Jump to content

Alba ca zapada - Tiguan 2.0TDI BMT


grp

Postare recomandată

@cristi_eftimie: multumesc frumos.

Doar macaraua de la geamuri? Si niturile de la boxe prind doar difuzoarele de fata? Am mai văzut nituri și în alte părți, nici alea nu se prind de ușă? Oricum o să mă apuc de izolare, dar vreau să îmi fac temele cât mai bine posibil pana atunci. Mastic am cumpărat și pentru farurile de la Golf, mai cumpar si pt fețe, dacă au.

 

Link către comentariu

Astăzi am vrut să fac mai multe, dar din păcate vântul a bătut foarte tare, așa că am renunțat la ideea de a le spăla la exterior și am făcut o curățare interioară. Chiar și așa, vântul mi-a dat bătăi de cap, aducandu-mi praf și păr cum deschideam câte o ușă. 

Adevăratele vestitoare ale primăverii sunt covoarele textile, așa că azi le-am scos și schimbat. Apoi dupa ce am aspirat interiorul, am trecut la curățat cu Mafra Pulimax, pe toate plasticele și după le-am dat cu Mafra Diamant Four. Îmi place această soluție pentru că nu se lipește praful după, cum sunt alte soluții cu silicon și în plus rămâne un miros plăcut în mașină. 

Pielea am curățat-o cu Mafra 3 in 1 Pelle, dar după ce termin soluția am să încerc cu tratamentul de la Leaterique. Dupa ce am terminat și această etapă, am aspirat din nou :) . Exteriorul rămâne de făcut ulterior, într-o zi mai calmă. 

20190310_130544-768x1365.thumb.jpg.194b4d6c76642c30e8ec50b201fa52eb.jpg20190310_130642-768x1365.thumb.jpg.c5fdabf24c82aa02c4c4fc6caa748b60.jpg20190310_130608-768x1365.thumb.jpg.d815eb2021fa2e16dc9224db8ca62a43.jpg20190310_130622-768x1365.thumb.jpg.dd3f23da65e6399549830d6c2dbc15a6.jpg

Link către comentariu
cristi_eftimie

Boxa e prinsa doar de acea tabla,si macaraua tot de ea,dar in nituri

Daca desfaci geamul din clemele de pe macara si il sustii,dupa ce desfaci suruburile ar trebui sa iasa tabla cu tot cu boxa si macaraua de geam

Link către comentariu

eram obisnuit sa vad in topicul golfului masina dezmembrata :)

o sa studiez pozele cu demontatul, si eu as vrea sa scot tunelul median si cotiera.

Link către comentariu

@Muale: nu aveam cum ajuge altfel. Ca si operatiuni ai așa:

1. Scoți scaunul soferului pt lejeritate. Se poate lucra si cu el pe pozitie, dar e mai usor fara.

2. Ai 4 capace/4torxuri in spatele scaunelor, cate doua pe fiecare parte. 

3. Ai 2 suruburi sub capacul suportului de pahare.

4. Sub rama de la schimbator ai 2 suruburi si inca unul pe mijloc dupace o scoti.

5. Mai sunt inca 2, cate unul pe fiecare parte, sub consola care tine scrumiera. De asemenea aceasta consola este prinsa in doua cleme. Se scoate prin tragere spre inapoi.

6. De asemenea trebuie scoasaconduxta de aer care duce aer in spate si este prinsa de consola cu 2 suruburi torx. Aceasta operatiune se face dupa ce tot tunelul este scos, pentru ca accesul se face pe dedesubt. 

7. Sertarul cotierei este prins intr-un torx, aflat sub padul cauciucat. In functie de dotari, trebuie scoase si deconectate conectorul AUX IN, priza 12V, butonul de comutare al AC.

8. In sfarsit avem acces la cele 4 torxuri care tin capacul cotierei, cate doua pe fiecare parte.

Succes :) 

Modificat de grp
Link către comentariu

Am uitat sa ma mandresc cu un screenshot dupa ultima scanare :). Am scos navigatia si am scos si curatat putin antena si dupa stergere erorii, aceasta nu a mai aparut: 02877 - Digital Radio Antenna (R183), 011 - Open Circuit.

A mai ramas doar eroarea de pe AFS, pe care sper sa o rezolve definitiv Cristi cand voi ajunge prima data la Bucuresti.

