Jump to content

Skoda Superb - my first project


EmilianPop

Postare recomandată

Salut,

 

O sa incep inainte de a prezenta masina, prin a povesti putin despre cum am ajuns sa o iau. Initial am avut un Superb 1.9 TDI 115 cp, model facelift, linie de echipare: Extended (basic)  din 2008 pe care am si prezentat-o mai demult aici. Topic: http://vwforum.ro/topic/61414-skoda-superb-extended-19-tdi-115-cp/ . Masina a fost cumparata de noua. Nu prea avea cine stie ce dotari. Dupa cativa ani, ai mei si-au schimbat masina iar Superb-ul mi-a ramas mie. Am inceput ca orice tanar visator si pasionat sa schimb lucruri la ea: Xenon, full led, remapare, jante, etc. Si mai aveam destul de multe in plan. Insa, din pacate, anul trecut am avut parte de un accident care mi-a cam distrus toate planurile cu ea. Masina a fost lovita destul de rau si reparatiile erau mult prea scumpe.Casco urma sa imi fac in perioada aia, aveam si oferta scoasa.. Deci ghinion pur. Pe moment eram fericit macar ca nu am patit eu nimic. Insa cu timpul am realizat cat de greu e sa nu am masina mai ales ca eu faceam drumuri acasa (Timisoara - Sebis (jud. Arad), 150 km) saptamanal.

 

Asa ca m-am ambitionat iar la un an dupa am reusit sa imi fac un buget de 3500-4000 de euro pentru masina. Fiind si o persoana foarte comoda, nu vroiam sa bat sute de km pentru a vedea o masina care s-ar putea sa nici nu o iau din diferite motive. Asa ca m-am limitat la zona Timisoara - Arad. Cateva vizite la piata de masini, cateva vizite la anumiti vanzatori insa degeaba. Nu gaseam ceva ce sa imi placa. Incercam sa evit Superb-ul/Skoda din simplu motiv ca am mai avut si vreau sa incerc si alte marci. Fiind fan VAG, am exclus modele gen Avensis/Mondeo/Mazda 6/ etc. M-am orientat catre Passat B5.5 si A4. Vroiam 1.9 TDI 131 cp, si cu multe dotari, si nu mai veche de 2003. Vroiam destul de multe pe scurt pentru bugetul de care dispuneam. Pana intr-o zi cand am vazut anunt cu Superb-ul pe care l-am si luat mai tarziu. Am luat un prieten mecanic cu mine, am mers la om acasa si desi era tot Superb, mi s-a pus pata pe el instant. Dupa niste verificari, pe partea tehnica, mecanicul a dat unda verde si am batut palma. Mi-a placut de vanzator ca mi-a spus din start ce probleme are. Probleme ce le-am postat si in aria Skoda Superb 1 iar colegii foarte prompti mi-au raspuns destul de repede. Tin sa multumesc inca odata lui F L O R I N, si If_iron. M-au ajutat foarte mult.

 

Pe partea tehnica masina a fost intr-o stare impecabila. Am schimbat ulei, filtre si distributia desi nu era o urgenta. Dar ce-i sigur e sigur. Pe partea electrica, dupa cum am zis, am avut niste probleme mici insa care le rezolv saptamana asta.

 

Pretul final al masinii a fost de 3650 e. Un pret, consider eu, destul de bun avand in vedere ca am mai vazut pe site-uri de masini, modele din acelasi an si aproximativ acelasi numar de km si dotari la 4400-5000. Nr.km: 255.000,  An: 2003. Nivel de echipare: Elegance

 

Ca si dotari are multe, ceea ce si vroiam  :icon_cool:.  Care imi vin acum in cap sunt:

-Faruri Bi-xenon 

-Incazire scaune fata + spate

-Scaune electrice cu memorie (le pot programa si din cheie)

-Scaune din piele

-Oglinzi electrice cu memorie, incalzite si rabatabile

-Comenzi volan

-CD Changer, pana la 6 CD-uri

-Oglinda retrovizoare cu efect antiorbire

-Senzor ploaie

-Jante 17" originale

-Maxidot

-pilot automat

-oglinda pasager se lasa cand sunt in R 

etc.

 

 

 

 

Legat de masina ar mai trebui facute urmatoarele: 

0. Schimbat incuietoare usi fata (computer de bord nu vede usile respective), schimbat pompa spalator far, schimbat motoras reglaj far xenon dreapta. Piesele azi vin, in weekend le montez. 

1. Curatare si reconditionare piele. La varsta masinii, nu arata rau, insa consider ca are nevoie de asa ceva ca sa arate ca noua.

2. Reparare scaun sofer. Dupa cum se vede in poza cu, comenzile de la scaun, tapiteria de pe mijloc este rupta putin..

3. Presurile schimbate. Cele pe care le am nu sunt originale si nu imi plac cum arata in masina. Daca le gasesc pe cele originale, la un pret bun le voi schimba.

4. Schimbarea meniului BC in engleza. Neamta ma bate urat de tot. 

5. Activare deschidere geamuri din telecomanda, functia coming home si eventual ce functii mai pot activa ce sunt interesante

6. Vopsire jante ca au ceva zgarieturi. (Asta la iarna cand vor fi date jos). Asupra culorii nu m-am decis. Ma gandeam la un gri sobolan.

 

Planuri pe viitor? Hohoo.. si inca cate! insa cu timpul. Momentan trebuie inscrisa. Taxa este undeva la 700 de euro. Si nu-s vreun seic sa le fac pe toate..   

 

So, to do-ul cel de toate zilele: 

 

1. Facelift-uirea. Momentan stopurile sunt schimbate cu cele de pe modelul cu facefilt. Mai trebuie grila centrala fata si cea din bara fata. Despre oglinzi, nu stiu ce sa zic si cat ar costa. Dar avand in vedere ca ale mele sunt si rabatabile, cred ca le voi lasa asa. Ar mai fi si bordul care pe modelul cu facelift are ceasurile albe iar culoarea maxidot-ului este rosie. Tot bordul costa undeva la 700 de ron si e cam mult. Ma gandeam sa schimb doar led-urile de la ceasuri, sa fie albe iar acele sa ramana rosii. Nu m-am decis inca. Astept si idei de la voi.   :D

 

 

2. Led-uri led-uri si iar led-uri..  Inlocuirea tuturor becurilor din interior/usi/pozitii/numar cu led

 

3. Emblema noua model fata+spate. Asta probabil dupa ce voi schimba grila

 

4. Retapitare piele volan, cu piele perforata si cusaturi verzi. Acelasi lucru si la schimbator. 

 

Ca orice pasionat, avem si planuri mai mari, normal  :rolleyes:

 

5. Sistem Navigatie dedicat. 

 

6. Eibach Pro Kit + jante 18" (Interlagos sau Audi Speedline sunt favoritele mele) . Asta doar in cazul in care fac remapare.

 

7. Sistem audio. Ori inlocuit boxe actuale cu ceva mai bun, ori subwoofer. Cele actuale mi se par ok, au claritate buna. Dar basul ala... cam lasa de dorit.  -_-

 

8. Nu prea imi place "mahonul" ala de pe usi si bord. L-as schimba dar nu am gasit o solutie inca.. Eventual doar daca iau alte ornamente..

 

9. Vedem ce idei imi mai vin. 

 

Pareri bune, rele, idei, orice. Sunt bine venite.  :)

post_1_3.jpg

post_1_4.jpg

post1.jpg

post1_1.jpg

Link către comentariu

Salut.

 

Foarte faina masina.

 

Pentru ornamente iti recomand sa le colantezi argintii ori piano black. Cel din urma se regaseste pe L&K.

 

Spor,

Link către comentariu

Mersi !

