Jump to content

Ce bujii (cu scanteie) folositi?


s_c
 Share

Ce bujii (cu scanteie) folositi?  

895 voturi

  1. 1. Ce bujii (cu scanteie) folositi?

    • OEM
      145
    • Bosch aftermarket
      150
    • NGK aftermarket
      466
    • Beru
      125
    • Altele (va rog precizati)
      45


Postare recomandată

Gupidu, conform cu datele PRODUCATORULUI , pentru tipul tau de motor corespund bujiile: NGK BKUR6ET-10, Bosch F7HPP 222, Beru 14FGH-7DTURX (sau Z-90), Champion RC89TMC, etc. Deci ai destule echivalente in bujii normale si nu te mai crampona de cele Platinum. TOATE cele prezentate (si multe altele) au ACELEASI caracteristici de diametre, lungimi, distanta electrozi, tip bujie, etc. si se pot monta fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

am o skoga 1,8t din 2003 de 150 cai resoftata. acum are undeva in jur de 210 cp

daca puteti sa imi dati un sfat in ceea ce privesc bujiile caci cred ca la noul management electonicii motorului ar necesita o schiare de bujii.ce parere aveti ar trebui puse bujiile de pe tt-ul de serie de 210cp...daca se potrivesc?

sau ceva bujii aftermarket ngk sau denso... daca da ce model?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am pus niste bosch cu 2 electrozi 60 lei setul. astea le avea la boschcarserice unde ma facut revizia

alea de pe amsina erau ngk cu 3 electrozi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exs 81, tu ai stors tot ce se putea scoate din motorul ala aducand componentele la conditii de functionare mult peste limite. Va trebui sa ai grija sa nu fortezi un timp indelungat motorul pt ca va cala. Altfel foloseste bujii Platinum sau Iridium de la NGK sau Denso din cele pentru "race" , schimba uleiul mai frecvent (la 5000km) si foloseste o densitate ceva mai mare (10W-40). In rest... bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa fie

am comandat azi NGK PFR6Q azi

componentele sunt duse la extrem da incet incerc sa le shimb pe toate

pun furtune de silicon la motor un diferential blocabil am schimbat bov-ul mai bine zis dv-ul , si o sa pun inca un intercooler

de mai aveti idei pe topicul tuning 1,8t astept nerabdator sa aud

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PFR6Q sunt bujiile stock de 1.8T/180 cod AUQ si sunt prea "calde" pentru un motor remapat :D

De ce nu pui BKR7E? (distanta intre electrozi e ~0.7mm, fata de PFR6Q care au 0.8 oficial si cred ca aveau mult peste 1mm cand le-am dat jos, era un spatiu enorm intre electrozi. Altfel functionau bine, culoarea era un bej-maroniu cum e nisipul umezit)

~Nautilus

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am ales modelul acesta de bujii pentru ca din cate stiu eu sunt cele stoc si pentru audi tt de 210 cp, adica motorul cu puterea apropiata de al meu. cele de care vb tu nu prea cred ca se preteaza a fi folosite in oras si intr-un regim normal de circulatie, acelea vreau sa le achizitionez pentru zilele de open days la hungaroring unde motorul va fi exploatat aproape de maxim. sper sa nu gresesc;

merci de ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru masina din semnatura, 1.4 motor AUA ce bujii sa folosesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru masina din semnatura, 1.4 motor AUA ce bujii sa folosesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru masina din semnatura, 1.4 motor AUA ce bujii sa folosesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am un Golf IV 2001 1.4 AXP. Ce bujii imi recomandati sa cumpar cu un raport bun pret/calitate?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exs_81...poti folosi modelul cu iridium

Reed: depinde cum s-a facut chiptuning-ul, dc a fost facuta o remaparea ECU-ului, at nu sunt probleme, doar dc a solicitat el fortarea chiptuningului mergand peste sfaturiile celui care ia facut-o at s-ar putea sa apara.

Nu e necesar sa puna cu iridium, atat doar ca ii vor imbunatati performantele, paote sa ramana pe cele aftermarket.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

leonidas si mohordbx , folositi aceleasi bujii ca pt 1,6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si anume?

Beru - Z90 - 17 ron buc cu 3 electrozi

Beru - UXF 79 - 20 ron buc cu 4 electrozi

NGK - BKUR6ET-10 - 25 ron buc cu 3 electrozi

NGK - PZFR6J-11 - un pic mai scumpe 55-60 ron cu 1 electrod de platina

Astea toate merg pe motoarele 1.4 si 1.6 16 V si 8V.

Eu pana la urma am renuntat la cele OEM care sunt Bosch se pare la dealerul VW din Cluj,nu NGK cum scrie aici pe forum,e modelul simplu cu un electrod si nu e de platina,iar costul lor e de 45 ron/buc,asa ca mi-am comandat Beru Ultra X - UXF 79 cu 4 electrozi.Sambata o sa ma duc sa le schimb.Va anunt de modificarile aparute.Toata stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa vi cu raspunsul cat mai repede si sa ne zici dc e vreo schimbare....da Gupidu??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ingerul_danutz

pt motorul meu 1.6 8v AHL...am gasit "BKUR6ET-10" "14 FGH-7 DTURX" ; acum am pe masina unele de la NGK cu 3 electrozi care poate sunt duse la extrem, cred ca am peste 20k cu ele!

si eu astept parearea lui Gupidu` !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat ieri bujiile si pe masina(cea din profil) (venita din germanica) am gasit NKG BKUR6ET-10....deci,tot NKG am pus si eu.....merge foarte bine,parca putin s-a accentuat zgomotu la pornirea motorului(zici ca este diesel)

Modificat de unleashed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa-mi schimb eu bujiile la motorul 1.6 16v AZD.Am scos capacul ce acopera motorul.Am vizualizat bobinele de inductie situate deasupra bujiilor, insa nu am putut sa le scot afara( pe bobine) pentru ca trebuia sa trag de ele sau de o rampa de plastic .Efectiv mi-a fost frica sa nu rup ceva pentru ca nu stiu mecanismul de prindere.Ma poate ajuta cineva cu un sfat?Multumesc!

Care este distanta recomandata dintre electrozi la acest tip de motor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trage cu nadejde ca nu se rupe nimic. Distanta e de 0.9-1,1mm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun...dupa cum am promis am revenit cu pareri de dupa montarea bujiilor noi.

Pt Don_Quijote - pt a le scoate bobinele mai usor foloseste parghie din ambele parti,altfel risti sa rupi bobina.

Deci,sambata am schimbat bujiile si am observat ca bujiile pe care le aveam pe masina erau originale si sunt Bosh cu un singur electrod (exact asa sunt si la dealer).Se pare ca la altii pe acelasi motor aveau NGK.La acest tip de motor de schimba foarte usor bobinele si/sau bujiile tot ce ai nevoie sunt doua surubelnite sa le folosesti ca si pargie din ambele parti la scoaterea bobinelor de inductie si o cheie de bujii normala.Bujiile vechi aratau foarte rau,aveau depunere de funingine foarte multa pe suprafata de scanteie,la cum aratau mecanicul a spus ca nu au fost schimbate de cel putin 40-50 kkm :D .

Eu am montat Beru Ultra X - UHF 79 cu 4 electrozi care se potrivesc perfect si se pare ca acum consumul a scazut cu aproximativ 1.5-2 l/100 km(asa arata comp de bord).Alta observatie este ca motorul are acum alta viata,trage mult mai bine si merge mult mai lin,parca nu e aceiasi masina.

Off topic si probabil ca acest subiect trebuie tratat pe topicul sau - fluctuatiile la relanti la mine sunt date de releul de incarcare de la alternator pe care o sa-l schimb zilele astea.Constatarea s-a efectuat cand mecanicul a dat jos cureaua de la alternator,pe care am si schimbat-o, si a pornit motorul fara alternator,direct de pe baterie....nici nu iti dadeai seama ca merge atat de lin functiona,in concluzie trebuie schimbat releul si curatat alternatorul cu aceiasi ocazie.

Sper ca au fost de folos informatiile mele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o neclaritate.Fiecare bobina se extrage separat din rampa aceea de plastic sau toate odata cu tot cu rampa de plastic?

Inteleg ca bobinele intra pe bujii prin presare asa cum intrau fisele pe bobine la Dacia veche si ca la scoatere trebuie sa depaseasca un, sa zicem, hop. Multumesc pentru raspunsuri si incurajari.(Doamne, mare rusine mai traiesc sa intreb asa ceva, insa recunosc ca o fac pentru masina.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o neclaritate.Fiecare bobina se extrage separat din rampa aceea de plastic sau toate odata cu tot cu rampa de plastic?

Inteleg ca bobinele intra pe bujii prin presare asa cum intrau fisele pe bobine la Dacia veche si ca la scoatere trebuie sa depaseasca un, sa zicem, hop. Multumesc pentru raspunsuri si incurajari.(Doamne, mare rusine mai traiesc sa intreb asa ceva, insa recunosc ca o fac pentru masina.)

Fiecare se extrage independent...nu trebuie sa desfaci suruburile de la rampa aceea.Da este un "hop"sa-i zic asa peste care trebuie sa treaca,ai sa vezi ca e foarte simplu.Mai simplu nu cred ca se poate.Ai sa constati ca motorul consuma mai putin si e mai sprinten dupa schimbare.Spor la treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Am sa incerc maine sa fac "operatiunea".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!