Untitled.jpg.23b08055397303bdb897c8d0d0de1b1c.jpg

Intre timp am alimentat inca o data si desi in carte este trecuta valoarea de 64 de litri am reusit sa bag 72.4 litri, fata de 73.1 litri de ultima data. Asta inseamna ca in cele aproape 2 luni de la alimentarea de pe 24 ianuarie, consumul real de oras a fost 9.2l / 100km. Pentru aglomeratia si temperaturile scazute din perioada care a trecut, mi se pare rezonabil acest consum.

20190314_165535.thumb.jpg.bd2527e4114be2300b3e8cc824bd0555.jpg

Link către comentariu

Astazi am facut revizia anuala, schimband filtrele si uleiul, bujiile, toate cele 4 si bieletele antiruliu pe fata. O bujie era ok, doua se incalzeau putin mai greu si una era intradevar moarta; cele 3 le-am pastrat de schimb. Dupa schimbul de bielete antiruliu pe fata s-au diminuat zgomotele suspensiei de un anumit fel si altele au disparut complet. Am avut si un "meci" cu cei de la autokarma galati, unde nu voi mai calca de aici incolo, dar sta e alta poveste deja.

20190321_075420.thumb.jpg.61fd3221db6a7675faef149adb6b3b1d.jpg

Am curatat si clapeta de acceleratie, care avea depuneri de aproximativ 1-2mm spre surpinderea mea.

20190321_095805.thumb.jpg.7a1435c4bdb003c6241e8f708b77185d.jpg20190321_095807.thumb.jpg.fc6eb14397a22149a33200a563b94749.jpg20190321_095811.thumb.jpg.341454097cac2bcf83b6e1e04e583c6f.jpg

 

Ajuns acasa, am schimbat si jantele de iarna cu cele de vara. Inainte de a le schimba, am spalat arcurilor rotilor si am fost surprins de cat noroi a iesit, desi experienta offroad imi este necunoscuta mie :D .

20190321_161513.thumb.jpg.84864e8f261389653eba74100a9442f6.jpg20190321_161900.thumb.jpg.5fe43d492f1618e6edb10309d6336be7.jpg

 

Urmeaza un spalat exterior si o curatenie la interior, precum si curatarea jantelor si anvelorpelor de iarna si punerea la pastrare. :D

Modificat de grp
Link către comentariu

E complicata curățarea acelei clapete? E nevoie de adaptare după? 

De la roti, fiind mocheta aia e normal sa se curețe greu și sa iasă mult praf. 

Link către comentariu

@Muale: Eu cel putin, nu am facut adaptare. Nici nu vad de ce sa fac adaptare, daca nu am schimbat nimic. Are 3 suruburi, din care unul e intr-o pozitie mai greu accesibila. Daca nu ai doua maini stangi, cred ca o poti curata si tu (exista un tutorial pentru Golf 5 pe youtube si nu pare diferenta). Am preferat sa o curete altcineva, din cauza pozitiei si nici nu am vrut sa risc sa stric ceva.

Link către comentariu

In mod normal se face adaptare, mai ales dupa curatare. Se reinvata pozitiile de cursa. Ptr demontat, max 30 min. Daca tot se da jos, recomand si repozitionarea "degetarului" din teava de evacuare, astfel incat gazele sa nu mai dea direct in clapeta.

Link către comentariu

În cazul asta poate ma apuc și eu de treaba asta, sunt curios ce găsesc acolo. 

Îl întreb pe Mihai despre degetar :)

Link către comentariu

E normal sa existe asa multe depuneri pe clapeta? 

Eu am desfacut'o o singura data la un benzinar turbo (125k km ai masinii, la mine de 40k - probabil nedesfacuta vreodata) si era curata bec

Link către comentariu

Nu, dar tot mi se pare cam multa depunere, ca presupun ca nu e prima curatare de cand masina e la @grp

Link către comentariu

Asta înseamna depuneri multe:

A nu se înțelege ca e pe mașina mea. Doamne ferește!

