Jump to content

P o p i c a

Postare recomandată

Sa-mi spui cat tine ca pe site la ei scrie ca tine 20 de mii de km fara sa stergi cu stergatoarele geamul :) Fuge si praful de pe geam sau numai apa? :)

Link către comentariu

Am aplicat Glass Ultra pe fostul Passat (parbriz nou) in vara si acum in februarie, dupa 15k km apa nu mai statea pe parbriz de pe la 80km/h in sus. Asta dupa o iarna intreaga de sare, stergatoare si lichid de parbriz de -15°.

 

V-a trebui sa reaplic Nanolex peste vreo 2 luni pentru ca a fost cam frig (aprox. 7 grade) si nu s-a lipit cum trebuie de parbriz. Atunci primeste si un polish si o ceara de vara  :wub:

Link către comentariu

Super agregat! Ne vorbesti din alta lume...felicitari pt.curaj, dar si mediul in care traiesti ti-e propice!(la noi asa povesti prin 2020) Stima

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Salut! Cum merge masina? Esti multumit de alegerea facuta? Ma gandeam sa fac si eu trecerea spre electrice sau hyrid si sa parasesc VAG pentru o japoneza. 

Link către comentariu

Daca locuiesti ca el in strainate e ok electrica, dar in Romania mai greu, totusi am senziatia ca vb de prius iar un hybrid e relativ ok in Romania.

Link către comentariu

@edi10000 :

Mai nou exista golf GTE , un hibrid care combina un 1.4 tsi de 150 cp cu un motor electric de 100 cp din ce stiu eu.

Producatorii anuntat un consum mixt de sub 2%.

Sunt curios cat costa o incarcare completa a bateriei , comparativ cu banii care i-ai da pe combustibil ca sa faci aceeasi kilometri.

Link către comentariu

@boxer79, @Gyfonu

Multumesc mult :D

 

@edi10000

Am condus deja aproape 2000km cu masina si sunt foarte incantat de ea. imi place din ce in ce mai mult.

Totusi tind sa cred ca pentru Romania o alegere inteleapta ar fi un hybrid, nu full electric. Mai precis un plug-in hybrid (care-l poti incarca).

 

Golf GTE are 204 cp - 1.4 TSI si un electric fiecare cu 102 cp

Tot in categoria asta mai sunt Audi A3 e-Tron, Prius, Outlander. Plus multe altele non plug-in printre care si A6 si Q5 :icon_thumleft:

 

@ShadoWzZ

La pretul kW'ului de aici un plin de la 0 la 100% costa aprox. 1 Euro.

Mai am obtiunea de a ma folosii de statiile de incarcare publice. Abonamentul costa echivalentul a 20L benzina, sau in cazul meu ceva mai putin de jumate dintrun tanc de passat. Pot sa incarc de oricate ori vreau pe luna, la toate statiile din toata tara.

 

Ieri de exemplu in 10 min pana am cumparat una alta din magazin s-a incarcat 50km. Daca-mi cumparam si o cafea aveam bateria full.

Link către comentariu

Daca ar fi hibrid in teorie bateria ar fi ultima care s-ar descarca pentru ca s-ar incarca cat timp ar functiona motorul pe benzina :)

Link către comentariu

De curiozitate - in carte ce spune de incarcarile scurte fara a ajunge la 100% - dauneaza cumva, se recomanda la un anumit interval musai si cate o incarcare 100% ?

Link către comentariu

Felicitari pentru masina Popica, eu conduc un prius ca masina de zi cu zi in bucuresti si iti inteleg entuziasmul. Arata foarte bine golful si, in speranta ca pe viitor vom avea si noi o infrasctructura care sa sustina folosirea unei astfel de masini, o iau in calcul ca o posibila inlocuitoare a priusului. Tine-ne la curent cu experienta in utilizare, eu unul sunt foarte incantat sa iti citesc update-urile.

Link către comentariu

@mihaiTD

Multumesc  :D

 

@mad_kat

nu scrie nimic in cartea masinii despre incarcarile scurte ale bateriei.

Bateria Li-Ion nu sufera de "memory effect" precum bateriile Ni-Ca sau Ni-mh.

Teoretic daca bateria e descarcata pe jumatate si apoi incarcata 100%, aceasta nu isi pierde din capacitate, asta teoretic. Dar daca luam in considerare zecile de ori in care bateria se incarca in decursul unei zile cu regenerative breaking, pe termen lung cateva celule tot au de suferit.

Nu vreau sa par prea tehnic, ca nu e locul aici, dar cu cat mai multe incarcari/descarcari 100% cu atat mai bine.

 

Eu unul incerc sa ajung acasa cu bateria cat mai descarcata daca stiu ca nu mai am de mers nicaieri in ziua respectiva. 

Ieri am ajuns cu 8km range iar incarcarea a durat 10 ore de la o priza normala.

 

Astazi am trecut la rotile de vara. Anvelopele sunt Conti e.Contact cu rezistenta redusa la rulare. 

Diferenta de range este de 20-25km fata de anvelopele de iarna in aceleasi conditii mers.

Link către comentariu

Asa este, Li-Ion sunt (aproape) imune la efectul de memorie - insa am avut ocazia sa incerc pe telefoane identice, luate de noi, cu acelas tip de baterie - regimuri diferite de incarcare - unul aproape mereu incarcare cand bateria e sub 5% - celalalt alandala. Dupa 2 ani cel incarcat "ordonat" tine sensibil mai mult - as estima cam 20% - poate spre 25%.

