Jump to content

Ce bujii (cu scanteie) folositi?


Ce bujii (cu scanteie) folositi?  

880 members have voted

  1. 1. Ce bujii (cu scanteie) folositi?

    • OEM
      141
    • Bosch aftermarket
      150
    • NGK aftermarket
      461
    • Beru
      121
    • Altele (va rog precizati)
      43


Recommended Posts

  • Replies 777
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Muraru Dan

    49

  • vortexo

    23

  • GABIVVX

    21

  • SergiuD

    21

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cam asa arata niste bujii cu iridium de la NGK BKR6EIX-11la 118.000 de kilometri puse pe masina din semnatura acum 9 ani. Atunci au costat 200 lei si acum 209 lei Eu zic ca merita din plin

Eu nu am nevoie de argumentele nimanui mai ales al "montatorilor" care marea majoritate sunt praf. Cred ca 9 ani sunt arhi suficienti pentru test. Si masina mea nu porneste greu ci foarte us

In primul rand eu nu am sfatuit pe nimeni sa nu schimbe bujiile la timp,am prezentat un fapt doar . Conform catalogului ngk , BKR6EIX-11 sunt pentru motorul ALZ.Te rog argumenteaza de ce nu sunt

Posted Images

Eu folosesc Champion (si bujii si fise de bujii). Am avut si Bosch inainte si sunt mai multumit de Champion.

Link to post
Share on other sites

Am pus BERU Ultra acum 1 saptamana cum sta in catalog si sunt ok. Nu mai stiu ce am avut inainte dar erau varza, pornea greu motorul si imi consuma benzina la greu

Edited by radulein
Link to post
Share on other sites

am avut Bosch, Beru, NGK-R si cele mai bune au fost NGK-R (cu un catod)

despre Sinterom ce ziceti ? multi spun ca au pretul unei bujii straine si merg mai bine decat multe nume consacrate.

eu inca n-am incercat, dar la ~ 80.000 setul cred ca merita ;)

Link to post
Share on other sites

eu am DENSO cu trei electrozi , pt ca DENSO vea si cand am luato de la dumiflorin si sunt multumit de ele

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Salut,

Am folosit Denso cod K20PBR-S10 (25Ron/buc) si acum am IK20 (82.72Ron/buc cu iridium) tot de la Denso , toate sunt OK.

In viitorul apropiat am sa incerc tot Denso , dar varianta Tough , cod VK20Y.

Cine stie ,poate chiar sunt "tari". :)

George

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ca tot este curatenie de primavara pe forum am facut merge la 4 topic-uri in care se vorbea despre acelasi subiect: despre bujii, la cat timp le schimbam, ce tip de bujii sunt, etc.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
andreicosminus

Pentru masinuta mea din semnatura (1.6 16V din 2002 tip motor BCB) ce bujii recomandati? (firma si codul bujiilor daca se poate)?

P.S. In vara face 4 ani si am cu ea 36000 Km.

Link to post
Share on other sites

Personal eu vreau sa-mi cumpar NGK, bujii cu care vine echipata masina din fabrica. Mai mult, vreau sa imi cumpar bujii cu iridium si cu un singur electrod. Dupa mai multe cercetari, inclusiv pe forum, consider ca sunt cele mai bune. Pentru a afla codul bujii foloseste linkul asta.

Link to post
Share on other sites
andreicosminus

Poti sa-mi spui te rog, ce avantaje au bujiile NGK cu iridium si cu un singur electrod in comparatie cu cele cu care vine masina din fabrica? Iar pretul...?

P.S. Pe situl NGK, nu gasesc codul pt. Golful meu din iunie 2002, tip motor BCB.

istef edit: Nu mai folosi quote la postul anterior.

Edited by istef
Link to post
Share on other sites

Daca ai reciti acest topic poate vei gasi cateva raspunsuri la intrebarile tale cum ar fi:

- diferenta intre bujii cu un electrod / bujii cu mai multi electrozi: bujia cu un electrod furnizeaza o scanteie uniforma, in timp ce bujiile cu multi-electrozi sunt mai durabile dar nu asa de eficiente la scanteie;

- din fabrica masina vine cu NGK cu electrod normal, nu cu Iridiu. Bujiile cu iridiu sunt o tehnologie noua care nu exista pe vremea cand au fost facute masinile noastre. Producatorul nu pune intotdeauna produse top-performance pe aceste masini. Daca ar pute top-performance i-ar salta pretul exagerat.

Poti afla mai multe despre aceasta tehnologie de pe site-ul producatorului.

Codul pt bujii pt motorul meu (sau al tau, ca sunt foarte apropiate) nu l-am gasit nici eu. Cred ca poti sa te duci la un magazin de piese auto si iti gasesc aia codul pentru bujie din catalog.

Urmareste topicul asta si vezi impresiile lui suzu care isi monteaza acelasi tip de bujii.

