Jump to content

P o p i c a

Postare recomandată

Conducand uneori masina electrica de la munca, pot zice ca este genial. Senzatia, zgomotul, cuplul maxim din 0 zero rpm etc.

 

Bravos si spor. Sa vezi la iarna ce autonomie vei mai obtine, dar pt mersul in oras e superba!

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Astazi am dat o tura prin munti si consumul a fost neasteptat de mic.

post-43466-0-90586700-1435521457_thumb.j

 

Cu ocazia asta am verificat si consumul mediu pe ultimii km si am fost surprins.

post-43466-0-89849500-1435521436_thumb.j

 

Masina a ajuns la 13.000km iar bateria si incarcarea acesteia sunt ca in prima zi. Nici o diferenta. All is well.

Am gasit un review al bateriei li-ion dupa 50k km (in 6 luni) iar diferenta de kWh disponibili a fost de -0.4%. 

 

Diferenta de autonomie intre vara si iarna/ploaie este de ~20%

Link către comentariu
  • 1 month later...

20.000Km and counting

post-43466-0-92181400-1440666030_thumb.j

 

Masina se comporta impecabil, nu am nimic de reprosat.

Pe masura ce timpul trece invat sa conduc din ce in ce mai eficient. Am ajuns sa fac 180km cu un "plin".

Cel mai putin am facut 80km. Atunci am aflat ca viteza maxima e 145km/h :slap:

 

Una din partile rele a E-Golf'ului este ca statiile de incarcare rapida sunt putine si imprastiate.

Din cand in cand te trezesti ca statia de incarcare nu functioneaza si trebuie fie sa mergi la alta, fie sa astepti ceva mai mult.

 

 

Link către comentariu

Sunt putine in comparatie cu cele Chademo, pentru Nissan, Peugeot si altele.

 

Chiar daca in anumite situatii poate fii frustrant, nu-i chiar asa de rau precum pare.

De cand am masina am vizitat locuri pe care nu le-asi fi vizitat dealtfel.

Link către comentariu
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

post-43466-0-84538500-1448273055_thumb.j

Si am mai urcat o treapta.

Am facut si primul serivice unde s-au schimbat doua filtre.

 

In ciuda faptului ca o data cu venirea iernii, distanta parcursa cu "un plin" a scazut undeva intre 100-120km, capacitatea bateriei este inca 100%.

Masina se comporta exemplar. Mai bine decat in prima zi pentru ca m-am acomodat eu cu ea.

Este extraordinar de usor de condus. 90% din condus se face cu o singura pedala.

 

Singurul dezavantaj este ca trebuie sa-mi planuiesc fiecare drum, unde opresc, cum cat si unde o las la incarcat si ce pot sa fac in timpul asta.

Dar imi place la nebunie. Urmatoarea tot electrica v-a fi.

 

Link către comentariu

Un Tesla model 3 suna bina ca viitor model de schimb :) Ai avantajul infrastructurii, in RO e mult mai greu :(

Link către comentariu

La un Model III ma gandesc si eu, dar mai sunt inca 2 ani pana atunci.

 

Ma tot gandesc sa fac un retrofit la car-net dar nu sunt sigur daca merita deranjul si in ce consta.

Este cineva pe aici care are asa ceva si il foloseste?

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Si termenul de recuperarea a investitie care este? Stiu ca Norvegia este un caz special (statul subventioneaza masiv achizitia de masini electrice), dar in conditii de egalitate intre cele doua sisteme de propulsie in cat timp s-a atinge pragul de rentabilitate?

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

@edi

Un Golf 7 cu aceeasi echipare ca a mea si cu un 2.0 TDI ar fi cu 5000 euro mai iefitna, pe vw.de.

Eu banii astia i-asi cheltui pe motorina intrun an jumate aici, cu 30.000km pe an si 6L / 100km.In Romania am calculat putin sub 3 ani, dupa care incepe sa fie rentabil.

Asta fara a lua in calcul taxe si intretinearea masinii.

 

post-43466-0-00762500-1451302323_thumb.j

Facuta aseara, dupa o spalare.

 

Also, la -15°C autonomia este de 90km.

Inca's multumit. :001:

 

 

 

Link către comentariu

Nice, dar unde stai de ai -15 grade ca in mijlocul Europei sunt temperaturi de primavara, parca facem Craciunul si Anul Nou in Australia :D.

Modificat de Aerofan
Link către comentariu

#Norway :winter:

 

Pana de craciun au fost +6 grade si aici dar acum s-a intors vremea.

Link către comentariu

din ce am frunzarit, nu am retinut...incalzirea cum se face? este ceva rezistenta electrica peste care sufla ventilatorul?

se incalzeste rapid habitaclu?

bateriile au ceva racire (clasic, radiator cu apa) ?

Link către comentariu

Nu stiu..dar cred ca ...caldura vine aproape instant, identic cu cuplul motor de la zero. Este electrica...cand se va pune la punct mai bine autonomia,statiile de incarcare...electricele vor fi niste auto super. De fapt la unii se cam intampla deja acest lucru...

Modificat de laur_vd
Link către comentariu

VW a avut niste probleme cu pompa de caldura pentru e-Golf asa ca primul an de productie nu are. Aceasta ia caldura produsa de motorul electric si o trimite in habitaclu. VW zice ca eficienta ei maxima este intre 0 si -10°C.

 

A mea fiind din Mai 2014 nu are asa ceva. Incalzirea se face cu o rezistenta electrica iar aerul se simte cald in primele secunde de la pornire. Habitaclu in 2-3 minute e ok. Am condus in camasa la -10° iar AC era setat pe +24°, a fost OK, nu am simtit sa-mi fie frig.

 

Bateriile in e-Golf sunt racite natural, cu aer, la fel ca si in Leaf.

Din cate am inteles la Golf consumul de energie e monitorizat pentru fiecare celula in parte pentru a tine temperatura jos. Au sacrificat performanta pentru eficienta.

De asta bateria e relativ mare, 24 kwh si motorul are doar 85 kw.

In schimb Golf GTE are bateria de 8.8 kwh racita cu lichid, iar motorul electric are 75 kw. La fel si la A3 E-Tron.

 

La incarcarea rapida caldura se disipeaza in caroserie, cica.

De vreo 2 luni am facut un drum de 6 ore unde am incarcat la incarcare rapdia de 6 ori si nu am observat nici o schimbare in distanta condusa dupa fiecare incarcare. Deci cred ca bateriile nu s-au supraincalzit.

 

Link către comentariu

Salut !

Misto de tot masina. Sa o folosesti in continuare cu placere si sa ne mai spui povesti despre ea.

 

Trei lucruri am sa spun despre ce am citit pe topicul asta 

 

 E-Golful este prima data un Golf iar apoi o masina electrica.

Mi-a placut tare mult fraza asta. Si ma bucur enorm sa constat ca VW merge dupa o filosofie pe care eu o inteleg si cu care sunt 100% de acord: modernism prin conservatorism.

 

Hai mai, cum naiba sa mai recomanzi in ziua de azi dieselul. Eu nu sunt de acord cu motoarele diesel. Polueaza nesimtit de mult. Daca ar fi dupa mine le-as interzice de ieri.

 e mai rentabil sa iti cumperi un Polo 1.4 diesel

Sa nu porniti vreo polemica pe tema asta. Este parerea mea si nu vreau sa o impun nimanui.

 

Si al treilea aspect: gasesc retarda ideea asta cum ca masinile electrice sunt solutia si ca "noi cei care le promovam"(ma refer la guvernele care se afla in situatia asta) suntem niste gingasi cu mediul si ia uitati-va la tara noastra ce verde este si ce aer curat are. Producerea bateriilor presupune niste orori incredibile asupra mediului, iar curentul electric nu este produs absolut deloc prin procese nepoluante. Asa ca ne cam furam palaria singuri cu povestea asta cu masinile electrice si protejarea mediului.

Adevartul proces de protejare a mediului va surveni in momentul in care lumea nu se va mai prosti si va produce energia electrica prin procese curate. Tehnologiile exista. De de mult.

Link către comentariu
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Long time no see ^_^

56e136cab5cf0_40000.jpg.c19076d34e744022

 

A trecut ceva vreme de cand am postat ultima data, am mai facut cativa km. All is well!

Urmeaza sa-i fac niste poze, dar doar dupa ce se mai potoleste vremea si prind o zis buna sa-l spal.

 

Jarvis, noul nume al golfului acum ca Tony a trecut la Friday, este intro stare foarte buna.

A avut cateva erori la ACC si la "High-Voltage Charging System" dar s-au rezolvat cu o simpla blocare si deblocare a masinii. Nu apare nimic la scanare.

 

Saptamana asta mi-am propus sa fiu mai atent la regenerare, in special la cantitatea de curent regenerata pe traseul casa-job.

Rezultatul: intre 400 si 1000 W in trafic moderat. Asta inseamna 2-5km, sau vreo 5-10 minute de caldura ^_^.

Consumul aerotermei e de 6kWh cand temperatura scade cateva grade sub 0. In rest 2-3kWh.

 

In ultimele luni s-a mai extins infrastructura de statii de incarcare rapida. Am observat ca cu cat mai multe incarcatoare, cu atat mai mare riscul de a ramane pe marginea drumului fara curent. Asta pentru ca am devenit mai lenes, mai comod, si nu-mi planific traseul cum faceam la inceput.

 

Urmeaza niste mici modificari din VCDS in zilele ce urmeaza...

Stay tuned :rolleyes:

 

 

 

 

Link către comentariu
On Wednesday, March 18, 2015 at 11:32 PM, P o p i c a said:

Pe Normalarrow-10x10.png se pot folosii toti cei 85 kW, clima si toate sistemele de incalzire functioneaza normal.

Pe Eco motorul dezvolta 70 kW iar clima functioneaza cu oarecare restricii.

Pe Eco+ puterea e limitata la doar 55 kW, clima se opreste si doar incalzirea in scaune mai functioneaza.

 

 

salut

felicitari pentru achizitie.

cind te referi la clima , intelegi AC sau si functionarea ventilatoarelor?

adica pe Eco+ merg ventilatoarele ca sa bage aer de afara?

merci

Link către comentariu

Pe Eco+ ventilatoarele se invart dar nu le pot schimbat viteza. E fie On sau OFF.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Konichiwa bitches,

A mai trecut o luna, am mai facut cativa kilometrii.

km.jpg

 

Au aparut si primele urme de uzura dupa sedinta de detailing din weekend.

4 ciupituri pe parbriz, 2 pe capota, 9999 pe bumperul din fata, si asta care'mi sta pe creier...

first flaw.jpg

O data cu venirea primaverii autonomia a crescut cu vreo 30%, which is nice.

 

Am reusit sa fac niste modificari din VCDS la lumini.

 - DRL impreuna cu pozitii pe timp de zi.

 - Semnalizarile din spate defazate

 - full breaklight (se aprind si cele de pe haion)

 

Am sa fac niste poze astazi la chestiile schimbate. Daca mai aveti si alte idei, va rog ^_^

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!