Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

poate nu a vazut nimeni intrebarea mea, asa ca revin...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat placutile de frana pe spate la un service autorizat (Open Service - dealer Skoda) si nu s-a facut aerisirea franelor. Mecanicul il consider super priceput, cu experienta, imi este si cunoscut, deci nu avea nici un motiv sa ma fraiereasca sau sa isi bata joc de masina.

Tind sa cred ca nu trebuie facauta aerisire la frane. Nu afecteaza ABS-ul.

Dar, intr-adevar, a folosit un soi de presa pentru a impinge pistonul in etrier si pt a monta placutele. Dupa stiinta mea si pentru placutele frana fata trebuie aceeasi presa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe fata nu trebuie. Se schimba foarte simplu.

Va dau un sfat: Folositi cu incredere vaselina pe baza de litiu, de inalta temperatura, pentru a unge piesele in miscare din etriere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ender, nu ma lamuresti cu aerisirea ??

sau sa deschid un topic nou ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se conecteza o pompa de presiune cu lichid de frina la vasul din masina. Se goleste prin suruburile de aerisire cite 250ml lichid de pe fiecare roata.

Nu trebuie pus contactul.

Optional se scoate lichid si de la ambreiaj, cam 150-200ml

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca topicul deschis de mine isi are rostul cat de cat.

EU pe masina mea nu am pe masina mufa pt. senzor la roata fata-dreapta (numai pe fata-stanga). asa este la toate sau au vrut sa o incadreze pe a mea la clasa "economic"? merci, bafta :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa e la toate.

<{POST_SNAPBACK}>

merci, bafta... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca topicul deschis de mine isi are rostul cat de cat.

EU pe masina mea nu am pe masina mufa pt. senzor la roata fata-dreapta (numai pe fata-stanga). asa este la toate sau au vrut sa o incadreze pe a mea la clasa "economic"? merci, bafta  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

cei care nu pot sa-si ia placute cu senzor pot lega cele 2 fire ce merg la senzor impreuna ;) ca sa se stinga becul in bord fara a apela la vag -com iar pe urma tre sa isi formeze urechea ca la dacia cand se termina placuta face ca trenul :) ce bec in bord ... putorile de nemti si cand lii foame se aprinde becu :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Adaug si eu experienta cu franele de azi.

Mi se aprinse ledul senzorului de frane uzate de cateva zile. Desi se vedea cat de cat ca mai e ceva pe placutele din fatza (alea din spate stiam ca sunt uzate), am luat un set complet Lucas si am dat fuga la service.

Acolo am vazut ca firul senzorului e pe marginea inferioara a placutei (la semicercul mai mic, chiar la margine).. si se mancase mai repede decat restul placutei din cauza santului de pe marginea discului (e ceva uzura acolo)...

Asa ca, inainte sa le schimbati pe cele din fata (dupa aprinderea ledului), verificati daca mai e ceva pe ele.

Le-am schimbat pe toate. Acum trebuie sa ma obisnuiesc cu lipsa franelor ferme vro cateva sute de km (deja era sa iau pe cineva pe capota :unsure: - vinovat trecatorul )

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand schimbati placute puteti verifica si starea lichidului (daca si-a schimbat culoarea apropiinduse de cola sau o cola diluata schimbati-l ! - dar cum aceste operatiuni se fac in general in service luati informatiile ca "bine de stiut" si bafta in ce alegeti.

<{POST_SNAPBACK}>

e destul daca verific culoarea bagand degetul in borcan? sau cel de acolo nu se amesteca cu cel din circuit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am schimbat si eu ieri toate placutele .. Nu am auzit multe despre Delphi .. cine a avut asa ceva ? cum sunt ? comparativ cu altele ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu ieri toate placutele .. Nu am auzit multe despre Delphi .. cine a avut asa ceva ? cum sunt ? comparativ cu altele ..

<{POST_SNAPBACK}>

Hello ? anyone ? Sunt chiar asa naspa astia de la Delphi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am intrebat despre placutele Remsa acelasi lucru... Nu am primit nici un raspuns. Se pare ca e un subiect tabu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi este off topic, imi permit sa vin si eu cu o intrebare: cam cati km ar trebui sa tina discurile de frana (in medie) si la ce dimensiuni devine necesara schimbarea? (la Octavia)...

Mie pana acum mi-au spus doi ca ar fi cazul sa le schimb asta dupa ce s-au uitat asa prin janta la ele, unde intr-adevar se vede ca marginea este mai groasa cu maxim 2mm. Nu ar trebui masurate cu un subler ceva, ca sa se exprime ?

Multumiri anticipate!

Si ca sa ma incadrez si eu in topic - merg de 100km cu becul aprins la placute. Partea ciudata este ca s-a aprins cand am dat mai tare intr-o groapa. Oricum saptamana viitoare le schimb...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat recent placutele. Pt cei interesati de preturi:

Set Lucas fata cu 1 senzor: 170 RON

Set Lucas spate: 110 RON

Mai exista si set fata cu 2 senzori, tot pt Golf4 :)) si ceva mai scumpe: 210RON

Iar pt cei care-si schimba placutele, ar fi interesant ce ciit recomandarea lui ender de AICI

Eu am incercat si am fost multumit de rezultate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi este off topic, imi permit sa vin si eu cu o intrebare: cam cati km ar trebui sa tina discurile de frana (in medie) si la ce dimensiuni devine necesara schimbarea? (la Octavia)...