Link to post
Share on other sites
andreicosminus

Cam la ce preturi gasesc un set de 4 bujii NGK cu mai multi electrozi cu iridiu in comparatie cu un set de 4 bujii OEM (care sunt tot NGK)?

istef edit: Te rog nu mai folosi quote la mesajul anterior. Citeste regulamentul aici.

Edited by istef
Link to post
Share on other sites

Nu cunosc preturi. Ai putea sa il intrebi pe colegul nostru de forum aici referitor la preturi, deoarece are magazin de piese.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
Mihai Dobrescu

Am si eu o problema cu bujia a 3-a: e intepenita. Cand am incercat sa o schimb am reusit sa o misc vreo doua ture de cheie (sensul de desfacere), dar nu si-a dat drumul. Acuma dupa cele doua ture este blocata, nu mai pot sa desfac nici sa strang la loc ce am desfacut. Am incercat si cu motorul cald in speranta ca se dilata, a mai mers in pic (1/4 tura) si dupa aceeia nimic. Nu am fortat foarte tare. Sapt. viitoare o duc in service pt. schimb de distributie si o sa-i pun sa-mi schimbe si bujia. Dar mie frica sa nu rupa filetul.

Astept sfaturi de la cine a mai patit asa ceva!

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Mihai Dobrescu

Intre timp situatia cu bujia 3 s-a inrautatit: mecanicul a reusit sa desfileteze bujia cu mult chin si mult spray insa stupoare - nu o putea scoate. Imi explicase ca poate fi crapata camasa din continuarea filetului (ca ar fi facut floare) iar acest fapt s-a confirmat pt. ca desi este desfiletata si se misca la mana nu o poti scoate. A infiletato la loc ca sa mai pot circula pt. ca daca ar fi fortat si s-ar fi rupt nu avea timp sa desfaca chiulasa. Povestea va continua la urmatoarea mea infatisare in service cand ma duc special pt. bujia aceea. Ceva recomandari ? Se pare ca nu prea sunt multi care au patit asa ceva!

Cea mai idioata chestie care se poate intampla : sa-ti desfaca motorul de la un ***** de bujie BOSCH (chiparea originala pe masina). Deci va recomand cu CALDURA sa EVITATI BOSCH bujii incandescente.

Link to post
Share on other sites

Tocmai am achizitionat Denso Iridium - iridiumul fiind printre ultimele "fitze" in materie de bujii. Mi le-a sugerat cineva de afara, sunt folosite cu precadere in tuning!

Inca nu sunt puse pe masina pentru a vedea o oarecare diferenta (masina inca nu a venit :) ).

Edited by Zyx
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

DENSO /Made in Japan , am incercat sa pun BOSCH exact de care scrie la carte dar dupa cateva sute de km turatia la relanti varia, le-am scos si erau deasupra filetului vinete si pe partea ceramica maronii, am revenit pe DENSO.

De regula sunt bujii reci si calde depinde de specificatia fiecareia gradul de temperatura este notat de la 0 la 9, se schimba de regula unele la 30k altele la 60k, distanta dintre electrozi difera de la 0,6 pana la 1 mm in functie de producator

Atasez un tabel cu tipul de bujii pentru motoare , din pacate numai pentru generatia G3

Edited by GBI
Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

am inlocuit bujiile de pe masina din semnatura care erau uzate(bosch cu 3 electrozi) cu unele cu 4(bosch FR 78X,care imi ramasesera de la alta masina pe care am vandut-o si nu am apucat sa le montez).sincer nu se simte nicio diferenta,dar nu sunt multumit si vreau sa trec pe NGK(pe care le-am si votat-lucru japonez).sugestii va rog!

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Pt. Denso am gasit importatorul acesta la ei pe site. A fost careva sa cumpere de la ei? Au magazin cu desfacere?

Meteor Auto S.R.L.

Calea Crangasi 60, sector 6

Bucuresti

Romania

Iar aici am gasit un catalog: http://www.globaldenso.com/PLUG/search/index.html

Dar am o mica nelamurire: din cate stiu, motorul meu e AGN, dar in catalog e doar varianta "1.8 20V 4-Motion", iar eu nu am 4Motion. So...e acelasi motor sau nu?

Edited by darkblack
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

producatorul (VW) la ce interval de timp/km recomanda inlocuirea bujiilor, cele ce se achizitioneaza pe cod de original...?

am cautat in acrtea masinii si nu am gasit nimic legat de bujii

Bora - 1,6 8v AKL, cat despre model am citit in posturile anterioare bkur 6et -10 - astea sunt cu un sg electrod?

Link to post
Share on other sites

am o problema suparatoare...imi tremura la relanti...o sa inlocuiesc bujiile, sa vad daca e de la bujii...daca nu ma gandesc sa schimb si fisele... fisele la ce interveale ar trebui inlocuite?..masina are 85 mii

tremuratul la relanti e continuu, se simte numai in caroserie, nu si in turometru, si uneori maisna sta la relanti la 7 sute, alte ori la 9 sute, alteori la 1000 si 1100, asta nu cred sa fie ok (toate turatiile la stopuri diferite cu motorul cald)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri