Jump to content

Alba ca zapada - Tiguan 2.0TDI BMT


grp

Postare recomandată

Corect @Doomy, @Emy D, @Rave, e vorba de o incintă de subwoofer, sub placa din portbagaj. Am câteva zile de conxediu și am să văd dacă o pot face eu.

De mult tot încerc să găsesc o soluție pentru cutioiul ala mare de Magnat (și care va migra în portbagajul Golfului, desigur :)), care îmi ocupă spațiul de bagaje și mă deranjează când trebuie sa scot ceva de sub placă.

Indiferent dacă voi face cutia sau o voi cumpăra (depinde de costurile materialelor și mai ales dificultatea executării), voi monta un difuzor shallow mount, pentru că deși înălțimea cutiei este de 13-14cm, se pare că intră un difuzor de 10", care trebuie să aibă maxim adâncimea de 84mm.

Vă țin la curent cu ce urmează în acest mic concediu, dacă tot nu plecăm pe nicăieri. :)

Link către comentariu

Faaain! Mi-am facut si eu cutie de subwoofer personalizata la Golf. Detalii aici. Poate te poti inspira. Oricum, aparent cel putin, la tine nu pare atat de complex. 

Idei si concluzii dupa ce am facut eu pt Golf: 

1. MDF obligatoriu. De 18mm minim. Mai gros de 22 mm nu merita. 

2. Unde ai unghiuri drepte, foloseste si dibluri de lemn. Lipesti bucatile de MDF-ul pe toate partile intre ele. 

3. Chiar daca pui dibluri de lemn si pui si lipici (aracet) foloseste cu incredere si suruburi! Inainte sa bagi suruburile, da gauri cu un burghiu mic. Altfel o sa crape MDF-ul. 

4. Nu te zgarci la lipici. intre elementele de MDF, toarna un strat de 2-3 mm de aracet, apoi le lipesti. Chiar daca o sa curga, ce curge il stergi cu degetul si lasi ca un rost finut . Dupa uscare o sa arate bine. 

4. foloseste metoda "cap innecat" la suruburi. "sanfren" cu un burghiu mai mare sa intre complet si capul surubului. 

5. Incinta bass reflex sau sigilata? Cea sigilata are un bass mai finut, mai usor de controlat. Cea reflex... zdranganeala tare.  Trebuie sa tii cont si de tipul de difuzor folosit. Unele merg la Bass reflex, unele nu. Unele merg la ambele. 

Daca pui altceva peste cutie nu te mai chinui si cu mocheta aplicata.  Daca vrei sa exersezi si asta, do it! :))

ps: Scule folosite de mine: 

-Masina de infiletat Bosch de 12V, 20 Nm. suficienta si pentru gaurit. 
- Circular de mana (tai drept). 

- Fierastrau pendular (raze/curburi). 

-suruburi (TN-uri 35mm "de rigips")

-Aracet (la cutia mea, am folosit vreo 500gr de aracet). 
.- silicon - sa izolezi gaura prin care trece cablul care vine la difuzor

- material insonorizant (burete/pasla) de bagat in cutie... 
 

ioi...cat am scris! sper ca nu te superi daca ti-am "poluat" topicul... :)

Abia astept detalii! 

Link către comentariu

@Emy D îți mulțumesc foarte mult pentru toate sfaturile, chiar sunt foarte folositoare, eu fiind la prima încercare de construcție :). Am dat măsurătorile la o firmă care debitează PAL, iar ca material am optat pentru PAL 18 mm nemelaminat, oe care il voi înveli și cu mocheta, chiar dacă este sub polița de la portbagaj.

Acum astept telefonul de la ei și după mai am ceca de traforat :). Incinta va fi închisă (sealed), ca difuzor va fi ceva slim iar amplificatorul o să încerc să-i fac un locaș în roata de rezervă, astfel încât să rămână portbagajul doar pentru bagaje. Dar o să vedem ce iese, mai ales că nu am decât 5 zile de CO la dispoziție :biggrin:, din care două sunt dedicate activităților cu soția mea :wub: (plimbări cu bicicleta, role, alergare, gătit/grătar și activități de relaxare, filme, etc), dacă tot nu putem pleca nicăieri cum programasem! ;)

Link către comentariu

Teoretic merge cu orice lemn. Dar cu cat e mai dur si mai dens cu atat mai bine. Si eu as zice sa renunte (cat se mai poate) la PAL si sa schimbe cu MDF de 18 sau 22 mm. (daca la mijlocul incintei se pune o intaritura, merge linistit cel de 18mm). 

In plus, PAL-ul e foarte sensibil la gaurit pe lungimea fibrei, si e foarte slab la densitate. 

S-ar putea ca daca tragi linie la final, sa sune prost si sa zici ca nu merge si nu iese ce trebuie. 
O sa muncesti de 2 ori cu PAL sau nu o sa fii multumit de sunet. switch to MDF, please :))

 

Link către comentariu

Deja am dat comanda.... In fine, o să mă ”joc” cu PAL-ul și apoi poate o să trec pe MDF. Problema mea a fost că nu îmi taie nimeni doar o jumătate de coală de MDF pentru joaca mea de 1,5m2 de material, iar cu aproximativ 5,8 m2 (2800x2060mm) de MDF ce să fac? Dacă nu îmi va plăcea ce va ieși am în continuare cele două variante, cea de a transfera ”matrița” pe MDF și cea de a cumpăra incinta gata făcută. Nasol e că se termină concediul :))))

Link către comentariu

Eu am fost la Dedeman. Mai aveau o singura coala de MDF18  si i-am intrebat daca imi taie din el. Am aproximat dimensiunile si mi-au taiat 3 bucati de 70cmx70cm. Sa itnre usor in Golf. Si aia o fost. :) Simplu. 

Apoi acasa mi le-am debitat eu dupa forme si ce am avut nevoie. 
Dupa ce lipesti PAL-ul sa vad cum il mai desfaci pentru a taia alt material ...

Link către comentariu

@Emy D toate testele le fac cu carton, apoi când sunt mulțumit de rezultat trec la PAL, care trebuie taiat rotund, pătrat,  etc iar ăștia mi-l taie drept, la dimensiunile specificate de mine. PAL-ul îl prind doar in șuruburi, iar dacă sunt mulțumit trec la MDF. Până la urmă dacă îmi iese bine, mai fac una sau două incinte, le vând și scot banii pe material :).

Din păcate plouă de ieri și nu am nici o tragere să ies afară. Nici ăștia cu materialul nu m-au sunat încă, se termină și concediul ăsta scurt...

Link către comentariu

Încă nu am primit PAL-ul pentru incintă, dar am comandat între timp și difuzorul de bass și un kit de cabluri noi. Am optat pentru Pioneer TS-SW2502S4, cu diametrul de 25 cm și care intră în spațiul redus din cutie, dar și un preț excelent pentru specificațiile oferite: 300W RMS, 1.200W peak, 91 db.

20200530_104443.thumb.jpg.9796cbbe966c0b3564cf1cdbd87d7f49.jpg

Abia aștept să mă apuc de incintă :).

Pentru că e lejer traficul sâmbătă dimineața, am mers pe o distanță de 1km cu CC 59kmm/h și am realizat cel mai mic consum înregistrat de mine cu Tiguanul în oraș 

20200530_100052_copy_1280x845.thumb.jpg.5e224c90efcfe18256bfed908774ffc5.jpg

20200530_095847_copy_1280x771.thumb.jpg.fb990e19a73fce40fa1f4f6e731d6bb8.jpg

20200530_100041_copy_1280x888.thumb.jpg.b6f4d7c5f3429021eb92d3121b544a02.jpg

Și încă un consum lejer pe faleză, tot "trafic" lejer :)

20200530_095746.thumb.jpg.4b64656ec17fe34f2244cc85fc95b03c.jpg

iar feisbucul mi-a adus aminte de o altă jucarică :wub:

FB_IMG_1590821223497.thumb.jpg.aa1e0d4597a6e3f761a353bd4bf21d26.jpg

FB_IMG_1590821221024.thumb.jpg.05e2bd593f0165ea9882136ccd0a9985.jpg

FB_IMG_1590821217752.thumb.jpg.0133a9cdf78583abf486cdeef1b5900f.jpg

FB_IMG_1590821185860.thumb.jpg.f341e487d9accce4f8ef189a15783188.jpg

FB_IMG_1590821189534.thumb.jpg.5bdb70edd6182952c08bfcd8885f2090.jpg

Drumuri bune și weekend frumos tuturor! :Driver:

Link către comentariu

Moaa... nu mai posta poze cu eroare de bec ars :coffee_lol:  ca declansezi OCD pe la pasionatii de tiguan.  De la ce este acea eroare? 

PS - Abea astept sa vad ce iese la tine in portbagaj. 

Link către comentariu

@Doomy e de la calculatorul de AFS, care a mai rămas de codat și nu am mai ajuns la @Al Bundy să o îl codeze după ce l-am achiziționat. :) Și pe mine mă enervează,  asta a fost situația.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Azi, în sfârșit mi-au ajuns jucăriile. Am renunțat la cutia asta

20200611_183153_copy_1280x960.thumb.jpg.50ea75212ff886a15bdfe43c589d4fbb.jpg

20200611_183201_copy_1280x960.thumb.jpg.eaf0240ed751ee186b37855128bbbb7a.jpgchiar dacă nu era terminată, pentru că de la difuzor de 10" am trecut la 12".

Două motive au fost: primul a fost că nu am găsit difuzoare de 10" în  România, din modele pe care le căutam de la JBL, Pioneer, Boss sau  Kenwood. Al doilea motiv a fost prețul, pentru că am găsit JBL de 12" shallow mount mai ieftin decât alte difuzoare similare de 10" pe piața românească - 360 lei versus 590 lei :screwy:.

Așa că am optat pentru JBL Club WS 1200, 250W RMS, 1.000W PEAK power, răspuns în frecvență  27 - 175 Hz, impedanta selectabila 2 sau 4 ohm și ce era foarte important pentru mine adâncime de montare de numai 83mm.

20200619_134024_copy_1024x1365.thumb.jpg.3f4aa77c5429fd5437647ab4978d1f68.jpg

Am mai pus și un kit de cabluri pentru mutarea dihaniei Magnat în portbagajul Golf-uletului :).

20200619_134259_copy_1024x1365.thumb.jpg.cb6a97f3e0bdbdc7e072b6a50eb49733.jpg

Așa că urmează din nou plansa de desen, carton, schițe, traforaj și sper și o cutie custom numai bună ?.

Weekend plăcut tuturor!

Link către comentariu

Pentru o cutie de volumul acela de ce nu ai mers pe un Dif de 8"? Ar fi fost arhisuficient si loc berechet pt el...

:)

Link către comentariu

@Emy D: sincer nu am căutat. Pornisem pe varianta de 10" și am tot căutat, dar în România am plasat de 2 ori comanda și m-au sunat că nu au pe atoc la furnizor și că "uitaseră" să-l scoată de pe site. 

Pe 8" sunt variante și mai puține decât pe 10", iar prețul este similar cu cele de 10". Dar după cum spuneam, variantele mai puține și orientarea spre 10" au fost motivele pentru care nu m-am uitat la ele.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Acum câteva zile, în timp ce mă plimbam cu soția cu bicicletele, am făcut pană pe față. Când am ajuns acasă am alimentat compresorul în priza din portbagaj, am pus contactul, că altfel nu primește curent și am făcut proba camerei din roată. Ok, am constatat că se rupsese puțin la ventil, am scos compresorul din priză și mă strigă fiicamea la masă. 

După masa, am curățat bicicletele, am mai făcut treaba prin curte după care m-am băgat la odihnă, că eram de serviciu în noaptea respectivă. Când s-a făcut ora de plecare, mă duc să pornesc mașina și... realizez că am stat cu contactul pus până s-a dus bateria... :screwy: și cum soția era plecată cu Golf-ul, am sunat un coleg și m-a luat la serviciu cu el. :)

A doua zi deja fierbeam pe la sfârșitul serviciului să ajung să văd "ce am făcut". Primul lucru cand am ajuns, am pus multImetrul și am constatat că am 5.7V5 rămași în baterie. Încărcătorul de la Lidl se pare că nu știe să încarce la valori sub 9-10V așa că după ce l-am lăsat câteva ore nu a crescut mare lucru. Apoi am scos borna de plus si am pus încărcătorul din nou și am constatat că a urcat tensiunea până spre 9V. Am pus contactul dar nu a învârtit. :grrrrrr:

Bun! Am așteptat până a venit soția și am inlocuit încărcătorul cu cablurile de la pornire de la baterie. Am lasat puțin Golf-ul pornit și am pus din nou multimetrul, iar tensiunea urcase la 11.5V. Am incercat din nou să pornesc Tiguan-ul, dar nu am reușit, a "clănțănit" de câte ori am dat cheie. L-am mai lăsat încă 2-3 minute, după care am înlocuit cablurile de încărcare cu încărcătorul de la Lidl și l-am lăsat așa până seara.

20200626_094614_copy_1280x960.thumb.jpg.7beab8081f3e09a4bb726ef4ab73eadc.jpg

Apoi seara am făcut o nouă probă. De data asta a plecat la sfert, dar... :grrrrrr:

20200628_073929_copy_1280x960.thumb.jpg.c8453ebb0ec6b7a8e333f7e08d746912.jpg

Eram prea obosit să mai fac altceva așa că am parcat Tiguan-ul și am zis că mă voi ocupa în altă zi. Între timp am comandat încă 2 becuri Osram D3S Night Breaker Unlimited, tot de pe ebay.de, care vor ajunge la începutul lunii iulie.

Azi îmi vine idea de a proba, totuși, becurile între ele. Fiind sărbătoare soția nu m-a lăsat să fac treabă, așa că încă nu m-am apucat de incinta subwooferului. Dar măcar asta puteam să fac. Așa că am luat șurubelnitele și m-am apucat de scos. Dar unul dintre șuruburile de la amortizorul de capotă a "refuzat" colaborarea așa că l-am adus până la urmă pe calea cea bună cu ajutorul unui disc de la polizorul de mână! :cheers:

20200629_175224_copy_1280x998.thumb.jpg.c72c9fb5aa3c237b95adcad1ea4ab09f.jpg

Am continuat desfăcutul până am scos toate torxurile.

20200629_175209_copy_1280x743.thumb.jpg.4044fb70841277478d8e32e4b3e54758.jpg

Apoi am scos parțial farurile ca să pot umbla la becuri și le-am schimbat între ele.

20200629_175238_copy_1280x1146.thumb.jpg.9270b94a7860a1d1d0aed8046ac66aed.jpg

Am pus contact, am pornit faza scurtă și... :scratch: același far stânga, căruia tocmai îi schimbasem becul nu funcționa! Damn... 

Mă duc în sertar, caut un droser pe care îl cumparasem, îl inlocuiesc și 

20200629_175158_copy_1280x1043.thumb.jpg.3276d63131776b429fae193f67f03bb6.jpg

avem lumină! :biggrin:

Vinovatul până la urmă a fost droserul

20200629_170052_copy_1280x960.thumb.jpg.83ebf7d1e45db6f415cf163e29eace7e.jpg

așa că acum am o pereche de becuri xenon noi, pe care probabil le voi scoate la vânzare! Nu mă spuneți soției, că îmi iau bătaie :biggrin:

LE: după cum mi-a atras atenția și @Doomy, când am încercat să pornesc Tiguan-ul cu cablurile cuplate la bateria Golf-ului, comutatorul de lumini era pe funcția AUTO. Este posibil să fi se fi ars droserul din această cauză, așa că vă recomand ca la pornirea pe cabluri comutatorul să fie pe poziția 0. Mulțumesc pentru atenționare @Doomy :icon_thumleft:

Modificat de grp
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Hmmm ... nu stiu ... imi pare mie sau este o usoara diferenta de nuanta ? ?

