Jump to content

Ce bujii (cu scanteie) folositi?


Ce bujii (cu scanteie) folositi?  

880 members have voted

  1. 1. Ce bujii (cu scanteie) folositi?

    • OEM
      141
    • Bosch aftermarket
      150
    • NGK aftermarket
      461
    • Beru
      121
    • Altele (va rog precizati)
      43


Recommended Posts

  • Replies 777
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Muraru Dan

    49

  • vortexo

    23

  • GABIVVX

    21

  • SergiuD

    21

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cam asa arata niste bujii cu iridium de la NGK BKR6EIX-11la 118.000 de kilometri puse pe masina din semnatura acum 9 ani. Atunci au costat 200 lei si acum 209 lei Eu zic ca merita din plin

Eu nu am nevoie de argumentele nimanui mai ales al "montatorilor" care marea majoritate sunt praf. Cred ca 9 ani sunt arhi suficienti pentru test. Si masina mea nu porneste greu ci foarte us

In primul rand eu nu am sfatuit pe nimeni sa nu schimbe bujiile la timp,am prezentat un fapt doar . Conform catalogului ngk , BKR6EIX-11 sunt pentru motorul ALZ.Te rog argumenteaza de ce nu sunt

Posted Images

Trebuie sa schimb bujiile. Am fost sa ma interesez de preturi si m-am intors dezamagit. La Augsburg NKG (nu stiu ce model) - 700k/buc :shock: , Beru (iar un stiu ce model) - 500k/buc; la un magazin in cotroceni Beru Ultra X (4 electrozi) - 470k/buc; iar la alt magazin aproape de mine Bosch (1 singur electrod) - 400k/buc

:shock:

Chiar asa de scumpe sunt bujiile? La fosta masina (Cielo) le schimbam cu 300k/set. O sa imi spuneti ca astea sunt long-life si se schimba la 60k dar mi se pare enorm 2mil un set de bujii.

Link to post
Share on other sites

Eu am dat 650.000 pe toate 4 bujiile NGK BUR6ET cu 3 electrozi.

Link to post
Share on other sites

Hmmm... ori sunt la turbo niste bujii muuult mai speciale, ori e o greseala la mijloc. Si eu am dat vreo 6-700k pe un set de NGK 3 el. Bosch nu-ti recomand, mai ales cele cu 4 electrozi. De Beru nu stiu nimic.

EDIT: Bosch cu 1 electrod aproape sigur e o greseala, nu pot sa cred ca exista pt. motorul tau!! Vezi sa nu-ti strici motorul!

Si, la preturile astea, devine interesant cat costa cele OEM :salut:

Link to post
Share on other sites

Eu am dat 1 mil. ROL pe un set de NGK BUR6ET V-Line 1. Beru este un brand respectabil cu produse made in Germany.

Apropo de OEM - la un Mondeo 1.8 din '02 - set de bujii Motorcraft (de fapt, facute tot de NGK) ~ 4 mil. ROL :-(

Link to post
Share on other sites
Apropo de OEM - la un Mondeo 1.8 din '02 - set de bujii Motorcraft (de fapt, facute tot de NGK) ~ 4 mil. ROL :-(

Ford cred ca are alta politica de preturi pentru piese.

Link to post
Share on other sites
Hmmm... ori sunt la turbo niste bujii muuult mai speciale, ori e o greseala la mijloc. Si eu am dat vreo 6-700k pe un set de NGK 3 el. Bosch nu-ti recomand, mai ales cele cu 4 electrozi. De Beru nu stiu nimic.

EDIT: Bosch cu 1 electrod aproape sigur e o greseala, nu pot sa cred ca exista pt. motorul tau!! Vezi sa nu-ti strici motorul!

Si, la preturile astea, devine interesant cat costa cele OEM :D

Bosch nu luam oricum.

Cele OEM sunt NGK (longlife Platinum), iar pe la englezi costa in jur de 45-55lire deci 65-80euro, cam cat mi-ai zis si cei de la Augsburg.

Cred ca voi lua Beru Ultra X cu 4 electrozi. Mai ma documentez ce modele are NGK cu mai mult electrozi.

Link to post
Share on other sites

Acum folosesc NGK 1 electrod (nu mai shtiu exact modelu' :? ) dupa ce era sa ma bata mecanicul cand a vazut ca foloseam BOSCH 4 electrozi :D Despre fishe nici nu shtiu ce sa mai zic... Am avut Champion .... de kko... Beru, aveam o foarte buna parere despre ei, am acum si fisha centrala tocmai s-a dus... so...

