Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

daca un fir de la senzor e intrerupt iti apare eroarea asta. am patit-o si eu :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Senzorul" nu se strica deoarece e o sarma in placuta.

Nu zau? Am un coleg la care mecanicul cand ia montat placutele de frana a distrus senzorul si ii aparea aceeasi eroare. A inlocuit senzorul (cam in jur la 1 milion ) si a disparut eroarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista senzor care sa se schimbe in placuta de frana. Poate doar mufa in care sunt firele. Si la 1 mil sunt placutele cu totul. Ai vazut vreodata o placuta de frana cu senzor?

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu ma pricep la mecanica, dar ma indoiesc ca o sarma sa permita sa determine grosimea placutelor si sa trimita un impuls la ECU ca sa iti semnalizeze uzura lor. Din cate stiu senzorul nu e pe placuta de frana ci pe etrier. Am vazut cum arata si placutele dar oricat le-as fi intors pe orice parte tot nu am vazut sarma din ele despre care vorbeai.

Modificat de Calinutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca acele placute erau fara senzor. Firul nu masoara grosimea placutei, uzura, ci atunci cand grosimea placutei scade sub o anumita valoare in mm, acel fir este descoperit si taiat de discul de frana in timpul franarii si atunci circuitul se deschide si se aprinde becul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiam putin invers. cand placuta se uzeaza incat "sarma" sa faca contact cu discul se inchide circuitul => martor aprins

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, uite un mic desen facut la repezeala. Scoate mufa si vezi ca se va aprine becul in bord. Eu am mers mult cu becul aprins, am legat firele in scurt si e stins dar nu mai am control asupra placutelor.

post-1788-1201532337_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, uite un mic desen facut la repezeala. Scoate mufa si vezi ca se va aprine becul in bord. Eu am mers mult cu becul aprins, am legat firele in scurt si e stins dar nu mai am control asupra placutelor.

Intr-adevar e ceva de genu ce ai desenat. Uita-te un pic la DIY-ul asta si zimi daca vorbim despre acelasi lucru:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1699766

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partiunea supusa uzuri la frinare are circa 9 milimetri iar din momentul in care se erodeaza la contactul electric mai ramin 2 milimetri.Deci daca ti se aprinde becul in bord nu inseamna ca gata trebuie acum sa si schimb placutele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar e ceva de genu ce ai desenat. Uita-te un pic la DIY-ul asta si zimi daca vorbim despre acelasi lucru:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1699766

Da, aia e mufa de la capatul firelor ce ies din placuta si se mufeaza cu cea care vine dinspre bord. Si nu trimite semnal catre ECU ci catre IC.

Si esti sigur ca toate placutele se uzeaza uniform, adica toate mai au 2mm grosime? Cand se aprinde martorul e bine sa verifici toate placutele sa vezi starea lor si apoi vezi ce ai de facut. Dupa cum spune si mesajul din bord: Check brake padds, nu change...

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce am observat la mine:

cand placutele sunt uzate, incep sa haraie un pic, sa se simta. Desi nu mi se aprinsese senzorul din bord (inca nu se rupsese sarma respectiva) le-am schimbat pt ca erau destul de uzate si am impresia ca ultima portiune de "carne" a placutei este din material mai dur, si mi-a fost frica sa nu strice discu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce mi s-a aprins martorul de placute in bord am mai mers cca 5000 Km fara sa le schimb. Asta pt. ca mecanicul care se ocupa de masina mea a fost foarte ocupat si nu a avut timp sa mi le schimbe (iar cand era el liber, nu eram eu...si tot asa...). Oricum aveam de gand sa schimb si discurile, asa ca nu-mi faceam probleme ca o sa se strice discurile. Cert este ca atunci cand le-am schimbat mai aveau in jur de 1-1.5 mmm cele de pe stanga (unde este si senzorul), iar cele de pe dreapta in jur de 2 mm. Adevarul e ca atunci cand foloseam frana mai des se simtea ca nu mai franeaza cum trebuie asta pt. ca fiind f. subtiri se incalzeau f. repede.

Concluzia este ca dupa ce se aprinde becul in bord, poti sa mai mergi ceva km. fara probleme, dar nu trebuie sa exagerezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

EU unul stiam ca senzorul nu este pe toate placutele ci doar pe una

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutari,

Am schimbat placutele (toate) de aprox 2 luni.

Cred ca am aproape 1000 de km parcursi.

Si scartaie in draci una de pe fata.

Am demontat-o sa vad care e probl si am gasit niste cratere in suprafata de frictiune a placutei( este vorba de placuta pe care este senzorul de uzura)

Imi pare rau ca nu am facut o poza insa pot sa va spun ca arata ca si craterele alea de pe luna :icon_thumright:

Am dat pe cele de pe fata 130RON setu pt rotile fata.

In plus, baiatul care ma ajutat sa le demontez mia spus ca are cam mult bronz in ele.

Nu mai tin minte care era producatorul placutelor insa dupa ce am citit acest topic cred ca este vorba de un producator italian.

Voi ce credeti? Cam cat costa un set de placute la reprezentanta? ca ma disperat scartaiala.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele ne-originale sunt mult mai dure. De asta iti scartie si tot de asta vei schimba in scurt timp si discurile pentru ca nu vor face fata. Asa am vazut la multe masini, oameni care isi pun placute no-name si apoi vin si schimba si discurile pentru ca le mananca din ele aiurea. Mergi pe original, sau pe ceva cu nume ... sfatul meu .

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am cumparat azi un set de placute de frane FERODO (la recomandarea d-lui Volksman).

Am facut niste poze si vreau sa aflu si parerea voastra despre ele (daca sunt bune sau nu pentru masina din semnatura?).

Am dat pe ele 120RON.

Multumesc

post-17261-1208358885_thumb.jpg

post-17261-1208358909_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat azi un set de placute de frane FERODO (la recomandarea d-lui Volksman).

Am facut niste poze si vreau sa aflu si parerea voastra despre ele (daca sunt bune sau nu pentru masina din semnatura?).

Am dat pe ele 120RON.

placutele " ferodo " sunt bune . am si eu pe masina si au 18000 km si nu am probleme deocamdata .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, eu am ferodo, si pe mashina mea G4, 1,9 TDI, cu discuri noi noute originale, scartzaie de ma ia naiba...

Al naibii care mai cumpara Ferodo vreodata!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut FERODO pe masina, si abia dupa ce le-am dat jos si am pus ceva spaniole REMSA mi-am dat seama ce placute de 2 bani aveam. Frana e muuuuuuuuult mai buna decat cu cele FERODO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

folosesc ferodo fara nici un fel de problema .atentie sant vreo 6 feluri de ferodo doar ptr golf 4 deci vedeti ce cumparati .ele sant pe grade de duritate soft pana la racing .daca pui racing pe discuri normale atunci sigur ai probleme !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

luati placute TRW ...sunt ceva mai scumpe dar nu veti avea probleme. cam 1.8 mil setul dar ganditi'va la faptul ca placutele nu se schimba f des....si ganditi'va si la siguranta viastra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

subscriu si eu la scartzaitul placutelor FERODO pe care le am

abia astept sa ma redresez putin financiar sa le schimb

scartzaie de imi scoate nervii cu penseta

o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti ma faceti sa cred ca am dat banii de pomana.

Unii sunt multumiti de FERODO altii nu.

Cum pot sa-mi dau seama daca placutele sunt soft sau mai tari?

Pe cutie nu scrie ceva de genul asta.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ! Tocmai am schimbat placutele pe spate ! Am pus Lucas TRW! Sunt OK ! Problema este urmatoarea: am zis ca daca tot le schimb pe alea pe spate ca erau mancate aproape complet sa le schimb si pe alea de pe fata chiar daca senzoru nu s-a aprins inca iar placutele sunt destul de bune; am achizitionat si un set de placute pt puntea fata si surpriza NU SE POTRIVESC! Piesele au fost luate dupa codul masinii ASZ dar nu se potrivesc ! Le-am schimbat si mi-au dat placute de PASSAT ! nici astea nu se potrivesc la senzor ! Singurul model de placute care dupa poza de pe calculator s-ar potrivi ar fi cel de pe Skoda Superb ! S-a mai confruntat cineva cu prb asta ?

Modificat de Jorjel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!