Link către comentariu

@ShadoWzZ: ți se pare :biggrin:frumusețea sta în ochii privitorului!. Urmează și vopsitul, dar eram prea bucuros de achiziție să nu vă arăt și vouă. :wub:

Link către comentariu
  • 1 month later...

Azi abia am așteptat să termin serviciul și să mă apuc de treabă, întrucât primisem eleronul vopsit. Am spălat hayonul, l-am degresat cu alcool izopropilic, la fel și eleronul

20200829_150348_copy_1280x849.thumb.jpg.df081cd7eabb7347eace1c8671de720d.jpg

după care am pus bandă dublu adezivă de la Bison. Apoi am mers la mașină și după cateva potriviri ochiometrice, l-am pus pe poziție și l-am apăsat. A iesit aproape perfect cu un decalaj minor, cam de 1mm în partea stângă. :scratch: O să îl las așa și o să văd cum este.

20200829_150242_copy_1280x980.thumb.jpg.35ef8e423aa0d794b356ea944884f0c7.jpg

20200829_150254_copy_1280x968.thumb.jpg.98d4ef0d4cdd28a92f323cbb4ba974af.jpg

M-a "mâncat" să pun bandă de hârtie, deși era soare, dar am vrut să stea putin mai ferm prins. Apoi, din nou alcool izopropilic și o laveta, au făcut minuni.

Și cam asta-i rezultatul final și încheierea kitului de R-line la exterior. :wub:

20200829_141015_copy_1280x960_1.thumb.jpg.20bf8b291375aea95e91fb70d50ad1a2.jpg

20200829_101855_copy_1280x960.thumb.jpg.1fac05e72139109c68ff46bbbf7be85e.jpg

20200829_141025_copy_1280x960.thumb.jpg.e9f59f10746d380b27f1c1ddeb3532b2.jpg

20200829_141031_copy_1280x960.thumb.jpg.27bfe9811f0a7a00e45511484f9de2c3.jpg

20200829_150125_copy_1280x1046.thumb.jpg.b4fed9aaa091fc97533015d31dcee818.jpg

20200829_150208_copy_1280x1076.thumb.jpg.fe0505b5c34768ad8acd64d87dd6c4d1.jpg

20200829_151237_copy_1280x1280.thumb.jpg.4a47d527ae395f028e4b2d3a5b6f6400.jpg

20200829_151921_copy_1280x1126.thumb.jpg.0b16a55745f7e3b22696044774cc7dfc.jpg

 Știu că diferențea nu este mare, dar pentru mine a contat foarte mult. Weekend fain să aveți :cheers:

20200829_152428_copy_1280x1280.jpg

Link către comentariu

Arata bine...si cel mai important este ca tu esti multumit de noul look. ? 

Link către comentariu

@pronetmultumesc frumos. Nu e o schimbare drastică de look cum e bara spre exemplu, dar într-adevăr, pentru mine satisfacția completării cu ultima piesa din puzzle este mai importantă decât cei câțiva €puroi cheltuiți :cheers:.

 

Link către comentariu

Ieri am dat jos eleronul, pentru că mă obseda milimetrul ăla din stânga :scratch:. Așa că m-am înarmat cu sculele de plastic pe care le-am folosit ca distanțere și ajutat de lama de la cutter am reușit să-l scot... nu înainte de a "reuși" să îl "indoi" puțin.

În dreapta unde se lipise bine, când mă chinuiam să-l scot a plesnit plaaticul cam 5mm și o dată cu el și vopseaua de deasupra.:screwy: Așa că azi am cumpărat din nou vopsea și l-am predat :) și aștept să il montez din nou. De data asta, sper definitiv! :icon_thumleft:

 

Link către comentariu

Azi am schimbat plăcuțele de frână pe față și pe spate. De asemenea am schimbat și lichidul de frână. Pentru toate am optat pentru ATE, cu care am avut o experiență plăcută. Deși am înțeles că intra 1.16 litri, a intrat doar 1 litru.

