Jump to content

P o p i c a

Postare recomandată

@codz

- cele mai multe masini electrice sunt Nissan Leaf si Tesla Model S urmate de E-Golf si E-Up!. Citroen, Renault si Peugeot sunt ceva mai in spate. Am vazut prin zona un Golf GTE si un A3 E-Tron, superbe amandoua.

- pretul curentului e echivalentul a 200 lei pe luna, motorina m-ar costa 1400 lei lunar.

 

@Aimar9992000

- Incarcarea in spatiile publice (statie de tren), parcari publice, firme private care pun la dispozitie aceste statii de incarcare este gratuita pentru utilizator.

- In benzinarii costa cca 30 ron pentru 30 de minute de incarcare rapida, adica 80% din capacitatea bateriei.

 

@TDR

Multumesc frumos :)

- revizia se face din 2 in 2 ani (30.000km) si consta in verificarea masinii (suspensii frane roti) si schimbarea filtrului de polen si a lichidului de frana.

 

@z e n i t h

- in teorie ai dreptate, in lumea reala nu prea. Leaf'ul unui coleg are 3 ani si autonomia in bord e tot 190km cu bateria plina. Masina e incarcata zilnic.

 

 

In caz ca autonomia scrisa in bord, cu bateria plina, arata sub 75% din autonomia anuntata de producator, bateriile se schimba pe garantie in primii 8 ani de la data primei inmatriculari. Adica pana in toamna anului 2022 nu sunt motive de stres.

Sunt rare cazurile in care bateria ajunge sub 40% din capacitate, deci incarcarea dureaza sub 5 ore. Asta in timp ce muncesti, dormi, mergi in vizita, astepti pe cineva la gara/aeroport, etc.

 

Inainte de a ma hotara sa o cumpar am condus un alt E-Golf pentru doua zile, un test drive, si am fost uimit de cat de versatila e. E la fel de spatioasa ca si oricare alt Golf 7, urca foarte repede in viteza in depasiri (asta intro tara fara autostrazi si cu limita de viteza de 90km/h), in oras nu se aude nici un zgomot si e foarte agila. Dar factorul determinant a fost faptul ca E-Golful este prima data un Golf iar apoi o masina electrica. Pe cand toate celelalte incearca prea tare sa arate a masina electrica, cu IC digital, butoane futuristice, schimbator de viteze tampit (vezi Nissan Leaf), aspect hidos (BMW i3) si asa mai departe.

Link către comentariu
micuzzu_marius

Felicitari pentru achizitie :icon_thumleft: buna treaba cu E Golful.

Link către comentariu

Popica in primul rand felicitari si WOW, am vazut masina numai in reclama si acum la tine in poze. Cred ca ma duc la VW la reprezentanta sa vad daca au si aici pe stock una poate reusesc sa fac un test drive de curiozitate.

Fa-ne poze cat de multe inclusiv cu spatiul motor, franele, bateriile, tot ce prinzi si tot ce difera de o masina cu motor cu ardere, sunt convins ca nu multi au vazut un VW complet electric.

 

@ceilalti colegi nu mai poluati topicul omului cu discutii despre baterii, faceti topic ca presimt ca nu exista, lasa-ti omul sa-si prezinte masina :).

Link către comentariu

Poze la baterie nu prea am cum sa fac acestea fiind situate in locul rezervorului de combustibil si a sistemului de evacuare. Sub masina, din fata pana in spate, este o protectie de plastic pentru a fi cat mai aerodinamica posibil.

post-43466-0-69657900-1426770588_thumb.j

 

Am sa revin cu diverse poze mai pe seara.

Link către comentariu

La toate Golf 7 este scut de plastic peste tot pe sub masina. Si eu m-am mirat prima data cand am vazut.

 

Sa ne spui te rog si daca este ceva modificat la tunelul median care te impiedica sa treci dintr-o parte in alta pe locurile din spate. Ms

 

Apropo, tocmai vorbeam pe un forum de afara cu un tip din Norvegia care are un e-Golf :)

Modificat de codz
Link către comentariu

No deci asa, masina vine cu doua cabluri de incarcare, Schuko 10A in dreapta si CCS Type 2 16A in stanga.

post-43466-0-24257000-1426792838_thumb.j

 

Roata de rezerva nu este, dar masina vine cu unu mini compresor si un kit de reparat anvelopa in caz de pana. Astea se regasesc in compartimentul de sub portbagaj impreuna cu un cric si trusa de prim ajutor.

post-43466-0-18679600-1426792865_thumb.j

 

Compartimentul motor e mai mult gol decat plin. Motorul electric fiind foarte compact.

post-43466-0-70221800-1426792887_thumb.jpost-43466-0-74130300-1426792909_thumb.jpost-43466-0-27429000-1426792926_thumb.jpost-43466-0-14056800-1426793442_thumb.j
 
Chestia aia din spate e compresorul AC electric.
post-43466-0-72377200-1426793149_thumb.j
 
Tunelul median e la fel ca si la modelele cu motor cu combustie interna. Toate cusaturile sunt albastre btw.
post-43466-0-17718400-1426793551_thumb.j
 
La exterior e-Golful are o linie albastra care strabate botul masinii de la un far la altul. Sigla VW are si ea un contur albastru la interior.
post-43466-0-92483100-1426793833_thumb.jpost-43466-0-28742900-1426793989_thumb.j
 
No muffler
post-43466-0-18605500-1426794014_thumb.j
 
Luminile ambientale albastre sunt criminale pe intuneric. Pe lumina sunt discrete si abea se observa.
post-43466-0-44984100-1426794125_thumb.j
 
Pe finalarrow-10x10.png cateva poze cu inetriorul si consumul de astazi.
post-43466-0-19743900-1426794385_thumb.jpost-43466-0-66141600-1426794420_thumb.jpost-43466-0-59708300-1426794518_thumb.j
Link către comentariu

Wow. Merci de poze. Bateria normala e ca sa tina componentele sub curent? Ce-i acul ala de combustibil de sub vitezometru? Are racire pe apa??? Racire pentru motorul electric sau baterii? Inseamna ca are si radiator in fata. Curg intrebarile deja :). Super, chiar ca se potriveste reclama la el.

PS: ce funny arata consumul, s-au dus vremurile cand vedeam sub 10 la suta :P.... acum o sa vb cati iti ia la suta? Raspunsul va fi in ce kwh sau litri? :). Asta pentru hibride.

Modificat de Aerofan
Link către comentariu

Este intr-adevar o prezenta exotica printre noi :) Nu sunt inca convins daca acesta este viitorul, insa voi urmari cu interes topicul. Sa o stapanesti sanatos! O curiozitate mai am: ai cumparat-o pentru a face economie sau pentru a proteja mediul? :))

Link către comentariu

pai mai multe statii de alimentare rapida+autonomie de 300-400km si cam asta e viitorul. Probabil peste 1 deceniu cam asta va fi

Link către comentariu

Logic ca asta este viitorul...daca intelegi niste date citite simplu pe google o sa-ti dai seama ca nu o sa mai tina 100 de ani masinile cu diese-benzina.Cate se schimba in 10 ani...dar in 100...

Link către comentariu

Arata extrem de bine masina, sa o stapanesti sanatos si sa te poarte in siguranta :)

 

Imi place ideea de masina electrica, sau mai bine zis de masina care functioneaza pe combustibil alternativ, totusi, masinile electrice in forma actuala nu sunt de viitor, pentru ca pur si simplu nu sunt practice, si da, stiu ca Tesla are autonomie de 400Km, dar costa peste 100k euro, si nu sunt foarte multi oameni dispusi sa dea atat de multi bani pe o masina.

 

E o idee buna daca vrei sa faci naveta pe o distanta care se incadreaza in autonomia masinii, sau o vrei pentru deplasare strict in oras, dar din punctul meu de vedere, vorbind strict de economie de bani, e mai rentabil sa iti cumperi un Polo 1.4 diesel (oricum 90% din timp sunt maxim 2 oameni in masina si nu ai nevoie de cine stie ce portbagaj ca te duci la servici nu in excursie)  este la jumatate din pretul unui eGolf, si de 15k euro pui motorina de te plictisesti, masina consuma si foarte putin.

 

La o medie de 4000 de km/luna te costa undeva la 3000 si un pic de euro pe an sa pui motorina, adica, mergi 5 ani cu masina doar din diferenta de pret intre eGolf si Polo diesel, daca iei in calcul si costul curentului cu care ai incarcat Golful (undeva la 70euro/ luna) mai pui motorina inca 1 an jumate, teoretic deabia dupa 6.5 ani se renteaza eGolf-ul, timp in care ai aproape 320k km cu masina si deja trebuie schimbata - dar trecand peste asta, sunt extrem de multe masini cu motoare clasice care trec de 320k km, n-am vazut nici una electrica cu asa multi km :).

 

Cred ca o masina electrica merita doar in anumite circumstante, sau daca esti un mega environmentalist - cu toate ca si la producerea curentului electric se folosesc procese daunatoare pentru mediul incojurator, centralele atomice de exemplu, care produc deseuri nucleara extrem de daunatoare mediului inconjurator, si numai ei stiu cum scapa de ele, prin depozitarea lor in mine abandonate in tari din lumea a 3-a, iar in caz de dezastru (Fucushima/Cernobal) polueaza cat n-au poluat toate masinile construite vreodata de la inventarea motorului cu combustie interna si pana acum.

 

Si pentru ca suntem pe un forum dedicat iubitorilor de masini si multi dintre voi o sa inteleaga, vreau sa mai spun un singur lucru, am condus o singura data o masina electrica (hibrid) un Opel Ampera, mi-a placut foarte mult design-ul masinii, mi-au placut foarte mult gadget-urile si sentimentul futurist pe care ti-l da masina, dar cand apesi pedala de acceleratie si auzi ZzzzZZzz... in loc de Vrum Vrum parca iti lasa un gol in suflet, e o masina inerta, nu vibreaza nu o simti, nu te face sa zambesti, este doar un tool care te duce de la A la B si atat.

Link către comentariu

Horia, mai ia in considerare si cheltuiala cu intretinerea unei masini "normale" comparativ cu una electrica.Si mai e un aspect fff important, dupa o anumita perioada de exploatare, sa zicem cca 5 ani, pretul de re-vanzare a unei masini electrice pe care s-a platit 30k de euro este mai mare decat ai putea obtine pe o masina normala care a costat la fel.

Link către comentariu

Cum sunt farurile cu led?

 

Inca nu am prea avut ocazia sa conduc pe timp de noapte ca sa-mi fac o parere despre lumina. Dar in schimb ador designul lor si cum arata cu luminile de pozitie pornite :wub: .

 

 

Wow. Merci de poze. Bateria normala e ca sa tina componentele sub curent? Ce-i acul ala de combustibil de sub vitezometru? Are racire pe apa??? Racire pentru motorul electric sau baterii? Inseamna ca are si radiator in fata. Curg intrebarile deja . Super, chiar ca se potriveste reclama la el.

PS: ce funny arata consumul, s-au dus vremurile cand vedeam sub 10 la suta .... acum o sa vb cati iti ia la suta? Raspunsul va fi in ce kwh sau litri? . Asta pentru hibride.

 

Da, bateria de 12V e pentru radio, lumini, senzori, alea alea.

Acul de sub vitezometru arata cantitatea de curent pe care motorul o poate folosii. Cand bateria e sub 10% (18-19 km range) masina intra automat in modul ECO+, clima se opreste si acul acela incepe sa urce incet catre "normal". In general e tot timpul pe MAX, i like that :D .

Din cate stiu bateriile nu sunt nici incalzite nici racite, VW zice ca nu e nevoie. Nu stiu daca motorul este incalzit sau racit cu apa dar din cate se vede asa se pare. In fata este un radiator cu un ventilator pe el.

 

VW zice un consum de 12 kWh de aici si autonomia de 190 km. Eu pana acum nu am reusit (nici nu am incercat dealtfel) sa scot sub 17 kWh.

 

 

Este intr-adevar o prezenta exotica printre noi. Nu sunt inca convins daca acesta este viitorul, insa voi urmari cu interes topicul. Sa o stapanesti sanatos! O curiozitate mai am: ai cumparat-o pentru a face economie sau pentru a proteja mediul?

 

Am cumparat-o din mai mult motive iar protectia mediului nu e unul din ele :001: . Am cumparat-o pentru ca vreau sa vad masini electrice cu autonomia unui Model S la un pret accesibil in viitorul apropiat, pentru ca anual, la capitolul masina, platesc ceva mai putin decat cu o alta cu motor traditional.

 

 

@HoriaRAV

- iti inteleg punctul de vedere dar aici, in coltul asta de lume, pretul unui Polo se apropie destul de mult de pretul e-Golfului. Si daca e sa luam in considerare motorina si pretul de intretinere cam tot una e.

 

Dar nu deasta suntem aici, nu? Ca daca eram, numele topicului incepea cu Sfat achizitie...

Link către comentariu

Oricum o comparatie corecta era tot cu un golf nu cu polo, e ca si cum ai compara portocale cu mandarine...

Modificat de TDR
Link către comentariu

Am si eu o curiozitate: iarna cum si cata caldura pt habitaclu este generata?

Link către comentariu

Probabil destula prin intermediul unei rezistente, si pt golful normal ai o rezistenta electrica suplimentara daca nu te multumeste caldura de la motor.

Link către comentariu

Baga atata caldura cat ii ceri. Cu cat ceri mai mult cu atat consuma mai mult curent electric.

Ideea e ca consuma vreo 10 kWh pana incalzeste habitaclu, dupaia doar 2-3 kWh, depinde de temperatura ceruta si cea de afara.

Partea buna e ca o pot programa sa aibe de exemplu 24°C la ora 15:30 cand ies de la munca, asta in timp ce sta la incarcat. Deci bateria ramane la 100% indiferent de cat de mult dureaza sa ajunga la temperatura setata.