Mie pana acum mi-au spus doi ca ar fi cazul sa le schimb asta dupa ce s-au uitat asa prin janta la ele, unde intr-adevar se vede ca marginea este mai groasa cu maxim 2mm. Nu ar trebui masurate cu un subler ceva, ca sa se exprime ?

Multumiri anticipate!

Si ca sa ma incadrez si eu in topic - merg de 100km cu becul aprins la placute. Partea ciudata este ca s-a aprins cand am dat mai tare intr-o groapa. Oricum saptamana viitoare le schimb...

<{POST_SNAPBACK}>

Discurile de frana de pe Golful meu au 150.000 km si inca mai merg cateva zeci de mii. Si la mine se cunosc roase discurile (cred ca au cel mult 2mm) dar mecanicul a spus ca mai merg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaug si eu experienta cu franele de azi.

  Mi se aprinse ledul senzorului de frane uzate de cateva zile. Desi se vedea cat de cat ca mai e ceva pe placutele din fatza (alea din spate stiam ca sunt uzate), am luat un set complet Lucas si am dat fuga la service.

  Acolo am vazut ca firul senzorului e pe marginea inferioara a placutei (la semicercul mai mic, chiar la margine).. si se mancase mai repede decat restul placutei din cauza santului de pe marginea discului (e ceva uzura acolo)...

  Asa ca, inainte sa le schimbati pe cele din fata (dupa aprinderea ledului), verificati daca mai e ceva pe ele.

  Le-am schimbat pe toate. Acum trebuie sa ma obisnuiesc cu lipsa franelor ferme vro cateva sute de km (deja era sa iau pe cineva pe capota :) - vinovat trecatorul  )

  Numai bine!

<{POST_SNAPBACK}>

salut, am schimbat si eu placutzele pe fata, Ferodo Serie, frana nu mai e asa ferma adevarat, dar si mai ciudat e ca pedala de frana e moale si incet se apasa pana la podea daca insisti, parca ar pierde presiune, nu mai stiu asa era si inante si nu am fost eu mai atent sau... acum s-a intamplat ceva...

info de la reprezentanta VW ... ei pun ATE ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mahon cred ca asa era si inainte. si la mine e la fel. daca tii piciorul pe frana se lasaaaa usor.. dar daca dai talpi in ea :) se intareste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tii piciorul pe frana se lasaaaa usor.. dar daca dai talpi in ea :)) se intareste

<{POST_SNAPBACK}>

Recomandarea manualului de G4 este sa nu "pompezi" in frana! Frana este cu servo si functioneaza cu presiune/depresiune. Spune ca in functie de cat de brutala este apasarea, servo va sti ca este vorba de o situatie critica si va crea rapid presiunea necesara unei franari violente. Prin apasari succesive, la fiecare eliberare a pedalei de frana se pierde presiunea. De aici recomandarea de a nu "pompa". Daca franarea este lunga si lenta, chiar daca ajungi cu pedala mai jos, franarea nu este f rapida.

Sper ca am fost cat de cat explicit.

Scuze daca e offtopic (pt ca pe topicul este "senzor placute frana"), dar cred ca trebuia facuta precizarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, am schimbat si eu placutzele pe fata, Ferodo Serie, frana nu mai e asa ferma adevarat, dar si mai ciudat e ca pedala de frana e moale si incet se apasa pana la podea daca insisti, parca ar pierde presiune, nu mai stiu asa era si inante si nu am fost eu mai atent sau... acum s-a intamplat ceva...

<{POST_SNAPBACK}>

asta se intampla la fiecare schimb de placute, o perioada si am inteles ca e normal. trebuie sa circuli cu atentie sporita o vreme. in primul rand ca de pe placute trebuie sa se duca un strat subtire pt a "tine". senzatia ca e mai moale pedala e ceva legat de lichidul de frana care trebuie sa "revina" (daca am inteles eu bine de la "nea gicu, mecanicu' ") dupa ce au fost indepartate etrierele. (cine cunoaste mai bine fenomenul sa ma corecteze)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci de informatii, m-am linistit acum, desi ieri am virat maxim si m-am uitat in spatele rotii sa vad daca nu curge lichid pe undeva, totul pare ok, doar un miros ciudat de la placutzele noi.....acum astept sa revina fermitatea franelor in cateva sute de km....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Puteti si mie va rog sa imi explicati cum iti dai seama de grosimea ramasa a placutzei uzate, adica are o linie pe care scrie limita maxima de uzura sau le masori grosimea in totalitate cu ceva ?!

In legatura cu lichidul de frana, am mai zis la alt topic si eu si alti membri, trebuie schimbat la 2 ani ptr ca este higroscopic (adica absoarbe apa) asa ca uitati-va in cartea service sau gasiti o eticheta de obicei pe usa (la mine asa era) sau pe alte elemente vizibile ale caroseriei unde scrie data cand a fost schimbat ultima data in germania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!