20200903_192930_copy_1512x2016.thumb.jpg.b880efd5dcf7802cbcfb3cd98f6546bc.jpg

De ceva vreme pedala de la ambreiaj rămâne la jumătate, dimineața. Dacă o trag își revine, după ce ii fac câteva curse se comportă normal. Dar pentru că azi mi s-a părut că nu intra în viteză și nu vreau să mă prindă în concediu vreo problemă, am comandat pompa de ambreiaj. Așa că săptămâna viitoare mai facem o excursie in service...

Modificat de grp
Link către comentariu

Show must go on... 

 

Ieri am schimbat pompa de ambreiaj, de fapt alaltăieri, ieri am luat mașina. Mi-a spus mecanicul că după schimbarea pompei și aerisirea cilindrului pedala de ambreiaj a rămas tare, ceea ce înseamnă că de fapt e dus și rulment sau placa de presiune. L-am întrebat dacă pot pleca în concediu cu ea, dar mi-a zis că pot rămâne oriunde.

 

20200909_125229_copy_1280x960.thumb.jpg.ecdb0d98e3fa9b70f4f6faeb6665e98b.jpg

 

Plec din service, schimba normal, dar într-adevăr pedala mai tare si spre sfârșitul cursei tare de tot. Mă duc până la nevastă mea să iau Golful, totul normal, dar parcă intra din ce în ce mai greu în viteză. După ce am rezolvat cu Golful am făcut schimb de mașini și am plecat spre casă. La prima intersecție pedala a ramas jos și a refuzat să cupleze treapta întâi. Claxoane în spate, pun avariile, scot mâna pe geam, cu foarte mare greutate a intrat a treia și am reuși să plec de pe loc... nu vreți să știți ce era la gura mea. :grrrrrr::grrrrrr:

 

Bineînțeles că până acasa am mai prins trei intersecții și trei serii de claxoane. În plus strada face o curbă strânsă, iar înainte de ea, am oprit motorul si mașina... aooi am sunat un vecin și am tras-o până în fața porții. Vineri vine platforma și o duc în service. Devizul informativ la ambreiaj complet este aproximativ 2.500 lei plus manopera, dar sper ca volant să fie bună și să scap o idee mai ieftin.

 

Recapitulez: schimb plăcuțele de frână și lichidul de frână, preventiv, să am bază pe frâne în concediu => pedala de ambreiaj care mai rămânea la jumătate câteodată, rămâne jos și schimb pompa de ambreiaj => cu pompă nouă descopăr că placa de presiune sau rulmentul sau amândouă sunt defecte!!! Cum naiba nu am avut un simptom până acum. In al doilea rând ambreiaj picat la 145.000km mi se pare cam puțin prea repede. Un mecanic mi-a zis că pompa de ambreiaj ar fi cedat din cauza ambreiajului defect, iar cu pompa nouă, a făcut presiune cum trebuie și de aia nu a mai intrat în viteză. Apoi că pompa defectă a mascat de fapt ambreiajul defect.

 

Acum gândind negativ pot spune că dacă nu umblam la lichidul de frână, nu "ceda" ambreiajul. Gândind pozitiv pot spune că "bine" că s-a întâmplat aici si nu pe Transalpina. To be continued...

Link către comentariu

Acum cativa ani am patit la fel cu ambreiajul.Dupa un schimb de lichid, pompa nu mai aerisea circuitul. Apoi la vreo 6-8 luni schimbam pompa de ambreiaj. In timp am spart de doua ori rulmentul de presiune. Acum exact un an si 30k km, si schimbarea volantei, totul pare ok. Pompa veche mai lasa lichidul sa treaca prin ea? Tu acum probabil ai spart rulmentul de presiune. 

P.S. de ce lumea ii spune “volant” dar foloseste genul feminin? Adica este: o volant- doua volante? Suna foarte ilogic si neromanesc

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!