E de pe un CFFB cu "fix-ul Dieselgate".

image.thumb.png.0dea3143504ddeb956fa1bf9535f99bd.png

 

Link către comentariu

Clapeta nu a mai fost curățată niciodată. Mașina are 135.000km si 80% din ei sunt făcuți în oraș. Filtrul de motorină era curat. De obicei nu merg subturat, dar cum în oraș sunt multe străzi în lucru, traficul e aglomerat în anumite intervale de timp și mai ales se stă la semafoare sau intersecții fără prioritate.

Nici fixul "Dieselgate" nu l-am făcut din cauza problemelor semnalate de cei care îl făcuseră. 

Link către comentariu

Azi am rezolvat si lumina de la usa din spate dreapta, pentru ca mi-am adus aminte, ce nu am facut :) si anume nu am codat si pe spate "exit door lights". Acum am toate 4 usi cu lumini pe led, mai ramane sa schimb si la oglinzi tot pe led si o sa fie alb, peste tot.

20190322_081154.thumb.jpg.b43149f3693708f33a498f095902f570.jpg20190322_081209.thumb.jpg.1711b3fe8924415801ee013c631a794d.jpg20190322_124904.thumb.jpg.693cb0c143b6e1e9a6bb2ce8996f53bd.jpg

Profitand de vremea oarecum buna (cam bate vantul) am zis sa continui ce incepusem aseara. Am inceput cu putina atentie in compartimentul motor.

20190322_124818.thumb.jpg.de395d12d145ade2e2917215161db5a6.jpg

Apoi am continuat cu spalatul exteriorului si bineinteles aspirarea si stergerea interiorului, putin dresing pentru plastice si anvelope si, e gata de plimbat.

20190322_124735.thumb.jpg.062da9583b4a1f897ad5edcb003197e1.jpg

20190322_124759.thumb.jpg.88470ca82b24393a952f66a4f3931886.jpg

20190322_124721.thumb.jpg.df4e3400d11ad4b1cae9e1296d51b37f.jpg

20190322_124747.thumb.jpg.38407c9d152d66bbc19818a5c6ac48a5.jpg

Deseara mai fac o sesiune de poze :)

 

Link către comentariu

Gata si cu rotile de iarna, trec la pastrare.

20190322_091453.thumb.jpg.02ba5b4bc6696a7e85c490466764a7df.jpg

Evolutie...

P80528-172202-001.jpg-horz.thumb.jpg.b361b7b1a59a1d30973c9708785cc358.jpgP80528-172250-001.jpg-horz.thumb.jpg.099c555ef79cc7259e81f76e976b32b3.jpg

Ochioasa :D

20190322_194549-2016x1134.thumb.jpg.df96530c59c930d6617a26c5ce59681d.jpg

La ceas de seara, inca o sesiune :)

20190322_193452-2016x1134.thumb.jpg.0588cac4d4e9180eab885726a69c2680.jpg20190322_193527-2016x1134.thumb.jpg.fc3e1e33535b1abdf7e10fd2a96fae86.jpg20190322_193545-2016x1134.thumb.jpg.5e48a33a30fbae737ffc6ff20e319d54.jpg20190322_193514-2016x1134.thumb.jpg.3bfe22ed5ea3ae12394dcc83d26fa9b6.jpg

Weekend placut tuturor! :beerchug:

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Nimic nou, doar kilometri, motorină și zâmbete! Mașina arată așa la o săptămână distanță după folosirea șamponului Mafra Polish Express și parcă nu s-a mai "lipit" praful de ea așa de repede.

20190406_162929-2016x1512.thumb.jpg.13c926af5df1f9fb19ec98df9f35d702.jpg

20190406_163717-2016x1512.thumb.jpg.6586f255d400ac43d7b9391ad0838d1c.jpg

20190406_162903-2016x1512.thumb.jpg.93dee8bb16dabd56b54140697e3e500c.jpg

20190406_162847-2016x1512.thumb.jpg.abfaa720022da0a9fc3861d297f43927.jpg

PS: din cauza lui @Doomy mă tot uit după anvelope 235/55 sau chiar 235/60 pentru jantele pe 18". Înălțimea anvelopei 235/65 pe 17" este 153mm, la 235/60 pe 18" ar fi de 141mm (- 12mm), iar la 235/55 ar fi de 129mm (- 24mm). Fața de actualele 235/50/18 - 118mm diferența este de 35mm, aș  spune imens în zona de confort și protecție a articulațiilor.