Link către comentariu

Foarte tare bai nene, ce sa mai...o masina mai buna intr-un loc mai bun.

Sa va plimbati sanatosi si sa va bucurati de viata alaturi de noua jucarie.

Link către comentariu
Not_used_calin

Felicitari pentru masina! Din ceea ce am citit mi-am dat seama ca ai facut o alegere economica dar si de marca. Pentru multi dintre cei de aici e greu de digerat o astfel de optiune (30 keur pt o masina cu autonomie de 140 km), intrucat nu cunosc legislatia din Norvegia, taxele de acolo si modul cum statul incurajeaza/descurajeaza achizitia diferitelor tipuri de motoare (combustie/electric). De aceea subliniez: din ceea ce ne relatezi reiese clar ca te-au adus in punctul acesta CALCULELE.

 

Si, daca tot vorbim despre calcule, imi aduc aminte ca la un moment dat faceam o comparatie intre acelasi tip de masina (era o Octavie parca) vandut in diferite tari din Europa. Plecand din tarile nordice, trecand prin Germania, Franta si oprindu-ma in Romania, Bulgaria, Moldova, concluzia a fost ca preturile cele mai mari la masini au fost la voi acolo, in nord, chiar mai mari decat in Germania. Romania si Bulgaria erau pe acelasi palier, mai jos decat ei fiind decat Moldova. Deci, cine face WOW la banii pe care i-ai dat pt un Golf electric, ar face bine sa vada si cat sunt alte masini pe acolo.

 

Nu cred ca va dura mult si ne vom face si noi cam aceleasi calcule pe care ti le-ai facut si tu : acum, circulatul in oras si navetele pe distante scurte (<150-200 km dus-intors/zi) sunt vedetele, dar cred ca odata cu dezoltarea retelei de autostrazi vom trece la nivelul urmator.

 

Tocmai am vazut o reclama la Renault TWIZY - 7000 eur - in Romania, care pt cei cu drumuri multe in oras pare o solutie cat se poate de actuala.

Link către comentariu

Doar Danemarca sta in fata Norvegiei cand vine vorba de pretul masinilor. La banii astia, aici, poti cumpara un Golf 7 cu cel mai mic motor, fara nici o optiune.

 

Decizia a fost in mare parte una economica, si motivele pentru asta sunt multe. Nu imi pare rau si nu regret decizia luata. Sunt foarte incantat de ea.

Ce-mi place cel mai mult la ea e ACC-ul si Bluetooth in combinatie cu Iphone'ul.

Link către comentariu
Not_used_calin

Nu ai de ce sa-ti para rau. Mie mi se pare o alegere inteleapta, bazata pe nevoile tale reale si nu pe fitze. Inca o data felicitari pt asta!

 

Poti incerca si combinatia tableta, bluetooth, Infotainment la filme, videoclipuri pt cei mari , dar si pt cei mici, in spate.  :-) 

 

A venit cumva cu optiunea "Mirror", la Infotainment?

Link către comentariu

Iti multumesc!  ^_^

Am sapat putin printre pagini si nu, nu are MirrorLink desi VW zice ca Discover Pro vine standard cu optiunea asta. 

Mi-ar fi placut Car-Net asa ca fitza dar nici asta nu e disponibila la e-Golful meu. Am sa intreb luni la reprezentanta daca se poate instala acum dupa cumparare.

 

Azi am condus pentru prima data pe intuneric cu ea si am descoperit ca masina are Dynamic Light Assist. O opreste cu mult inainte sa fie deranjant pentru cei ce vin din sens opus, big like  :icon_thumleft: .

Am ramas placut impresionat de lumina farurilor LED. E o culoare albastruie ca cea a farurilor cu xenon. 

 

Niste poze cu telefonul facute pe intuneric cu alimentarea masinii.

post-43466-0-62138300-1426888731_thumb.jpost-43466-0-14054300-1426888743_thumb.jpost-43466-0-91424400-1426888736_thumb.j

Link către comentariu

Se vede camera pentru Dynamic Light Assist. In mod normal ar trebui sa ai si Lane Assist (vin la pachet). Poti verifica in meniul computerului de bord daca apare / e bifat.

Nu e pentru mers fara maini pe volan cum face baiatul din video :D

Superba masina! Felicitari! Sa o stapanesti sanatos si la cat mai multi km cu ea!

 

 

Link către comentariu

In weekend am mazgalit geamurile cu Nanolex Glass Ultra. Procesul a durat cam o ora jumate incepand cu spalare, polish, curatare, si aplicarea tratamentului hidrofob.

Acum urmeaza o saptamana intreaga de ploi. :icon_bounce:

post-43466-0-31914000-1427094800_thumb.p

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!