1.8 8v Digifant II

Link to post
Share on other sites

Incep sa o iau razna cu preturile de la noi. Am fost la Auto-total si am cerut NGK BKR6E (V-Power, un singur electrod, ma documentasem inainte pe net si merg pe motorul meu, singur problema ar fi fost ca trebuia sa la schimb mai des) --> pret dat de ei = 650-700k ; ma uit pe www.sparkplugs.com (magazin online din state) -> 2.5$/buc :33: diferenta imensa.

Bun ... zic sa compar cu altceva si iau BUR6ET ce a luat dogarel si elikratos, ei au zis intre 650k-1mil/set, pe net sunt 5.5$/buc, facand calculele ies preturi apropiate.

Ma lamureste si pe mine cineva DE CE se intampla asta?

Am fost si la Heba, bujii Champion cu platina tot vreo 600k/buc

Link to post
Share on other sites

Nici eu nu-mi explic de unde apare diferenta asta.

Eu la ale mele am obtinut si discount, iar preturile pe care ti le-am dat pentru motorul tau contin acest discount.

:P

Link to post
Share on other sites

off topic:

de la lacomie fratzilor !!!! de acolo vine! stiu sigur pt ca am mai multi prieteni ce lucreaza la magazine auto mari din TM si adaosurile sunt imense. Pai unu a luat piesa de la furnizor cu 250.000 lei si a vandut-o la un "fraier" cu peste 4.000.000 lei (patru milioane), mi-a aratat factura, ca altfel nu-l credeam ...

so ... qued

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Pana la urma am pus OEM de la Seat, NGK PFR6Q Platinum longlife. Nu va mai spun cat am dat pe ele ca iar ma ia durerea de cap.

Spre surprinderea mea din motor am scos alte bujii, desi eu ma asteptam sa aibe acelasi tip. Nu am retinut exact codul dar dupa ce m-am uitat in SOTE sunt sigur ca erau NGK PZFR5D-1. Apar tot ca bujii longlife.

Am cautat pe net iar pe unde le-am gasit apareau ca bujii pt 2.8, 2.0, 1.4 si 1.0. Oare sa fii avut niste bujii nepotrivite pana acum? Sunt destul de surprins deoarece in cartea de service toate reviziile la masina au fost facute la dealer-ul Seat. Singura chestie care imi vine in minte ar fi ca cei de la NGK sa fii schimbat codul.

Anyway ... vechile bujii aratau normal, desi erau uzate. Cu astea noi parca porneste la cheie mai scurta dimineata, cand accelerez pleaca mai repede si motorul e putin mai silentios.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Eu am votat Bosh pentru ca cu astea l-am cumparat(dinalea cu 4 electrozi), dar pe un link de aici am vazut ca pentru motorul meu se recomanda NGK BUR6ET.

Pot sa apara probleme daca merg in continuare cu astea de acum? - cred ca au peste 30K km (25K am facut eu). La ce interval se schimba bujiile?

Link to post
Share on other sites
Eu am votat Bosh pentru ca cu astea l-am cumparat(dinalea cu 4 electrozi), dar pe un link de aici am vazut ca pentru motorul meu se recomanda NGK BUR6ET.
Link to post
Share on other sites

Gata, am luat NGK BUR6ET cu 690K setul (4buc) ( desi la primul magazin la care am cautat erau 340K bucata :shock: - cam mare diferenta).

Si acum se ridica o noua problema: eu sunt in cluj si toate sculele sunt acasa. Pot schimba bujiile doar cu cheia de bujii (pe care am cumparat-o) sau mai trebuie cine stie ce scule speciale.

Si daca puteti sa-mi descrie-ti pas cu pas cum sa le schimb, ce sa fac, ce sa NU fac, etc.. Multumesc.

Link to post
Share on other sites

Pai scoti fisele (fara sa le rupi si fara sa le incurci intre ele), desfaci bujiile, pui bujiile noi, le strangi cu mana pana nu mai poti (cu grija sa nu strici filetul), strangi cu cheia de bujii (nu prea tare, nu prea putin - asta-i tricky dar fara cheie dinamometrica nu pot descrie cat de mult sa le strangi), infigi fisele (pe care nu le-ai incurcat intre ele) si voila!