Aștept cu interes review-ul tau @Doomy să văd dacă o să mă "cocoț" și eu și mai ales cu cât! ?

Link către comentariu

Ce de activitate aici tizule...frumos!

Doar de curiozitate, cu altceva te mai ocupi? :)

 

Link către comentariu

@florinpbv: Adică în afară de serviciu, concediu, călătorii, copiii, animale, rate, curte, casă, ajutat prieteni, petreceri, mașini, citit, învățat, etc? Sau la ce anume te referi? :P 

Ultima ispravă: 5 zile, 4 nopți, 3 orașe, 2.600 km cu avionul, 720 km cu autocarul, 520 km cu mașina, 175 km cu trenul, 40 km cu tramvaiul, 20 km cu metroul, 650 trepte urcate, 69 km la pas, 91.900 pași. Milano - Florenta - Pisa și în trecere prin Bergamo și Bologna. Aș adăuga 2 decolări și 3 aterizări, că la întoarcere prima aterizare a fost ratată și ne-am mai urcat o dată în aer :D Super frumos, super oboseală, super amintiri, super concediu (de cheltuială nu zic nimic) :cheers:

20190329_103752.thumb.jpg.47cab4f9d82d7f9532d1bfbb89820631.jpg

20190326_183953.thumb.jpg.3495f9095ac5d534cfdc1fef023400df.jpg

437848339_WhatsAppImage2019-03-30at15_31_10.thumb.jpg.c07c5651b3912439d393a74180bc8040.jpg

Sincer abia aștept ziua de salariu, ca am pus ochii pe ceva și sper să nu se vândă până atunci. Aștept cu interes, să vină și zilele din concediu, pe care le-am programat pentru mașini, să mă bag la demontat/montat și îmbunătățit :D . Cum îi spuneam și lui @Doomy mă bate gândul să cumpăr alte anvelope cu talon mai înalt, deși cele pe care le am sunt practic noi, cumpărate anul trecut și montate prin aprilie-mai. Doar că, dacă mă vede soția cu anvelope iar, cred că mi-o dă maxim ?!

O să mă apuc de montat, ceea ce am cumpărat deja pentru mașinuțe, cu investițiile mă opresc pe partea de look, banii vor merge exclusiv pe întreținere, pentru că urmează articulații, amortizoare, frâne si distribuție (la anul) la Golf și ceva bucșe la Tiguan. Mai am de montat luminile de la manerele de deschidere a ușilor, camerele pentru văzut în marche arriere, materiale antifonare, farurile cu lupe xenon, ceva leduri. Deci am ceva de treabă anul acesta... :D

Spor în toate și ție îți urez! :beerchug:

 

Modificat de grp
Link către comentariu
12 hours ago, grp said:

 Milano - Florenta - Pisa și în trecere prin Bergamo și Bologna.

, să mă bag la demontat/montat și îmbunătățit :D .

 

Am citit prima parte si pe langa invidie (si eu vreau sa ajung pe acolo) eram putin ingrijorat: daca ai plecat oare ai delegat pe altcineva sa mai demonteze ceva pe la masini?

Dar dupa ce am dat mai jos sub poze am vazut ca situatia este sub control. :)

Link către comentariu

@Muale:)) în privința delegarii plăcerii  demontarii și remontarii lucrurilor și mai ales atunci când ies din prima :D

În ceea ce privește mica excursie, îți pot împărtăși din experiența noastră acolo, pe (foarte) scurt. Milano cred că îl faci în 2-3 zile, la pas și ai timp să tragi o fugă și la Como (nu îmi propusesem și nici nu am ajuns acum), la Pisa o zi sau mai bine spus cateva ore sunt suficiente (ajungi lejer cu trenul din Florenta într-o oră, iar din gara Pisa până la turn faci maxim 30 min la pas).

În schimb pentru Florența, la pas lejer, ar trebui cam 4-5 zile și o programare în avans pentru urcat pe Dom (noi nu am urcat, pt că nu erau disponibile bilete în cele 3 zile în care am stat la Florența). Galeriile Ufizi sunt un "must see" dacă îți place arta, tablouri și sculpturi din epoca romană până in cea renascentista, dar la fel ar trebui să iei in avans bilete.

