Jump to content

Ce bujii (cu scanteie) folositi?


Ce bujii (cu scanteie) folositi?  

880 members have voted

  1. 1. Ce bujii (cu scanteie) folositi?

    • OEM
      141
    • Bosch aftermarket
      150
    • NGK aftermarket
      461
    • Beru
      121
    • Altele (va rog precizati)
      43


Recommended Posts

Am citit destul de mult pe forumuri despre bujii (pentru motoare pe benzina) si nu sunt foarte lamurit

Ce am reusit sa aflu este ca:

- bujiile cu mai multi electrozi tin mai mult dar nu ofera performante optime

- bujiile cu electrozi de platina tin mai mult dar nu ofera performante atat de bune ca cele cu electrozi de cupru

M-ar interesa ce bujii folositi voi (si ce ati folosit) si, daca e cazul, ce diferente ati simtit intre diferitele tipuri folosite.

Va rog precizati:

- marca

- nr. de electrozi

- materialul electrozilor (cupru, platina, argint)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 777
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Muraru Dan

    49

  • vortexo

    23

  • SergiuD

    21

  • GABIVVX

    21

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cam asa arata niste bujii cu iridium de la NGK BKR6EIX-11la 118.000 de kilometri puse pe masina din semnatura acum 9 ani. Atunci au costat 200 lei si acum 209 lei Eu zic ca merita din plin

Eu nu am nevoie de argumentele nimanui mai ales al "montatorilor" care marea majoritate sunt praf. Cred ca 9 ani sunt arhi suficienti pentru test. Si masina mea nu porneste greu ci foarte us

In primul rand eu nu am sfatuit pe nimeni sa nu schimbe bujiile la timp,am prezentat un fapt doar . Conform catalogului ngk , BKR6EIX-11 sunt pentru motorul ALZ.Te rog argumenteaza de ce nu sunt

Posted Images

Cat despre mine, am votat "Bosch aftermarket": in prezent folosesc Bosch 4 electrozi (FR78X) dupa ce am folosit Bosch 3 electrozi cupru (F7LTCR). N-am remarcat la momentul schimbarii nici o diferenta, dar ce-i drept pe vremea aceea nici nu aveam VAG-COM care sa-mi permita o constatare obiectiva a parametrilor de injectie si nici motorul nu era in cea mai buna forma (de fapt nici acum nu prea este).

In prezent ma bate gandul sa trec la NGK cupru cu un electrod, dar nu sunt hotarat.

Link to post
Share on other sites

Eu am pus pe machinetta NGK (BUR6ET) cu 3 electrozi (parca iridiu dar nu sunt sigur). Diferenta o simt la acceleratie.

Link to post
Share on other sites

Eu la fel ca Mr. dogarel. Inainte foloseam Bosch, care mi s-au parut extrem de putin andurante. Singurul lucru ce l-am simtit a fost un regim de ralanti cu mult mai putine trepidatii

Link to post
Share on other sites

Din auzite (si de pe diverse site-uri) niste bujii bune sunt si Denso.

Si eu cred ca o sa schimb bujiile destul de curand, probabil cu Denso, sper sa gasesc Iridium power.

Un link bun despre bujii http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technic...s_technical.htm.

Are si o comparatie intre NGK Iridium si Denso Iridium.

Link to post
Share on other sites

So far so good... multumesc pentru raspunsurile de pana acum (si sper sa mai primesc si altele) dar sa stiti ca nu pot sa votez eu in locul vostru.

Link to post
Share on other sites

Io zic ca si Bosch si NGK sunt cam la acelasi nivel.

Am inteles ca VW recomanda NGK (poate stiu ei de ce)

In schimb Robert Bosch a inventat bujia.

Daca se vorbeste si de Diesel eu zic Bosch hotarat!!!

Link to post
Share on other sites

Intr-un Automotor si sport mai vechi am gasit urmatoarele (e un fel de reclama, profil de firma sau ceva de genul asta) :

Firma japoneza NGK este dintre cei mai importanti producatori modiali de bujii care echipeaza original si comercializeaza piese destinate unui numar de peste 25 marci autoturisme: Audi, VW, BMW, Alfa, Ferrari, Maserati, Jaguar ...

Ca unic distribuitor NGK, Spark Plug Europe a obtinut din nou in 1996 premiul Audi pentru calitate...

Astfel in colaborare cu Audi si VW, inginerii NGK au creat bujii speciale cu scantei multiple....

Link to post
Share on other sites

Eu cred ca nu e nici o diferenta de performanta intre bujiile cu 4 capeti si cele cu 1, pt. ca schanteia este una singura, facuta total aleatoriu intre fisa si electrozi (facand exceptie bujiile speciale cu scantei multiple din articolul de mai sus). E mai mult o chestie de fiabilitate, cu cat are mai multi electrozi, cu atat o sa tina mai mult.

Am avut Bosch cu 4 electrozi, iar acum am NGK :ok: . Ce-i drept masina mea are alte probleme, mai mari decat electrozii de la bujie.

Link to post
Share on other sites

Da si nu - se pare ca bujiile cu un singur electrod dau o "expunere" mai buna a scanteii (citez) in timp ce cele cu mai multi electrozi sunt mai durabile

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Motorul este AGN si habar nu am ce bujii sa cumpar. Am vazut diverse topic-uri cu marci de bujii, dar fiecare dintre acestea au multe alte tipuri - cu mai multi electrozi, mai calde sau mai reci, si multe alte caracteristici de care habar nu am. M-am hotarat la NGK - pt ca le recomanda VW, cu mai multi electrozi, dar care anume dintre acestea? Multumesc pentru ajutor.

Link to post
Share on other sites

Pentru AGN:

BKUR 6 ET-10

Distanta intre electrozi 0.9....1.1mm

101 000 033 AA

Link to post
Share on other sites

daca tot s-a deschis topicul:

pentru 1.6 AKL ce bujii?

Link to post
Share on other sites

Salut!

Am votat BERU (Made in Germany..), si se pare ca sunt singurul pana acum. Mi-am schimbat anul trecut bujiile. Pe masina erau NGK, dar am pus Beru UltraX (cu 4 electrozi) si sunt multumit de ele. Mi le-a recomandat un prieten. Nu prea le-am vazut prin magazine, si nici nu auzisem de ele pana atunci.

Zicea cineva ca Robert Bosch a inventat bujia. Asa este, insa bujia incandescenta de Beru a fost inventata. (M-am interesat despre ei inainte sa le pun pe masina... :) )

De curand mi-am schimbat si fisele de bujii. Tot Beru. Dupa ce le-am scos pe cele originale de pe masina, le-am sters de praf, si ghici ce scria pe terminalul acela din metal... Beru.

NGK sunt, la fel, foarte bune insa nu stiu exact unde sunt fabricate. Despre Bosch am auzit (nu stiu cat este de adevarat) ca sunt facute in India.

Mult succes!

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Am avut un Mk 2 cu motor 1,3l.De la nemti a venit cu Bosch cu 1 electrod(made in Germany). Eu am cumparat de aici Bosch cu 3 electrozi (made in France) :cry: .Nu mi-a placut cum merge,asa ca am luat tot Bosch cu 4 electrozi (tot France) :33: .La fel de prost,asa ca am pus la loc pe cele nemtesti cu care mergea super.

Concluzia e una singura,ce-i nemtesc e beton,restul...jale... ;)

Am mai folosit Beru (Germany),care au fost super.

Link to post
Share on other sites

Recomandarea mea ca tehnician Bosch este sa folositi bujiile recomandate de fabricantul auto in speta. Nu veti simti o diferenta de la un producator la altul, singura diferenta o face electrodul central care poate fi: cupru, platina, argint.

Nu recomand folosirea bujiilor multielectrozi in motoare care nu au in dotarea de fabrica asa ceva, bujia Bosch FR78X este o bujie universala si este una din cele mai proaste bujii facute de Bosch, electrozi subtiri care sunt foarte sensibili, se deformeaza la temperaturi mai ridicate mai ales in cazul folosirii unei benzine proaste.

Principiul unei bujii multielectrod pe scurt este ca scanteia alege intotdeauna traseul cel mai scurt si deci cel mai optim in functie de turatia motor, asta atat timp cat electrozii sunt la locul lor :D.

Nu va lasati ametiti de diferiti vanzatori care vor sa va vanda tot felul de buji cu "n" electrozi, intotdeauna cereti bujia cu care a fost dotata masina original, singura diferenta in performanta bujiei o face materialul electrodului central.

Eu votez cu Bosch.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
Recomandarea mea ca tehnician Bosch este sa folositi bujiile recomandate de fabricantul auto in speta. Nu veti simti o diferenta de la un producator la altul, singura diferenta o face electrodul central care poate fi: cupru, platina, argint.

Nu va lasati ametiti de diferiti vanzatori care vor sa va vanda tot felul de buji cu "n" electrozi, intotdeauna cereti bujia cu care a fost dotata masina original, singura diferenta in performanta bujiei o face materialul electrodului central.

Eu votez cu Bosch.

1.Care ar fi ordinea de "bunatate" in functie de materialul din care e facut electrodul central ?

2.Cam cati kilometri trebuie tinute bujiile pe masina (in functie de materialul electrodului central) ?

Eu am Bosch pe masina si am facut vreo 30-35.000 km cu ele (le-am curatat si reglat de vreo 2 ori).Credeti ca trebuie schimbate ?

Are asta legatura cu scaderea puterii motorului ?

Link to post
Share on other sites

Intrucat si eu am aceeasi intrebare, nu exista undeva un link spre un catalog de bujii? Eu sunt curios ce bujii NGK ar merge la mine (Motor 2.3E 100 Kw Cod NF).

Multumesc anticipat.

Link to post
Share on other sites

@rallyman

Am cautat si eu ptr. RP-ul meu da' se pare ca le-a scapat bajetzilor...

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Pe Mk2 am NGK iar pe Lupo am Beru. Foarte multumit de amandoua. Peste cateva zile imi schimb setul de fise pe Mk2 si am ales, din nou, Beru.

later edit pe Mk2 - NGK BUR6ET V-Line 1 | am montat setul de fise Beru (2.4 mil. ROL - made in Germany) si e tzutz (btw, am vazut ca cele vechi erau BRIA (?), tot nemtzesti - ati auzit de asa ceva???) 8)

Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce o sa mai folosesc, dar dupa ce mi s-a RUPT filetul la NGK la montare, clar nu marca asta ...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri