea cu tambur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am alarma aprinsa la placute de doua zile dar nu vad nici un cablu care ar trebui sa iasa din placute.

 

Cat timp esti sigur ca placutele mai duc si masina franeaza bine, lasa-l asa sa lumineze in bord.

Eu merg cu alarma aia in bord de cel putin 1 an de zile, pentru ca placutele nu sunt asa de vechi si masina franeaza ok... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vedeti ca pe fata doar pe partea stanga este senzor, mufa acestuia se vede repede langa mufa abs pe fuzeta, iar pe spate (in caz ca aveti discuri) senzorul e pe dreapta si mufa acestuia e deasupra butucului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Masina franeaza inegal pe spate, o roata franeaza relativ putin. Are 135000km, placutele fata au fost schimbate la cca 90000km (sa va faceti o idee legata de stilul de franare), tamburii au fost curatati acum doi ani si erau in regula. Frana de mana tine, dar nu blocheaza rotile.

Care ar putea fi cauza acestei franari inegale?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Masina franeaza inegal pe spate, o roata franeaza relativ putin. Are 135000km, placutele fata au fost schimbate la cca 90000km (sa va faceti o idee legata de stilul de franare), tamburii au fost curatati acum doi ani si erau in regula. Frana de mana tine, dar nu blocheaza rotile.

Care ar putea fi cauza acestei franari inegale?

 

 

 

 Trebuie din nou umblat la tambure si vazut care e starea sabotilor, inclusiv cilindrii receptori daca nu cumva scapa vreunul lichid de frana. O sa te minunezi cata mizerie, rugina, etc. o sa gasesti acolo care blocheaza sistemul de antrenare (arcuri, parghii, etc). Trebuie curatat cu simt de raspundere apoi lichid de frana, pedala si aerisit, inclusiv reglat cablul la frana de mana sa tina mai jos.  

 

Am avut si eu probleme pe la 90.000 km - roata dreapta spate se bloca cu totul si nu puteai sa o invarti la mana, cu masina ridicata pe cric. Am dus-o in service, desfacut acolo... cilindrul dreapta spate scapa lichid si mizerie si rugina multa care bloca toate draciile pe acolo. Am schimbat sabotii, cilindrii, aerisit... si de atunci nu mai am probleme... Bine, nici nu mai trag frana de mana cand o parchez usor in panta, o las doar in viteze. 

 

Personal, consider ca faptul ca masina nu e tinuta in garaj la oras, contribuie semnificativ la uzura acesteia. Incepe sa se vada dupa 100.000 km. Ploaie, umezeala, ger, mizerie, toate alea...

Modificat de rosix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu recomand folosirea franei de mana ca sa nu se gripeze. Unele sisteme asa isi fac autoreglajul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare! Am iesit la cumparaturi cu masina (9N3) si am auzit roata din dreapta ca ar freca la franare. Ajuns in parcare m-am uitat la disc si am vazut ca are "gravat" in el vreo 3 dungi si placuta de frana pare ca ar fi sparta la exterior...

Celalalt disc este in regula. 

 

De la ce credeti ca ar putea fi? Sa fi intrat vreo pietricica intre placuta si disc? 

Trebuie sa schimb doar placuta sau si discul? Sau ambele pe ambele roti? Ce imi recomandati? :( 

 

post-157828-0-96539600-1452441308_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

buna colegi,am 2 probleme,1.cu ce cheie pot sa desfac piulita de la planetara (un polo 1.2 2003 40 kw.AWY) si 2.azi mi sa auzit din mers un frecat pe dreapta spate,sa fie ceva la ferodouri si dupa un timp am ajuns acasa si tamburu era fierbinte de nu puteam sa tin mana pe el...multumesc pentru intelegere(eu nu ma prea descurc cu topic-uri de astea,nu stiu daca a mai deschis cineva subiectu despre asta,oricum va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Vizitator changed the title to Sistem de franare Polo 9N
  • Vizitator pinned this topic

eu astazi am desfacut roata la a mea 1,4 16v de 75 cp si am discuri pe spate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cheia de planetara e tubulara de 36 spline.O stringi doar un pic,ferm,deoarece piulita are rac de blocare impotriva desfacerii si nu are treaba cu stringerea rulmentului,cum gresit cred unii,care string pina strica filetul.Fara dinamometrica,inseamna ca infiletezi pina la stop,apoi 60 de grade.Piulita prinde,in functie de constructia ei,normala sau din tabla,cam 5 filete.Iar pe dreapta spate,desfacut si vazut ce e blocat pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

am polo 1.4 tdi 55 KW si am discuri fata si pe spate, tocmai le-am schimbat pe fata am pus TRW cu tot cu placute pentru acele discuri dar nu stiu ce sa pun pe spate.

Sa pun tot TRW? E adevarat ca primi 200-300 km nu e bine sa franezi tare(sau ca bou, cum a zis mecanicu)?

Mecanicu a zis sa merc pe starline si duc fara probleme 60.000-70.000 km. Cu TRW am experienta buna la placute, am facut 50.000 km si le-am schimbat ca sau dus discurile dar mai mergeau inca 50.000 ca abia au ajuns la jumate. Sunt nou in ale mecanici.

Mersi frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut a venit timpul sa schimb placutele de frana, pe partea stanga am vazut ca am pe fuzeta inca o mufa care nu este legata nicaieri ma gandesc ca placutele originale erau cu senzor de uzura, din 2008 de cand am masina am mai schimbat odata placutele si am pus tot fara senzor, acum intrebarea mea este daca pun cu senzor si il conectez la mufa posibil sa am unele erori ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Senzorul" de placute NU genereaza erori. Este un simplu fir care atunci cand se intrerupe (placute uzate), se aprinde un LED in bord care te avertizeaza ca trebuie sa inlocuiesti placutele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ionel.d.2007 am inteles la mine probabil fostul proprietar a smuls pur si simplu firul sin vechea placuta de frana si a prins firul ala de fuzeta cu un kabelbinder.Daca scot mufa de la firul vechi ar trebui sa mi se aprinda in bord martorul nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placuta de frana de pe stanga fata se conecteaza in instalatie printr-o mufa. Daca scoti mufa respectiva (intrerupi circuitul ) trebuie sa se aprinda LED-ul corespunzator in bord. Daca nu se aprinde verifica codarea bordului (recodezi bordul sa stie de placute de frana cu senzor). Probabil fostul proprietar a facut un strap in mufa sa nu stea LED-ul aprins sau a recodat bordul (pentru placute fara senzor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ionel.d.2007 multumesc frumos pentru lamurire, drumuri bune :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 17.03.2016 at 6:56 PM, rotty86 said:

Salut,

am polo 1.4 tdi 55 KW si am discuri fata si pe spate, tocmai le-am schimbat pe fata am pus TRW cu tot cu placute pentru acele discuri dar nu stiu ce sa pun pe spate.

Sa pun tot TRW? E adevarat ca primi 200-300 km nu e bine sa franezi tare(sau ca bou, cum a zis mecanicu)?

Mecanicu a zis sa merc pe starline si duc fara probleme 60.000-70.000 km. Cu TRW am experienta buna la placute, am facut 50.000 km si le-am schimbat ca sau dus discurile dar mai mergeau inca 50.000 ca abia au ajuns la jumate. Sunt nou in ale mecanici.

Mersi frumos

 

Cred ca s-a rezolvat dar raspund si pentru altii. Pot sa recomand TRW din experienta personala, si da, pe alti producatori (in general mai ieftini) mai sunt surprize. Placutele se aseaza in cateva sute de km, producatorii recomanda un mers mai prudent deci mai linistit pana se "aseaza" placutele pe disc, e posibil sa ajute si la rodajul pieselor nu doar la siguranta in trafic.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare! 

La al meu 1.4 tdi 9n3, acum 2 saptamani mi s-a aprins martorul rosu cu semnul exclamarii care are un sunet anume cand pleci cu frana de mana trasa si un alt sunet cand scade nivelul lichidului de frana. I-am completat lichid de frana si n-a mai zis nimic pana ieri, cand vad ca iar a scazut cu cateva zeci (posibil chiar o suta de grame). 

Problema e ca nu vad nicaieri ca s-ar fi scurs, pe la frane. Aveti idee pe unde s-ar mai putea pierde lichidul in afara de extremitatile de la frane? M-am uitat si pe langa motor si e complet uscat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian unpinned şi pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!