Jump to content

Ce bujii (cu scanteie) folositi?


s_c
 Share

Ce bujii (cu scanteie) folositi?  

895 voturi

  1. 1. Ce bujii (cu scanteie) folositi?

    • OEM
      145
    • Bosch aftermarket
      150
    • NGK aftermarket
      466
    • Beru
      125
    • Altele (va rog precizati)
      45


Postare recomandată

care sunt mai bune??? bujiile?? cele bosch platinium merita??? k vreau si eu sa le schimb...exista vreo regula de schimbare(ma refeream k timp-perioada)..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cele originale sunt in general cele mai bune. Original masina ta ar trebui sa vina echipata cu NGK PZFR6J-11.

numai bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebam asta pt k auzisem k sunt mai bune cele de la bosch... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cele mai performante bujii pentru benzinare sunt NGK Iridium dar au si pretul pe masura.

Nu va uitati ca are doar un electrod, numarul de electrozi este irelevant cu performanta unei bujii. Erau niste bujii Bosch cu 3 electrozi care erau mai proaste decat niste bujii cu un singur electrod deoarece dadeau detonatii false.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... :lol: nu dau "detonatii false" ci mascheaza scinteia si aceasta nu mai produce aprindere (sau poate ca la asta te refereai).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut!

Vreau sa schimb si eu schimb bujiile la masinuta mea.

Ce imi recomandati?

am inteles ca se schimba si fisele...asa e ?

astept detalii:)

Cu stima,

Alex Filip(DJ 27 KID)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astept propuneri de la cei care au motoare pe benzina si neaparat de la cei care au 1.6 16 V

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pui NGK pune Platinum sau Iridium pt ca altfel nu merita fata de ex. Beru Z90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Cele mai performante bujii pentru benzinare sunt NGK Iridium dar au si pretul pe masura.

Nu va uitati ca are doar un electrod, numarul de electrozi este irelevant cu performanta unei bujii. Erau niste bujii Bosch cu 3 electrozi care erau mai proaste decat niste bujii cu un singur electrod deoarece dadeau detonatii false.

am fost sa imi cumpar ..si da au si pe iridium de la 70 ron bucata?? acum intrebare?? chiar merita(oare or afecta cu ceva masina pe viitor?)?? sau mai bine merg pe cele din fabrica?..sincer mi-as lua, dar tare imi sa nu imi afecteze masina..are cineva montate pe masina? :salut:

Modificat de nairolf1982
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat bujiile acum o saptamana, si (cei care au 1.8T stiu) e o treaba destul de delicata.

Masina avea 38500 km la momentul operatiunii. Se recomanda schimbarea bujiilor la 40000-45000km.

Dupa multe consultari si timp pierdut am aflat urmatoarele informatii de interes general:

Bujiile ideale pentru turbo sunt cele cu electrod de cupru;

Bujiile cu electrod central de platina sunt durabile si din acest motiv montate OEM de producatori;

In caz de remapare/resoftare se recomanda bujiile cu un grad termic ("heat range") mai rece si distanta intre electrozi aceeasi sau redusa cu 0.1mm;

Bujiile cu electrod de cupru ar trebui schimbate relativ des, cam la 12000-15000km;

Bujiile cu un grad termic mai rece disipa mai rapid caldura in metalul chiulasei si astfel previn transformarea bujiei intr-un "punct fierbinte" care ar duce la pre-detonare;

Dintre optiunile posibile am ales NGK BKR7E, electrod central de cupru. Costa ~12-15 RON/buc, in functie de magazin. Din motive numai de producator stiute sunt considerate "bujii racing" si mai "reci". Modelul original PFR6Q, fabricat tot de NGK, are electrodul central de platina si costa 42 RON.

Singura diferenta pe care am constatat-o a fost timpul de incalzire a motorului mult mai scurt, cu bujiile originale ii lua cam 20 minute sa ajunga la temperatura de lucru, cu BKR7E doar 10 min.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa dai 70Ron/bujie?? daca n-ai ce face cu ei , da-i; cica se obtine o reducere de ~ 3% a consumului si o crestere a duratei de viata a bujiei cu ~ 50%.

In ceea ce priveste celelalte bujii, cam toate au electrodul central din cupru dar imbracat intr-o structura cu pct. de topire mai ridicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

...set de bujii mai scumpe de 15E este jecmaneala , in Romania se practica teapa :) asta pentru o masina normala

nu discutam de tot ce este sport etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

intentionez sa schimb bujiile la masina din semnatura (AZD) si as vrea sa le schimb personal. De aceea ma intereseaza daca mai am nevoie de lera pentru regalrea distantei dintre electrod si borna de masa?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cauza ca imi pornea greu masina, am hotarat sa schimb bujiile:NGK BUR6ET, pret 19 ron bucata. porneste brici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pentru masina din semnatura ce-mi recomandati? Sa nu fie nici prea scumpe nici prea ieftine(slabe calitativ), o solutie buget sa zic asa care sa aiba raportul pret/calitate cel mai bun.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu urmeaza sa schimb bujiile in week-end si in urma studiului de piata am optat pentru cele originale.

- NGK - modelul care se potriveste codului meu de motor (PZFR6J-11) - 55 RON/buc

- Beru - modelul care se potriveste la mine ( Z-176) - 60 RON/buc

- cele originale de la dealer 45 RON/buc - pot fi tot Beru sau NGK :icon_thumright: si sunt pe stoc.

Modelele mai ieftine se pare ca nu potrivesc la tipul meu de motor..nu cunosc detalii tehnice precise asa ca ma abtin !

Daca se potrivesc totusi si sunt informat gresit va rog sa ma anuntati.

Codul pt Beru model mai ieftin e Z-90 iar pt NGK e BKUR6ET-10.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gupidu, daca vrei sa arunci bani pe geam si sa iei Iridium sau Platinum de a lui Denso sau NGK nu ai decat. Daca nu foloseste BKUR6ET-10 sau echivalente ale unor firme mai serioase (NGK, Beru, Bosch, Champion, Denso...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reed,eu nu aveam de gand sa dau mai mult de 20 RON/bujie dar se pare ca pt tipul meu de motor nu sunt ok BKUR6ET-10 sau Beru Z-90.

Mie imi corespunde,conform tipului de motor NGK - PZFR6J-11 sau Beru Z-176.De aaceea mai astept un pic si o sa iau cele OEM.Nu as vrea sa ma duc sa le cumpar si cand sa le schimb sa nu se potriveasca... :(

Uite aici :

Pt NGK - http://www.ngk.de/Produktausgabe.403.0.htm...h=VW&m=Bora

Pt Beru - http://www.beru.com/english/produkte/produ...p;action=step04

Nu stiu ce inseamna Electrod GAP,dar la Z-90 e 1.0 mm iar la Z-176 e 1.1 mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mi-am pus BKUR6ET-10 de la NGK deoarece astea erau si pe masina.asa ca sfatul meu este ori duci la un magazin specializat care fplpseste programul de vw si iti poate spune ce bujii iti recomanda vw , sau te pui si scoti o bujie afara si vezi de care ai pe masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!