Link to post
Share on other sites

.. ce raspuns prompt .. 4 min .. mersi

M-am uitat mai atent pe ele (be bujii, nu pe cutie) si scrie NGK JAPAN. Sunt bune, ca eu eram mult mai linistit daca scria NGK GERMANY?

Link to post
Share on other sites

inca o intrebare mai am : cand schimb bujiile motorul trebuie sa fie

- rece

- cald

( afara e destul de frig )

Multumesc. :)

Link to post
Share on other sites
inca o intrebare mai am : cand schimb bujiile motorul trebuie sa fie

Link to post
Share on other sites

ok! am citit , am studiat ...

aproape toti marii producatori de piese electeice au facut si bujii pe langa aprinderi, senzori, etc

vine probl si intrebarea? pe care le iau acum?

firme consacrate? eu zic ca da!

NGK se pun pe gama vw din fabrica.

daca vb de alte marci BERU tine pasul cu NGK si la pret sant un pic mai jos ( nu la toate modelele de bujii )

puneti exact ce da catalogul , cu toate considerentele de mai sus !

P.S. si eu sant maniac asa ca pt iubita mea masinutza am fost direct la porsche si am luat NGK numai de dragul lor pt ca scria pe ele sigla audi vw. puteam sa iau NGK la jumatate de pret de la mag aftermarket.... crazy.. is'n it ??? :ok:

repet insa ce v-am mai spus si in alte topic-uri ngk, beru au fabrici si in alte tari nu numai in tarile de origine... putem presupune ca nu isi dau cu firma in cap iar standardele de calitate se mentin

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Se apropie revizia de 45.000 km la Felicia socrului meu.

Felicia 1999, 1,3 MPI - 40KW. Nu stiu acum tipul de motor ca nu am talonul la mine, e la el, dar il aflu.

Trebuie schimbate bujiile la aceasta revizie, sa nu?

Cum imi dau seama daca trebuie schimbate?

Mentionez ca nu sunt foarte bazat la practica reparatiilor la benzinare (cu exceptia Daciei tatalui meu). Nu am avut masina pe benzina pana la aceasta Felicia. La teorie este alta problema, dar pana la practica mai e ceva de parcurs. Oricum nu ma pacaleste nimeni.

Din alte discutii de pe aici am inteles ca NGK ar fi o optiune foarte buna pentru bujii, chiar daca sunt putin mai scumpute.

Am pus acest topic la motoare pe benzina pentru ca am considerat ca nu e singurul motor pe benzina al VAG, si este o problema generala.

Link to post
Share on other sites

Daca nu au fost schimbate niciodata eu zic ca ar trebui. Perioada de schimbare difera de la motor la motor si de tipul bujiilor folosite. Exista bujii long-life care se schimba la 60k km (cum am eu), bujiile normale se schimba la 20-30k km.

Link to post
Share on other sites

Deci atunci pregatesc si un set de bujii, pe langa filtre, ulei si schimb lichid de frana. Mama mama ce creste pretul. Si o am si pe cea din semnatura tot cu revizia de 45.000 km. Fac iar credit la banca.

Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...

Masina mea se apropie vertiginos de 30.000 de km si, din discutiile cu prietenii am aflat ca bujiile trebuie sa le schimb la maxim 30.000 de mii de km.

A mai fost in discutie ca daca ai masina noua trebuie sa le schimbi la 10.000 de km.

Una din cele mai grave probleme care poate aparea daca nu schimbi bujiile la timp este ca se pot suda in blocul motor... :eek:

Bujiile influenteaza consumul si puterea motorului si din cauza asta am cautat altceva decat bujii de la seat. Unul din prietenii mei si-a pus pe masina lui bujii NGK IRIDIUM 9 si de atunci masinuta ii fuge muult mai bine.

1.Voi la cat timp ati schimbat bujiile?

2.V-ati pus bujii aftermarket? Daca da, ati simtit vreo diferenta?

3.Cat de safe este sa-ti pui bujii aftermarket?

4.Ce recomandati in materie de bujii aftermarket?

Am sa postez acum un link catre situl NGK unde se poate selecta orice masina din grupul VAG daca selectai non -us Automotive: http://www.ngk.com/Default.asp

Din pacate nu am gasit cod pt bujii la motorul de 1,2 din grupul VAG :D .... am gasit numai pt 1,4.

Stie cineva ce cod au bujiile pt motorul asta?

Multumesc anticipat!

Edited by X-Ecutor
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri