Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

mi-as permite o parere personala, inainte de a decide ce fel de placutze se cumpara, apelatzi la un mecanic sau faceti o vizita la discuri pentru a vedea daca nu cumva trebuie schimbate, pt ca asa cum s-a mai scris un disc uzat duce rapid la deteriorarea placutzei, din cite stiu eu nemtii schimba discurile la al 2 lea schimb de placutze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puteti si mie va rog sa imi explicati cum iti dai seama de grosimea ramasa a placutzei uzate, adica are o linie pe care scrie limita maxima de uzura sau le masori grosimea in totalitate cu ceva ?!

In legatura cu lichidul de frana, am mai zis la alt topic si eu si alti membri, trebuie schimbat la 2 ani ptr ca este higroscopic (adica absoarbe apa) asa ca uitati-va in cartea service sau gasiti o eticheta de obicei pe usa (la mine asa era) sau pe alte elemente vizibile ale caroseriei unde scrie data cand a fost schimbat ultima data in germania.

Grosimea minima a placutei de frana este de 7mm incluzand partea de prindere. Verificati ambele seturi de placute, adica: stanga/dreapta interior/exterior. Eu am avut suprinza sa se aprinda indicatorul de placute desi pe exterior pareau ca mai duc, pe interior insa placuta cu senzor (spre norocul meu) era la limita, aproape ajunsese la suport si mai avea si o mica fisura pe centru.

mi-as permite o parere personala, inainte de a decide ce fel de placutze se cumpara, apelatzi la un mecanic sau faceti o vizita la discuri pentru a vedea daca nu cumva trebuie schimbate, pt ca asa cum s-a mai scris un disc uzat duce rapid la deteriorarea placutzei, din cite stiu eu nemtii schimba discurile la al 2 lea schimb de placutze.

Mda, cam asta ar fi regula, la doua seturi de placute, unul de discuri (pe fata cel putin).

Discurile accepta in jur de 2mm uzura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desi pe exterior pareau ca mai duc, pe interior insa placuta cu senzor (spre norocul meu) era la limita, aproape ajunsese la suport

Probabil s-a gripat etrierul (culisele)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

eu amplacutele fara senzori (cica erau mai ieftine), cum fac sa stiu cand s-au tocit??

probabil unii vor spune sa mai dau roata jos din cand in cand... sunt ap noi. cat tine un set de placute?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu amplacutele fara senzori (cica erau mai ieftine), cum fac sa stiu cand s-au tocit??

probabil unii vor spune sa mai dau roata jos din cand in cand... sunt ap noi. cat tine un set de placute?

O sa le auzi cu scartaie... Legat de cat pot tine placutele... asta tine de felul de condus. La mine au tinut 35.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salutari natuine postez aici si sper sa ma lamuresc un pic .......... :P , de curand martorul de la lpacute care dupa cat am citit in carte la mine e si de la lichid a fost aprins .ma rog am pus lichid s-a stins ..acum dupa vreo 500 km facuti am auzit un fasait pe la roti iar cand pun frana e clar ca la placute nu e k adica ori sunt duse ori..?. Problema care o am e ca dac la franare se aude u huruit , se aude un fasait si cand nu pun frana deci cand masina ruleaza normal si ma gandesc si va intreb are cumva sa frece placuta uzata si cand nu franez .........? ma gandesc ca dac ar fi ramas blocata frana(fier pe fier ) nu as avea cum sa o urnesc efectiv dar masina merge... :P

p.s nu mai e nici un martor aprins

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

In primul rand bine-ai venit pe forum. In al doilea rand te rog sa petreci putin timp inainte de a da "Add reply" pentru a iti corecta anuntul, este foarte obositor de citit.

Cat despre frane, e f simplu de verificat... daca vreo roata merge infranata dupa cativa km ar trebui sa fie f fierbinte :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut pe toata lumea.