 

Tot timpul mi-a placut piano black. O posibila solutie pe viitor. Am vazut recent si un L&K si arata genial!

 

Momentan mi-am comandat o noua plafoniera, si o oglonda retrovizoare. Plafoniera actuala functiona ok doar ca toata era decojita. Initial am dat folia jos de pe ea dar tot nu arata bine.. Iar la oglinda retrovizoare erau ceva probleme cu sticla (parca avea ceva lichid in ea). Probabil ca unii stiu despre ce vorbesc. Le-am prins si la un pret bun si le-am luat. :D 

 

O sa revin cu updates si poze dupa ce le montez. 

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Piesele au ajuns, pe luni le si montam!  :D

Plafoniera mi-am schimbat-o singur. 

Am comandat si doua chei de pe ebay deoarece astea actuale sunt cam uzate. Imi vin doar pe la finalul lui iunie..

 

 

11258651_857261644340438_2078295589_n.jp

IMG_20150523_120551.jpg

 

IMG_20150522_230856.jpgIMG_20150522_231027.jpg

Modificat de emi_arad
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Goodies  :D

 

post_2.thumb.jpg.dc05c9f3ad0ba0b1a017aef821b0ca6f.jpg

Temperatura culorii este de 6000k. O lampa are 18 leduri. Nu mai am nevoie de becul de la marsarier cand intru in curte :))

 

Pe interior am schimbat doar ledurile de la parasolare. Nu eram sigur de calitatea lor asa ca nu am luat decat 2. Urmeaza pe viitor sa ne scapam de lumina galbuie din interior complet. Cat despre ledurile din oglinda, sunt OEM. La alea nu am umblat. Doar ca led-ul de pe partea soferului este dus iar din ce am citit pe alte topic-uri, pretul pentru el de la reprezentanta este foarte mare. Daca aveti alternative, let me know  :)

 

Urmatorul pas ar fi emblemele fata + spate. Nu sunt sigur daca sa pun emblema noua, sau emblema veche. Daca ar fi sa pun cea noua, ar trebui schimbate si capacele de la jante. Sunt nehotarat la capitolul asta.. 

Link către comentariu

Multumesc Vlad! La fel si tie :D 

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Faceliftuirea continuea. Pe weekend ma scap de lumina verde din bord :D. Ceasurile vor fi albe.  Procesul mai delicat va fi la computerul de bord. Culoarea actuala este portocalie si vreau sa o fac rosie ca la modelul cu facelift/passat b5.5. Sa speram ca nu o imi va trebui alt cluster dupa aceasta operatie  :)) Recurg la aceasta operatie deoarece un cluster de pe modelul cu facelift costa undeva la 700 de Ron.. 

Modificat de emi_arad
Link către comentariu

Multumesc Vlad! Poate ne vedem pe la intalnirile vwforum prin Timisoara. Vreau sa incep sa particip si eu la ele. :D

 

Meanwhile, am reusit in sfarsit sa duc masina la un tapiter si sa imi rezolv problema 2 mentionata in primul post (cea cu tapiteria rupta de pe sezutul scaunului sofer). Nu am poze cu scaunul inainte de a fi reparat decat asta:

 

Capture.png

 

Acesta este rezultatul final:

 

IMG_20150621_140941.jpg

 

A fost putina bataie de cap cu tapiteria datorita modelului care era greu de refacut. Asa ca am zis sa imi tapiteze cu piele partea dintre sezut si spatar iar bucata de tapiterie inlocuita sa o monteze in locul celei rupte. Am mai vazut pe Passat b5.5 genul asta de scaune cu piele intre sezut si spatar. Cu ocazia asta, am reparat si buretele stang de la scaun sofer care era rupt. Ca sa fie simetric, aceeasi operatie am facut-o si pentru scaunul pasagerului.

 

Toata distractia: 160 Ron. 

 

Cand o sa am timp, o sa duc masina la un atelier pentru curatare si hidratarea pielii. Sau poate o sa fac asta chiar eu, daca gasesc solutiile necesare. :D

 

Meanwhile, mi-am comandat si niste covorase noi dedicate deoarece astea actuale le pot folosi pe post de prosoape de baie.. Nu stiu ce a avut in cap fostul proprietar cand le-a bagat in masina de spalat..  

 

Pe parte de interior ar mai fi urmatoarele de facut: 

 

- Retapitare volan si schimbator: ca idee, ma gandeam la piele normala cu, cusaturi verzi. Cea perforata mi se pare prea sport pentru vapor..

- Navi + camera masarier: Am si gasit modelul mult dorit. Este vorba de navi dedicat ANS420. Imi place mult la el ca are UI-ul de pe BOLERO/COLUMBUS care e genial!  Am si butonat unul si se misca destul de bine. Sa vedem cum se impaca cu comenzile de pe volan..  Pret: ~1800 Ron cu tot cu camera..  :icon_cry:

- Vopsire ornamente Piano Black: Inca nu am nici cea mai vaga idee cat costa operatia asta. Doar ca gasesc pe cineva in Timisoara care sa se ocupe de asa ceva. 

-  Schimbare iluminat bord si bc: Asta in weekend dupa cum spuneam mai sus  :)

post_3.jpg

Link către comentariu

Seara asta am reusit sa montez ledurile in bord. Am pierdut destul de mult timp pe schimbatul ledurilor de la ceasuri asa ca am renuntat la ideea de a ma baga si in BC sa le schimb pe rosu. 

 

Before nu am apucat sa fac poza deaorece era ziua asa ca am luat una de pe net. Arata ceva de genu si la mine:

 

IMG_0133.jpg

 

Si rezultatul final:

 

IMG_20150704_023852.jpgIMG_20150704_023852.jpg

 

Pozele sunt facute cu telefonul, si nu au o claritatea foarte buna.. Cat despre rezultat, sunt foarte multumit.  A iesit mult mai bine decat ma asteptam! Bordul parca a prins viata!  :D

 

Urmatorul upgrade ar fi folie pe geamuri si/sau jante. Momentan setul asta pe 17" as vrea sa il tin pentru iarna iar jantele actuale de iarna (Audi OEM 16") sa le dau la schimb cu ceva de Audi 18". 

post_4.jpg

Link către comentariu

Am avut navigatie "china" pe Seat.. nu recomand deloc. Calitate proasta la partea audio, receptie radio 0 + blocari ocazionale.. Mai bine ceva de firma si daca nu arata asa bine in bord.

Link către comentariu

Mi-ai raspuns la o intrebare ce vroiam sa o pun. Mersi :D

Desi dpdv al aspectului arata foarte bine, nu vreau sa pierd din calitatea audio.. Radio nu e problema, oricum nu prea ascult. Bun, si daca iau ceva de firma, se impaca cu comenzile pe volan? Din ce am inteles, ANS-ul e ok la acest capitol..

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu

Exista si adaptor facut de firma care face unitatea :-) (de ex. Alpine)

Link către comentariu

Ok Bebeee, mersi mult! O sa ma uit sa vad ce gasesc. Mai denult am pus ochii pe un JVC AV70BT. Nu imi trebuie neaparat cu navi deoarece il folosesc destul de rar iar pentru datile cand am nevoie, exista telefon.

Azi am comandat de la reprezentanta noile embleme iar tot la ei le voi si monta. Deabea astept! :D

Link către comentariu

Avion masinuta! Are foarte multe optiuni! Sa o stapanesti sanatos! In situatia ta am fost si eu,adica remapare-upgradeuri la masina si dupa poc si e facuta praf..la casco nici nu ma gandeam sa fac ca nu avea rost..am masina,dar numai am masina mea personala si cred ca esti ca mine ,ma refer la faza cu "sunt recunoscator ca sunt bine"...dar masina mea..in fine! Mult noroc si sa nu mai ai probleme de genul!

Link către comentariu

Multumesc duku! Aproape tot timpul cand schimb ceva la ea ma gandesc la probabilitatea asta..  Sa speram ca nu o sa se mai intample! :) Si chiar nu doresc nimanui sa treaca prin asta..  

 

Si vin si cu good news! Astazi mi-am gasit putin timp liber si am fost la reprezentanta unde mi-am montat emblemele. Cele actuale erau sterse.. Cu ocazia asta, am pus emblemele noi. La jante nu am schimbat inca capacele deoarece nu sunt hotarat daca o sa pastrez jantele sau nu. Momentan ma bucur ca am reusit sa schimb emblemele deoarece de mult tot mi-am propus si nu am reusit.  :D

 

post_5.jpg

post_5_1.jpg

Link către comentariu

Un alt EMI in familie  :D  Daca primul Superb a fost 25, asta e 52.

IMG_20150711_104750.jpgIMG_20150711_104838.jpgIMG_20150711_104624.jpgIMG_20150711_215011.jpg

 

Si 2 poze cu 25.. 

 

03042010049.jpgEmi132.jpg

 

Ai mei fiind apicultori, astazi au fost la stors, si fiind acasa am zis ca merg si eu cu ei sa ii ajut. De dragul vremurilor bune, cand eram mic si blestemam albinele de numa :)). Am fost in Barzava, si am avut parte de un peisaj superb! Am facut cu aceasta ocazie si cateva poze (printre care si una cu al doilea membru VAG al familiei) . Unul din lucrurile ce mi le-au placut tot timpul la meseria asta au fost locurile pe care le umblam vara atunci cand mergeam cu stupii in pastorala. Aveam tot timpul parte de niste peisaje foarte frumoase si ti-era mai mare dragul sa lucrezi in natura. Chit ca am lucrat, chiar mi-a prins bine aceasta escapada. M-a facut sa uit de stresul din Timisoara :)

 

Cat despre LT, e o masina de nota 10. Niciodata nu ne-a lasat la greu si tot timpul si-a facut treaba. Este o placere sa o conduc! :)

 

16072012366.jpg17072012369.jpg17072012371.jpg17072012374.jpg17072012373.jpg

 

 

 

Recolta a fost bunicica.. deci, care aveti un drum prin Sebis, va invit la o vorba si la o miere proaspata cu fagure. :D

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Revin cu noutati.

 

Luna asta aveam de gand sa fac remapare, folie geamuri si inlocuirea completa a becurilor cu leduri pe interior + pozitii. Insa am dat peste o oferta buna, zic eu, de jante asa ca mi-am schimbat putin planurile. Jantele sunt BBS VZ029 pe 18". Urmeaza in curand si niste anvelopele pe 225/40. Jantele sunt foarte usoare si se afla in stare perfecta. 

 

Cat despre capace, vreau sa pun cu ocazia asta cele cu logo-ul nou daca tot am schimbat si emblemele. La reprezentata sunt 32 RON bucata. Mai niste capace la prezoane si gata. 

 

Jantele actuale sunt de 17" si le voi pastra de iarna, desi mai am un model pe 16" OEM de Audi cu anvelope de iarna pe care probabil le voi vinde. 

post_6.jpg.cdf492d5359c07b52df6b6db99973c9b.jpg

Sunt foarte curios cum vor da pe masina :D Cu cauciucurile inca nu sunt hotarat daca luna asta sau viitoare. Vedem cum stam cu banii dupa concediu :) Si da, stiu, ar prinde bine si niste arcuri Eibach Pro Kit.. Vor veni si alea in toamna 

Link către comentariu

Incet Incet mai bifam chestii de pe lista de upgrades . Ieri seara am montat si ledurile pe interior. Mi le-am schimbat pe cele ce le aveam montate in plafon (fata + spate) deoarece nu luminau chiar la fel si am inlocuit tot ce era bec normal prin masina. Ar mai ramane pozitiile sa le schimb. Ledurile se vad foarte bine, sunt multumit. 

 

Ieri am reusit sa scap si de eroarea de Lights failure. Din fericire senzorii si restul componentelor sunt ok, nu a trebuit decat sa fac un Xenon Headlight Adjustment cu VCDS-ul. 

 

La BBS-uri as avea nevoie de capace skoda cu diametrul interior de 55 mm. La cele OEM capacul este prea mic si nu se potriveste. Capace cu emblema veche am gasit, dar vreau totusi cu emblema noua, daca tot mi-am schimbat si emblemele f+s.. Nu da bine deloc cu embleme noi fata spate si embleme vechi pe jante. Stiu ca nu e aria potrivita, dar daca aveti sau stiti pe cineva care are, dati-mi un PM. :)

 

IMG_20150806_025149.jpgIMG_20150806_025449.jpgIMG_20150806_025507.jpgIMG_20150806_025246.jpg

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu

Foarte ok masina,bafta toate bune.Poate ne vedem la vreo spontana Tm-Ar...Ps-mai exista tapiteri auto ?

Link către comentariu

Multumesc Marius!   Aparent da   :D

 

Cat despre capacele de la jante cu logoul nou Skoda , am rezolvat. Am comandat de pe ebay un set de aici. In maxim 2 saptamani imi vin

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu
  • 1 month later...

In sfarsit! În seara asta am reusit să montez și bbs-urile :D Voi reveni maine cu poze. Din pacate, capacele au fost o idee prea mici.. Voi căuta mainele altele și sper să rezolv săptămână asta și cu ele.

Momentan sunt foarte nelămurit în privința gărzii la sol. Jantele arată bine dar masina trebuie coborâtă neaparat. M-am gândit la 2 soluții: Eibach pro kit sau Ta technix/jom.

Aș tinde spre Ta technix/jom deoarece pot sa o cobor undeva la -50, -60 mm iar amortizoarele față oricum trebuie schimbate la a mea, la fel și bieletele. Asa cu kitul complet aș rezolva si problemele astea DAR din barcă o cam fac scandura din ce am înțeles.. Și s-ar putea să am și probleme cu senzorii de autolevel din ce am înțeles de la un coleg.

Cu Eibach Pro Kit elimin aspectul de căruță și gardă la sol va fi mai mica cu 30 mm. Cât despre comfortul care le oferă nu știu nimic dar mă gândesc ca e mai confortabilă decât cu TA/JOM.. Dacă iau Eibach, tre să schimb și amortizoarele fata pe lângă ele. Nu știu la ce preț sunt cele OEM..

Circul cam 700 de km lunar în medie iar majoritatea sunt făcuți afară pe drumuri naționale/europene.

M-ar ajuta niște păreri sau feedback de la cei ce au ales una din cele două opțiuni. :)

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu

Mergi cu încredere pe eibach pro kit, poate chiar pe speedline dacă vrei și mai jos. Sunt mai multe persoane care au trecut de la eibach la kit-uri complete low cost gen ta-technix si au cam regretat.

Link către comentariu

Si pozele promise. Maine cel tarziu ajung si capacele :D

 

IMG_20150923_164901.jpgIMG_20150924_093534.jpgIMG_20150924_093645.jpgIMG_20150922_090707_IMG_20150922_090707_IMG_20150922_090732.jpg

 

In privinta suspensiei, m-am hotartat. Arcuri Eibach Pro Kit pe amortizoare stock. O coboara aprox 3 cm si cred ca e suficient. Am gasit pe net si o poza cu before/after montarea arcurilor. Mi se pare suficient. Mai low, o fac doar daca pun air ride  :))

12018527_10153008482211193_331683797_o.j

post7.jpg

post_7_1.jpg

post_7_2.jpg

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!