Zona este deosebită, mi-a plăcut mai mult ca la Venetia/San Marco, mai ales în Florența.  Nu e un muzeu în aer liber cum e în Roma, dar arhitectura și cele vizitate sunt deosebite. Plus curățenia, amabilitatea rezidenților, ușurința deplasărilor.

Îți pot da mai multe amănunte, dacă te interesează, în privat. Oricum pentru noi, a fost "wow" și datorită programării și respectării planului de acasă, foarte puține repere au "scăpat" nevizitate.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Profitând de zilele libere, am mai adăgat ceva și anume un încărcător USB (2 porturi USB de 2.1A) în locul prizei de 12V din consola centrală. Deși e mai mult pentru locurile din spate, se poate pune un telefon în cotieră la încărcat lejer :D

17.thumb.jpg.2e517cea50edcccd921566b2e19e6baf.jpg

Înainte și după:

1-horz.thumb.jpg.99277c761b1aa402d37daef60db4e3ad.jpg

2-horz.thumb.jpg.4b549a9772a4e57b2081ae87668ac254.jpg

Aici găsiți un mic DIY cu retrofitul pe care l-am făcut. Enjoy! :D

 

Modificat de grp
Link către comentariu

Azi mi-am facut de treaba intrucat imi doream de mult asa ceva: tempomat/cruise control. Am gasit un grup de manete la dezmembrari, cu garantie, de pe un Tiguan 2014 pe cre le-am achizitionat si azi m-am apucat de treaba.

1333444311_20190504_101445-Copy.thumb.jpg.d0b8415b006baa3b7382b9089f64439a.jpg

Demontarea airbagului mi-a luat cel mai mult, intraucat spre deosebire de Audi, unde ai 2 torxuri, VW prefera sa puna sarme. Apoi dupa airbag, a urmat volanul, capacele, suruburi, spira si in sfarsitul grupul de manete, pentru ca spre deosebire de Golf 5, nu se schimba doar maneta de semnalizare. Pe de lta parte, nemaiscotand si calculatorul de volan, nu a mai necesitat nici adaptarea directiei, Dupa cum spuneam, am demotat, apoi am montat la loc in ordine inversa, dupa care am pus VCDS-ul si am codat corespunzator si surpriza: nu merge cruise control.

20190504_114738.thumb.jpg.5062312ef31742b080815227ecc93772.jpg

Merg toate functiile manetelor, le-am verificat, mai putin partea de cruise control. Nici martorul in bord nu se aprinde, cand trec din OFF in On. Am cerut ajutor si pe topicul dedicat aici, sper sa ii dea cineva de cap.

Rezultatul final:

20190504_102156-horz.thumb.jpg.9177db423f4a1b2297776ea2e51b6fad.jpg

20190504_094820-horz.thumb.jpg.d14a3494fe590cfa31ceee15879d7a03.jpg

Tot azi dimineanta am fost pana la Dedeman in cautare de ceva scule si cand m-am intors unde parcasem am gasit o surpriza :) . A fost un fel de preview la ceea ce as vrea sa ajung din anumite puncte de vedere :D

20190504_120156-1193x895.thumb.jpg.89af001244f939c454c21aba2561f5d0.jpg20190504_120618-1328x669.thumb.jpg.f3fe4e064140064e64dd8929275ff4e0.jpg20190504_120438-1163x846.thumb.jpg.c547cb0ad61dbd5e922f1eac62af4d71.jpg20190504_120659-1456x805.thumb.jpg.76d145aa72ebb36c005eb2d94aaf2e37.jpg20190504_120716-1942x1071.thumb.jpg.6bb94d007488909beb075a861df1acb9.jpg

Stopurile pe led, plafonul si oglinzile negre le am si eu in plan. Savannah sau Mallory, arata super frumos si cred ca schimba tinuta de drum cu latimea cauciucului de 255 in loc de 235. Dar, inaltimea anvelopei la care se pierd cm fata de jantele pe 18", nu mai zic de cele pe 16" si starea drumurilor de la noi, ma descurajeaza sa trec la acest pas. Si nu o data am avut ocazia sa le cumpar. In fine, deocamdata am mai reusit sa fac inca o modificare "nereusita" :D .

Weekend placut tuturor!

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   1 membru

    • grp
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!