De la inceput vreau sa mentionez ca am citit topic-urile pe teme asemanatoare dar nu am gasit ceva concret. Problema sta in felul urmator : placutele mele de frina atit cele de pe fata, dar mult mai mult cele de pe spate nu acopera complet tot discul de frinare, iar amprenta ( zona discului pe care calca acestea) este partiala, pe margini neatingind deloc discul si nu stiu de ce? La demontare am constatat totusi ca pe margine placutele de frina sunt roase mai mult si de aceea nu ating discul. In zona neatinsa discul este incarcat de rugina care se desprinde felii cind lovesti cu ceva. Frina este eficienta si nu sunt alte manifestari , de vibratii sau altceva. Din ce cauza credeti ca se intimpla fenomenul asta. As mai dori sa stiu cum se schimba un disc de frina, sau daca este foarte complicat si necesita scule speciale. Etrierul l-am demontat, dar mai departe nu.

Multumesc tuturor.

P.S. La demontare discul iese si cu camasa de la rulmentul de pe butuc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ..

aceea margine la care te referi .. e normala sa fie acolo cu conditia ca ea sa nu depasasca 1 mm latime !

adica sa ai o margine de 1 mm intre amprenta placutei pe disc si marginea discului ..

acea margina ete gradu de uzura .. apare dupa vreo 30 de mii de km si la masinile noi .. in functie de cat de mult se roade discu de frana trebuie schimbat .. exista niste standarde .. de grosime in functie de tipul masinii .

referitor la schimbatul discurilor .. nu e cine stie ce .. dar daca nu te pricepi eu iti recomand unservice .deoarece sistemul de franare este un sistem esential pt siguranta masinii , implicit a ta

in rest .. numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai asta e. La mine distanta intre amprenta placutei pe disc si marginea discului este de cam 1 cm = 10 mm. Si se cunoaste pe placute ca acestea au fost roase mai mult, anterior, pe aceasta zona. Daca nu e asa mare chestie de a inlocui discurile as vrea totusi un ghid, sau sa ma indrume cineva daca stie.

Multumesc.

istef edit: Te rog nu mai folosi quote la mesajul anterior. Citeste regulamentul aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm.. cam trebuie schimbate placutele .. si asta urgent .. si din pacate cred ca si discurile .. caci dac nu le schimbi .. se vor strica si ci placutele noi ... ar fi interesand daca ai posta o poza .. sa vedem cum arata discurile ..

acuma cu schimbatu discurilor .. eu unu nu am facut operatiunea asta nici o data .. desi am vazut=o de vreo cateva ori la passat .. deci nu prea am o mare eperienta cu asta dar nu dureaza mult si sunt vreo 5 suruburi acolo de defiletat ... eu inca sustin .. ca ar trebui sa mergi la un service .. manopera nu e cine stie ce

Modificat de Red
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

e recomandat sa te duci la un service specializat. Teoretic, nu e mare scofala sa schimbi un disc si niste placute (poate tocmai d-aia multi retardati au devenit mecanici auto), dar daca intri in detalii sa stii ca este o operatiune destul de minutioasa, si care implica niste operatiuni pe care multi nu le cunosc, sau nu le dau importanta. Totusi, fara aceste detalii luate in considerare, este foarte probabil sa ai probleme in viitor. Cand aveam dacia, imi schimbam placutele, discurile si segmentii singur, pentru ca nu conta chiar asa mult, dar cand am vazut cum trebuie facute aceste operatii nu m-am mai bagat sa-mi repar de fiecare data masina in fata blocului. Revenind la discurile de frana, inainte sa se monteze cele noi, trebuie curatata suprafata pe care acestea se monteaza (butucul/fuzeta), sa fie oglinda!! Altfel, risti ca discul sa nu fie centrat. O sa incerc sa scanez niste recomandari pentru schimbarea discurilor, si apoi o sa le postez aici.

Succes,

Al.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Romani, nu mai reparati in spatele blocului...mergeti numai la service-uri :hainoroc:

Lasind gluma la o parte omul asteapta niste sfaturi, opinii despre problema. Cu putina indeminare si scule adecvate discurile si placutele se pot schimba usor, nu este foarte complicat. Daca vrei sa le schimbi singur, faci rost de un manual, te informezi si apoi treci la treaba. Daca ti se pare complicat mai bine nu te apuci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici si instructiunile de montaj.

"Lasand gluma la o parte" trebuie sa mentionez si faptul ca daca iti montezi o piesa de unul singur poti sa-ti iei adio de la garantie. Daca se ovalizeaza discurile, de exemplu, mai scoti inca o data banii din buzunar sa cumperi altele, pe cand daca le montezi la un service, ai garantie si pe manopera si pe piesa in sine. Altfel, n-ai nimic.

Bafta,

Al.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

prieteni...eu am avut o problema...discuri FATA varza...ruginite vai d mama lor...aveau niste gauri(gropi chiar) in ele asa k le`am schimbat...toata operatiunea a costat 3 mil...inainte la knd franam vibra volanul..acum alta viatza....(cele din spate le`am rectificat :D ) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, :) , unde si mai ales cum le-ai rectificat pe cele de pe spate, prin ce metoda, la strung?

si eu le am cam duse, in viitorul apropiat trebuie sa le schimb si as incerca intai sa le rectific

PS: in Buc stie cineva un loc unde se pot rectifica ( fara sa-si bata joc de banii tai, si de discuri)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si pt ca din rectificari mori multi pe mine ma intereseaza care sunt discurile fata/spate care nu se ovalizeaza la prima ploaie. Aea din fabrica sunt produse de cine? si astea de se vand la noi sunt mai buna Valeo sachs sau am vazut ca se mai vand si de la LUK?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti, nu mai incercati artificii gen rectificari de discuir de frana. Va jucati practic cu viata voastra. Discurile de frana nu costa o avere si chiar nu merita riscul. Ele sunt facute cu un anumit scop la o anumita dimensiune, nu este acelasi lucru cand discul e cu min 5 mm mai subtire(poate sa crape cand ai multa nevoie de el!!!). In general pe VW discurile originale sunt Lucas. Si nu as recomanda sa le schimbate in spatele blocului, mai ales daca aveti ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am auzit si de R-BRAKE, dar iti recomand TEXTAR, FERODO, DELPHI si poate BOSCH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am schimbat placutele acu 1500 de km .. am bosh pe toate rotile si sunt multumit de frane .. nu stiu daca e normal sa clampane cateodata pe spate .. traiesc cu senzatia ca pe viraje relativ stranse, la viteze mici, cand dau drumu la frane .. fac zgomot cumva .. poate asa o fi lucrul lor normal .. deocamdata n-am observat decat ca hartia care era lipita pe placute s-a miscat de la locul ei .. si-am rupt-o ..(era un fel de autocolant lipit pe placute (nu pe partea cu care stau pe disc .. pe cealalta).

asta cu hartia am facut-o cand mi-am montat sorturi la toate rotile .. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi poate interesant de stiut ca Bosch nu face placute de frana.Le impacheteaza de la alti furnizori.

De asemenea este interesant de stiut ca Delphi se remarca prin...preturi foarte scazute dar nu o calitate iesita din comun (asta datorita apartenentei pana de curand la concernul GM care incearca sa o salveze de la faliment lasand-o independenta).

Placute recomandate la un stil sportiv de exploatare: Textar, ATE, sau pentru o utilizare de zi-cu-zi Ferodo, Lucas sau orice placuta care respecta norma R90, standard European recunoscut pentru franare.Scrie pe cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai simplu de atat:

te duci la un magazin de piese cu talonul si cumperi placute MADE IN GERMANY

spun din proprie experienta pt ca eu pe spate am pus made in italy si cand iti e lumea mai draga iti mai trage cate un scartait sa-ti aminteasca ca ai frane si pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!