Link către comentariu
  • 1 month later...

A trecut ceva vreme de la ultima postare. 

De atunci, am depasit pragul de 10.000km 

post-43466-0-42559000-1433671135_thumb.j

 

Am schimbat si incarcatorul Schuko pe garantie pentru ca nu mai incarca. Totul a durat 15 minute. Sper ca asta sa fie mai de nadejde.

 

O chestie ce am descoperit din intamplare este ca atunci cand sunt in Eco (94cp, 220Nm) sau Eco+ (74cp, 175Nm) si apas acceleratia pana in capat, se simpte ca si cum asi apasa un buton si masina accelereaza cu 100% din puterea motorului si trece si de limitele de viteza pe care aceste doua moduri de conducere le impun (115km/h si 95km/h).

 

Putina literatura pentru cine-i interesat. :-)

http://www.topspeed.com/cars/volkswagen/2015-volkswagen-e-golf-ar160292.html

Link către comentariu

Pretul e undeva intre 1,5 si 2 euro /100km. 

Asta la cursul valutar si pretul curentului de astazi, cu un consum mediu de 16kwh/100km. Pretul include toate taxele.

Si avand in vedere ca ~60% din incarcari le fac acasa, nu-i rau.

Link către comentariu

Deci ar fi un echivalent in benzina undeva la 1,6 L / 100 km daca ar fi sa transformam raportat la un combustibil de uz larg.

Felicitari. Masina asta in 2 ani cred ca o sa isi scoata banii.... mai ales ca nu trebuie sa faci revizii la motor si chestii de genul ... nu curele distributie ... nu filtre ulei nu nimic.

Doar bucse si curent :) Foarte tare !

Modificat de ShadoWzZ
Link către comentariu

In Norvegia legislatia sta putin altfel decat in Romania sau Germania (sincer, habar n-am ce avantaje ar putea sa iti dea statul astfel incat sa renteze achizitia unui eGolf in fata unui TDI, insa probabil ca e ceva...)

 

In Germania, de pilda, comparatia ar sta astfel: eGolf la 30K Euro (10/2014) vs. Golf TDI la 20K Euro (10/2014).

Cu un consum de 2 Euro/100 km. pentru eGolf si unul de 6,38 Euro/100 km. pentru Golf TDI si luand in calcul exclusiv costurile cu carburantul (adica, nu calculam impozitele, asigurarile, servisarea si deprecierea), eGolful ar incepe sa fie rentabil de la cca. 225.500 km.

 

@ShadoWzZ: cum ai calculat tu 2 ani? ...ai calculat un rulaj anual de peste 100.000 km?

Link către comentariu

Felicitari pentru super achizitie, in tara ta consider ca masina asta merita fiecare banut.

 

Multi km fara probleme!

Link către comentariu

@ B_o_g_d_a_n

Pretul unui eGolf e acelasi cu pretul unui Golf TDI Trendline, fara nici o optiune.

Aici masinile electrice sunt scutite de TVA si taxa de inmatriculare. Impozitul masinilor electrice e o fractiune fata de cel al masinilor cu motor cu combustie interna.

Asigurarea e 1/4 fata de cat plateam la Passat.

 

Ieri am folosit pentru prima data Park-Assist si e cea mai nenecesara si amuzanta optiune. Un party trick foarte fain.  :icon_thumleft:

 

@bubu182

Multumesc :-)

Modificat de P o p i c a
Link către comentariu

Am inteles acum :) am un prieten care s-a mutat in Norvegia si l-am vazut in poze pe Facebook conducand o Tesla S. Avand in vedere ca nu era cel mai bogat om pe care-l cunosc, m-am mirat, da' n-am indraznit sa intreb cum de si-o permite.

 

In Germania si in Romania nu ai facilitati de-astea si tocmai din aceasta cauza, nu merita achizitionarea de masini electrice 100%.

Link către comentariu

@B_o_g_d_a_n recunosc ca am spus oarecum orientativ cand am zis 2 ani....dar se pare ca am nimerit perfect :)

Link către comentariu

In Irlanda, incarcarea e gratis la statiile publice momentan. In UK am vazut intr-o stire mai noua, deci probabil acum costa ceva "Until recently, you could charge your electric car for free at all public power points."

 

Probabil acest termen "gratis" e suportat de guvern si cu cat vor fi mai multe masini electrice, vor aparea si costurile pentru incarcare.

 

Aici in Irlanda mie imi place Audi A3 SB E-Tron care e plug in hybrid. Beneficiez atat de reducerea de la stat de 5000E, incarcarea gratis (publica) pentru drumurile uzuale urbane (ei zic range 50Km. Poate realist e 30Km dar e suficient pentru 90% din drumurile mele urbane), cat si de performanta si autonomie.  E-Tron e 39.000E in Irlanda si 2.0 TDI DSG e 36.000E. (ca sa nu mai zic de parcarea in centru de 2.4E/ora de care scap)

Modificat de Iulian M
Link către comentariu

Ma tenteaza si pe mine un GTE sau un A3 E-Tron ca urmatoare achizitie. GTE-ul costa 40k si E-Tron e 44k € aici.

Elon Musk promite o Tesla ce costa ~30k € prin 2017-2018.

 

Timp este. Pana atunci ma bucur de golfulet :D.

 

Aseara in drum spre casa a trebuit sa opresc sa imortalizez momentul.

post-43466-0-66719400-1433924418_thumb.j

 

Am si sarbatorit cu un foam party :wub:

post-43466-0-25707300-1433925176_thumb.j

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!